Ikkunan peseminen

Sain tehtäväkseni pestä erään kiinteistön ikkunat. Ikkunoita on 196 kappalletta.
Kaikki sujuu hyvin. Ensin suihkautetaan pesuainetta ruutuun, sitten hangataan ikkuna kuten pitääkin ja lopuksi kuivaan nestejäämät ikkunalastalla.
Nyt vasta seuraa epäonni. En millään saa pestyä ikkunoita niin, ettei siitä jäisi kuivauksesta aiheutuvia raitoja. Minua neuvottiin kuivaamaan raidat kuivalla kankaalla, mutta minusta lasi on tämän jälkeen sotkuinen ja kun pesen uudelleen taas jäävät ikävät kuivausraidat, miten ne saisi pois?

5

2695

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siivooja

Itse suosin paperia ikkunanpesussa, sanomalehti käy parhaiten. Toinen asia sitten pitääkö siivousfirma sanomalehteä kovin "ammattilaisen" siivousvälineenä. :)

Puhdas mikrokuituliina on myös osoittautunut hyväksi vaihtoehdoksi.

Pesuainetta ei saa antaa kuivahtaa ikkunaan, se tekee nuo kuivausjäljet.

• tee näin

Ei mitään "papereita" kun vähän (ei liikaa) pesuainetta veteen,aika märkä siivous liina (jos mahdollista)lastalla vedät ikkunan,kuivaat jika vedon jälkeen lastan kumin...vaihda vettä usein.

• About:Lank

Sitten ettei ikkuna-aine liian vahvaa ettei kerrostu lasiin (jotkut tosin eivät kaikki lasinpesuaineet) kerrostuvat helposti.Olen laimentanut ämpäriin sopivan vahvuisen seoksen, silloin kun jouduin käyttämään ainetta joka helposti alkoi kerrostumaan.

Aiempi aine mitä sai Hankinnasta oli parempaa kuin tämä uusi Rapid

• ämpäriin
        About:Lank kirjoitti:

Sitten ettei ikkuna-aine liian vahvaa ettei kerrostu lasiin (jotkut tosin eivät kaikki lasinpesuaineet) kerrostuvat helposti.Olen laimentanut ämpäriin sopivan vahvuisen seoksen, silloin kun jouduin käyttämään ainetta joka helposti alkoi kerrostumaan.

Aiempi aine mitä sai Hankinnasta oli parempaa kuin tämä uusi Rapid

tipan tiskiainetta, pesen pesimellä ja kuivaan lastalla. Ei jää raitoja mutta lastaa pitää kankaalla kuivata joka vedon jälkeen.

• jeliz

Eli samantapainen urakka on ollut.. ja loppu häämöttää =) Ensiksikin astianpesuaine tai pesetti on parasta ikkunoittenpesussa. Me käytetään pesuveden levittämiseen "karvalastaa", pesuvettä kannatta olla reilusti, ettei kuivu ikkunaan ja vastaavasti ulkoikkunat kannattaa pestä kahteen kertaan. Kuivaus lastalla. Lopuksi peilataan onko mahdollisia viivoja jäänyt, jos on niin suihkaus sumupullosta 1:2 laimennettua peilien ja lasinpesuainetta (esim.kiilto) yleensä propanoli2 pohjaisia tai alkoholisekoituspohjaisia. Ja sitten kuivataan ikkunaliinalla...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikuiset kaipaajat

Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      116
      3675
    2. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      71
      3091
    3. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      26
      2694
    4. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      75
      2432
    5. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      18
      2383
    6. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      31
      2309
    7. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      6
      2207
    8. En tiedä ymmärrätkö

Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      10
      2141
    9. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      26
      2032
    10. Kerro kaivattusi etunimi

Naisille
      Ikävä
      90
      1970
    Aihe