Espanjanvesikoira!

PAM PUM

Kertokaahan jotain kyseisestä RODUSTA?

12

4940

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pööpi
    • ppp

      Hei!
      Vaikka ei nyt kuuluisikaan..mutta vastailenpa silti.=)
      Elikkäs olen itse aika tuore vesikoiran omista..tällä hetkellä pentu 5 kuukauden ikäinen!
      Ja rotuvalintaani olen ainakin itselle ollut enemmän kuin tyytyväinen.aivan mahtava tapaus!
      Oma pentuni on ainakin todella oppivainen..eli toisinsanoen esim. peruskäskyjä kuten istu,maahan..jne ei ole tarvinnut toistaa kuin muutaman kerran..kun ne kutakuinkin jo osataan.
      Luonteeltaan..iloinen ja avoin..ei siis pelkää ihmisiä eikä rotuun jossakin määrin kuuluvasta pidättäväisyydestä ei ole tietoakaan.
      Hmm..kysyppäs mitä haluaisit tietää..?

      • PAM PUM

        ...mitä tiedät Espanjanvesikoirista! :D


      • Naksu

        Hei

        Olen ihastunut lukemani ja kuulemani perusteella tähän rotuun. Vesikoirayhdistyksen kotisivuilla on kasvattajaluettelo, jonka jäsenet välittävät vain terveitä pentuja. Mistä itse hankit pennun, voitko suositella ketään? Himoulkoilijana kysyn kuinka pitkiä lenkkejä koirasi jaksaa tai haluaa tehdä kanssasi? Onko lähipiirissäsi allergisia henkilöitä ja ovatko he pärskineet koirasi vuoksi? (Hassu kysymys, kysyn, koska mä haluan tämän pikkuveskarin, mutta mieheni on allerginen ainakin kissoille...)


      • ppp
        Naksu kirjoitti:

        Hei

        Olen ihastunut lukemani ja kuulemani perusteella tähän rotuun. Vesikoirayhdistyksen kotisivuilla on kasvattajaluettelo, jonka jäsenet välittävät vain terveitä pentuja. Mistä itse hankit pennun, voitko suositella ketään? Himoulkoilijana kysyn kuinka pitkiä lenkkejä koirasi jaksaa tai haluaa tehdä kanssasi? Onko lähipiirissäsi allergisia henkilöitä ja ovatko he pärskineet koirasi vuoksi? (Hassu kysymys, kysyn, koska mä haluan tämän pikkuveskarin, mutta mieheni on allerginen ainakin kissoille...)

        mistäköhän sitä aloittaisi..
        Seurailin itse tiiviisti vesikoirayhdistyksen pentuvälitys sivuja..löysin sieltä sitten lopulta itsellenikin pennun..jonka sainkin sitten heti viikon päästä kotiin siitä kun olin soittanut.Eli tuuria oli mukana...
        Kannattaa kysellä mahdollisimman monelta kasvattaja listassa olevalta (nimenomaan vesikoirayhdistyksen sivuilta.!sillä myös espanjanvesikoiran pentutehtailijoita on liikkeellä, älä ota riskiä!!)...esim pentujen hintoja ja onko sopimuksissa mitään ylimääräistä.
        Monilla on esim. että on pakko käyttää 3 kertaa näyttelyssä ja kun koira on kasvanut aikuiseksi niin täytyy käyttää lonkka-kyynärä kuvissa.
        Ja osalla taas ei ole mitään muita ehtoja kuin että pentu pääsee hyvään kotiin.

        Minun vesikoirani on vasta 6kk joten kovin pitkiä lenkkejä emme tee..Mutta kyllä vesikoira jaksaa lenkkeillä..että en usko siitä ainakaan tulevan ongelmaa.
        koirani nauttii suunnattomasti esim. tokosta ja nimenomaan uusien temppujen oppimisesta. ja agilitia kokeilemme heti kun se on iän puolesta vain mahdollista.
        Eli vesikoira pitää lähes kaikesta puuhailusta..yksin omaan lenkkeily saattaa siitä tuntua pidemmän päälle tylsältä. Eli k.o rotu kaipaa kyllä sellaista tekemistäkin jossa se saa käyttää älyään.

        Karvaa ei juurikaan irtoa..mutta siitä miten hyvin rotu sopii allergiselle..hmm..en osaa sanoa. kellään tutuillani ei ole allergiaa joten siitä ei ole kokemusta.

        toivottavasti oli edes jotain apua sinulle..


      • Naksu
        ppp kirjoitti:

        mistäköhän sitä aloittaisi..
        Seurailin itse tiiviisti vesikoirayhdistyksen pentuvälitys sivuja..löysin sieltä sitten lopulta itsellenikin pennun..jonka sainkin sitten heti viikon päästä kotiin siitä kun olin soittanut.Eli tuuria oli mukana...
        Kannattaa kysellä mahdollisimman monelta kasvattaja listassa olevalta (nimenomaan vesikoirayhdistyksen sivuilta.!sillä myös espanjanvesikoiran pentutehtailijoita on liikkeellä, älä ota riskiä!!)...esim pentujen hintoja ja onko sopimuksissa mitään ylimääräistä.
        Monilla on esim. että on pakko käyttää 3 kertaa näyttelyssä ja kun koira on kasvanut aikuiseksi niin täytyy käyttää lonkka-kyynärä kuvissa.
        Ja osalla taas ei ole mitään muita ehtoja kuin että pentu pääsee hyvään kotiin.

        Minun vesikoirani on vasta 6kk joten kovin pitkiä lenkkejä emme tee..Mutta kyllä vesikoira jaksaa lenkkeillä..että en usko siitä ainakaan tulevan ongelmaa.
        koirani nauttii suunnattomasti esim. tokosta ja nimenomaan uusien temppujen oppimisesta. ja agilitia kokeilemme heti kun se on iän puolesta vain mahdollista.
        Eli vesikoira pitää lähes kaikesta puuhailusta..yksin omaan lenkkeily saattaa siitä tuntua pidemmän päälle tylsältä. Eli k.o rotu kaipaa kyllä sellaista tekemistäkin jossa se saa käyttää älyään.

        Karvaa ei juurikaan irtoa..mutta siitä miten hyvin rotu sopii allergiselle..hmm..en osaa sanoa. kellään tutuillani ei ole allergiaa joten siitä ei ole kokemusta.

        toivottavasti oli edes jotain apua sinulle..

        Hei taas ja kiitos vastauksestasi. Viestini taitaa olla lähinnä itsepohdiskelua siitä olenko edes valmis sitoutumaan tähän kaveriin.. Mietin esim. sitä, onko kerrostaloasunto (80 m2) liian pieni touhuavalle koiralle? Suurin osa päivästä kuitenkin kuluu sisällä. Ehditkö muuten harrastaa mitään muuta? Joutuuko koira olemaan yksin muuten kuin työpäivän verran? Kun otit pennun aika lyhyellä varoitusajalla, otitko lomaa sitä varten? Ihanteellista olisi varmaan sijoittaa pennun hankinta oman loman alkuun, mutta käytäntö voi olla toinen.
        T. Naksu


      • ppp
        Naksu kirjoitti:

        Hei taas ja kiitos vastauksestasi. Viestini taitaa olla lähinnä itsepohdiskelua siitä olenko edes valmis sitoutumaan tähän kaveriin.. Mietin esim. sitä, onko kerrostaloasunto (80 m2) liian pieni touhuavalle koiralle? Suurin osa päivästä kuitenkin kuluu sisällä. Ehditkö muuten harrastaa mitään muuta? Joutuuko koira olemaan yksin muuten kuin työpäivän verran? Kun otit pennun aika lyhyellä varoitusajalla, otitko lomaa sitä varten? Ihanteellista olisi varmaan sijoittaa pennun hankinta oman loman alkuun, mutta käytäntö voi olla toinen.
        T. Naksu

        Vaikka koira tulikin lyhyellä varoitusajalla..niin olin vain noin viikon ajan kotona sen kanssa, sitten minulla alkoi työt. Espanjanvesikoira on luonteeltaan sellainen että kiintyy kovasti omistajaansa. Joten monet kasvattajat sanoivat että ei kannata ottaa loman aikana..Eli jos olet kotona sen kanssa ensimmäisen kuukauden ja lähdet sen jälkeen kouluun/töihin..niin melko varmasti pennulle tulee eroahdistus ja kämppä..tuhotaan.

        Meillä itsellämme on kaksio..reilut 50m..ja hyvin mahdutaan oleilemaan. ulkonahan sitä riehutaan ja sisätiloissa..rauhoitutaan.Ainakin meillä!

        Koira joutuu olemaan yksin koulupäiväni ajan..ja sitten ehkä illalla sen aikaa kun käyn kaupassa/asioilla..jne.


        Käymme tällähetkellä pentukoulussa ja tokossa..Ja muuten touhuamma kaikkea mahdollista yhdessä. Ainakin oma vesikoirani nauttii kun vaan saa viettää aikaa perheensä kanssa.


      • ppp
        Naksu kirjoitti:

        Hei taas ja kiitos vastauksestasi. Viestini taitaa olla lähinnä itsepohdiskelua siitä olenko edes valmis sitoutumaan tähän kaveriin.. Mietin esim. sitä, onko kerrostaloasunto (80 m2) liian pieni touhuavalle koiralle? Suurin osa päivästä kuitenkin kuluu sisällä. Ehditkö muuten harrastaa mitään muuta? Joutuuko koira olemaan yksin muuten kuin työpäivän verran? Kun otit pennun aika lyhyellä varoitusajalla, otitko lomaa sitä varten? Ihanteellista olisi varmaan sijoittaa pennun hankinta oman loman alkuun, mutta käytäntö voi olla toinen.
        T. Naksu

        vielä unohdin sanoa, että espanjanvesikoirat ovat yleensä kyllä hyvin rauhallisia kotona, siis sisällä. Tietysti pentuna touhuaa mitä touhuaa..mutta kun kasvaa niin rauhoittuu..Meillä ainkin nukkuu suurimman osan ajasta..ja pureskelee luita. ulkona onkin sitten eri juttu..=)
        Olen kuullut tätä samaa myös muilta vesikoirien omistajilta.


      • Naksu
        ppp kirjoitti:

        vielä unohdin sanoa, että espanjanvesikoirat ovat yleensä kyllä hyvin rauhallisia kotona, siis sisällä. Tietysti pentuna touhuaa mitä touhuaa..mutta kun kasvaa niin rauhoittuu..Meillä ainkin nukkuu suurimman osan ajasta..ja pureskelee luita. ulkona onkin sitten eri juttu..=)
        Olen kuullut tätä samaa myös muilta vesikoirien omistajilta.

        Kiitos Sinulle omista kokemuksistasi ja tiedoistasi. Niistä sain pohdittava ja uutta näkökulmaa. Olen nyt jättänyt yhteydenottopyyntöjä parillekkin kasvattajille, kovin kiireisiä tuntuvat olevan. Toisaalta, oottelen ennen "tilausta" mieheni allergiatestin tuloksia. Tyttäreni vaan vitsailee, että mietin paljon enemmän tätä koiran hankintaa, kuin heidän lasten...voipi olla ihan oikeilla jäljillä.


      • olkaapa hyvä!
        Naksu kirjoitti:

        Kiitos Sinulle omista kokemuksistasi ja tiedoistasi. Niistä sain pohdittava ja uutta näkökulmaa. Olen nyt jättänyt yhteydenottopyyntöjä parillekkin kasvattajille, kovin kiireisiä tuntuvat olevan. Toisaalta, oottelen ennen "tilausta" mieheni allergiatestin tuloksia. Tyttäreni vaan vitsailee, että mietin paljon enemmän tätä koiran hankintaa, kuin heidän lasten...voipi olla ihan oikeilla jäljillä.

        Kiva, jos teille oli apua kokemuksistani.
        Jos vesikoiraan päädytte niin hyvän rodun olette valinneet. Iloista "odotusta" teille.=)


      • Anonyymi
        ppp kirjoitti:

        vielä unohdin sanoa, että espanjanvesikoirat ovat yleensä kyllä hyvin rauhallisia kotona, siis sisällä. Tietysti pentuna touhuaa mitä touhuaa..mutta kun kasvaa niin rauhoittuu..Meillä ainkin nukkuu suurimman osan ajasta..ja pureskelee luita. ulkona onkin sitten eri juttu..=)
        Olen kuullut tätä samaa myös muilta vesikoirien omistajilta.

        Juu, kyllä ulkona riittää aktiviteettinä jatkuva haukkuminen. Naapurissani on 3 ” esparia” , ihan mukavan näköisiä ovat, mutta haukkuvat kaiken aikaa. Heillä on iso aidattu piha, mutta ovat keksineet keinon päästä aitauksesta pihalleni ja tulevat viereeni haukkumaan minua, etenkin nuorin. Heti kun kuulevat oveni avautuvan tulevat aidan viereen haukkumaan. Pidän kyllä koirista kovastikin ja itsellänikin on aikaisemmin niitä ollut, mutta koirani (irlanninsusikoiria ja saksanpaimenkoiraa) on heti tutustutettu naapureihin ja opetettu olemaan haukkumattta turhia.
        Nämä naapurin koirat on tarkkaan pidetty niin, etteivät naapurit ole luonnollisia pihoillaan liikkujia vaan koko ajan haukuttavia. Naapurustossa on muitakin koiria, mutta eivät hauku kaiken aikaa.
        Vesikoirien omistajanaapurit ovat ihan mukavia ihmisi, joten en halua heidän kanssaan riitaa. Olemme kyllä haukkumisesta keskustelleet ja sanovat, että heitäkin harmittaa niiden haukkuminen, mutta eivät muuta ole tehneet.

        Haukkumiseen kyllästynyt naapuri


    • Anonyymi

      En ole vielä tavannut kivaa espanjanvesikoiraa, hoidan muiden ihmisten koiria. Tätä rotua en mielellään hoida, ovat järjestäin tosi arkoja ja epäluuloisia. Vaikeita hoidettavia, en tunne oloani turvalliseksi kun tuon rodun edustaja kotonani on. Haukkuvat ulkonakin kaikki ihmiset jotka vähän erehtyvät vilkaisemaan. Ei kiva rotu tästä arkuudesta johtuen, vähän sama lagottojen kohdalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe