onko ketään opiskellut sairaanhoitajaksi saksassa? millainen koulutus on ja onko kouluihin pääsyvaatimukset? ertokaa enemmänkin te jotka olette opiskelleet saksassa ja opiskelette tällä hetkellä. kiitos!
saksa/sairaanhoitajaksi
3
896
Vastaukset
- Elena
Sairaanhoitajaopinnot eivät Saksassa ole korkeakouluopintoja, vaan ne suoritetaan oppisopimuskoulutuksena, vaatimuksena on Realschulabschluss. Luulisin, että opiskelupaikan saaminen on kiven takana, etenkin jos ei osaa saksaa kunnolla.
En opiskele alaa, mutta olen asunut Saksassa ja tiedän asiasta jotain. Asiastahan löytää hurjasti tietoa Googlella saksaksi. Kannattaisi muutenkin ottaa hieman selvää saksalaisesta koulujärjestelmästä.
Kannattanee opiskella Suomessa, mutta mennä vaihtoon ja työharjoitteluihin Saksaan. Luulisin, että siellä arvostettaisiin suomalaista tutkintoa.- koto
asun tällä hetkellä sveitsissä ja saksa sujuu kyllä erittäin hyvin. minulla on myös paikka suomen ammattikorkeakoulussa ensihoito/sairaanhoito puolella mutta elämäntilanteeni takia olisi helpompaa opiskella saksassa ja asua samalla sveitsissä.
- Anonyymi
onko tuoreempia kokemuksia? osaako joku vertailla maiden opintojen sisältöä? Saksassa on 2500 tuntia työharjoittelua, 2100 tuntia teoriaa. Opinnot kestää kolme vuotta.
Miten monta tuntia Suomessa on näitä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.764026- 1613513
- 533129
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä1911905- 271737
- 441736
- 231734
- 571684
- 191587
- 181571