Oljyn merkkivalo

Huoltaja

Vaihdoin moottoriöljyn 20w-50w ja suodattimen virago xv1100:aan. Oppaan mukaan öljyä 3,1 litraa. Mutta yllätykseni reilummin kiihdyttäessä öljynvalo syttyi palamaan? Huoltoasemalle öljyn ostoon ja lorautin 0,5 litraa koneeseen ja baanalle eipä enää valo syttynyt. Onko vaarallista valon syttyminen vaikka öljyä pitäisi olla riittämiin? Mikä on oikea öljymäärä?

5

1687

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • virago 700

itelläni on 700 virre ja mun tuttu ja alan ammattilainen tiesi sanoa että jos öljypinta menee jo pikkasen ylämerkistä jo vähän alle, niin merkki saattaa yammuissa herkästi sytymään , ja se ei oo yhtään vaarallista, yammuissa se on tyypillinen , sanoisin ominaisuus ei välttämättä vika.jos öljyt on kummiskin tarpeeksi ja valo syttyy, ei muuta kun lisää kaasua, niin se merkkivalo sammuu. hyvää ajomatkaa!

• Huoltaja

Kiitos tiedosta! Lueskelin kirjastossa Haunesin manuaalia, niin tosiaan se öljyn merkkivalo on öljyntason varoitusvalo eikä öljynpaineen merkkivalo. Koneessa oleva öljyntason tunnistin on tosi herkkä reagoimaan vajeeseen tai kiihdytyksessä öljyn siirtymään. Nyt matka taittuu mukavasti kun asia selvisi!

• kartsa

Minullakin on 1100 Viragao ja öljyn merkkivalo syttyy melkein aina kun lähdetään kylmällä koneella liikkeelle.Tekee sen muutaman kerran ja kun löysää kaasun tyhjäkäynnille niin se sammuu.
      koskaan se ei vilku kun kone on lämmin.
      Tietääkö kukaan onko vaarallista?

• virago 700

ilmeisesti se on sama juttu kun huoltajalla oli, tietysti vois lisääöljyä hiukan,niin se ei ainaskaan häirii,kysessä on öljy määrä merkkivalo,eikä paine
        hyvää matkaa sullekin

• pekkovee
        virago 700 kirjoitti:

ilmeisesti se on sama juttu kun huoltajalla oli, tietysti vois lisääöljyä hiukan,niin se ei ainaskaan häirii,kysessä on öljy määrä merkkivalo,eikä paine
        hyvää matkaa sullekin

mulla FZS 1000 tekee ihan samoja, kamulla samoin, ex FZX teki samaa, eli kyl nuo Jammut lienee vähän herkkiä vaan, jos öljytaso on ok tikussa tai silmässä niin ei kun hanaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      315
      1725
    2. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      75
      1264
    3. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1247
    4. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      133
      1126
    5. Sinä siellä lähistöllä

Tahtoisin tutustua paremmin 💫
      Ikävä
      48
      813
    6. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      57
      804
    7. Minkälaisessa asennossa

Haluaisit kaivattusi kanssa olla?
      Ikävä
      74
      789
    8. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      117
      767
    9. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      48
      760
    10. Sitä saattaa vähän hölmöillä

rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.
      Ikävä
      60
      716
    Aihe