Meidän villakoiralla tänään laskettuaika mut ei näy viä mitää merkkejä synnytyksestä.Näin ensikertalaisena kyselisin miten kauan se lämpö on alle 37 ku aina lämpö on melkein 38 ku mittaan. Mittaan lämmön kolme kertaa päivässä. Mulle on tulos tänne apua synnytykseen jotta ite synnytys ei pelota mut avustaja asuu sen verran kauempana jotta olis hyvä tietää koska kutsun sen meille. Kertokaa mitä muuta mun pitäis tietää lähestyttäessä synnytystä.
koiran synnytys
12
1363
Vastaukset
ekasta astutuksesta? Onko koira ollut ultrassa?
Joillain lämpö käy vain alhaalla ja nousee melko heti takaisin 38 asteeseen. Meillä kyllä muutamana päivänä heittelee siinä 37,4 tai 37,2 välillä.
Jos olet varma että koira on kantava ja ei vuoda pahanhajuista vuotoa ei mitään hätää.
Röntgen olisi yksi mahdollisuus nähdä paljonko pentuja on ja missä asennossa ovat.- iitu
Taralla on menos 60 vrk astutuksesta. Kasvattaja kävi kattomas koiraa päivällä ja meinas jotta voi synnyttää jo aamuun mennes. Ei petaa yhtää mut jonkunverran supistaa, tosin vain muutaman kerran illan aikana ja pientä huohotusta. Taitaa olla avautumisvaihe menossa. Ei oo käyty ultrassa.
- Villakoira;)
iitu kirjoitti:
Taralla on menos 60 vrk astutuksesta. Kasvattaja kävi kattomas koiraa päivällä ja meinas jotta voi synnyttää jo aamuun mennes. Ei petaa yhtää mut jonkunverran supistaa, tosin vain muutaman kerran illan aikana ja pientä huohotusta. Taitaa olla avautumisvaihe menossa. Ei oo käyty ultrassa.
..että menee vielä vuorokausi pari ennenkuin pennut syntyvät. Tiineysaikahan koirila on pääsääntöisesti 60-64 vuorokautta. Poikkeuksiakin löytyy esim meillä JapaneseChin synnytti seitsemän pentua ja tiineysaika oli 58 vuorokautta.
Mutta seuraava tiineys kestikin jo 67 vuorokautta, jolloin tehtiin keisarinleikkaus, sen vuoksi kun pentuja olikin silloin vain yksi ja pelkona oli että se on saanut herkutella itsensä liian isoksi synnytystä ajatellen.
itse olen kyllä selkeästi huomannut synnytyksen lähestyvän, jolloin koira käy levottomaksi, petaa, läähättää ja etsii jatkuvasti rauhallista paikkaa.
Mutta nyt on jo vuorokausi viestistäsi...joko on tapahtunut mitään? - Nimetön
Villakoira;) kirjoitti:
..että menee vielä vuorokausi pari ennenkuin pennut syntyvät. Tiineysaikahan koirila on pääsääntöisesti 60-64 vuorokautta. Poikkeuksiakin löytyy esim meillä JapaneseChin synnytti seitsemän pentua ja tiineysaika oli 58 vuorokautta.
Mutta seuraava tiineys kestikin jo 67 vuorokautta, jolloin tehtiin keisarinleikkaus, sen vuoksi kun pentuja olikin silloin vain yksi ja pelkona oli että se on saanut herkutella itsensä liian isoksi synnytystä ajatellen.
itse olen kyllä selkeästi huomannut synnytyksen lähestyvän, jolloin koira käy levottomaksi, petaa, läähättää ja etsii jatkuvasti rauhallista paikkaa.
Mutta nyt on jo vuorokausi viestistäsi...joko on tapahtunut mitään?Ei oo tapahtunu mitää. Laskin väärin ne päivät ny on 64 päivä. Kasvattajan mukaan olisi tulossa noin neljä pentua. Mutta tiedä häntä.Yhtää ei petaile syöny viä tänäänki. Joten odottelen jotain tapahtuvaksi. Vapaapäivä viä huomenna ja perjantaiksi vien kasvattajalle.
- ihmeessä...
Nimetön kirjoitti:
Ei oo tapahtunu mitää. Laskin väärin ne päivät ny on 64 päivä. Kasvattajan mukaan olisi tulossa noin neljä pentua. Mutta tiedä häntä.Yhtää ei petaile syöny viä tänäänki. Joten odottelen jotain tapahtuvaksi. Vapaapäivä viä huomenna ja perjantaiksi vien kasvattajalle.
nyt vasta lasket päiviä kun pitäis jo jotain tapahtua.Eikö ne päivät olisi pitänyt laskea jo kauan sitten.
- Nimetön
ihmeessä... kirjoitti:
nyt vasta lasket päiviä kun pitäis jo jotain tapahtua.Eikö ne päivät olisi pitänyt laskea jo kauan sitten.
Laskettuaika on ollu tiedos koko ajan mut vrk kestos oli ongelmia mun kehnon laskupään takia. Yritin kaikkeni jotta olisin saanu kesälomanki alkamaan elokuun ekasta mut ei se onnistunu joten kesäkuun alus jo tiesin lasketun päivän. Kalenterista ku laskin vuorokausia siinä tuli lipsahdus. Olin jopa laittanu kalenteriin ylös koska madotus alkaa joten se tuli aloitettua oikeaan ajankohtaan.Ei meillä oo viäkää taahtunu mitää koira on pirtiä ja syö vieläki ja lämpö edelleen 37.6.Onneksi kasvattajalle saa viedä huomiseksi ku itellä työpäivä ja pyhänaikahan on muulla perheellä vapaa.Miten kauan uskallan pitää yli pitäiskö ottaa pian yhteyttä eläinlääkäriin? Koira astutettu 1, 3 ja 5 kesäkuuta.
- Villakoira;)
Nimetön kirjoitti:
Laskettuaika on ollu tiedos koko ajan mut vrk kestos oli ongelmia mun kehnon laskupään takia. Yritin kaikkeni jotta olisin saanu kesälomanki alkamaan elokuun ekasta mut ei se onnistunu joten kesäkuun alus jo tiesin lasketun päivän. Kalenterista ku laskin vuorokausia siinä tuli lipsahdus. Olin jopa laittanu kalenteriin ylös koska madotus alkaa joten se tuli aloitettua oikeaan ajankohtaan.Ei meillä oo viäkää taahtunu mitää koira on pirtiä ja syö vieläki ja lämpö edelleen 37.6.Onneksi kasvattajalle saa viedä huomiseksi ku itellä työpäivä ja pyhänaikahan on muulla perheellä vapaa.Miten kauan uskallan pitää yli pitäiskö ottaa pian yhteyttä eläinlääkäriin? Koira astutettu 1, 3 ja 5 kesäkuuta.
...monentenako kiimapäivänä nuo astutkset tapahtuivat.
Meillä Villis on astutettu n.11-13 kiimapäivä, jolloin tuo tiineyden kesto on ollut tuo 60-64 vuorokautta.
Jos koirasi tiineys on alkanut 1.6 64vrk:tta tulee täyteen minun laskujeni mukaan 4.8. vastaavasti jos tiineys on alkanut 3.6 64vrk:tta täytyy 6.8 ja jos tiineys on alkanut 5.6 niin 64vrk:ttatäytyy 8.8..
Kieltämättä haitari on suuri mutta voithan käyttää koiraasi eläinlääkärissä joka osaa antaa kyllä ohjeita kuinka toimitaan. - Nimetön
Villakoira;) kirjoitti:
...monentenako kiimapäivänä nuo astutkset tapahtuivat.
Meillä Villis on astutettu n.11-13 kiimapäivä, jolloin tuo tiineyden kesto on ollut tuo 60-64 vuorokautta.
Jos koirasi tiineys on alkanut 1.6 64vrk:tta tulee täyteen minun laskujeni mukaan 4.8. vastaavasti jos tiineys on alkanut 3.6 64vrk:tta täytyy 6.8 ja jos tiineys on alkanut 5.6 niin 64vrk:ttatäytyy 8.8..
Kieltämättä haitari on suuri mutta voithan käyttää koiraasi eläinlääkärissä joka osaa antaa kyllä ohjeita kuinka toimitaan.Astutukset tapahtui 11, 13 ja 15 päivä kiiman alusta. Soitin eläinlääkärille ja sanoi että saa mennä yli jos koira on hyväkuntoinen. Käski ottaa yhteyttä jos koira muuttuu huonovointiseksi ja viikkoon ei tapahdu mitää. Joten meillä täälä vain odotellaan. Lämpö yhä 37,7.
- ...............
Nimetön kirjoitti:
Astutukset tapahtui 11, 13 ja 15 päivä kiiman alusta. Soitin eläinlääkärille ja sanoi että saa mennä yli jos koira on hyväkuntoinen. Käski ottaa yhteyttä jos koira muuttuu huonovointiseksi ja viikkoon ei tapahdu mitää. Joten meillä täälä vain odotellaan. Lämpö yhä 37,7.
.Eli,mitä nyt kuuluu?
Joko pennut ovat syntyneet? - iitu
............... kirjoitti:
.Eli,mitä nyt kuuluu?
Joko pennut ovat syntyneet?Tara synnytti lauantaina keisarinleikkauksella yhden elävän pojan ja kolme kuollutta pentua.Joten näin meille kävi onneksi sentään yksi jäi eloon jota täs Taran kans yhdessä hoidellaan.
- -suokki-
vie koiramamma lenkille (pienelle) joka toinen tunti, koska penut painavat sen rakkoa ja sillä on alituiseen pissahätä.
- Pennusta
Hei !
Olisin kiinostunut vanhempieni kanssa villakoiranpennusta. Onko Villakoirasi mitä kokoa? Minkä värinen se on ja onko se rekisteröity?
Missä päin asustelet. Nehän olisivat luovutusiässä syyskuun loppupuolella.
Onko vanhemmat terveitä?
Otatko yhteyttä sähköpostiin: [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2356674Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne653890Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1303133- 1562312
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla171853Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1701577- 821474
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o291441Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https371369Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1111061