olet kuullut, nähnyt vai oletko ehkä itse imettänyt poikkeuksellisen pitkään?
Pisin imetys,
14
3629
Vastaukset
- kuullut 5 ja 6v:n ikäisistä.
itse imetän 1,7v ja imetän niin kauan kun siltä tuntuu.
- meillä ja
jatkunee vielä jonkin aikaa. Niin kauan kuin lapsi haluaa, mutta ei mihinkään 5-vuotiaaksi asti sentään.
- kaverini
mun kaveri imettää vieläkin vaikka sen lapsi täyttää kolme vuotta ensi viikolla... outoa kyllä!
- kolme vuotta
Veljen vaimo imetti lastaan kolme vuotiaaksi asti. Kaveri imettää vuoden ikäistä ja meinaa nyt lopettaa ihan lähiaikoina.
- anya
Tuttavani imetti 5-vuotiasta - taisi olla lapsi lähemmäs 6-v. - ja itse imetin nuorimmaistani 2 v 8 kk.
- maito poika
Tiedän yhden pariskunnan, jossa poika on 23v.Häntä syötetään rinnasta vielä 4 kertaa päivässä.
- heeh
maito poika kirjoitti:
Tiedän yhden pariskunnan, jossa poika on 23v.Häntä syötetään rinnasta vielä 4 kertaa päivässä.
heh tulkaa www.kotipiha.net siel on kivempaa
- nautiskelia
maito poika kirjoitti:
Olen imettänyt omaa tyttöä 9v. nautin siitä. Annan hänen imeä aina kun haluaa. Ei kuitenkaan julkisella paikalla. Joskus kun nukutaan samassa sängyssä kun tyttö alkaa imeä mulla tulee uni.
- Anonyymi
maito poika kirjoitti:
isä vai lapsi
- imetin 2,5 vuotta
Minä imetin lapsiani niin kauan kuin ne vain sitä itse halusivat.Pisin imetykseni jatkui 2,5 vuotta.Lopetus tapahtui siis lapsen ehdoilla, sai rintaa niin kauan kuin halusi ja lopetti sitten kun halusi.Ei siis tarvinnut vierottaa ja valvoa sen vuoksi.Nautin kyllä imettämisestä ja sen vuoksi se oli mahdollista.Ymmärrän kuitenkin niitä äitejä,jotka laittavat asialle jonkin takarajan, sillä raskastahan ja sitovaa se pitkä imetys on.
- pitää
imettää niin kauan? Eihän siitä ole mitään hyötyä! Hellyyttä voi lapselle muutenkin tarjota, joten sillä ei kannata perustella...
- cat70
ymmärrä miksi pitäisi kohta kouluun lähtevää vielä imettää? Kyllä se ainakin muista ihmisistä tuntuu vähän hassulta kun lapsi alkaa vaikka torilla huudella "anna äiti tissiä ja heti"...
- ei saisi?
Ei siitä mitään haittaakaan ole. Ei ainakaan sen enempää kuin monesta muustakaan asiasta. Lapselle voi esimerkiksi opettaa, ettei kadulla tai muuallakaan saa sitä tissiä, joten ei ne sitä pyytele julkisilla paikoilla silloin. Jos homma ei rasita äitiä, niin miksi ei imettäisi, jos molemmat haluaa. Jos se alkaa vaivaamaan, niin sitten toki kannattaa lopettaa.
- lotten89
ei saisi? kirjoitti:
Ei siitä mitään haittaakaan ole. Ei ainakaan sen enempää kuin monesta muustakaan asiasta. Lapselle voi esimerkiksi opettaa, ettei kadulla tai muuallakaan saa sitä tissiä, joten ei ne sitä pyytele julkisilla paikoilla silloin. Jos homma ei rasita äitiä, niin miksi ei imettäisi, jos molemmat haluaa. Jos se alkaa vaivaamaan, niin sitten toki kannattaa lopettaa.
Itse imetän sekä reilu 3 vuotiasta taaperoa ja uutta 2 kk vanhaa vauvelia...samalla kun herään pitkin öitä pienen kanssa saa 3 v maitoa jos haluaa.
Minusta se on mahtavaa ja aion imettää ihan niin kauan kun maitoa tulee..kolmevuotias saa ns aamutisun, iltapalan ja kerran yöllä, tosin nyt useammin kun tulee rinnoille samalla kun pikkuveli.
Esm automatkalla taaperon on saanut ihanasti rauhoittumaan ja nukahtamaan imetyksen jälkeen...Jos ollaan kolmisteen liikkeellä ja ruoka-aika osuu kohdalle niin yleensä imetän molempia autossa tai jossain rauhallisessa paikassa. Kunhan vanhempi on 4 ja yli niin sitten lopetellaan...ehkä:)
ps juuri kyseisessä puuhassa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389