Onko miehiä mukana?

Pete.

Tervehdys wiccalaiset,

Uskontonne kuulostaa mielenkiintoiselta sen perusteella mitä olen siitä kuullut ja lukenut.

En tosin tunne yhtään wiccalaista. Onko joukoissanne pelkästään naisia vai onko wiccalaisissa myös miehiä mukana?

10

1199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onhan niitä. :) Itse en tunne henk.kohtaisesti mutta kyllä niitä aina siellä täällä näkee. :)

• Striga

Onhan siellä miehiäkin! Enemmän kyllä naisia ,mutta tunnen miehiäkin muutaman. Uskonto oli kyllä 70-80 luvulla feministien suosima koska wiccalaisuudessa Jumala on alempana Jumalatarta yms. Tiedät jos olet lukenut kirjallisuutta wiccalaisuudesta :)

• Pihlaja

"wiccalaisuudessa Jumala on alempana Jumalatarta"

Ei se nyt ihan noin yksinkertaista ole... Wicca korostaa monessa asiassa Jumalatarta, ja siihen on syynsä (jotka pääpiirteissään hoksaa, kun vähän miettii nykymaailmaa ja kulttuuriamme, sitä mitä siinä on ja mitä siitä pitkälti puuttuu), mutta Jumala ei ole yhtään "alempana", vähempiarvoinen tms.

Naulan kantaan osuit siinä, että tuossa 70-luvulta eteenpäin amerikkalaiset radikaali- ja ekofeministit omaksuivat wiccan, tai paremminkin paljon vaikutteita wiccasta, ja muotoilivat sen itselleen vielä entistäkin Jumalatar-keskeisemmäksi. Jotkut tiputtivat Jumalan pois kokonaan, jolloin useimpien mielestä ei enää ole kyse wiccasta ollenkaan.

• luminara

Wiccoista löytyy miehiäkin. :) Kuten kaikista muistakin uskonnoista...

• shadow

Vaikka wiccoista suurin osa taitaa olla naisia tunnen henkilökohtaisesti useita mieswiccoja:) Itseasiassa enemmän kuin naisia...Onkohan minussa jotakin vikkaa? :P

• hmmmmm..

Onhan noita miehiäkin, mut mitä nyt esim. wicca.fi irc-galleriaa selasin niin puolilla miehistä oli suosikeissa myös gay.fi kanavat.

• shadow
        hmmmmm.. kirjoitti:

Onhan noita miehiäkin, mut mitä nyt esim. wicca.fi irc-galleriaa selasin niin puolilla miehistä oli suosikeissa myös gay.fi kanavat.

No eikös tässä sukupuolesta oltu kiinnostuneita eikä seksuaalisesta suuntauksesta?
        Itse tunnen kyllä useita heteromieswiccoja...jos sillä nyt jotain merkitystä on...O_o

• Pete.
        hmmmmm.. kirjoitti:

Olen kiinnostunut wiccalaisuudesta nimenomaan uskonnollisessa mielessä ja sillä ei ole mitään tekemistä seksuaalisen suuntautuneisuuden kanssa.

Itse olen heteromies, joka on naimisissa antroposofi naisen kanssa.

• Löytyyhän niitä miehiäkin. :) Tunnen itseni lisäksi parisen kappaletta wiccalaismiehiä.

• murmelinpapana

... tokihan miehiäkin löytyy...
      katoin tossa varjojenkirja.com jäsen luetteloa ja näytti olevan 14 kappaletta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      77
      5922
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3251
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      44
      2898
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2142
    5. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      27
      2105
    6. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      106
      1929
    7. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      1889
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      177
      1867
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1538
    10. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      17
      1298
    Aihe