Olenko normaali..?

PieniSuuri

Onko normaalia/ olenko MÄ normaali, kun oon 13 v tyttö ja pituus on n.170 cm(!) ja paino n. 55 kg (!) ? En oo läski, mut aina ku mä kävelen kaduilla niin musta tuntuu että jokaisen silmät seuraa mua... Ja jos tutustun johonkin kivaan tyyppiin ja ne kysyy multa näin "kuinka vanha oot?" ja mä vastaan että oon 13, niin ne sanoo "ai..sä kyl näytät paljon vamhemmalta..".
Ja nyt kun oon siirtymässä luokalle 7, mua pelottaa että siellä aletaan kiusaamaan mua pituudesta... mä en oo normaali tyttö...


t. PieniSuuriNuori

30

2038

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PieniSuuri

      Pieni lisäys vielä.. Mä näytän ihan 15 vuotiaalta..

    • moi

      juu mustakin tuntuu kun liikun kadulla et kaikki tuijottaa oon saman pitunen kun sa;;;;; eli normaali oot:::

      • PieniSuuri

        Mut oon 13! Ja niin pitkä! On ihan eri asia jos oisin ainakin 15... Sähän oot kuitenkin yli 13?


      • PieniSuuri kirjoitti:

        Mut oon 13! Ja niin pitkä! On ihan eri asia jos oisin ainakin 15... Sähän oot kuitenkin yli 13?

        Yhen 13 vuotiaan joka on yht pitkä.


    • Hohhoijaa

      Tuo on kyllä sangen epänormaalia toimintaa.

      • PieniSuuri

        Mitäs luulet, pitäisikö mun mennä sitten siinä tapauksessa lääkärin vastaannotolle?! Hä??


      • Hohhoijaa
        PieniSuuri kirjoitti:

        Mitäs luulet, pitäisikö mun mennä sitten siinä tapauksessa lääkärin vastaannotolle?! Hä??

        Kyllä varmaankin. Siis tuo on TODELLA outoa.


    • --------

      Ihmiset ovat erilaisia, jotkut poikkeavat ajattelutavaltaan, ulkonäöltään, vaikka sitten pituudeltaan. No siis normaaliksi sanotaan yleensä ihmistä joka näyttää ei kovinkaan poikkea muista, tai ei sitten vain uskalla tuoda omia ajatuksiaan esille, mutta kuitenkin saa vaikutelman että on samankaltainen kuin muut. itse olen 178 cm ( olen poika) ja olen 14 vuotias. tuntee välillä itsensä hujopoksi kun kävelee jossain. En ole välittänyt siitä mitä muut minusta ajattelee, Olen ystävällinen. En vittuile ja muuta. Ehkä juuri sen takia en ole todellakaan mikään koulun suosituin poika. Ostan vaatteet kirpparilta, ja sen takia sanotaan köyhäksi. Rahatilanteeni on aivan normaali muita nähden, ellei jopa parempi, sillä useat käyttävät alkoholia ja muita päihteitä jotka MAKSAVAT. Kävelen persoonallisesti ja näytän ehkä vähän etäiseltä. Olen monelta kuullut että katseeni on surullinen ja jopa tunteeton. Toivon että kun pääsen yläasteelta, niin minuakin aletaan kohdella niinkuin muita. En ole tehnyt mitään pahaa, enkä mielestäni ansaitse huonoa kohtelua, tai sitä että olen muka alempiarvoinen. Jos normaaleita ei kohdella niinkuin minua kohdellaan, niin haluaisin olla mahdollisimman normaali. Vaikka tunnen itseni ihan normaaliksi, niin muiden mielestä en sitä ole. Se riippuu ihmisistä. Jotkut aina etsivät jotain epä'normaalia' toisista ja ottavat ne esille mahdollisimman negatiivisessa mielessä. Toivon että sinua ei aleta kiusaamaan, ja että saat paljon ystäviä. :)

      • PieniSuuri

        Toivon samaa sulle!


    • mikrosusi

      Kuulostat missimittaiselta nuorelta neidiltä! :) Olet täysin normaali ja odota vain kun pojat kasvavat sinun mittoihisi ;)

      Itse olen ollut koko koulu aikani niitä pisimpiä ihmisiä (en kylläkään ihan yhtä pitkä kun sinä). Välistä se tuntui aika onnettomalta, pienemmät olivat vikkelempiä ja... no PIENEMPIÄ! Nyt olen ikionnellinen kun olen pitkä. Muut tyttökaverini ovat jääneet lyhyiksi kun pojat ovat kasvaneet jopa minunkin ohi. Tuntuu kivalta kuljeskella ympäriinsä pitkänä ja katsella lyhyempien pään yli :)

      Ole vain ylpeä itsestäsi! Sinusta on tulossa todella mahtava nainen! :)

      • PieniSuuri

        ...kiitollinen että on olemassa sinunlaisiasi ihmisiä, jotka jaksavat kannustaa muita! :) Kiitos!!


    • moi

      no mie oon 14 en siis paljoo vanhempi: ja ei sua kukaan uskalla pituudesta kiusata kun ne ajattelee et sa vedat niit turpiin ei mua ainakaan kiusata tuskin sinuakaan

    • Minusta ihan normaalia. Me kaikki kasvamme joskus isoiksi, jokainen vaan ajallaan. Ehkä sinusta nyt tuntuu, että olt pitkä, mutta ei lopun elämää, niin voin uskoa.

      Minun kasvamiseni loppui joskus sinun ikäisenä, ja olen siis 168, eli en paljoa lyhempi. Silloin olin aina kaikkia muita pidempi ja se oli ärsyttävää, mutta ei kestänyt kuin muutama vuotta, niin kaikki oli samaa pituusluokkaa. Vaikka toisaalta, tosi moni jää alle 170, enkä oikeastaan tunne yhtään ketään tyttöä, joka olisi minun pituiseni tai pidempi lukuunottamatta sisariani. Enää se ei kuitenkaan haittaa, sillä olen suurinpiirtein keskiluokkaa. Kukaan ei ole ikinä kiusannut minua pituudellani, mutta kaikki ovat huomanneet hujoppiuteni, ja se on aina ollut inhottavaa.

      Totuus on kuitenkin, että olimmepa minkä mittaisia tahansa, olemme kelvollisia ja hyviä ihmisiä kaikkeen.

    • sad

      Käännä se hyväksesi. Olet vanhemman näköinen ja tasan jokainen yläasteella oleva haluaakin olla. Älä ajattele, että olet epänormaali, ajattele että olet vain kehittyneempi.

      • miksuman93

        musta on perempi ku on pitkä ku lyhyt. mä oon keskitasoo.


      • jeejee!
        miksuman93 kirjoitti:

        musta on perempi ku on pitkä ku lyhyt. mä oon keskitasoo.

        kauemmin kun pitkät. hehe :D


    • Mä:)

      Et sä oo niin pitkä kun sä luulet, mä oon nyt melkein 178cm ja vieläkin tyttö!(täytin just 14)

    • Fim

      no on se melko normaalia ite oon 13 w poika ja 145 cm pitkä ja jos multa kysytään mun ikää sanon kolmetoist ja ne sanoo jotain ai näytit ihan kymmenen vuotiaalta se kiehuu niin päässä että oikeen vituttaa vaikka yleensä oon rauhallinen kaveri mutta vähän kova ääninen

    • tyttö

      olen 14 vuotias 174cm pitkä ja ihmiset luulevat että olen 18... että tähän nähden olet ihan normaali... :D

    • ...

      Onko normaalia/ olenko MÄ normaali, kun oon 16 v tyttö ja pituus on n.180 cm(tjsp) ja paino n. 70 kg (!) ? En oo läski, mut aina ku mä kävelen kaduilla niin musta tuntuu että jokaisen silmät seuraa mua... Ja jos tutustun johonkin kivaan tyyppiin ja ne kysyy multa näin "kuinka vanha oot?" ja mä vastaan että oon 16, niin ne sanoo "ai..sä kyl näytät paljon vamhemmalta..".

      Kukapa olisi normaali... hohhoij... mennään kaikki lääkäriin o.O

    • metallitotuuss

      Ei pituudesta mitään haittaa oo!!päinvastoin..Meen kans seiskalle oon jotain 160pitkä ja haluisin olla pidempi...

    • neiti_nallekarhu

      Keskimääräistä pidempi, mutta TÄYSIN normaali.

      Susta tulee varmaan mun mittainen (178cm), koska muistan, että itsekin olin 13-vuotiaana jotain 170 senttiä. Ei pituutta pidä surra, päinvastoin! Pitkät ihmiset saavat paremmin töitä, koska heistä jää kehittyneempi mielikuva. Lisäksi pitkät tytöt voivat pyrkiä malleiksi, jos vain jaksavat pitää itsensä hoikkana.. Ja mallithan ne vasta upeita ovat =D

      Ei kannata välittää muiden kommenteista. Oikeastaan ihmiset luulevat vain imartelevansa sua, kun sanovat luulleensa sua vanhemmaksi kuin mitä olet. Eli ei sitä kannata ottaa niin raskaasti. Mieti, jos olisit lyhyt. Silloin ihmiset luulisivat sua vastaavasti nuoremmaksi mitä olet. Ja sen, jos minkä, pitäisi olla hirveää!
      Ja jos joku sua koulussa tulee huomauttaneeksi pituudesta, niin se on pelkkää kateutta. Itsekin olen useasti ajatellut, että vähemmällä pääsisi, jos kukaan ei kadehtisi. Tottahan se on, mutta silloin jos kukaan ei kadehtisi mua (en olisi pitkä jne.), niin silloin itse kadehtisin muita. Ja se on oikeastaan vielä kurjempaa.. Joten anna vain haukkujen mennä yhdestä korvasta sisään ja tulla toisesta ulos. Sanon tämän siltä varalta, jos joku tulee sua arvostelleeksi. Mua on ainakin arvosteltu koko yläasteajan ja se on satuttanut. Ikinä ei ole tosin arvosteltu pituutta, vaan on haukuttu muita juttuja, mutta luulen että pituus (= muiden kateus) on ollut kuitenkin taustalla vaikuttamassa.

      • lolll

        "Mieti, jos olisit lyhyt. Silloin ihmiset luulisivat sua vastaavasti nuoremmaksi mitä olet. Ja sen, jos minkä, pitäisi olla hirveää! "

        Haista paska.


      • neiti_nallekarhu
        lolll kirjoitti:

        "Mieti, jos olisit lyhyt. Silloin ihmiset luulisivat sua vastaavasti nuoremmaksi mitä olet. Ja sen, jos minkä, pitäisi olla hirveää! "

        Haista paska.

        Ehkä mummelina siitä voisi tulla imarrelluksi, kun on niin "nuorekas", mutta ainoa vain, että juuri mummelina ihmiset vasta tajuavat oikean ikäsi (mikäli olet itse lyhyt).


    • tyttö vain...

      Olet aivan normaali kuin muutkin ihmiset.. ei rumia ja epänormaaleita ihmisiä ole olemassakaan! Ihmiset vain ajattelevat niin, ja se on ikävää. Se vasta olisikin hyvin epänormaalia jos ihmiset olisivat kaikki samasta muotista tehty.

    • ...............

      Vittu mitä sitte vaikka näytät 15-vuotiaalta

      • PieniSuuri

        Eikö sua häiritsisi jos oisit 20 ja näyttsit 26 vuotiaalta?? Ehkä se ei sua häiritse mutta mua se haittais. Mitä ees tee tällä palstalla jos et haluu antaa rohkaisevaa kannustusta? Ei mua ees kiinnosta, eli ei tarvitse vaivautua vastaamaan, sillä en aio ees lukee vastaustas, jos sellasta ees tulee.


      • neiti_nallekarhu
        PieniSuuri kirjoitti:

        Eikö sua häiritsisi jos oisit 20 ja näyttsit 26 vuotiaalta?? Ehkä se ei sua häiritse mutta mua se haittais. Mitä ees tee tällä palstalla jos et haluu antaa rohkaisevaa kannustusta? Ei mua ees kiinnosta, eli ei tarvitse vaivautua vastaamaan, sillä en aio ees lukee vastaustas, jos sellasta ees tulee.

        neiti nallekarhun neuvo on se, ettei yleensä edes kannatakaan lukea sellaista vastausta, jonka arvaa jo etukäteen olevan pelkkää haukkumista. Vaikkei tuo äskeinen kommentti tuolta henkilöltä ollutkaan mikään niin paha, silti oli hyvä, että asennoiduit juuri tuolla tavalla. Itse en tajunnut sinun ikäisenäsi asennoitua suunsoittajiin noin. Nyt vasta tajuan, ja täytyy sanoa, että olet ikäistäsi edellä kun hoksaat sen jo nyt!

        170 ei todellakaan ole mikään valtava koko naiselle. 10-vuotiaalle tytölle se saattaa olla ällistyttävä, mutta ei aikuiselle naiselle. Ja sitä paitsi keskimääräinen nainen on käsittääkseni juuri tuo 170 suunnilleen (168?). Ja jos kasvat siitä, niin ei sekään haittaa. Parempi olla selvästi aikuisen kokoinen kuin jäädä sitten ainiaaksi arvoitukseksi (155.. hmm, olitko nyt sitten lapsi vai aikuinen?).


      • aiaiaiai
        PieniSuuri kirjoitti:

        Eikö sua häiritsisi jos oisit 20 ja näyttsit 26 vuotiaalta?? Ehkä se ei sua häiritse mutta mua se haittais. Mitä ees tee tällä palstalla jos et haluu antaa rohkaisevaa kannustusta? Ei mua ees kiinnosta, eli ei tarvitse vaivautua vastaamaan, sillä en aio ees lukee vastaustas, jos sellasta ees tulee.

        Eipäs nyt liioitella. Sanot olevasi 13 ja näytät 15-vuotiaalta, joten varmaan ymmärrät että siinä on KAHDEN vuoden ero. Sitten vastaat ,että miltä itsestä tuntuisi jos olisit 20, mutta näytät 26-vuotiaalta. Siinä taas on KUUDEN vuoden ero.


    • kylläpä

      ne on vaan kiinnostuna susta . niin oisin mäki :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      328
      3746
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      226
      3276
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      146
      2633
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      110
      2143
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      21
      2138
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      16
      1987
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1795
    8. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      45
      1782
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      302
      1501
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      123
      1382
    Aihe