JD:n Kestävyys

Jd

Hei!! Mitä mieltä olette 6000-sarjan John deeren kestävyydestä??

16

13115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaska

      Itsellä ei ole 6000-sarjalaisesta muuta kokemusta kuin 2 viikkoa koeajussa 6610 autoquadilla, jousitet. etuakseli ja melkolailla kaikilla herkuilla ja tuntu hyvältä peliltä. 5 siipiset sarka-aurat liikku hyvin ja millirenkailla kulki sen 52km/h mittarin mukaan. Riippuu myös täysin minkälaiseen työhön konetta katsot, urakointikäyttöön 68** ja 69** ois ehdoton kovemman perän osalta.

      Kokemusta löytyykin sitten enemmän näistä vanhoista pyöreekoppisista -40 ja -50 sarjalaisista, nää on siitä kestävimmästä päästä
      2140:ssä on tunteja 11 500 ja 3050:ssa 7500 ja loppua ei näy.

      Lähivuosina on uuden koneen laitto ja JD 6610 SE ois ykkösvaihtoehtona listalla

      • Jaska

        Piti vielä lisätä, että moni voi sanoa että JD ei lähe talvella käyntiin mutta se johtuu siitä suuresta peräöljymäärästä ja suuritilavuuksisesta aksiaalimäntäpumpusta eli jos kehtaa laittaa poltooöljysuodattimen- ja hydrauliöljypumpunlämmittimen niin lähtee yhtähyvin kuin mikä muu tahansa käyntiin.

        Sitten vielä yksi juttu; JD on ainoa traktori markkinoilla joka tarjoaa jo vakiona erillisen teräsrungon eli on suunniteltu etukuormaaja käyttöön ja ei kaipaa sääliä.


    • ....

      Yleisesti ottaen JD on ihan laadukkaan koneen maineessa.Tuossa 6000-sarjassa ongelmia on aiheuttanut väärinsijoitettu peräöljyjen huohotin, josta joissain tapauksissa on päässyt vettä peräöljyn sekaan.Tuossa kylällä aiheutti jonkinlaisen vanhassa rahassa parinkymmenen tonnin peräremontin tuo öljyn sekaan joutunut vesi.

      • Jaska

        Mäkin oon muistaakseni kuullu tuosta. Se tais olla ihan näissä vanhimmissa 6000- sarjalaisissa, toinen vika mikä myös näissä vanhimmissa on kun niissä halvimmissa hydr. liittimissä on se paskaöljyn keräysletku joka johtaa yleensä erilliseen säiliöön niin näissä halvimmissa se johtaa suoraan takaisin peräöljyihin eli niitä liittimiä ei kannata pestä painepesurilla.


      • JD
        Jaska kirjoitti:

        Mäkin oon muistaakseni kuullu tuosta. Se tais olla ihan näissä vanhimmissa 6000- sarjalaisissa, toinen vika mikä myös näissä vanhimmissa on kun niissä halvimmissa hydr. liittimissä on se paskaöljyn keräysletku joka johtaa yleensä erilliseen säiliöön niin näissä halvimmissa se johtaa suoraan takaisin peräöljyihin eli niitä liittimiä ei kannata pestä painepesurilla.

        Sen takia laitoin tänne tällaisen keskustelu, kun tuo meirän jiiree ei ole oikein toiminu.Malli on 6200:en(-96) etukuormaajalla. Kaikki huollot on tehty john deeren valtuutetuissa korjaamoissa.

        Kommentoikaapa, että onko tämä meidän jd ollut kestävä!
        Vikalista:
        Pakoputki kolisi runkoon(150h): laitettiin siihen kopin alalaidan kohdalle putkeen haitariputki, niin ei ole se putki niin jäykkä!!

        Kampiakseli poikki(1000h):Vaihdettu uusi moottori.

        Sylinteriputki halki(1100h):vaihdettu uusi.
        jarrut rupesi laahaamaan(1900h):vaihdettu peräöljyt, korjattu jarrut.

        Kaasuvivuston lukitusmutteri tippunut(1917h):olisi tarvinnut kipata koppi yhden 6mm mutterin takia!! Tempastiin rälläkällä lattiaan reikä ja laitettiin uusi mutteri!!

        Metallinen hydrauliputki oli halki, ja jd sinkosi hydrauliöljyt lumihankeen,ilmeisesti sen takia, kun pyöräytti lingon torvea ja järjestelmään tuli painetta(2500h):vaihdettu uusi(oli aikas vattumainen laittaa se putki siitä kopin ja polttoainetankin välistä!!

        Siirtopumppu ja sammuttimen solenoidi kilahti(3001h):Vaihdettu uudet.
        Nostolaitteet tilttasi!(3020h): riitti, kun otti sulakkeen pois ja litto käynttiin, ja kun jd:n sammutti ja laitto sulakkeen takaisin, rupesi nostolaitteet toimimaan!!

        ....ja nyt on menossa kopin kumityynyt!! Nyt on koneessa tunteja 3500!! suurin osa ajosta on ollut maantieajoa....


        kommentteja, kommentteja!!


      • ....
        JD kirjoitti:

        Sen takia laitoin tänne tällaisen keskustelu, kun tuo meirän jiiree ei ole oikein toiminu.Malli on 6200:en(-96) etukuormaajalla. Kaikki huollot on tehty john deeren valtuutetuissa korjaamoissa.

        Kommentoikaapa, että onko tämä meidän jd ollut kestävä!
        Vikalista:
        Pakoputki kolisi runkoon(150h): laitettiin siihen kopin alalaidan kohdalle putkeen haitariputki, niin ei ole se putki niin jäykkä!!

        Kampiakseli poikki(1000h):Vaihdettu uusi moottori.

        Sylinteriputki halki(1100h):vaihdettu uusi.
        jarrut rupesi laahaamaan(1900h):vaihdettu peräöljyt, korjattu jarrut.

        Kaasuvivuston lukitusmutteri tippunut(1917h):olisi tarvinnut kipata koppi yhden 6mm mutterin takia!! Tempastiin rälläkällä lattiaan reikä ja laitettiin uusi mutteri!!

        Metallinen hydrauliputki oli halki, ja jd sinkosi hydrauliöljyt lumihankeen,ilmeisesti sen takia, kun pyöräytti lingon torvea ja järjestelmään tuli painetta(2500h):vaihdettu uusi(oli aikas vattumainen laittaa se putki siitä kopin ja polttoainetankin välistä!!

        Siirtopumppu ja sammuttimen solenoidi kilahti(3001h):Vaihdettu uudet.
        Nostolaitteet tilttasi!(3020h): riitti, kun otti sulakkeen pois ja litto käynttiin, ja kun jd:n sammutti ja laitto sulakkeen takaisin, rupesi nostolaitteet toimimaan!!

        ....ja nyt on menossa kopin kumityynyt!! Nyt on koneessa tunteja 3500!! suurin osa ajosta on ollut maantieajoa....


        kommentteja, kommentteja!!

        Täytynee myöntää, että on sattunut maanantaipäivä tuota traktoria tehtäessä, en ole mikään JD:n omistaja, mutta eipä ole korviini tullut tuollaista vikakertomusta.Tuo vesi tosiaan aihetti kylällä yhdelle tutulle remontin, mm. jarrulevyt menivät uusiksi, pinta nimittäin niistä oli lähtenyt.Tuo kampiakselinkin katkeaminen hieman ihmetyttää, yleensä se kyllä kestää melko reipasta ruuvaustakin.


      • Jd
        .... kirjoitti:

        Täytynee myöntää, että on sattunut maanantaipäivä tuota traktoria tehtäessä, en ole mikään JD:n omistaja, mutta eipä ole korviini tullut tuollaista vikakertomusta.Tuo vesi tosiaan aihetti kylällä yhdelle tutulle remontin, mm. jarrulevyt menivät uusiksi, pinta nimittäin niistä oli lähtenyt.Tuo kampiakselinkin katkeaminen hieman ihmetyttää, yleensä se kyllä kestää melko reipasta ruuvaustakin.

        Ihmetyttää itteäkin!!! Kesti melkein tän vuoden peltotyöt!!

        Onko muilla ollut sellaista ongelmaa, että kun vaihtaa pikavaihdetta kolmosesta neloseen, siinä f-alueella, suurinpiirtein 2500rpm:ssä niin aluevaihdevipu rupee täriseen ihan simona??!!

        Muuten jontikka on parempi traktori, kuin mikään muu, koska siinä on hyvä vaihteisto(meinaa se autoquard), Hyvä hytti, ja muutenkin äänetön laite.
        Ei ollu ykkösversion hi tech kilmet valmet hälmet kälmetillä mitään sanomista tehossa!! Ja sitten siinä kilmetissä oli vielä ihan sika tökkivä vaihteisto, ja se oli kova ääninen sisältä.

        Oli tuossa sen konerempan aikana koeajossa 6410 jontikka sillä autoquardilla, ja totesin, että siinä on peli, jos ei ole samaa tautia kun tässä 6200:ssa....
        lisää kommenttia kestävyydestä, ja muusta jontikasta koskevasta, koska ois mukava kuulla, että onko kellää ollu samoja ongelmia jontikan kans, ku meillä??!! Muista lukea ensin toi "meidän kestävä jd"

        Sepä siinä sitte.....


      • tyytyväinen 6210 kuski
        Jd kirjoitti:

        Ihmetyttää itteäkin!!! Kesti melkein tän vuoden peltotyöt!!

        Onko muilla ollut sellaista ongelmaa, että kun vaihtaa pikavaihdetta kolmosesta neloseen, siinä f-alueella, suurinpiirtein 2500rpm:ssä niin aluevaihdevipu rupee täriseen ihan simona??!!

        Muuten jontikka on parempi traktori, kuin mikään muu, koska siinä on hyvä vaihteisto(meinaa se autoquard), Hyvä hytti, ja muutenkin äänetön laite.
        Ei ollu ykkösversion hi tech kilmet valmet hälmet kälmetillä mitään sanomista tehossa!! Ja sitten siinä kilmetissä oli vielä ihan sika tökkivä vaihteisto, ja se oli kova ääninen sisältä.

        Oli tuossa sen konerempan aikana koeajossa 6410 jontikka sillä autoquardilla, ja totesin, että siinä on peli, jos ei ole samaa tautia kun tässä 6200:ssa....
        lisää kommenttia kestävyydestä, ja muusta jontikasta koskevasta, koska ois mukava kuulla, että onko kellää ollu samoja ongelmia jontikan kans, ku meillä??!! Muista lukea ensin toi "meidän kestävä jd"

        Sepä siinä sitte.....

        6200 viat:
        - kampiakseli katkesi
        - venttiilikoneisto kävi kuivana
        - pakoventtili katkesi männän päälle
        - pyöränlaakeri särkyi
        - lainakoneesta (myös 6200) kaasupolkimen sokka poikki

        6210 viat:
        - kattoverhoilu repsottaa


      • Matti
        JD kirjoitti:

        Sen takia laitoin tänne tällaisen keskustelu, kun tuo meirän jiiree ei ole oikein toiminu.Malli on 6200:en(-96) etukuormaajalla. Kaikki huollot on tehty john deeren valtuutetuissa korjaamoissa.

        Kommentoikaapa, että onko tämä meidän jd ollut kestävä!
        Vikalista:
        Pakoputki kolisi runkoon(150h): laitettiin siihen kopin alalaidan kohdalle putkeen haitariputki, niin ei ole se putki niin jäykkä!!

        Kampiakseli poikki(1000h):Vaihdettu uusi moottori.

        Sylinteriputki halki(1100h):vaihdettu uusi.
        jarrut rupesi laahaamaan(1900h):vaihdettu peräöljyt, korjattu jarrut.

        Kaasuvivuston lukitusmutteri tippunut(1917h):olisi tarvinnut kipata koppi yhden 6mm mutterin takia!! Tempastiin rälläkällä lattiaan reikä ja laitettiin uusi mutteri!!

        Metallinen hydrauliputki oli halki, ja jd sinkosi hydrauliöljyt lumihankeen,ilmeisesti sen takia, kun pyöräytti lingon torvea ja järjestelmään tuli painetta(2500h):vaihdettu uusi(oli aikas vattumainen laittaa se putki siitä kopin ja polttoainetankin välistä!!

        Siirtopumppu ja sammuttimen solenoidi kilahti(3001h):Vaihdettu uudet.
        Nostolaitteet tilttasi!(3020h): riitti, kun otti sulakkeen pois ja litto käynttiin, ja kun jd:n sammutti ja laitto sulakkeen takaisin, rupesi nostolaitteet toimimaan!!

        ....ja nyt on menossa kopin kumityynyt!! Nyt on koneessa tunteja 3500!! suurin osa ajosta on ollut maantieajoa....


        kommentteja, kommentteja!!

        Jontikka tähän asti pärjätty, mutta nyt palaa punaiset valot ja vikaa ei löydy, vaikka testerissä käytetty ja tunteja tehty työtä. Huoltoliike ei vaan osaa korjata koko traktoria.

        Rupeaa jo kiukuttaa..


    • kasimir

      mine täällä ugandassa olla ajanu paljon jondeerellä ei nosta lämpöä vaikka anta kenkä.
      mine leipoo pitskoja deeren ohjaamossa.se olla tilava. mine laitta laapuhelin sinne ja huuta sinu
      suomi poika. kuullako sine minun mokomaa

      • Anonyymi


      • Äänruutti

        Mine soomipoika aja myös vihreelä jontilla. Mine kuulla kun sine ugandapoik huutele mokoma laapuhelimeen. Skipi olla joskus niin hyve että mine selvästi kuulla kun sine pitsat valmistuu ohjaamosa. Mine joskus huutaa väliin että tee mulle kvatro statsioni pitsa mut sine ugandassa vaan ajaa huristele. Mulla täällä pohjolasa on jätelökone jontissa kun on niin kylymä. Mine ajatella tula lomalla sinne uganda ja syödä yhdessä pitsaa.


    • trakvaattori

      Vanhin John Deere -90 3650. Tunteja n.4500h ei mitään vikaa, ollut koko aikana "viritetty" 135 heppaa. JD 6910 (155hp) viime vuonna hankittu. Ongelmia pikavaihteiden kanssa, saatiin lopulta korjattua. Meni kuitenkin vaihtoon vaikka takuuta tarjottiin vuosi eteenpäin. Keväällä tuli JD 6820 (155hp) ja JD 7710, molemmat Auto Quad ja etu jousituksella sun muilla heebeleillä. 6820 toimi moitteetta koko kevään aikana. 7710 ongelmia bensansyötön kanssa, kaikkea ne vaihtoi mutta aina kun oli alle puol tankkia löpöä niin hyytyi!

      Nyt taas 7710 vaihtoon takuuseen ja uusi samanlainen tulee loppu kesästä.

      Merkki pysyy samana tästä edes kunhan saadaan ne maanantai kappaleet alta pois ja toimivuus jatkuu niin kuin John Deeren kuuluu!

    • 6110

      Moro, tietääkö joku miten 6110 syöttöpumppu kansi irtoa oli mennyt siitä putken tapaista kierteet tarvii sada kansi auki.

    • namupeli

      Mul on sellane jonnikka. Iskän traktori, ajan sillä aina kouluun. Kaverit tulee siinä mukana. Koulun jälkeen kuljen sillä futisharkkoihin. Hyvin se kulkee.

      • Anonyymi

        Pääskii


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2610
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1736
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1640
    4. 79
      1311
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1055
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      976
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      51
      961
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      870
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      853
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      818
    Aihe