Mahtavaa

Kiki87

Taas uusi palsta huuhaa-uskonnolle...


Siis tää palsta on ollut ehkä viikon mut ekat viestit on kirjoitettu kuuausia sitten, miten mahdollista???

No miten tää uskonto suhtautuu homoihin ja itsetyydytykseen?

4

784

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raamatusta.

      Totuus selviää.

    • >>
      Siis tää palsta on ollut ehkä viikon mut ekat viestit on kirjoitettu kuuausia sitten, miten mahdollista???
      >>

      Palsta perustettiin huhtikuun lopussa ryhmään -käyttäjien palstat-, josta ylläpito pyynnöstä siirsi tämän palstan (viesteineen) tänne uskonto-ryhmän alle noin viikko sitten.

      >>
      No miten tää uskonto suhtautuu homoihin ja itsetyydytykseen?
      >>

      Kyseessä ei varsinaisesti ole "uskonto", vaan sanoisinko pikemminkin gnostilaistyyppinen näkökulma uskosta. Vaikka ihmeiden oppikurssi tarjoaakin tietä Jumalan luo, niin se ei väitä olevansa ainoa tie tai ainoa kurssi, vaan kertoo että kurssin muotoja on lukuisia, IOK vain yksi monista.

      Ihmeiden oppikurssin pääasiallinen sisältö on rakkauden ja sitä kautta Jumalan ymmärtäminen. Tähän kuuluu olennaisena osana opetus egosta ja sitä kautta harhasta luopumosesta.

      "Itse" eli ego elää jatkuvasti menneessä, koska se muodostuu menneisyyden muistikuvista. Toisaalta ego elää myöskin tulevaisuuden harhassa pelätessään mitä huominen tuo tullessaan. Oleellisinta on ettei ego juurikaan kykene olemaan tässä ja nyt sekä vain aistimaan puhtaasti, koska mieli tuo ennakkokäsityksiä ja prosessia sotkemaan kuvaa.

      Ihmeiden oppikurssin mukaan jokaisen ihmisen henkenä on Jumalan Poika. Kristus on Jumala kaikissa meissä. Kirjan mukaan ongelmat syntyvät vain mielen tasolla, kun mieli luo omia harhojaan.

      Kun mietitään suhtautumista itsetyydytykseen ja homoihin, niin ajatuksen täytyy lähteä liikkeelle siitä että kaikki tekomme pitäisi tehdä yhdessä Jumalan kanssa.
      "Pelko ja rakkaus joko tekevät tai luovat riippuen siitä, onko niiden synnyttäjänä eli innoittajana ollut ego vai Pyhä Henki, mutta ne tulevat palaamaan ajattelijan mieleen ja vaikuttamaan hänen koko havaintomaailmaansa." IOK 136.1.5

      Kurssi ei siis suoraan luo dogmeja tai jäykkiä käyttäytymissääntöjä ja kieltää olevansa pohja millekään uudelle kultille, vaan sen tarkoitus on olla syvällisempi ja suorempi tie Jumalan luokse.

      Virallinen versio IOK:sta ei ota suoraa kantaa homouteen, mutta alkuperäisversiossa siitä on maininta, jossa sen todetaan olevan riskialttiinpaa egon vaikutuksille:

      "As was said before, homosexuality is INHERENTLY more risky (or error prone) than heterosexuality, but both can be undertaken on an equally false basis. The falseness of the basis is clear in the accompanying fantasies. Homosexuality ALWAYS involves misperception of the self OR the partner, and generally both."

      http://courseinmiracles.com/acourseinmiracles/acim1_10/page1c.htm

      • acim.lainen

        Kuten admata sanoi "Kurssi ei siis suoraan luo dogmeja tai jäykkiä käyttäytymissääntöjä " Yksinkertaistaen voisi sanoa että kaikki mikä lähtee Rakkaudesta on oikein, kaikki muu väärin.
        Jokainen joutuu itse kohdallaan miettimään mitä tämä tarkoittaa käytännössä, mikä puolestaan johtaa aikuisempaan ja jotenkin "fiksumpaan" uskonnollisuuteen. Oppilaan ei tule olla minkään ulkoisten voimien tai johtajien talutusnuorassa vaan kuunnella Pyhän Hengen ohjausta sisällään.


        Homoihin tämä "uskonto" suhtatuu aivan samalla tavalla kuin heteroihinkin. Oikean ja väärän raja ei tunnu menevän - ainakaan noin yksioikoisesti - näiden välillä.

        Itsetyydytyksestä:

        "The “sin of onan” was called a “sin” because it involved a related type of self-delusion; namely, that pleasure WITHOUT relating can exist. "

        Kurssin mukaan todellista mielihyvää antaa vain Jumlan Tahdon toteuttaminen. Mikäli olen ymmärtänyt oikein, ei itsetyydytyksestä saa todellista nautintoa, vaan ihminen pettää itseään jos kuvittelee itsetyydytyksen olevan nautinnollista. Pelkkä fyysisyys ei ole Jumalan Pojalle (joka siis JOKAINEN ihminen on) riittävän arvokasta. Vain suhteessa toiseen ihmiseen voi todellista nautintoa kokea. (Korjatkaa toiset minua, jos käsitin väärin.)

        Mitä sitten tapahtuu jos tyydyttää itseään? Ei mitään muuta kuin että jää sillä kertaa todellisesta mielihyvästä. Siitä siis ei "joudu helvettiin" tms.


      • acim.lainen
        acim.lainen kirjoitti:

        Kuten admata sanoi "Kurssi ei siis suoraan luo dogmeja tai jäykkiä käyttäytymissääntöjä " Yksinkertaistaen voisi sanoa että kaikki mikä lähtee Rakkaudesta on oikein, kaikki muu väärin.
        Jokainen joutuu itse kohdallaan miettimään mitä tämä tarkoittaa käytännössä, mikä puolestaan johtaa aikuisempaan ja jotenkin "fiksumpaan" uskonnollisuuteen. Oppilaan ei tule olla minkään ulkoisten voimien tai johtajien talutusnuorassa vaan kuunnella Pyhän Hengen ohjausta sisällään.


        Homoihin tämä "uskonto" suhtatuu aivan samalla tavalla kuin heteroihinkin. Oikean ja väärän raja ei tunnu menevän - ainakaan noin yksioikoisesti - näiden välillä.

        Itsetyydytyksestä:

        "The “sin of onan” was called a “sin” because it involved a related type of self-delusion; namely, that pleasure WITHOUT relating can exist. "

        Kurssin mukaan todellista mielihyvää antaa vain Jumlan Tahdon toteuttaminen. Mikäli olen ymmärtänyt oikein, ei itsetyydytyksestä saa todellista nautintoa, vaan ihminen pettää itseään jos kuvittelee itsetyydytyksen olevan nautinnollista. Pelkkä fyysisyys ei ole Jumalan Pojalle (joka siis JOKAINEN ihminen on) riittävän arvokasta. Vain suhteessa toiseen ihmiseen voi todellista nautintoa kokea. (Korjatkaa toiset minua, jos käsitin väärin.)

        Mitä sitten tapahtuu jos tyydyttää itseään? Ei mitään muuta kuin että jää sillä kertaa todellisesta mielihyvästä. Siitä siis ei "joudu helvettiin" tms.

        ...jää sillä kertaa todellisesta mielihyvästä. Siitä siis ei "joudu helvettiin" tms.


        Piti sanoa että "jää sillä kertaa PAITSI" tai jää sillä kertaa kokematta todellista mielihyvää.


    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8116
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2492
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1143
    Aihe