Espanjanvesikoira!

PAM PUM

Kertokaahan jotain kyseisestä RODUSTA?

11

3006

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pööpi
    • ppp

      Hei!
      Vaikka ei nyt kuuluisikaan..mutta vastailenpa silti.=)
      Elikkäs olen itse aika tuore vesikoiran omista..tällä hetkellä pentu 5 kuukauden ikäinen!
      Ja rotuvalintaani olen ainakin itselle ollut enemmän kuin tyytyväinen.aivan mahtava tapaus!
      Oma pentuni on ainakin todella oppivainen..eli toisinsanoen esim. peruskäskyjä kuten istu,maahan..jne ei ole tarvinnut toistaa kuin muutaman kerran..kun ne kutakuinkin jo osataan.
      Luonteeltaan..iloinen ja avoin..ei siis pelkää ihmisiä eikä rotuun jossakin määrin kuuluvasta pidättäväisyydestä ei ole tietoakaan.
      Hmm..kysyppäs mitä haluaisit tietää..?

      • PAM PUM

        ...mitä tiedät Espanjanvesikoirista! :D


      • Naksu

        Hei

        Olen ihastunut lukemani ja kuulemani perusteella tähän rotuun. Vesikoirayhdistyksen kotisivuilla on kasvattajaluettelo, jonka jäsenet välittävät vain terveitä pentuja. Mistä itse hankit pennun, voitko suositella ketään? Himoulkoilijana kysyn kuinka pitkiä lenkkejä koirasi jaksaa tai haluaa tehdä kanssasi? Onko lähipiirissäsi allergisia henkilöitä ja ovatko he pärskineet koirasi vuoksi? (Hassu kysymys, kysyn, koska mä haluan tämän pikkuveskarin, mutta mieheni on allerginen ainakin kissoille...)


      • ppp
        Naksu kirjoitti:

        Hei

        Olen ihastunut lukemani ja kuulemani perusteella tähän rotuun. Vesikoirayhdistyksen kotisivuilla on kasvattajaluettelo, jonka jäsenet välittävät vain terveitä pentuja. Mistä itse hankit pennun, voitko suositella ketään? Himoulkoilijana kysyn kuinka pitkiä lenkkejä koirasi jaksaa tai haluaa tehdä kanssasi? Onko lähipiirissäsi allergisia henkilöitä ja ovatko he pärskineet koirasi vuoksi? (Hassu kysymys, kysyn, koska mä haluan tämän pikkuveskarin, mutta mieheni on allerginen ainakin kissoille...)

        mistäköhän sitä aloittaisi..
        Seurailin itse tiiviisti vesikoirayhdistyksen pentuvälitys sivuja..löysin sieltä sitten lopulta itsellenikin pennun..jonka sainkin sitten heti viikon päästä kotiin siitä kun olin soittanut.Eli tuuria oli mukana...
        Kannattaa kysellä mahdollisimman monelta kasvattaja listassa olevalta (nimenomaan vesikoirayhdistyksen sivuilta.!sillä myös espanjanvesikoiran pentutehtailijoita on liikkeellä, älä ota riskiä!!)...esim pentujen hintoja ja onko sopimuksissa mitään ylimääräistä.
        Monilla on esim. että on pakko käyttää 3 kertaa näyttelyssä ja kun koira on kasvanut aikuiseksi niin täytyy käyttää lonkka-kyynärä kuvissa.
        Ja osalla taas ei ole mitään muita ehtoja kuin että pentu pääsee hyvään kotiin.

        Minun vesikoirani on vasta 6kk joten kovin pitkiä lenkkejä emme tee..Mutta kyllä vesikoira jaksaa lenkkeillä..että en usko siitä ainakaan tulevan ongelmaa.
        koirani nauttii suunnattomasti esim. tokosta ja nimenomaan uusien temppujen oppimisesta. ja agilitia kokeilemme heti kun se on iän puolesta vain mahdollista.
        Eli vesikoira pitää lähes kaikesta puuhailusta..yksin omaan lenkkeily saattaa siitä tuntua pidemmän päälle tylsältä. Eli k.o rotu kaipaa kyllä sellaista tekemistäkin jossa se saa käyttää älyään.

        Karvaa ei juurikaan irtoa..mutta siitä miten hyvin rotu sopii allergiselle..hmm..en osaa sanoa. kellään tutuillani ei ole allergiaa joten siitä ei ole kokemusta.

        toivottavasti oli edes jotain apua sinulle..


      • Naksu
        ppp kirjoitti:

        mistäköhän sitä aloittaisi..
        Seurailin itse tiiviisti vesikoirayhdistyksen pentuvälitys sivuja..löysin sieltä sitten lopulta itsellenikin pennun..jonka sainkin sitten heti viikon päästä kotiin siitä kun olin soittanut.Eli tuuria oli mukana...
        Kannattaa kysellä mahdollisimman monelta kasvattaja listassa olevalta (nimenomaan vesikoirayhdistyksen sivuilta.!sillä myös espanjanvesikoiran pentutehtailijoita on liikkeellä, älä ota riskiä!!)...esim pentujen hintoja ja onko sopimuksissa mitään ylimääräistä.
        Monilla on esim. että on pakko käyttää 3 kertaa näyttelyssä ja kun koira on kasvanut aikuiseksi niin täytyy käyttää lonkka-kyynärä kuvissa.
        Ja osalla taas ei ole mitään muita ehtoja kuin että pentu pääsee hyvään kotiin.

        Minun vesikoirani on vasta 6kk joten kovin pitkiä lenkkejä emme tee..Mutta kyllä vesikoira jaksaa lenkkeillä..että en usko siitä ainakaan tulevan ongelmaa.
        koirani nauttii suunnattomasti esim. tokosta ja nimenomaan uusien temppujen oppimisesta. ja agilitia kokeilemme heti kun se on iän puolesta vain mahdollista.
        Eli vesikoira pitää lähes kaikesta puuhailusta..yksin omaan lenkkeily saattaa siitä tuntua pidemmän päälle tylsältä. Eli k.o rotu kaipaa kyllä sellaista tekemistäkin jossa se saa käyttää älyään.

        Karvaa ei juurikaan irtoa..mutta siitä miten hyvin rotu sopii allergiselle..hmm..en osaa sanoa. kellään tutuillani ei ole allergiaa joten siitä ei ole kokemusta.

        toivottavasti oli edes jotain apua sinulle..

        Hei taas ja kiitos vastauksestasi. Viestini taitaa olla lähinnä itsepohdiskelua siitä olenko edes valmis sitoutumaan tähän kaveriin.. Mietin esim. sitä, onko kerrostaloasunto (80 m2) liian pieni touhuavalle koiralle? Suurin osa päivästä kuitenkin kuluu sisällä. Ehditkö muuten harrastaa mitään muuta? Joutuuko koira olemaan yksin muuten kuin työpäivän verran? Kun otit pennun aika lyhyellä varoitusajalla, otitko lomaa sitä varten? Ihanteellista olisi varmaan sijoittaa pennun hankinta oman loman alkuun, mutta käytäntö voi olla toinen.
        T. Naksu


      • ppp
        Naksu kirjoitti:

        Hei taas ja kiitos vastauksestasi. Viestini taitaa olla lähinnä itsepohdiskelua siitä olenko edes valmis sitoutumaan tähän kaveriin.. Mietin esim. sitä, onko kerrostaloasunto (80 m2) liian pieni touhuavalle koiralle? Suurin osa päivästä kuitenkin kuluu sisällä. Ehditkö muuten harrastaa mitään muuta? Joutuuko koira olemaan yksin muuten kuin työpäivän verran? Kun otit pennun aika lyhyellä varoitusajalla, otitko lomaa sitä varten? Ihanteellista olisi varmaan sijoittaa pennun hankinta oman loman alkuun, mutta käytäntö voi olla toinen.
        T. Naksu

        Vaikka koira tulikin lyhyellä varoitusajalla..niin olin vain noin viikon ajan kotona sen kanssa, sitten minulla alkoi työt. Espanjanvesikoira on luonteeltaan sellainen että kiintyy kovasti omistajaansa. Joten monet kasvattajat sanoivat että ei kannata ottaa loman aikana..Eli jos olet kotona sen kanssa ensimmäisen kuukauden ja lähdet sen jälkeen kouluun/töihin..niin melko varmasti pennulle tulee eroahdistus ja kämppä..tuhotaan.

        Meillä itsellämme on kaksio..reilut 50m..ja hyvin mahdutaan oleilemaan. ulkonahan sitä riehutaan ja sisätiloissa..rauhoitutaan.Ainakin meillä!

        Koira joutuu olemaan yksin koulupäiväni ajan..ja sitten ehkä illalla sen aikaa kun käyn kaupassa/asioilla..jne.


        Käymme tällähetkellä pentukoulussa ja tokossa..Ja muuten touhuamma kaikkea mahdollista yhdessä. Ainakin oma vesikoirani nauttii kun vaan saa viettää aikaa perheensä kanssa.


      • ppp
        Naksu kirjoitti:

        Hei taas ja kiitos vastauksestasi. Viestini taitaa olla lähinnä itsepohdiskelua siitä olenko edes valmis sitoutumaan tähän kaveriin.. Mietin esim. sitä, onko kerrostaloasunto (80 m2) liian pieni touhuavalle koiralle? Suurin osa päivästä kuitenkin kuluu sisällä. Ehditkö muuten harrastaa mitään muuta? Joutuuko koira olemaan yksin muuten kuin työpäivän verran? Kun otit pennun aika lyhyellä varoitusajalla, otitko lomaa sitä varten? Ihanteellista olisi varmaan sijoittaa pennun hankinta oman loman alkuun, mutta käytäntö voi olla toinen.
        T. Naksu

        vielä unohdin sanoa, että espanjanvesikoirat ovat yleensä kyllä hyvin rauhallisia kotona, siis sisällä. Tietysti pentuna touhuaa mitä touhuaa..mutta kun kasvaa niin rauhoittuu..Meillä ainkin nukkuu suurimman osan ajasta..ja pureskelee luita. ulkona onkin sitten eri juttu..=)
        Olen kuullut tätä samaa myös muilta vesikoirien omistajilta.


      • Naksu
        ppp kirjoitti:

        vielä unohdin sanoa, että espanjanvesikoirat ovat yleensä kyllä hyvin rauhallisia kotona, siis sisällä. Tietysti pentuna touhuaa mitä touhuaa..mutta kun kasvaa niin rauhoittuu..Meillä ainkin nukkuu suurimman osan ajasta..ja pureskelee luita. ulkona onkin sitten eri juttu..=)
        Olen kuullut tätä samaa myös muilta vesikoirien omistajilta.

        Kiitos Sinulle omista kokemuksistasi ja tiedoistasi. Niistä sain pohdittava ja uutta näkökulmaa. Olen nyt jättänyt yhteydenottopyyntöjä parillekkin kasvattajille, kovin kiireisiä tuntuvat olevan. Toisaalta, oottelen ennen "tilausta" mieheni allergiatestin tuloksia. Tyttäreni vaan vitsailee, että mietin paljon enemmän tätä koiran hankintaa, kuin heidän lasten...voipi olla ihan oikeilla jäljillä.


      • olkaapa hyvä!
        Naksu kirjoitti:

        Kiitos Sinulle omista kokemuksistasi ja tiedoistasi. Niistä sain pohdittava ja uutta näkökulmaa. Olen nyt jättänyt yhteydenottopyyntöjä parillekkin kasvattajille, kovin kiireisiä tuntuvat olevan. Toisaalta, oottelen ennen "tilausta" mieheni allergiatestin tuloksia. Tyttäreni vaan vitsailee, että mietin paljon enemmän tätä koiran hankintaa, kuin heidän lasten...voipi olla ihan oikeilla jäljillä.

        Kiva, jos teille oli apua kokemuksistani.
        Jos vesikoiraan päädytte niin hyvän rodun olette valinneet. Iloista "odotusta" teille.=)


      • Anonyymi
        ppp kirjoitti:

        vielä unohdin sanoa, että espanjanvesikoirat ovat yleensä kyllä hyvin rauhallisia kotona, siis sisällä. Tietysti pentuna touhuaa mitä touhuaa..mutta kun kasvaa niin rauhoittuu..Meillä ainkin nukkuu suurimman osan ajasta..ja pureskelee luita. ulkona onkin sitten eri juttu..=)
        Olen kuullut tätä samaa myös muilta vesikoirien omistajilta.

        Juu, kyllä ulkona riittää aktiviteettinä jatkuva haukkuminen. Naapurissani on 3 ” esparia” , ihan mukavan näköisiä ovat, mutta haukkuvat kaiken aikaa. Heillä on iso aidattu piha, mutta ovat keksineet keinon päästä aitauksesta pihalleni ja tulevat viereeni haukkumaan minua, etenkin nuorin. Heti kun kuulevat oveni avautuvan tulevat aidan viereen haukkumaan. Pidän kyllä koirista kovastikin ja itsellänikin on aikaisemmin niitä ollut, mutta koirani (irlanninsusikoiria ja saksanpaimenkoiraa) on heti tutustutettu naapureihin ja opetettu olemaan haukkumattta turhia.
        Nämä naapurin koirat on tarkkaan pidetty niin, etteivät naapurit ole luonnollisia pihoillaan liikkujia vaan koko ajan haukuttavia. Naapurustossa on muitakin koiria, mutta eivät hauku kaiken aikaa.
        Vesikoirien omistajanaapurit ovat ihan mukavia ihmisi, joten en halua heidän kanssaan riitaa. Olemme kyllä haukkumisesta keskustelleet ja sanovat, että heitäkin harmittaa niiden haukkuminen, mutta eivät muuta ole tehneet.

        Haukkumiseen kyllästynyt naapuri


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 187
      2128
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1982
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      157
      1659
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      136
      1614
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1247
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1214
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      12
      1155
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    Aihe