Koiravarkaat

Kaikkuli

Mulla on aikuinen ranskanbulldoggi. On alkanut pelottamaan että mitä jos koira varastetaan.

Asun isossa maalaiskunnassa, en tiedä mikä muuten on meininki, varastetaanko koiria.. pelottaa että jos jätä koiran hetkeksi ulos kaupassakäyntiä yms. varten taikka autoon (vanha, helposti murrettavissa oleva riisikuppi), voiko joku varastaa koiran.
Mikään ei olisi sen pahempaa.

Kyseessä on kuitenkin kääpiökoira joka on helppo kopata kainaloon eikä ainakaan pelota ketään. Lisäksi on rotukoira joka saattaa kiinnostaa . .

39

3776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hatamm

      vasta noi 9 kk ikäinen, kun jätin sen hetkeksi autoon käydessäni kaupassa matkalla mökille. Kauppa oli päätien varrella maaseudulla. Ollessani kassalla maksamassa ostoksiani, huomasin onnekseni ikkunasta, että joku miespuolinen henkilö katseli autoni sivulasista sisälle ja koitti swamalla etuoven lukkoa. Se oli kiinni. Laitan aina auton ovet lukkoon jos sisällä on koira.
      Minä siitä paikasta ulos pihalle. Rääkäisin niin että varmasti kuului, ja ukko valmiina odottavaan autoon ja karkuun. Voi vietävä mutta se oli lähellä.
      Varkaita saa nykyään pelätä todella. Ne on niin röyhkeitäkin, että ei voi kuin ihmetellä.

    • Tietävä..

      Koirasi on rotua jota varkaat tavoittelee. Hinta on hyvä ja kysyntää löytyy. Lisäksi helppo viedä. Kauppiaita on jopa apulassa. Lähes jatkuvia ilmoituksia. Myös Keltaisessa Pörssissä.
      Ota ainakin vakuutus. Vaikka ei se ystävää korvaa.
      Tosiasiat ovat nykyään tätä.

      • Zilver-Poodle

        Minä olen kuullut niin paljon juttuja koirien varastamisesta, että en kyllä uskaltaisi sekunniksikaan jättää koiraa yksin, autoonkaan. (Tosin kerran oli vähän aikaa, silloin autossa oli 5 koiraa:D).
        Kerran mietin että otanko koiran mukaan, kun olin menossa palauttamaan videon vuokraamoon. Koira olisi joutunut olemaan yksin ehkäpä alle minuutin, mutta enpä uskaltanut, joten koira jäi kotiin. :/


      • Kaikkuli
        Zilver-Poodle kirjoitti:

        Minä olen kuullut niin paljon juttuja koirien varastamisesta, että en kyllä uskaltaisi sekunniksikaan jättää koiraa yksin, autoonkaan. (Tosin kerran oli vähän aikaa, silloin autossa oli 5 koiraa:D).
        Kerran mietin että otanko koiran mukaan, kun olin menossa palauttamaan videon vuokraamoon. Koira olisi joutunut olemaan yksin ehkäpä alle minuutin, mutta enpä uskaltanut, joten koira jäi kotiin. :/

        Puhutte asiaa. En ole uskaltanut jättää koiraani esim. kaupan eteen yksin, helppohan se on pannasta irrottaa vaikka minkälaisella riippulukolla kiinnittäisikin toisesta päästä..

        Auton ikkunat voisin tietysti tummentaa niin koiraa ei olisi niin helppo havaita. En usko että vanhan auton lukot varkaita pidättelee vaikka lukossa olisivatkin.

        Koiran otan kantokoppaan tai syliini jos palautan pikaisesti esim. videon kävelyreissulla. Joskus olen "piilotellut" korissa jopa kauppareissulla kun olen ollut.

        Tämä se on äidin huoli.. eipä se vakuutus korvaa menetettyä kaveria!


      • ei oikein..
        Kaikkuli kirjoitti:

        Puhutte asiaa. En ole uskaltanut jättää koiraani esim. kaupan eteen yksin, helppohan se on pannasta irrottaa vaikka minkälaisella riippulukolla kiinnittäisikin toisesta päästä..

        Auton ikkunat voisin tietysti tummentaa niin koiraa ei olisi niin helppo havaita. En usko että vanhan auton lukot varkaita pidättelee vaikka lukossa olisivatkin.

        Koiran otan kantokoppaan tai syliini jos palautan pikaisesti esim. videon kävelyreissulla. Joskus olen "piilotellut" korissa jopa kauppareissulla kun olen ollut.

        Tämä se on äidin huoli.. eipä se vakuutus korvaa menetettyä kaveria!

        voi piilotella kauppareissulla.
        Oikeassa olet, että vakuutus ei korvaa menetettyä ystävää ja toisaalta liekö hyvinkään monella omistajalla edes vakuutuksia koirastaan.


    • paljon varastettuja

      niitä menee kans paljon pentutehtaisiin, uskokaa tai älkää. koiratrokarit rahtaa niitä sinne, saavat rahaa ilman mitään sepustuksia. tehtailija saa "uutta verta" puoli imaiseksi. heti kyllä todistaisin asian oikeudessa jos vaan saisin luotettavia todisteita. niin paljon hatuttaa kyseiset paperittomien koirien kaupustelijat.

    • Kiki

      Tämä koirien varastaminen on todellinen ongelma, suosittelen kyllä olemaan uskottelematta itselle että "ei täällä ole varkaita" tai "ei meidän koira ketään kiinnosta" tai "ei meidän koiraa kukaan pysty viemään". Koiria varastetaan todella paljon ja mikään ei varkautta estä. Ja varastaminen käy nopeasti ja onnistuu vaikka kotipihassanne. Varkautta ei estä edes se että koira on ärhäkkä, ärhäkät koirat ovat kysyttyä tavaraa rikollisissa piireissä.

      Kaikkia eläimiä varastetaan mikäli vain on kysyntää. Ja sitähän on!

      • kesänä on

        oikein buumi menossa noissa koiravarkauksissa.
        Koiria katoaa hämäräperäisellä tavalla.
        Ei mitään havaintoja niistä.
        Mahtaakohan ne olla edes Suomen maassa?
        Mitenhän lie perehtyneet nuo rajan takaa tulleet mafioosot näihin varkauksiin?
        Pitäisi vaan olla pyssy, ei kait muu niitä pysäytä!


      • Anonyymi
        kesänä on kirjoitti:

        oikein buumi menossa noissa koiravarkauksissa.
        Koiria katoaa hämäräperäisellä tavalla.
        Ei mitään havaintoja niistä.
        Mahtaakohan ne olla edes Suomen maassa?
        Mitenhän lie perehtyneet nuo rajan takaa tulleet mafioosot näihin varkauksiin?
        Pitäisi vaan olla pyssy, ei kait muu niitä pysäytä!

        Kyllä niitä asuu Suomessa Virossa idästä tulvii.


    • Mihinköhän maailma on menossa, kun ihmisten ystävinä ja kavereina toimivia koiria varastetaan, ja vain rahan takia! Muutama päivä sitten luinkin juuri lehdestä, että oli täällä omassa kotikaupungissani (Varkaudessa) varastettu koiranpentu. Juttu meni kutakuinkin näin: Perjantai-Lauantai välisenä yönä varastettiin ajokoiran (muistaakseni ajokoiran) pentu. Isäntä oli laittanut 8vk(tais olla 8vk) pennun ulkotarhaan isomman koiran kaveriksi, ja yön aikana pentu oli kadonnut. Koiraa ei ole löytynyt vielä.
      (sillon ei ollu löydetty, en sitten teidä olisiko vieläkään..) Taitaa olla hyvin mahdollista ettei sitä pentua enää nähdä, voi olla jo esim Lapissa menossa.

      Ottaa niin päähän, viime aikoina olen nähnyt hirveästi ilmoituksia että kadonnut,varastettu jne.. :/ Surullisat, mutta totta! Pitäkää siis hyvä huoli koiristanne ja vahtikaa ettei niitä varasteta! :(

      • Koirakko

        aikuisen koiran kaveriksi, joka ei ole emo, niin pahaa pelkään, että se toinen on syönyt kaverin... Yö tarhassa ihmisten vahtimatta.. liian pieni on 8vk sinne.


      • Koirakko kirjoitti:

        aikuisen koiran kaveriksi, joka ei ole emo, niin pahaa pelkään, että se toinen on syönyt kaverin... Yö tarhassa ihmisten vahtimatta.. liian pieni on 8vk sinne.

        pieni oli joo, itsekkin vähän sitä ihmettelin.. Mutta enpä usko että toinen sitä SYÖNYT sentään olisi, huhhuh. :D :/


      • Anonyymi

        Viesti on vanha, mutta kommentoin kun luin sen vasta nyt vuosia myöhemmin. Minun lassien pennun meinasi varastaa nenäni edestä pöllö. Oli ilta pimeä, kauan ennen tämän ketju aloituksen alkua. Käytin pennun pissalla ja jos ei kaverini olisi varoittanut kun lintu syöksyi koiranpentuani kohti vain noin kolmen metrin päähän minusta niin pentu olisi ollut mennyttä. Vaiston varassa syöksyin pentua kohti ja oli sekunnista kiinni, että pelastin pennun. Lintu oli jo välissämme kun syöksyin suoraan ottamaan pentua ja säikähti säikähti jäävänsä itse saaliiksi kun nousikin takaisin ilmaan. Olin kyyristynyt ja sen kynnet olivat pennusta jo nappaamassa joitakin senttejä pennun selästä. Jos se olisi napannut, olisin ehtinyt koskea lintuun. Eli pienestä kiinni että koira selvisi. Siihen aikaan Collien (lassien) myynti-ikä oli 7-8vk ja pentu oli 7vk. Myöhemmin selvisi että tuolla pöllöllä oli kolme poikasta ja samainen pöllö oli käynyt ahdistelemassa lenkkeilijää.
        Koirasta tuli todella ihana ja tottelevainen sekä lempeä.
        Varokaa siis ainakin iltaisella ja pimeällä tai hämärällä, vaikka valoja olisikin (niin kuin meillä oli valot pihalla) ettei pöllö tai huuhkaja vie rakasta koiraanne tai kissaanne. Myös kettu voi yrittää ja tiedän tapauksen jossa susi vei mummon hihnassa olevan mäyräkoiran ja pelkkä hihna jäi mummon käteen. Pitäkää lemmikeistänne huolta.


    • vain hetkeksi jätetty koira on yhtä kuin kutsu varkaille. Samoin yksin pihassa olevat koirat. Minua esimerkiksi peloittaa jättää koirat keskenään kotiin, sillä tällainen kääpiölauma ei varkaille mitään voi. Meillä on turvalukko ja luojan kiitos valpas naapuri. Nyt kun meillä on pennut niin aina jos olen poissa, on täällä joku meillä kotona.
      Itsekseni olen miettinyt milloin noista ulkonäyttelyistä aletaan enemmän varastaa koiria. Niissäkin vielä jätetään häkit vartioimatta ja lähdetään hakemaan palkintoja käydään vessassa jne.

      • elina

        minä en ole koskaan jättänyt koiraani kaupan eteen yskin odottamaan ja enkä jätä. koska niin paljon on kuullut tapauksia koira varkaista. Ja oma koira kuitenkin on kiltti ja sosiaalinen että se voisikin lähteä vieraan ihmisen mukaan.Joten siinä syy miksi en jätä kaupan tai mihinkää yksin odottamaan.


      • Anonyymi
        elina kirjoitti:

        minä en ole koskaan jättänyt koiraani kaupan eteen yskin odottamaan ja enkä jätä. koska niin paljon on kuullut tapauksia koira varkaista. Ja oma koira kuitenkin on kiltti ja sosiaalinen että se voisikin lähteä vieraan ihmisen mukaan.Joten siinä syy miksi en jätä kaupan tai mihinkää yksin odottamaan.

        Ja sitten on vielä ne eläinrääkkääjät, olen nähnyt ja antanut jöötä, eli kovaäänistä palautetta.


    • PoliceGirl82

      Koiria varastetaan todella paljon eivätkä kaikki edes ymmärrä tehdä asiasta rikosilmoitusta. Suomen tämänhetkistä tilannetta en varmaksi tiedä, mutta esimerkiksi Englannissa tilanne on mennyt jo sellaiseksi, että jopa lukituilta pihoilta on varastettu vartiokoiria (bordeauxindoggeja, dobermanneja ja rottweilereita). Jää vaan arvailujen varaan, että kuinka tällaisten kookkaiden koirien vieminen muutamassa minuutissa on mahdollista! Riittää, että omistaja on piipahtanut sisällä puhelimessa.

      Itse en milloinkaan jätä koiraa kaupan eteen. Ajan on riitettävä erillisiin kauppareissuihin ja koiran ulkoiluttamiseen. Autokaan ei ole luotettava ratkaisu, ei edes uusi sellainen. Jokunen vuosi sitten suomalainen nainen oli ollut Venäjällä näyttelymatkalla, ja jättänyt jossain vaiheessa autonsa parkkiin, viisi pienehköä koiraa sisällä. Hänen palattuaan oli niin auto kuin koiratkin kadonneet. Auto löytyi myöhemmin, mutta koirista nainen ei kuullut enää koskaan. Järkyttävä loppu hyvin menneelle näyttelymatkalle!

    • policeboy

      Huoli koirien anastamisesta on ilmeinen, mutta tämän päivän Suomessa on vielä erittäin harvinaista, että koira anastetaan. Meillä ei todellakaan ole vielä tällaista rikollisuutta. Rikoksen mahdollisuus on kuitenkin pidettävä aina mielessä. Koiria on toki kadonnut, mutta yleisimmin metsästystilanteissa, enkä usko näihinkään liittyvän sellaista rikollisuutta, että koiria olisi anastettu. On toki muistettava, että kaikki ihmiset eivät ole tehneet rikosilmoituksia koirien katoamisista, vaikka ovat ehkä ajatelleet rikoksen mahdollisuutta. Siitä olen kuitenkin melko vakuuttunut, että ns. rotukoirien katoamisista omistajat olisivat tehneet ilmoituksen mikäli epäilevät rikosta. Rikosilmoituksia vain ei juuri ole.

      • viivi56

        En ole kuullut ainakaan täällä läsi-suomessa että koiria olisi varastettu. Itse en kyllä jätä koiraa kaupan eteen mutta syy on se että aina joku on härnäämässä koiria. Ehkä itselläni on sen verran rajun näköinen koira että ei kukaan uskalla mennä autoon kun koira on siellä.


      • rotukoiria

        ei katoa metsästystilanteissa, vaan joko jää auton alle ja ajaja ei ilmoita yliajoa tai varastetaan/myydään eteenpäin. Jos ei käy kaupaksi, niin ei taida paljon koiran henki painaa rikollisen mielessä.
        Rikosilmoitusta on hankala tehdä eläimestä, jos ei ole selvää näyttöä.
        Helpompi on tehdä rikosilmoitus perämoottorista, koska se ei juokse itse karkuun.


      • Anonyymi

        vankilasta vapautuneet vangit on persaukiset , ne tarvii rahaa kuka mihinkin ,
        niinpä lähin saatavilla oleva koira kelpaa , sen voi myydä toisella paikkakunnalla
        kaupan seinään laitetulla lapulla , älkää siis jättäkö koirianne vartioimatta jos ne
        on rakkaat ( ja arvokkaat sitähän on joka koira )


    • esimerkki!
    • sweetheart

      Kannattaa tarkoin miettiä mitä laitaa koirastaan esim. kotisivuille nettiin. Sieltä lukee ja katsoo kuvia niin itämafia kuin kotoisemmatkin vorot.

      • oikeassa,

        mutta pitäähän meidän uskaltaa elää ja elämään kuuluu myös kotisivut, jotka voi olla jollekin ihmisille tärkeä kommunikointiväline toisten kanssa ja tuo itselle iloa.
        Olen sitä mieltä, että rikollisuutta vastaan on taisteltava toisin keinoin kuin rajoittamalla yksilönvapautta.
        Yksi keino on pysäyttää tuo koiravarkaus saamalla ihmiset luopumaan epäilyttävistä ostoista.
        Mutta toisaalta yhtä rikollinenhan on se koiran ostaja, joka ostaa varastetun koiran. Ehkä myös ostajaa tulisi rankaista.


      • jik
        oikeassa, kirjoitti:

        mutta pitäähän meidän uskaltaa elää ja elämään kuuluu myös kotisivut, jotka voi olla jollekin ihmisille tärkeä kommunikointiväline toisten kanssa ja tuo itselle iloa.
        Olen sitä mieltä, että rikollisuutta vastaan on taisteltava toisin keinoin kuin rajoittamalla yksilönvapautta.
        Yksi keino on pysäyttää tuo koiravarkaus saamalla ihmiset luopumaan epäilyttävistä ostoista.
        Mutta toisaalta yhtä rikollinenhan on se koiran ostaja, joka ostaa varastetun koiran. Ehkä myös ostajaa tulisi rankaista.

        Koiran ostaminen on verrattavissa esineen ostoon. Kun ostaa käytetyn tavaran tulee pyrkiä selvittämään, ettei esine ole anastettu. Jos ei selvitä esineen taustoja, syyllistyy rikokseen ostaessaan anastetun tavaran. Koiran ostamisessa pätee sama asia.


      • Anonyymi
        oikeassa, kirjoitti:

        mutta pitäähän meidän uskaltaa elää ja elämään kuuluu myös kotisivut, jotka voi olla jollekin ihmisille tärkeä kommunikointiväline toisten kanssa ja tuo itselle iloa.
        Olen sitä mieltä, että rikollisuutta vastaan on taisteltava toisin keinoin kuin rajoittamalla yksilönvapautta.
        Yksi keino on pysäyttää tuo koiravarkaus saamalla ihmiset luopumaan epäilyttävistä ostoista.
        Mutta toisaalta yhtä rikollinenhan on se koiran ostaja, joka ostaa varastetun koiran. Ehkä myös ostajaa tulisi rankaista.

        Inkeri seura venäjä seura kuljettaa varastettua tavaraa myös niitä koiria itään Viroon kuljettaa huumeita Israel .


    • melina

      ...kiinni ollessaan ovat erittäin agressiivisia,jos ei ketään tuttua vieressä,opin Ruotsissa asuessani,samoin ei mitään oteta suuhun ulkona.

      • Kiki

        Ei tuo koiran ärhäkkyys ole mikään este varkaille, päinvastoin ärhäkkä koira on rikollisissa piireissä kysyttyä "tavaraa". Ärhäköitä koiria on Suomessakin kyllä varastettu ja tullaan yhä enemmän varastamaan. Apuna varas voi käyttää erilaisia tainnuttimia, vaikka kyllä ärhäkkäkin koira on varastettavissa ilman tainnuttimia.

        Ei tuo nyt muutenkaan ole kovin suositeltavaa opettaa koiraa agressiiviseksi. Ainakin on tiedettävä tasan tarkkaan mitä tekee ja millaisen koiran kanssa tekee.


      • Anonyymi
        Kiki kirjoitti:

        Ei tuo koiran ärhäkkyys ole mikään este varkaille, päinvastoin ärhäkkä koira on rikollisissa piireissä kysyttyä "tavaraa". Ärhäköitä koiria on Suomessakin kyllä varastettu ja tullaan yhä enemmän varastamaan. Apuna varas voi käyttää erilaisia tainnuttimia, vaikka kyllä ärhäkkäkin koira on varastettavissa ilman tainnuttimia.

        Ei tuo nyt muutenkaan ole kovin suositeltavaa opettaa koiraa agressiiviseksi. Ainakin on tiedettävä tasan tarkkaan mitä tekee ja millaisen koiran kanssa tekee.

        Tuusula riihimäki Jakomäki Roihuvuori Herttoniemi ykkös rosvolaa. Imatra . Joutsa.


    • kukaan?

      Miten kävi siinä jutussa, kun viime kesänä kaksi m.......s naista varastivat perhoskoiran pennun kuusiviikoisen menivät kasvattajan luo muka katsomaan pentuja ja nappasivat yhden ja lähtivät karkuun. Onko koira saatu takas vai jäikö ties minne kaupiteltavaksi?

    • Anonyymi

      Uskontolahkoissa vapaissa suunnissa on sairaita ihmisiä rikollisia huumeita hirveitä ahneita varkaita . Älä himoitse mitään mikä on toisen omaa . Älä varasta. Aina vaan pahenee myös muut uskonnot huumeet varastaminen . Niille oikein opetetaan varastamista muilta. Uskontolahkoissa helluntaissa vapareissa on koira varkaita lähiöissä . Idästä tietysti tulleet. Nähtiin kun mies vei koiraa väkisin ostarilta kaupan edestä otti . Meiltä vietiin valkoinen koira . Myös huonekaluja varastavat vaatteita kenkiä . Ostavat huumeita.

    • Anonyymi

      Perheestämme on varastettu kaksi koiraa. Tyttären terrieri ja pojalta taas vietiin suht nuori labbis. Toinen vietiin kaupan edestä mutta pojan labbis törkeästi pihalta. Vakuutus onneksi korvasi molemmat menetykset mutta lasten kärsimystä ja tuskaa ei. Päätimme ostaa vain yhden yhteisen koiran ja polkupyörän molemmille. Toivottavasti polkupyörät eivät ole varastettuja.

      • Anonyymi

        Ostimme netin kautta nuoren labradorinnoutajan. Voisiko olla teidän? laita viestiä tai sähköpostiosoite niin lähetän kuvan koirasta.


    • Anonyymi

      Nyt on meneillään koirabuumi. Useat ihmiset ostavat koiran vaikka ei ole mitään edelletyksiä pitää minkäänlaista eläintä, Tuo rotu josta kirjoitat on yksi halutuimmista. Pelkosi ei ole aiheeton, tarkkana vain oltava, äkkiä se varkaan mukaan tarttuu.

    • Anonyymi

      olin myymässä 8vk ikäistä koiranpentua , sain viestin my.habbit nimiseltä naiselta , hän tahtoi välittömästi saapua katsomaan pentua , kun kysyin nimeään niin intti että hänen nimensä on MY.HABBIT tämä on englantia tarkoittaen MINUN TAPANI .. kun vaadin saada tietää hänen puh.numeronsa ja osoitteensa niin ei tämä suostunut niitä antamaan
      lopulta oivalsin että nainen olisi varmasti tullut vain varkaisiin ehkä kaverin kanssa , toinen ihastelee pentua ja toinen veisi lompakon ja avaimet , ikävää olisi jos puhelin ja
      luottokortit varastettaisiin , että varokaapa pwntujen myyjöt epäilyttäviä ostajia ..

    • Anonyymi

      Meiltä varastettu jo kaksi koiraa. Toinen vietiin ruokakaupan edestä ja toinen autosta. Onneksi oli vakuutukset kunnossa. Tuli uudet ja terveet koirat kummallakin kerralla. Varkaalle tuli eläilääkärilaskut. Toivottavasti sinä et varastanut lahjaksi lapsellesi pientä ja somaa ranskanbulldoggiamme.

    • Anonyymi

      Kauppaa jos menee niin ei kyllä kannata jättää koiraa ulos yksin. Mieluummin yrittää palkata vaikka jokin "ei kiireisen" ihmisen tai jonkun tyttöporukan vahtimaan siksi aikaa koiraa kun käy kaupassa, sekin pienempi riski kuin jättää koira yksin.

    • Anonyymi

      Mustalaiset keksineet uuden bisneksen. Ostavat koiria kattteettomilla pankkikorteilla. Parempi kun ei mustalaisile koiria myy, enpä kyllä ole nähnyt että joku mustalainen ulkoilutaisi/lenkkeilyttäisi koiraa😊eli eivät tarvitse koiraa.

    • Anonyymi

      Imatralla aikoinaan mustalaiset varastivat kettuterrierin pihasta, saivat onneksi sen takaisin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      455
      3313
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      426
      3056
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2839
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2192
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2030
    6. 177
      1399
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1347
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1226
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      80
      1199
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1040
    Aihe