Voisiko joku kertoa, hyvän ja helppokäyttöisen midin teko-ohjelman? Olen googlettanut jo yli tunnin enkä ole kummoista löytänyt, jotkut ohjelmat tekevät vain pientä piipitystä, vaikka pitäisi saada hyvä polyfoninen soittoääni.
Mieluiten Mp3 to midi convertteria olen haeskellut.
Mp3 Midiksi
4
432
Vastaukset
Ei onnistu mp3:sta midiksi muuntaminen mitenkään järkevästi. Tiedostojen formaatti on liian erilainen. Mp3-tiedosto on pakattu aaltomuotoinen tiedosto, eli sisältää kaiken toistettavan datan. Midi-tiedosto taas kertoo soittimelle vain sen, mitä soitinta soitetaan, miltä korkeudelta ja kuinka kauan, eli pelkästään ohjeet siitä kuinka biisi soitetaan. Eroa voisi ehkä verratan musiikki-CD:n ja paperille painettujen nuottien eroon.
- Zomppis
Jos wavista koittaisi? Onko sama ongelma? Poistaisi kokonaan lauluraidan ja yksinkertaistaisi?
Zomppis kirjoitti:
Jos wavista koittaisi? Onko sama ongelma? Poistaisi kokonaan lauluraidan ja yksinkertaistaisi?
Wav-muodon kanssa on tismalleen sama ongelma kuin ämpäreiden kanssa. Helpointa on etsiä valmis midi-muotoinen versio kyseisestä biisistä tai maksaa valmiista soittoäänestä, ellei halua itse naputella nuotteja kohdalleen midisoftalla.
- Jani
Karmawhore kirjoitti:
Wav-muodon kanssa on tismalleen sama ongelma kuin ämpäreiden kanssa. Helpointa on etsiä valmis midi-muotoinen versio kyseisestä biisistä tai maksaa valmiista soittoäänestä, ellei halua itse naputella nuotteja kohdalleen midisoftalla.
Ainakin ohjelma nimeltä Amazing Midi pystyy muuttamaan wav-tiedostoja midiksi. Laatu ei välttämättä ole kovin hyvää, kun eihän se pysty kaikkia ääniä muuttamaan midimuotoon, mutta parempi sekin kun ei mitään.
http://www.pcwelt.de/downloads/mp3_sound/sound-tools/103411/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata1343596Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois752336Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2592235- 1411990
Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v691562- 1011460
- 611323
Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻931317- 611290
- 711161