Olen tradenomiopiskelija ja enää puuttuu tämä lopputyö. Olen aina menestynyt hyvin opiskeluissani (esim. kirjoitin äidinkielen aineesta Laudaturin ja reaalista Eximian), mutta opinnäytetyö ahdistaa niin paljon, etten saa mitään aikaiseksi. Aloitin sen miettimisen ja suunnittelun jo viime syksynä, mutta edelleen kasassa on vain 10 sivua surkeaa tekstiä. Motivaatio on ihan hukassa, vaikka valitsin aiheen itseäni kiinnostavasta asiasta, joka liittyy henkilöstöön, johtamiseen ja kansainvälisyyteen. Tahtoisin vain päästä siitä eroon ja valmistua syksyllä. Siksi olenkin päättänyt tehdä siitä mahdollisimman lyhyen. Tyydyn vaikka ykköseen, pääasia, että valmistun ja pääsen eroon siitä paskasta ja voin keskittyä muuhun elämiseen!
Mikä on siis lyhin tradenomin opinnäytetyö, jolla on päässyt läpi? Itse olen törmännyt pariin noin 35 sivun työhön, mutta ne olivatkin johdon assistenttipuolelta (en tiedä, onko heillä erilaiset kriteerit).
Minimipituus opinnäytetyölle?
6
4598
Vastaukset
- tehty on
Se riippuu ihan siitä sun opinahjostasi.
Kysy sieltä. Ite tein 135 sivua. Kesti 7 kk. - Ingenjööri-
Käypä kattomassa AMK:n kirjastosta, itse aikoinani vertailin Tekun ja kaupan alan kirjastojen antia ja lyhin työ oli 6sivua tekun puolella ja 10sivua kaupan puolella. Eli rääpäisyllä pääsee läpi ja jos ei osaa 10sivua tuottaa niin on mennyt 16vuoden koulutus hukkaan...
- siitä kyllä selviää
Itse olin pari vuotta sitten panikoimassa opinnäytetyön kanssa. Tein työn eräälle yhteisölle, jotka asettivat takarajan, milloin työn piti olla valmis. Siitä oli selvästi apua työn loppuunsaattamiseksi. Samaa voi varmaan kokeilla itsekin esim. varaa vaikka jonkun matkan ja päättää, että sitä ennen työn pitää olla valmis.
- Saamaton
Tein itselleni keväällä aikataulun ja varasin jopa sen palkintomatkan. No miten kävikään? Työ jäi tekemättä, mutta matkalle kyllä lähdin =) Olen aina ollut hyvä tekemään aikatauluja, mutta tämä opinnäytetyö tökkii kyllä pahemman kerran. Mikä kumma siinä voi olla!
- KM Tre-2001
Valmistuin Tampereen yliopistosta ja perehdyin henkilöstöhallintoon kasvatustieteen ja psykologian opinnoissani. Jos haluat apua ja maallikon apu kelpaa, niin laita meiliä [email protected] niin mietitään yhdessä. Intoa tsemppiä ja voimia sinulle ystäväni. Kyllä siitä lopputyöstäsi vielä hyvä tulee. Hymy suupieleen niin se on siinä ja tietty vähän myös jaksamista ja työtä.
- Tuskastunut
...tätä. Ei ole minullakaan muuta kuin ont, aihe on - kansainvälisen yritysmarkkinoinnin puolelta - kiinnostaa, joo, mutta silti tuntuu ettei mitään oo saanut aikaiseksi. Ahdistaa, työ vie osan energiasta, päässä pyörii ajatukset siitä, ettei ikinä valmistu. Työstä on tullut epämääräinen möykky, joka hienoista aikatauluttamisista huolimatta ei ole edistynyt. Kaverini, jotka olivat ont:ä aloittaessani täydessä opiskelun touhussa, ovat nyt samassa vaiheessa, tai jopa pidemmällä.
Suunnitelmaseminaarissa esiteltyäni aiheeni ja siihen liittyvät rajaukset, tutkimusongelmat ja sisällysluettelot, niitä pidettiin hyvinä, MUTTEI kommentoitu, Edes ohjaava opettaja ei oikein mittään sanonu, "ihan hyvä" ei mielestäni riitä ohjaukseksi!
Viikot kuluvat, uus deadline odottaa, ja saamattomuus vaivaa, mikä auttaisi?!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1785005Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,194397Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993107Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2532952Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432892- 522511
- 271929
- 221757
- 341743
- 681741