Teimme pitkästä tavarasta omakotitalon ja talo on autotallia vaille valmis. Autotallin piti olla ensi kesän projekti mutta ajattelin että rykäistään se heti tänä kesänä. Sitä en halua pitkästä tehdä, vaan mielelläni tilaan jonkun "paketin". En kuitenkaan halua miltään Jukka-taloilta tai Kastellilta tallia. Näin joskus lehdessä mainoksen jostain firmasta joka tulee pystyttämään autotallin, ei ollut edes kovin kallis. Laittakaahan tällaisten firmojen nimiä!
Mistä autotalli?
8
1800
Vastaukset
- timpuri
www.puutimpurit.com
- Timppa
Älä haaveilekaan muista kuin Kauhajoen Puutalokymppi Oy:n talleista. Räätälöivät myös vakiopaketteja, kunhan leveys pysyy vakiona. Naapuri rakensi ja minä ensi kesänä. Kökällä nousi talli 3 päivässä pystyyn. www.puutalokymppi.com!!!
- Oivoi
Rakensit sitten talon mutta et tallia. Nyt rahat loppu ja halvalla pitäisi saada. Aiai. Olisko ollut järkevää rakentaa talli samaan aikaan kuin talo. Kalliiksi tulee.
- riku rikas
No voi voi, kun et osannut lukea viestiäni. Kirjoitin selkeällä suomenkielellä että talo on autotallia vaille valmis. Jos et ymmärtänyt niin se tarkoittaa sitä että talo on juuri tehty valmiiksi ja nyt tehdään autotalli. Itse asiassa muuttopäivämme taloon oli 30.7 eli ei se nyt kovin kauaa ole pystyssä ollut. Ja mitätuohon rahaan tulee niin kyllä se autotalli on huomioitu kustannusarviossa. Ja mehän saadaan se talli melkein ilmaiseksi kun kustannusarvio alittui 18500€. Että kyllä se talli rakennetaan samaan aikaan kun talo. Eihän talokaan ole lopullisesti vielä valmis. Pihatyöt on tekemättä! Enkä usko että se nyt niinkään kalliiksi tulee, vaikka eihän se sinun ongelmasi ole!
- rakennuttanut, suostuisi
riku rikas kirjoitti:
No voi voi, kun et osannut lukea viestiäni. Kirjoitin selkeällä suomenkielellä että talo on autotallia vaille valmis. Jos et ymmärtänyt niin se tarkoittaa sitä että talo on juuri tehty valmiiksi ja nyt tehdään autotalli. Itse asiassa muuttopäivämme taloon oli 30.7 eli ei se nyt kovin kauaa ole pystyssä ollut. Ja mitätuohon rahaan tulee niin kyllä se autotalli on huomioitu kustannusarviossa. Ja mehän saadaan se talli melkein ilmaiseksi kun kustannusarvio alittui 18500€. Että kyllä se talli rakennetaan samaan aikaan kun talo. Eihän talokaan ole lopullisesti vielä valmis. Pihatyöt on tekemättä! Enkä usko että se nyt niinkään kalliiksi tulee, vaikka eihän se sinun ongelmasi ole!
harkitsemaan elementti tms. toimitusta tallilleen. Eiköhän olisi kuitenkin sinun mielestäsi aivan liian kallista, ja kannattaisi tehdä se pitkästä ja "säästää" lisää.
- riku rikas
rakennuttanut, suostuisi kirjoitti:
harkitsemaan elementti tms. toimitusta tallilleen. Eiköhän olisi kuitenkin sinun mielestäsi aivan liian kallista, ja kannattaisi tehdä se pitkästä ja "säästää" lisää.
En rakentanut pitkästä sen takia että olisin säästänyt vaan yksinkertaisesti sen takia että lapsuudenystäväni (ja tuleva bestman) rakensi meille talon proviisiopalkkauksella. Halusin mieluumminen ystävän väsäämän talon kun elementtitalon. En tee autotallia pitkästä, koska:
1) En halua enää vaivata ystävääni, joka aloitti kahden viikon kesäloman talon valmistuttua.
2) Haluan kokeilla myös elementtiratkaisua
3) Elementeistä saa nopeammin rakennettua ja haluaisin tallin mahd. pian.
Nyt on talo valmiina, häät ensi kesänä, esikoinen 3 vkon ikäinen, ihana avovaimo ja muutenkin elämä hymyilee. Ette te saa meikäläisen mieltä lannistettua typerillä kirjoituksillanne! Niin että hyvää loppukesää ja NAUTTIKAA elämästä!
- .....
ja talon päätyyn tuli autotalli...mutta mutta Nyt onkin alkanut suurempi autotalli kiinnostamaan ja jäisi tämä nykyinen varastoksi ja pihalaitteiden säilytykseen... Mies suunnittelee pitkästä senkin tekevänsä, mutta kieltämättä puutalo10 isot autotallit helppoudellaan on alkaneet kiinnostamaan. Täytyy nyt katsoa kumpaan päädytään. Isoja ja edullisia alleja ei taida muut valmistaa??
- Rakensin itse elementeistä
Moi!
Tein itse kahden auton katosvaraston Puutalokympin paketista. Meitä oli pystyttämässä timpuri 2 apumiestä. Elementit nousevat nopeasti, mutta sen jälkeen kestää lähes yhtä kauan kuin pitkästä tehdessä.
Jos saat hyvän timpurin tuntihommiin, niin minusta kannattaa harkita pitkästä tekoa. Puutalokymppi oli kyllä varsin asiallinen ja suhtautuvat fiksusti asiakkaisiinsa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236935Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401231Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61827Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14746- 43723