Olen tradenomiopiskelija ja enää puuttuu tämä lopputyö. Olen aina menestynyt hyvin opiskeluissani (esim. kirjoitin äidinkielen aineesta Laudaturin ja reaalista Eximian), mutta opinnäytetyö ahdistaa niin paljon, etten saa mitään aikaiseksi. Aloitin sen miettimisen ja suunnittelun jo viime syksynä, mutta edelleen kasassa on vain 10 sivua surkeaa tekstiä. Motivaatio on ihan hukassa, vaikka valitsin aiheen itseäni kiinnostavasta asiasta, joka liittyy henkilöstöön, johtamiseen ja kansainvälisyyteen. Tahtoisin vain päästä siitä eroon ja valmistua syksyllä. Siksi olenkin päättänyt tehdä siitä mahdollisimman lyhyen. Tyydyn vaikka ykköseen, pääasia, että valmistun ja pääsen eroon siitä paskasta ja voin keskittyä muuhun elämiseen!
Mikä on siis lyhin tradenomin opinnäytetyö, jolla on päässyt läpi? Itse olen törmännyt pariin noin 35 sivun työhön, mutta ne olivatkin johdon assistenttipuolelta (en tiedä, onko heillä erilaiset kriteerit).
Minimipituus opinnäytetyölle?
6
4598
Vastaukset
- tehty on
Se riippuu ihan siitä sun opinahjostasi.
Kysy sieltä. Ite tein 135 sivua. Kesti 7 kk. - Ingenjööri-
Käypä kattomassa AMK:n kirjastosta, itse aikoinani vertailin Tekun ja kaupan alan kirjastojen antia ja lyhin työ oli 6sivua tekun puolella ja 10sivua kaupan puolella. Eli rääpäisyllä pääsee läpi ja jos ei osaa 10sivua tuottaa niin on mennyt 16vuoden koulutus hukkaan...
- siitä kyllä selviää
Itse olin pari vuotta sitten panikoimassa opinnäytetyön kanssa. Tein työn eräälle yhteisölle, jotka asettivat takarajan, milloin työn piti olla valmis. Siitä oli selvästi apua työn loppuunsaattamiseksi. Samaa voi varmaan kokeilla itsekin esim. varaa vaikka jonkun matkan ja päättää, että sitä ennen työn pitää olla valmis.
- Saamaton
Tein itselleni keväällä aikataulun ja varasin jopa sen palkintomatkan. No miten kävikään? Työ jäi tekemättä, mutta matkalle kyllä lähdin =) Olen aina ollut hyvä tekemään aikatauluja, mutta tämä opinnäytetyö tökkii kyllä pahemman kerran. Mikä kumma siinä voi olla!
- KM Tre-2001