Finnair plus tietoa

Sikako Säkissä

Apua: Kahlasin tuota finnairin sivustoa ja yritin selvittää kuinka tuo plussajuttu toimii mutta en saanut selville:
Miten paljon pisteitä tulee kustakin matkasta?
Miten paljon pisteitä tarvitaan palkintomatkaan?
Kannattaako kerätä jos lentää esim kaksi kertaa vuodessa?
Mitkä mihin milloin matkat hyväksytään palkintomatkoiksi?(joitain rajoituksia näkyti)
Finnairille en löytynyt palaute meiliä mistä voisi kysyä.

9

2235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • amex

Pisteitä kertyy piste per kilsa voimas 5v.
      lomalennoilta.Määrätty pisteet erikseen
      Amexil sama systeemi mut paljon parempi.
      Käy kattomas americanexpress.fi

• minä vain

Finnairin lomalennoista saa 2000-4000 pistettä. Reittilennoista enemmän, esim. Bangkokin menopaluulennosta ilmeisesti vähän alle 8000 pistettä turistiluokassa.

20 000 pisteellä saa ilmaisen kotimaanlennon menopaluu. Pisteillä voi myös ostaa matkoja eli maksaa tietyn summan ja tietyn pistemäärän. Minä laskeskelin että tällainen tavallinen lomailijakin saa siinä 5 vuodessa jo pisteitä sen verran että saa ainakin tuon kotimaanlennon. Eihän siihen tarvitse kuin 4000 pistettä/vuosi eli esim. kaksi etelänmatkaa.

• pisteistä

Reittilennoilla eri varausluokista saa eri määrän pisteitä. Lomalennoilla taitaa olla tuo kilometrijuttu.
      Ilmainen kotimaan lento maksaa 20000 pistettä ja siitä sitten ylöspäin, pohjoismaiden lennot muistaakseni 30000 pistettä, eurooppa 40000 (jos meni väärin, sopii korjata...)
      Top Clubilla on hyviä pakettitarjouksia silloin tällöin esim. 15000 plus-pistettä ja 500e ja pääset kolmeksi yöksi Pekingiin tms.
      Mielestäni Plus-pisteet ovat lahja niille, jotka joutuvat työnsä takia lentämään useita kertoja vuodessa, mutta jos käy 2 kertaa vuodessa etelässä niin pisteet ehtivät mennä vanhaksi ennen kuin niitä on tarpeeksi kasassa ilmaista lentoa varten. Toki plus-pisteitä voi myös kerätä tietyissä ravintoloissa Suomessa sekä tekemällä ostoksia lentoasemalla, mutta eipä niistä paljoa kerry...

• Sikako Säkissä

Kiitoksia: Kaikille vastaajille!
      Tosoiaan minun kohdallani tuo pisteiden keruu taitaisi olla pelkkää harrastelua kun käyn välimerellä pari ketaa vuodessa ja noi palkintomatkat mitä niillä saa ovat kotimaan matkoja tai parhaimmillaan euroopan matkoja joista en niin kauheesi välitä.

• Ei kannata!

Jos todella lennät 2 x vuodessa niin et tee mitään koko PLus-systeemillä.Itse lennän noin 50 kertaa vuodessa ja aika moni lento toiselle puolelle maapalloa One World-kumppaneilla joten isteitä kertyy tosi hyvin.Nyt on 150000 pistettä tilillä.Pystyn hyödyntämään niitä ilmaismatkaan tai mukaviin Top Club lomiin jne jne jne.Mutta ideahan on se,että kun lennät oaljon niin vasta sitten palkitaan ja niinhän sen kuuluukin olla.Se että lentää 2 x vuodessa,ei oikeuta/riitä mihinkään Plus-juttuihin.Mutta ainahan sitä voi kuulua ilmaiseen Plus-systeemiin.

• Jasse

Finnair Plus -ohjelma on ilmainen, joten kyllä siihen kannattanee liittyä ja ilmoittaa numero varatessa lentoja Finnairilta tai sen yhteistyökumppaneilta. Ehkä joskus voi saada jonkinlaisen palkinnon. Kannattaa myös liittyä SAS:n Eurobonus ohjelmaan, joka on hieman Finnairia palkitsevampi, ja sinne kertyy pisteitä kaikista Star Alliance yhtiöiden lennoista (Esim. Lufthansa, Blue1 jne).

Muutaman kerran vuodessa matkustavan ei kuitenkaan kannata valita lentoyhtiötään kanta-asiakasohjelman vuoksi. Kannataa aina ostaa edullisin lento riippumatta siitä saako pisteitä vai ei. Finnairilla edullisimmista lentohinnoista ei enää nykyisin saa täysiä turistiluokan pisteitä vaan vain 50%, joten niistäkin pisteitä kertyy todella niukasti. Esim. meno-paluu Helsinki-Riika-Helsinki kerryttää pistetiliä vain 700 pistellä, jos lippu on erikoishintainen. Palkintomatkaan Helsinki-Riika-Helsinki vaaditaan sen sijaan peräti 29000-30000 pistettä ja silti joutuu maksamaan verot. Verot ovat 32,47 euroa. Ryanairin meno-paluu Tampere-Riika-Tampere maksaa halvimmilaan veroineen vain 32 euroa. Eli Finnairin palkinto ei ole minkään arvoinen.

• Muuli3

Niin myös Starilla halvimmista lipuista saa vähemmän kun täysihintaisista. SAS:lla on jotain 0%:n ja25%:n luokkia

• Jasse
        Muuli3 kirjoitti:

Niin myös Starilla halvimmista lipuista saa vähemmän kun täysihintaisista. SAS:lla on jotain 0%:n ja25%:n luokkia

Pitää paikkansa. Myöskään Eurobonus ei saa ohjata valintaa. SAS:n halvimmista lipuista saa 25% pisteistä.

• pisteistä
        Jasse kirjoitti:

Pitää paikkansa. Myöskään Eurobonus ei saa ohjata valintaa. SAS:n halvimmista lipuista saa 25% pisteistä.

Joo pitäisi käydä tasan 100 kertaa
        Finnairin lomakaukolennolla Karibialla
        tai Kaukoidässä että pääsisi Platina-jäseneksi.

Ja jos aikaa on 5 vuotta niin vaivaiset
        20 kertaa vuodessa ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4578
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3572
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2784
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2711
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2113
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      110
      1316
    Aihe