JD:n Kestävyys

Jd

Hei!! Mitä mieltä olette 6000-sarjan John deeren kestävyydestä??

16

14840

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaska

      Itsellä ei ole 6000-sarjalaisesta muuta kokemusta kuin 2 viikkoa koeajussa 6610 autoquadilla, jousitet. etuakseli ja melkolailla kaikilla herkuilla ja tuntu hyvältä peliltä. 5 siipiset sarka-aurat liikku hyvin ja millirenkailla kulki sen 52km/h mittarin mukaan. Riippuu myös täysin minkälaiseen työhön konetta katsot, urakointikäyttöön 68** ja 69** ois ehdoton kovemman perän osalta.

      Kokemusta löytyykin sitten enemmän näistä vanhoista pyöreekoppisista -40 ja -50 sarjalaisista, nää on siitä kestävimmästä päästä
      2140:ssä on tunteja 11 500 ja 3050:ssa 7500 ja loppua ei näy.

      Lähivuosina on uuden koneen laitto ja JD 6610 SE ois ykkösvaihtoehtona listalla

      • Jaska

        Piti vielä lisätä, että moni voi sanoa että JD ei lähe talvella käyntiin mutta se johtuu siitä suuresta peräöljymäärästä ja suuritilavuuksisesta aksiaalimäntäpumpusta eli jos kehtaa laittaa poltooöljysuodattimen- ja hydrauliöljypumpunlämmittimen niin lähtee yhtähyvin kuin mikä muu tahansa käyntiin.

        Sitten vielä yksi juttu; JD on ainoa traktori markkinoilla joka tarjoaa jo vakiona erillisen teräsrungon eli on suunniteltu etukuormaaja käyttöön ja ei kaipaa sääliä.


    • ....

      Yleisesti ottaen JD on ihan laadukkaan koneen maineessa.Tuossa 6000-sarjassa ongelmia on aiheuttanut väärinsijoitettu peräöljyjen huohotin, josta joissain tapauksissa on päässyt vettä peräöljyn sekaan.Tuossa kylällä aiheutti jonkinlaisen vanhassa rahassa parinkymmenen tonnin peräremontin tuo öljyn sekaan joutunut vesi.

      • Jaska

        Mäkin oon muistaakseni kuullu tuosta. Se tais olla ihan näissä vanhimmissa 6000- sarjalaisissa, toinen vika mikä myös näissä vanhimmissa on kun niissä halvimmissa hydr. liittimissä on se paskaöljyn keräysletku joka johtaa yleensä erilliseen säiliöön niin näissä halvimmissa se johtaa suoraan takaisin peräöljyihin eli niitä liittimiä ei kannata pestä painepesurilla.


      • JD
        Jaska kirjoitti:

        Mäkin oon muistaakseni kuullu tuosta. Se tais olla ihan näissä vanhimmissa 6000- sarjalaisissa, toinen vika mikä myös näissä vanhimmissa on kun niissä halvimmissa hydr. liittimissä on se paskaöljyn keräysletku joka johtaa yleensä erilliseen säiliöön niin näissä halvimmissa se johtaa suoraan takaisin peräöljyihin eli niitä liittimiä ei kannata pestä painepesurilla.

        Sen takia laitoin tänne tällaisen keskustelu, kun tuo meirän jiiree ei ole oikein toiminu.Malli on 6200:en(-96) etukuormaajalla. Kaikki huollot on tehty john deeren valtuutetuissa korjaamoissa.

        Kommentoikaapa, että onko tämä meidän jd ollut kestävä!
        Vikalista:
        Pakoputki kolisi runkoon(150h): laitettiin siihen kopin alalaidan kohdalle putkeen haitariputki, niin ei ole se putki niin jäykkä!!

        Kampiakseli poikki(1000h):Vaihdettu uusi moottori.

        Sylinteriputki halki(1100h):vaihdettu uusi.
        jarrut rupesi laahaamaan(1900h):vaihdettu peräöljyt, korjattu jarrut.

        Kaasuvivuston lukitusmutteri tippunut(1917h):olisi tarvinnut kipata koppi yhden 6mm mutterin takia!! Tempastiin rälläkällä lattiaan reikä ja laitettiin uusi mutteri!!

        Metallinen hydrauliputki oli halki, ja jd sinkosi hydrauliöljyt lumihankeen,ilmeisesti sen takia, kun pyöräytti lingon torvea ja järjestelmään tuli painetta(2500h):vaihdettu uusi(oli aikas vattumainen laittaa se putki siitä kopin ja polttoainetankin välistä!!

        Siirtopumppu ja sammuttimen solenoidi kilahti(3001h):Vaihdettu uudet.
        Nostolaitteet tilttasi!(3020h): riitti, kun otti sulakkeen pois ja litto käynttiin, ja kun jd:n sammutti ja laitto sulakkeen takaisin, rupesi nostolaitteet toimimaan!!

        ....ja nyt on menossa kopin kumityynyt!! Nyt on koneessa tunteja 3500!! suurin osa ajosta on ollut maantieajoa....


        kommentteja, kommentteja!!


      • ....
        JD kirjoitti:

        Sen takia laitoin tänne tällaisen keskustelu, kun tuo meirän jiiree ei ole oikein toiminu.Malli on 6200:en(-96) etukuormaajalla. Kaikki huollot on tehty john deeren valtuutetuissa korjaamoissa.

        Kommentoikaapa, että onko tämä meidän jd ollut kestävä!
        Vikalista:
        Pakoputki kolisi runkoon(150h): laitettiin siihen kopin alalaidan kohdalle putkeen haitariputki, niin ei ole se putki niin jäykkä!!

        Kampiakseli poikki(1000h):Vaihdettu uusi moottori.

        Sylinteriputki halki(1100h):vaihdettu uusi.
        jarrut rupesi laahaamaan(1900h):vaihdettu peräöljyt, korjattu jarrut.

        Kaasuvivuston lukitusmutteri tippunut(1917h):olisi tarvinnut kipata koppi yhden 6mm mutterin takia!! Tempastiin rälläkällä lattiaan reikä ja laitettiin uusi mutteri!!

        Metallinen hydrauliputki oli halki, ja jd sinkosi hydrauliöljyt lumihankeen,ilmeisesti sen takia, kun pyöräytti lingon torvea ja järjestelmään tuli painetta(2500h):vaihdettu uusi(oli aikas vattumainen laittaa se putki siitä kopin ja polttoainetankin välistä!!

        Siirtopumppu ja sammuttimen solenoidi kilahti(3001h):Vaihdettu uudet.
        Nostolaitteet tilttasi!(3020h): riitti, kun otti sulakkeen pois ja litto käynttiin, ja kun jd:n sammutti ja laitto sulakkeen takaisin, rupesi nostolaitteet toimimaan!!

        ....ja nyt on menossa kopin kumityynyt!! Nyt on koneessa tunteja 3500!! suurin osa ajosta on ollut maantieajoa....


        kommentteja, kommentteja!!

        Täytynee myöntää, että on sattunut maanantaipäivä tuota traktoria tehtäessä, en ole mikään JD:n omistaja, mutta eipä ole korviini tullut tuollaista vikakertomusta.Tuo vesi tosiaan aihetti kylällä yhdelle tutulle remontin, mm. jarrulevyt menivät uusiksi, pinta nimittäin niistä oli lähtenyt.Tuo kampiakselinkin katkeaminen hieman ihmetyttää, yleensä se kyllä kestää melko reipasta ruuvaustakin.


      • Jd
        .... kirjoitti:

        Täytynee myöntää, että on sattunut maanantaipäivä tuota traktoria tehtäessä, en ole mikään JD:n omistaja, mutta eipä ole korviini tullut tuollaista vikakertomusta.Tuo vesi tosiaan aihetti kylällä yhdelle tutulle remontin, mm. jarrulevyt menivät uusiksi, pinta nimittäin niistä oli lähtenyt.Tuo kampiakselinkin katkeaminen hieman ihmetyttää, yleensä se kyllä kestää melko reipasta ruuvaustakin.

        Ihmetyttää itteäkin!!! Kesti melkein tän vuoden peltotyöt!!

        Onko muilla ollut sellaista ongelmaa, että kun vaihtaa pikavaihdetta kolmosesta neloseen, siinä f-alueella, suurinpiirtein 2500rpm:ssä niin aluevaihdevipu rupee täriseen ihan simona??!!

        Muuten jontikka on parempi traktori, kuin mikään muu, koska siinä on hyvä vaihteisto(meinaa se autoquard), Hyvä hytti, ja muutenkin äänetön laite.
        Ei ollu ykkösversion hi tech kilmet valmet hälmet kälmetillä mitään sanomista tehossa!! Ja sitten siinä kilmetissä oli vielä ihan sika tökkivä vaihteisto, ja se oli kova ääninen sisältä.

        Oli tuossa sen konerempan aikana koeajossa 6410 jontikka sillä autoquardilla, ja totesin, että siinä on peli, jos ei ole samaa tautia kun tässä 6200:ssa....
        lisää kommenttia kestävyydestä, ja muusta jontikasta koskevasta, koska ois mukava kuulla, että onko kellää ollu samoja ongelmia jontikan kans, ku meillä??!! Muista lukea ensin toi "meidän kestävä jd"

        Sepä siinä sitte.....


      • tyytyväinen 6210 kuski
        Jd kirjoitti:

        Ihmetyttää itteäkin!!! Kesti melkein tän vuoden peltotyöt!!

        Onko muilla ollut sellaista ongelmaa, että kun vaihtaa pikavaihdetta kolmosesta neloseen, siinä f-alueella, suurinpiirtein 2500rpm:ssä niin aluevaihdevipu rupee täriseen ihan simona??!!

        Muuten jontikka on parempi traktori, kuin mikään muu, koska siinä on hyvä vaihteisto(meinaa se autoquard), Hyvä hytti, ja muutenkin äänetön laite.
        Ei ollu ykkösversion hi tech kilmet valmet hälmet kälmetillä mitään sanomista tehossa!! Ja sitten siinä kilmetissä oli vielä ihan sika tökkivä vaihteisto, ja se oli kova ääninen sisältä.

        Oli tuossa sen konerempan aikana koeajossa 6410 jontikka sillä autoquardilla, ja totesin, että siinä on peli, jos ei ole samaa tautia kun tässä 6200:ssa....
        lisää kommenttia kestävyydestä, ja muusta jontikasta koskevasta, koska ois mukava kuulla, että onko kellää ollu samoja ongelmia jontikan kans, ku meillä??!! Muista lukea ensin toi "meidän kestävä jd"

        Sepä siinä sitte.....

        6200 viat:
        - kampiakseli katkesi
        - venttiilikoneisto kävi kuivana
        - pakoventtili katkesi männän päälle
        - pyöränlaakeri särkyi
        - lainakoneesta (myös 6200) kaasupolkimen sokka poikki

        6210 viat:
        - kattoverhoilu repsottaa


      • Matti
        JD kirjoitti:

        Sen takia laitoin tänne tällaisen keskustelu, kun tuo meirän jiiree ei ole oikein toiminu.Malli on 6200:en(-96) etukuormaajalla. Kaikki huollot on tehty john deeren valtuutetuissa korjaamoissa.

        Kommentoikaapa, että onko tämä meidän jd ollut kestävä!
        Vikalista:
        Pakoputki kolisi runkoon(150h): laitettiin siihen kopin alalaidan kohdalle putkeen haitariputki, niin ei ole se putki niin jäykkä!!

        Kampiakseli poikki(1000h):Vaihdettu uusi moottori.

        Sylinteriputki halki(1100h):vaihdettu uusi.
        jarrut rupesi laahaamaan(1900h):vaihdettu peräöljyt, korjattu jarrut.

        Kaasuvivuston lukitusmutteri tippunut(1917h):olisi tarvinnut kipata koppi yhden 6mm mutterin takia!! Tempastiin rälläkällä lattiaan reikä ja laitettiin uusi mutteri!!

        Metallinen hydrauliputki oli halki, ja jd sinkosi hydrauliöljyt lumihankeen,ilmeisesti sen takia, kun pyöräytti lingon torvea ja järjestelmään tuli painetta(2500h):vaihdettu uusi(oli aikas vattumainen laittaa se putki siitä kopin ja polttoainetankin välistä!!

        Siirtopumppu ja sammuttimen solenoidi kilahti(3001h):Vaihdettu uudet.
        Nostolaitteet tilttasi!(3020h): riitti, kun otti sulakkeen pois ja litto käynttiin, ja kun jd:n sammutti ja laitto sulakkeen takaisin, rupesi nostolaitteet toimimaan!!

        ....ja nyt on menossa kopin kumityynyt!! Nyt on koneessa tunteja 3500!! suurin osa ajosta on ollut maantieajoa....


        kommentteja, kommentteja!!

        Jontikka tähän asti pärjätty, mutta nyt palaa punaiset valot ja vikaa ei löydy, vaikka testerissä käytetty ja tunteja tehty työtä. Huoltoliike ei vaan osaa korjata koko traktoria.

        Rupeaa jo kiukuttaa..


    • kasimir

      mine täällä ugandassa olla ajanu paljon jondeerellä ei nosta lämpöä vaikka anta kenkä.
      mine leipoo pitskoja deeren ohjaamossa.se olla tilava. mine laitta laapuhelin sinne ja huuta sinu
      suomi poika. kuullako sine minun mokomaa

      • Anonyymi


      • Äänruutti

        Mine soomipoika aja myös vihreelä jontilla. Mine kuulla kun sine ugandapoik huutele mokoma laapuhelimeen. Skipi olla joskus niin hyve että mine selvästi kuulla kun sine pitsat valmistuu ohjaamosa. Mine joskus huutaa väliin että tee mulle kvatro statsioni pitsa mut sine ugandassa vaan ajaa huristele. Mulla täällä pohjolasa on jätelökone jontissa kun on niin kylymä. Mine ajatella tula lomalla sinne uganda ja syödä yhdessä pitsaa.


    • trakvaattori

      Vanhin John Deere -90 3650. Tunteja n.4500h ei mitään vikaa, ollut koko aikana "viritetty" 135 heppaa. JD 6910 (155hp) viime vuonna hankittu. Ongelmia pikavaihteiden kanssa, saatiin lopulta korjattua. Meni kuitenkin vaihtoon vaikka takuuta tarjottiin vuosi eteenpäin. Keväällä tuli JD 6820 (155hp) ja JD 7710, molemmat Auto Quad ja etu jousituksella sun muilla heebeleillä. 6820 toimi moitteetta koko kevään aikana. 7710 ongelmia bensansyötön kanssa, kaikkea ne vaihtoi mutta aina kun oli alle puol tankkia löpöä niin hyytyi!

      Nyt taas 7710 vaihtoon takuuseen ja uusi samanlainen tulee loppu kesästä.

      Merkki pysyy samana tästä edes kunhan saadaan ne maanantai kappaleet alta pois ja toimivuus jatkuu niin kuin John Deeren kuuluu!

    • 6110

      Moro, tietääkö joku miten 6110 syöttöpumppu kansi irtoa oli mennyt siitä putken tapaista kierteet tarvii sada kansi auki.

    • namupeli

      Mul on sellane jonnikka. Iskän traktori, ajan sillä aina kouluun. Kaverit tulee siinä mukana. Koulun jälkeen kuljen sillä futisharkkoihin. Hyvin se kulkee.

      • Anonyymi

        Pääskii


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävä sinua

      Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3673
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

      Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2509
    3. Otavassa tapahtuu!

      Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2382
    4. Tulemmeko hyvin

      Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2117
    5. Rakas, kerro mulle

      Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1599
    6. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    7. Horoskooppikysely

      Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      15
      1522
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

      johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      131
      1365
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

      Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      283
      1351
    10. Kesäseuraa

      Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1305
    Aihe