Rahaa ei olisi yli 700 erkkiä siihen laittaa ja 6 kiloa pitäisi pyykkiä mahtua ja lingon teho saisi olla vähintään 1200.Kestävyys ja toimintavarmuus pääasia.
Minkä pesukoneen ostaisin?
15
4017
Vastaukset
- äitikki
Ostimme Lg:n 7 kg:n koneen muutama kuukausi sitten. Tingitty hinta oli 650e, kannattaa kilpailuttaa!
Ainoa "tavallinen" merkki, joka myöntää laitoksille vuoden takuun.
Linkoaa 1400 kierrosta/min ja aivan ihana!! - mielipidevaan
Osta LG:kone. Saat siinä eniten vastinetta rahoillesi.
- kauppias
Siemens,Bosch tai Miele , muita ei edes kannata harkita jos et halua olla aina raahaamassa huoltoon. Kaveri toimii asennuspalvelussa ja kertoo mitkä merkit haetaan eniten takuu korjaukseen, noita ei juurikaan näy
- Kuluttaja
Miele on kodinkoneiden "Mersu" elikkäs ainakin ylihintainen. Boschia ei todellakaan viedä huoltoon, koska kone hajoaa muutamassa vuodessa siihen kuntoon, ettei kannata korjata. Puhun omasta kokemuksesta. Nyt on muutaman viikon ollut LG, joten en vielä voi sanoa siitä mitään.
- Meillä näin
Kuluttaja kirjoitti:
Miele on kodinkoneiden "Mersu" elikkäs ainakin ylihintainen. Boschia ei todellakaan viedä huoltoon, koska kone hajoaa muutamassa vuodessa siihen kuntoon, ettei kannata korjata. Puhun omasta kokemuksesta. Nyt on muutaman viikon ollut LG, joten en vielä voi sanoa siitä mitään.
Ei se kaikilla noin mene. Liekö tuuristakin kiinni, mikä kestää ja mikä ei...
Itse hankin juuri uuden (Upo Pesukarhu 5125D), edellinen oli Bosch ja hajosi pyöritettyään perheemme pyykkejä "vaivaiset" 17 vuotta... tod. näk. laakerivika, jonka olisi voinut korjata, mutta ei enää kannattanut tuon ikäiseen.
Itse en ostaisi unissanikaan edestä täytettävää konetta, kun lapsuudenkodista ja lähipiiristä saatujen kokemusten mukaan ne eivät kestä samalla tavalla kuin päältä täytettävät. - tiltu
Meillä näin kirjoitti:
Ei se kaikilla noin mene. Liekö tuuristakin kiinni, mikä kestää ja mikä ei...
Itse hankin juuri uuden (Upo Pesukarhu 5125D), edellinen oli Bosch ja hajosi pyöritettyään perheemme pyykkejä "vaivaiset" 17 vuotta... tod. näk. laakerivika, jonka olisi voinut korjata, mutta ei enää kannattanut tuon ikäiseen.
Itse en ostaisi unissanikaan edestä täytettävää konetta, kun lapsuudenkodista ja lähipiiristä saatujen kokemusten mukaan ne eivät kestä samalla tavalla kuin päältä täytettävät.Edestä täytettävät ovat isompia ja tukevampia, pysyvät paremmin paikallaan kuin päältä täytettävät pesukoneet.
- allergiaperheen äiti
Jos kestävyys ja toimintavarmuus ovat tärkeitä, osta Cylinda. Vertaile hieman eri koneiden rakenteita, niin ymmärrät kyllä miksi...
Lisäksi saat hyvä pesutuloksen ja allergikoillekin sopivan tehokkaan huuhtelun, jonka Ruotsin kuluttajavirastokin on erityisesti huomioinut.- coolsheik
Hyvien kokemusteni perusteella uskallan myös Cylindaa suositella. Eihän tuollaista neljällä iskunvaimentimella olevaa teräsrakennetta ole kellään muulla. Muut ovat rimpuloita jousiripustuksineen ja muovirakenteineen (valitettavasti, mutta hintakisa on kai niin kova, että huonoa laatua on pakko halvalla tehdä).
- Tietoa on
Ruotsissa valmistetut Cylinda ja Upo-siniviiri(ovat sama kone).
Koneessa on 54. litran pesurumpu, ilmoitettu 5. kiloa,mutta vastaa kuutta kiloa.
Rumpu ja allas täyttä terästä.
ikuisesti kestävä Pex-vesiletku.
hyvät pesu ja huuhtelutulokset, saanut mm. Ruotsin kuluttajaviraston testeissä parhaat arvosanat, samoin suomessa Cylinda sai ainoana pesukoneena jotsenmerkin.
Upo-siniviiri sai maininnan kaikkien aikojen parhaana pesukoneena Belgiassa muutama vuosi sitten.
Kaiken lisäksi tämän huippukoneen saa 6-700. sadan euron hinnalla, vantaan Tammiston Hirvoxilla oli Siniviirin lippulaiva 165, jossa 1600. kierroksen linko hintaan 749. euroa ja Hirvoxilla voi jopa tingata, toisin kuin näissä joissakin isoissa ketjuissa, jotka mainostavat olevansa pohjoismaiden suurimpia, kuitenkin niiden hinnat ovat kalliimpia.
Cylinda/Siniviiri made in sweden.- ehkä
kysellä Siniviirin hintaa myös paikallisesta Prismasta, jos olet asiakasomistaja. Itse olisin muutama kuukausi sitten saanut sieltä parhaan hinnan. Ostin kuitenkin piirun verran kalliimmalla Mustasta Pörssistä, kun sieltä sai 5 vuoden takuun.
Vastaava Cylindan mallin on jonkun kympin kalliimpi, vaikka eroja ei ilmeisesti ole kuin käyttöpaneelin teksteissä. Cylindaa myydään 6 kilon koneen, Siniviiriä 5 kilon, vaikka rumpu on identtinen. Siniviirinkin tosin ilmoitetaan kestävän 6 kilon kuormitus, mutta viralliset AAA-testit on tehty 5 kilon pyykkimäärällä.
Hyvin on Siniviiri pelannut. Linkouksen se tosin jättää toisinaan tekemättä, johtunee liian isosta pyykin määrästä? Ääntä lähtee lingotessa kun kierroksia on reilusti (max. 1600), mutta niin varmaan lähtee kilpailevistakin malleista. - omistaja
ehkä kirjoitti:
kysellä Siniviirin hintaa myös paikallisesta Prismasta, jos olet asiakasomistaja. Itse olisin muutama kuukausi sitten saanut sieltä parhaan hinnan. Ostin kuitenkin piirun verran kalliimmalla Mustasta Pörssistä, kun sieltä sai 5 vuoden takuun.
Vastaava Cylindan mallin on jonkun kympin kalliimpi, vaikka eroja ei ilmeisesti ole kuin käyttöpaneelin teksteissä. Cylindaa myydään 6 kilon koneen, Siniviiriä 5 kilon, vaikka rumpu on identtinen. Siniviirinkin tosin ilmoitetaan kestävän 6 kilon kuormitus, mutta viralliset AAA-testit on tehty 5 kilon pyykkimäärällä.
Hyvin on Siniviiri pelannut. Linkouksen se tosin jättää toisinaan tekemättä, johtunee liian isosta pyykin määrästä? Ääntä lähtee lingotessa kun kierroksia on reilusti (max. 1600), mutta niin varmaan lähtee kilpailevistakin malleista.Hintaero tulee myös siitä, että Siniviiriin verrattuna Cylindassani on ulkoluukku, jonka voi kääntää pyykin käsittelyä helpottavaksi työtasoksi. Luukku madaltaa myös hieman äänitasoa, ja tekee pesutornista paremman näköisen ;-), kun pesukone ja kuivausrumpu näyttävät lähes identtisiltä.
- se edellinen
omistaja kirjoitti:
Hintaero tulee myös siitä, että Siniviiriin verrattuna Cylindassani on ulkoluukku, jonka voi kääntää pyykin käsittelyä helpottavaksi työtasoksi. Luukku madaltaa myös hieman äänitasoa, ja tekee pesutornista paremman näköisen ;-), kun pesukone ja kuivausrumpu näyttävät lähes identtisiltä.
Ainakin Siniviirin parhaassa mallissa (165ES ?) on ulkoluukku. Tiedän, koska meillä on sellainen.
- tuuliviiri
se edellinen kirjoitti:
Ainakin Siniviirin parhaassa mallissa (165ES ?) on ulkoluukku. Tiedän, koska meillä on sellainen.
Totta kahdessa halvemassa ei ole luukkua, mutta tilanpuutteen takia on hyvä, jos voi valita luukottoman mallin, itselläni on vanhempi Siniviiri 100 s ja siinä on luukku ja on mainio kone, kuudetta vuotta pesee, on käytetty 3. kertaa viikossa, ei pienintäkään ongelmaa, en vaihtaisi merkkiä, seuraava koneeni on Cylinda/Siniviiri, sitten joskus, toivottavasti niitä edelleenkin tehdään Ruotsissa.
- ja vielä sama
se edellinen kirjoitti:
Niin lisäyksenä vielä, että tuo vertailin itse juuri tuon kalleimman Siniviirin hintaa vastaavaan Cylindaan ja Cylinda oli hieman kalliimpi. Ulkoluukku löytyy siis molemmista.
Kuivausrumpuna meillä on Sinituuli, jolla on myös vastaava Cylindan rinnakkaismalli (ohjehinnaltaan noin 50 euroa kalliimpi). Yhden ainoan eron olen Cylindaan huomannut: rummun sisävalo puuttuu. Lampun kupu siellä on, mutta lampun kanta on jätetty laittamatta.
- Kypsä
Kaikki muut merkit käyvät, mutta älä ainakaan Whirlpoolia erehdy ostamaan. Ainakin jos kestävyys ja toimintavarmuus ovat pääasioita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824807- 1882148
- 1321812
- 1751445
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161331ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj191245- 351116
- 261078
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3231061- 781013