Sarjahurmaaja tuolla pohdiskeli että 60-luvulla ei vielä ollut treffipalstoja. Kyllä niitä on ollut jo kauan sitä ennen.
"Suomalaisten sanoma- ja aikakauslehtien palstoilla on haettu seuraa jo 1800-luvun lopulta lähtien, ja 1960-luvulla seuranhakuilmoitukset kokivat selvän murroksen.
Vaikka nykyisen kaltaista sanaa "treffipalsta" ei vielä tuolloin juuri käytetty, lehdissä oli suosittuja avioliitto-, kirjeenvaihto- ja kontakti-ilmoituksia"
Seuranhakuilmoittelulle oli 1960-luvulla ominaista kaksi ilmiötä:
Seksualisoinnin ja seikkailun alkaminen:
Kun vielä vuosisadan alussa ja sotien jälkeen lehti-ilmoituksilla etsittiin ensisijaisesti "kunnollista aviokumppania" tai maataloon emäntää, 1960-luvun seksuaalisen vallankumouksen myötä ilmoituksiin alkoi ilmestyä flirttailevampaa sävyä.
Kumppanilta alettiin hakea yhä avoimemmin myös "seikkailua", ystävyyttä tai romantiikkaa pelkän käytännöllisen avioliiton sijaan.
Nuorten kirjeenvaihtopalstat:
Erityisesti nuortenlehdet ja suositut viikkolehdet (kuten Suosikki ja Hymy) alkoivat julkaista nuorison omia kirjeenvaihto- ja kaverihakupalstoja, jotka toimivat sen ajan nuorille tärkeänä väylänä tutustua muihin ympäri Suomea.
Lehti-ilmoittelu oli tuolloin luonnollisesti anonyymiä, ja vastaukset ohjattiin lehden toimitukseen nimimerkin taakse perustettuun "nimimerkkilaatikkoon" (esim. Nimimerkki ”Yksinäinen susi 25”), josta ilmoittaja kävi myöhemmin noutamassa saamansa kirjeet.
1960-luvun loppupuolella kokeiltiin jopa ensimmäisiä "tietokonetansseja"
"Suomalaisten sanoma- ja aikakauslehtien palstoilla on haettu seuraa jo 1800-luvun lopulta lähtien, ja 1960-luvulla seuranhakuilmoitukset kokivat selvän murroksen.
Vaikka nykyisen kaltaista sanaa "treffipalsta" ei vielä tuolloin juuri käytetty, lehdissä oli suosittuja avioliitto-, kirjeenvaihto- ja kontakti-ilmoituksia"
Seuranhakuilmoittelulle oli 1960-luvulla ominaista kaksi ilmiötä:
Seksualisoinnin ja seikkailun alkaminen:
Kun vielä vuosisadan alussa ja sotien jälkeen lehti-ilmoituksilla etsittiin ensisijaisesti "kunnollista aviokumppania" tai maataloon emäntää, 1960-luvun seksuaalisen vallankumouksen myötä ilmoituksiin alkoi ilmestyä flirttailevampaa sävyä.
Kumppanilta alettiin hakea yhä avoimemmin myös "seikkailua", ystävyyttä tai romantiikkaa pelkän käytännöllisen avioliiton sijaan.
Nuorten kirjeenvaihtopalstat:
Erityisesti nuortenlehdet ja suositut viikkolehdet (kuten Suosikki ja Hymy) alkoivat julkaista nuorison omia kirjeenvaihto- ja kaverihakupalstoja, jotka toimivat sen ajan nuorille tärkeänä väylänä tutustua muihin ympäri Suomea.
Lehti-ilmoittelu oli tuolloin luonnollisesti anonyymiä, ja vastaukset ohjattiin lehden toimitukseen nimimerkin taakse perustettuun "nimimerkkilaatikkoon" (esim. Nimimerkki ”Yksinäinen susi 25”), josta ilmoittaja kävi myöhemmin noutamassa saamansa kirjeet.
1960-luvun loppupuolella kokeiltiin jopa ensimmäisiä "tietokonetansseja"
Vastaukset 3
Vanhimmat
Vaikea sanoa, olen luottanut paremminkin muihin ihmisten tapaamispaikkoihin, kuten ravintolat, kirjastot, pankit, yleensä missä ihmiset liikkuvat, ensimmäisen vaimoni tapasin kirjastossa, toisen koulussa ja kolmannen rahanvaihto pisteessä.
Minulla on aina ollut paljon tyttö-kavereita, en ole koskaan pelännyt toista sukupuolta, enkä ole ollut edes pahemmin ujo, usein toinen sukupuoli on ollut motivaationa, luisteluun, nuorisotyöhön, tietotekniikka tuli rahantarpeeseen, hanttihommilla ei pysty elättämään perhettä, ei edes itseään kunnolla, vai mitä osamaksu.
Onko totta että ensimmäisesi manipuloit villalangalla ja porkkanalla lopulliseen eroon?
Mielenkiintoinen aloitus ja tuo muistoja mieleen jo lapsuudesta, kun uteliaana luettiin treffi-ilmoituksia paikalliselehdestä, Hymystä ja jostakin Nykypostista.
Oli joku ilmaisjakelulehti, jossa ei ollut kuin tusinan verran sivuja. Siinä oli kokonainen aukeama omistettu treffi-ilmoituksille.
Siellä oli juuri näitä klassikoita tyyliin: "Hei sinä nainen, joka tykkäät kävelyretkistä luonnossa, piknikeistä, kynttiläillallisista ja klassisesta musiikista, kaikkein eniten kuitenkin haluaisin piIIua"
Possankeikka siis luottaa muihin treffipaikkoihin? Jos kärsii kysyä niin monillakos treffeillä olet ollut elämäsi aikana? Pankki kuulostaa erittäin huonolta treffipaikalta ja kirjastossa ei häiritä toisia asiakkaita.
Ekan vaimoni tapasin kadulla kesäpäivänä kun käveli kaverinsa kanssa ohi kapealla jalkakäytävällä ja huudeltiin perään niin pian tytöt istuivat samantien takapenkillä. Silmäpeli alkoi taustapeilistä samantien.
Toka vaimo oli matkatoimistovirkailija silloin, jonka kanssa firmani asioi.
Kummankin vaimon kanssa seurustelua kesti kuukausia, ennenkuin punkkaan päädyttiin. Herrasmies nääs ja annan naisen tehdä aloitteen.
Erojen jälkeen oli reipasta treffipalstatoimintaa, ja naista kaatui kuin heinää kymmenittäin. He olivat usein kovempia kaatajia kuin minä, ja lehahtivat seuraavan falloksen perään.
Yhden vajaan vuoden suhteen poiki treffipalsta. Se päätyi yhteisymmärryksessä siihen että hän saa etsiä jonkun toisen tekemään lapsia kanssaan, minulla kun riitti puuhaa jo entisten lasteni kanssa.
Sinä olet puheittesi mukaan vaurastunut hieman joskus kolmekymppisenä, minä vaurastuin jo 20 vuotiaana heti armeijan jälkeen. Kun muut kaverini saivat viittä tonnia netto, minä sain noin 11 000 markkaa käteen.
Niillä rahoilla sitten oli eka talo maksettu kolmekymppisenä, joka myytiin sitten 1,2 miljoonalla markalla. Olin siis markkamiljonääri alle kolmekymppisenä.
Rahaa piisasi kaikenlaiseen. Kävin Muay Thai- leireillä, oli kalliit prätkät, moottorikelkat, uisteluvene, kesämökki, mönkijä ja kaksi autoa omakotitalon lisäksi.
En ole koskaan ollut hanttihommissa. Ennen armeijaa pidin tarkoituksella puolen vuoden villin jakson elämässä ja olin taskut nurinpäin armeijaan mennessä.
Sinä et ole elättänyt mitään perhettä, sillä sinulla ei koskaan ole ollut omaa taloa ja lapsesi olivat hyvin pieniä kun liittosi päättyi ja merkit näyttää siltä että siinä päättyi myös isyys.
Kukahan se elätti tämän thaivaimosi pojan 2000-2015 ja missä hän asui? Ei ainakaan sinun luonasi. Ei siis mennyt sekään putkeen.
En usko tietotekniseen uraasi, sillä sinun päästäsi on lähinnä vain muotiksi Nesteen kuumailmapallolle, eikä mihinkään laskentakäyttöön.
2010