kaikkea sitä...

lintunen

Kaikella sitä herkkäuskoisia innostuneita teinejä huijataan:

Magickal Ink - A blue ink with wonderful glitter! This is the perfect ink to use for writing spells, creating written rituals or the best of all, writing in your book fo shadows. A triely magickal ink! Created by hand in small batches by a wiccan to ensure quality.

Niin justiinsa... Ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Vai että on oikein kimalletta mukana :) Varjojen kirjaanhan ei sitten millään voi kirjoittaa kuulakärkikynällä? Ei, ei... :D
Samassa kaupassa myytiin myös mm. lepakonveri- ja lohikäärmeenveri-mustetta. Just.

Ihan kauniita koruja siellä on, new moonissa, mutta välillä naurattaa.

11

942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voodoo Jim

      Ja kaikki tietävät sen.

      • lintunen

        Ja kaikki tietävät minkä? Että teinejä siellä huijataan? Ei ne teinit tiedä. Ja ei varmasti moni muukaan. Käytät termiä "kaikki" hieman liian suppeaan ryhmään, Jimiseni.


    • En ole tuollaisia kuullutkaan.. mikä kauppa sellaisia myy? Ja vaikka nyt kysynkin niin en ole mikään "herkkäuskoinen innostunut teini". ;)

      • lintunen

        No sehän on tuo brittiläinen ystävämme www.newmoon.uk.com

        Sinne vain shoppailemaan. Sieltä saa kyllä kaikenlaista "tarpeellista" ja tarpeetontakin jos on rahatilanne kohdallaan. Itse himoitsen niitä koruja... *hymy*


    • Nimetön

      Kyllä mä tuollaisella ennemmin kirjoitan kuin kuuliksella =) JA OLEN 21 VEE =)

    • Noita

      Huijataan muuten vähän vanhempiakin uskottelemalla mitä kaikkea pitäisi ostaa ollakseen ja osatakseen olla wicca.
      Ja miten päin siellä kehässä sitten pitää pyöriä,
      deosil vai widdershins vai...
      ihan sama, hohhoijaa.
      Se on nimittäin yks hailee miten tekee,
      kunhan tietää MITÄ tekee ja siinä on se pointti.
      Säästäkääpäs roposenne ja painukaan umpimetsään kannon päälle istuksimaan, miettimään ja syleksimään.

      Siellä on se oikea totuus ja oikea yhteys,
      jos ette sitä sieltä löydä turha etsiä muillakaan konstein.
      Olen puhunut.
      Ugh.

      • ....................

        Raha pyörittää maailmaa. Markkinointi ja mainonta, siinäpä taikasanat. Noiden sanojen edessä kompuroi niin wicat kuin kristitytkin. Kaikki on kaupan nykyään. Joskus tekisi mieli itkeä.


      • harmaavaris
        .................... kirjoitti:

        Raha pyörittää maailmaa. Markkinointi ja mainonta, siinäpä taikasanat. Noiden sanojen edessä kompuroi niin wicat kuin kristitytkin. Kaikki on kaupan nykyään. Joskus tekisi mieli itkeä.

        Kaikkea ei ole pakko ostaa.

        Parhaat asiat elämässä ovat niitä, joita ei voi rahalla ostaa ja jotka eivät ole rahalla mitattavissa. Omaa maailmaa voi pyörittää jollain muullakin. :)


      • antaa hölmön
        harmaavaris kirjoitti:

        Kaikkea ei ole pakko ostaa.

        Parhaat asiat elämässä ovat niitä, joita ei voi rahalla ostaa ja jotka eivät ole rahalla mitattavissa. Omaa maailmaa voi pyörittää jollain muullakin. :)

        ja todella naivin kuvan koko uskonnosta, tämä välineurheilu siis. Tarvitsipa niitä "välineitä" sitten ostaa taikka ei.
        HArvemmin tälläinen kamahärväily kuuluu esin taolaisuuteen, buddalaisuuteen tms. No, hinduilta ja muutamilta muilta löytyy tätä esineellistäkin puolta, mutta näillä se ei ole itseisarvo kuten teiniwiccalaisilla. Päin vastoin, kuvat, patsaat ja suitsukkeet ovat olleet uskonto -ja kulttuuri sidonnaisia jo vaikka kuinka kauan.
        HArmi että wiccalaiset ovat päästäneet asiat näin kaupallisiksi. Esoteria, okkultismi, yhteys luontoon ei tarvitse kräsää. Yhteys joko on tai ei ole kunnossa ja "auki".


      • lintunen
        antaa hölmön kirjoitti:

        ja todella naivin kuvan koko uskonnosta, tämä välineurheilu siis. Tarvitsipa niitä "välineitä" sitten ostaa taikka ei.
        HArvemmin tälläinen kamahärväily kuuluu esin taolaisuuteen, buddalaisuuteen tms. No, hinduilta ja muutamilta muilta löytyy tätä esineellistäkin puolta, mutta näillä se ei ole itseisarvo kuten teiniwiccalaisilla. Päin vastoin, kuvat, patsaat ja suitsukkeet ovat olleet uskonto -ja kulttuuri sidonnaisia jo vaikka kuinka kauan.
        HArmi että wiccalaiset ovat päästäneet asiat näin kaupallisiksi. Esoteria, okkultismi, yhteys luontoon ei tarvitse kräsää. Yhteys joko on tai ei ole kunnossa ja "auki".

        No ei kai kukaan ole "päästänyt asioita näin kaupalliseksi". Mitenkäs sinä luulet että oikeasti wiccalainen (tai buddhalainen tai mikä vain) estää tehtaita ja ihmisiä tekemästä kamaa? Sitä tehdään mikä myy, se on kaupan laki. Johonkin ne teinit kuitenkin rahaansa laittavat, jos se ei olisi wiccavälineet, niin se olisi jokin muu taho. Surullistahan se on, mutta totta.

        Ei se yhteys luontoon tarvitse mitään välineitä, eikä niin ole kukaan väittänytkään. Monelle aloittelevalle on vain helpompaa "wiccailla" välineiden kautta. Sitten kun kehittyy ja kasvaa, niin ei niitä tarvaroitakaan niin tarvitse.


      • harmaavaris
        lintunen kirjoitti:

        No ei kai kukaan ole "päästänyt asioita näin kaupalliseksi". Mitenkäs sinä luulet että oikeasti wiccalainen (tai buddhalainen tai mikä vain) estää tehtaita ja ihmisiä tekemästä kamaa? Sitä tehdään mikä myy, se on kaupan laki. Johonkin ne teinit kuitenkin rahaansa laittavat, jos se ei olisi wiccavälineet, niin se olisi jokin muu taho. Surullistahan se on, mutta totta.

        Ei se yhteys luontoon tarvitse mitään välineitä, eikä niin ole kukaan väittänytkään. Monelle aloittelevalle on vain helpompaa "wiccailla" välineiden kautta. Sitten kun kehittyy ja kasvaa, niin ei niitä tarvaroitakaan niin tarvitse.

        Mitäpä hyötyä rahastakaan olisi, jos sitä ei voisi johonkin tuhlata... Tuskin kukaan keräilee nurkkiinsa paperilappusia tai metallinappeja ihan pelkästä keräilyn halusta. Johonkin ne kummasti aina vaihdetaan.

        Useimmat rituaalivermeet, joihin olen rahaa tuhlannut, todennäköisesti omistaisin vaikka en wicca olisikaan. Tavaroilla on minulle uskonnollisen arvon lisäksi myös tunnelmallista arvoa. Jokainen rakentaa kodistaan näköisensä. :)

        Tuo "maailman kaupallisuus" on riippuvainen jokaisesta, joka rahaa kaupoille antaa, eli kaikista meistä. Tavaroista, myös ruokatarvikkeista, maksava tukee omalta osaltaan kaupallisuutta, eikä muutama wicca tai edes kaikki maailman wiccat tuohon muutosta pysty tekemään. Absoluuttinen kaupallisuuden eliminointi on kyllä mahdollista, mutta tarvittavaan maailmanlaajuiseen, perustavanlaatuiseen muutokseen ihmiskunta ei ole vielä valmis.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe