Imetyspaita

Jellona

Hei!

Onko teillä jollain kokemuksia niistä imetyspaidoista, joissa rintojen kohdalla kaksinkertainen kangas. Eli paita tulee alta rintojen "alle" ja päältä peittämään rintoja. Imettäessä voi tätä ns halkioo sitten hyödyntää. Toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitan.

Mistähän niitä voisi tilata tai ostaa? Onko hintahaarukkaa tiedossa? Tietty jos jollakin on tiedossa kaavoja kyseiselle paidalle, niin vielä parempi.

17

7127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terkkis

      Kannattaa katsoa ainakin tämä sivusto, siellä on Boob-nimisiä imetysvaatteita. www.saunalahti.fi/nettiemo

      Sit kaava on ainakin ollut Suuri Kasityö-lehdessä joskus. Käy kirjastossa kyselemässä, niin ne osaa tehdä koneeltaan haun, mistä lehdestä kaava löytyy. Minullakin on se lehti jossain jemmassa, mutta en sitä nyt tähän hätään löytänyt :)

    • "Jonna"

      Ostin juuri yhden paidan LASTENTARVIKKEESTA...

      Kannattaa kysellä niistä ja tietysti netistä tsekkailla sivuja..... en juuri muista sivua, mutta olen joskus löytänyt sivun, jossa oli runsaasti vaatetta sekä äidille että lapselle...
      Kannattaa koittaa googlea ja erilaisia hakusanoja.

      • käsityölehdessä

        on kaavoja ko. paitaan.


    • Eli H&M:llä on ainaski hihattomia sellaisia....ihan käteviä vaiks neuletakin alla nyt ku talviki on tulossa. Hintaa en muista, mut ei varmaan kauheen kallis oo. Toivottavasti löydät sellasen mitä etsit :)

    • Käsityöihminen

      Bebes myy siistejä ja kätsyjä imetyspaitoja hintaan 40 euroa kappale, törkeen kallista! Minä ompelin itselle ja monelle mammakaverille imetyspaitoja huomattavan edullisesti. Jos käytössäsi on saumuri (ja tavallinen ompelukonekin helman ja hihojen päällisaumoja varten), surautat paidan ihan alta aikayksikön (jos oot yhtään käsityötaitoinen).

      Käsityölehdessä oli sellainen pystyhalkioinen malli, joka on vähän työläämpi tehä mut istuu ehkä paremmin. Jos ostat edullista trikoota et välttämättä erillisiä imetyspaidan kaavoja ees tarvii, tavallisen t-paidan kaavat riittää (siis trikoo-t-paidan kaavat, sellainen napakka malli); teet vaan etukappaleen kahdesta osasta, eli etukappaleen alaosa saa nousta kainaloon asti (siihen kohtaan mihin hihat sivusaumalla ulottuvat) ja etukappaleen päälliosan voit mallata mittojesi mukaan silleen et se ylettää rintojen alle. Helppoa ja nopeaa!

      • Käsityöihminen

        Tuossa Käsityö-lehdessä oli ne kaavat, tarkistin asian. Siis huhtikuu 2003!


      • teeoo

        Oli myöskin tämän vuoden kevättalvella samassa lehdessä - tai jopa viime vuonna - vähän isommassa koossa. Äiti teki niillä mulle kelpo paidan, ainoastaan, että kun on aika larget maitopussukat, tehtiin etukappaleesta aikas paljon pidempi kuin kaavassa.

        Valmiita olen tilannut www.babyidea.fi nettipuodista, löytyy halvempia kuin Boobsit, löytyy erilaisia malleja ja ratkaisuja, arkista ja juhlavaa, paras hankinta (etenkin nyt syksyn taas kylmetessä) tältä saralta on ollut Pretty Mum -yöpaita!!! Se on ihan hitti!!!


      • teeoo
        teeoo kirjoitti:

        Oli myöskin tämän vuoden kevättalvella samassa lehdessä - tai jopa viime vuonna - vähän isommassa koossa. Äiti teki niillä mulle kelpo paidan, ainoastaan, että kun on aika larget maitopussukat, tehtiin etukappaleesta aikas paljon pidempi kuin kaavassa.

        Valmiita olen tilannut www.babyidea.fi nettipuodista, löytyy halvempia kuin Boobsit, löytyy erilaisia malleja ja ratkaisuja, arkista ja juhlavaa, paras hankinta (etenkin nyt syksyn taas kylmetessä) tältä saralta on ollut Pretty Mum -yöpaita!!! Se on ihan hitti!!!

        On myös tällaisia tee-se-itse -ratkaisuja:

        löysä naruolkaintoppi löysän t-paidan tai väljän tunikan alla -> paitaa ylös ja tissi topin yläreunasta yli

        hihattoman t-paidan alle hihallinen, johon leikkaa halkiot tissien kohdalle (aika kasari!!!)

        kotioloissa yöpaitaan leikkaa joko "painijatrikoohihat" ->kaiva t. hihasta ulos, tai V-kaula-aukon laajennus ->t. kaula-aukosta

        Yksi äiti kertoi käyttäneensä väljiä paitoja, sujautti koko vauvan paidan alle ruokailemaan.

        Babyidean sivuilta löytyy linkki myös tuommoiseen "ompele omasta t-paidasta"-ohjeeseen.


      • kapakko78
        teeoo kirjoitti:

        On myös tällaisia tee-se-itse -ratkaisuja:

        löysä naruolkaintoppi löysän t-paidan tai väljän tunikan alla -> paitaa ylös ja tissi topin yläreunasta yli

        hihattoman t-paidan alle hihallinen, johon leikkaa halkiot tissien kohdalle (aika kasari!!!)

        kotioloissa yöpaitaan leikkaa joko "painijatrikoohihat" ->kaiva t. hihasta ulos, tai V-kaula-aukon laajennus ->t. kaula-aukosta

        Yksi äiti kertoi käyttäneensä väljiä paitoja, sujautti koko vauvan paidan alle ruokailemaan.

        Babyidean sivuilta löytyy linkki myös tuommoiseen "ompele omasta t-paidasta"-ohjeeseen.

        Mä oon ite tykännyt ihan hirmuisesti boob-paidoista. vaikka ovatkin ehkä hintavia, laatu on mitä parhain. Niillä on hyvä jälleenmyyntiarvokin, jos pitää hyvänä. Kannattaa ilman muuta hommata niitä, kun sitten imetyksen jälkeen voi myydä paidat pois vielä ihan hyvällä hinnalla.

        Mä oon tilannut juurikin nettiemolta ja nyt löysin juuri ihan uuden putiikin, jossa oli -10% avajaistarjouksena peruspaitaa, www.pepino.fi oli osoite. Siellä oli ihania imetysliivejäkin.


      • nyt se After käytös
        kapakko78 kirjoitti:

        Mä oon ite tykännyt ihan hirmuisesti boob-paidoista. vaikka ovatkin ehkä hintavia, laatu on mitä parhain. Niillä on hyvä jälleenmyyntiarvokin, jos pitää hyvänä. Kannattaa ilman muuta hommata niitä, kun sitten imetyksen jälkeen voi myydä paidat pois vielä ihan hyvällä hinnalla.

        Mä oon tilannut juurikin nettiemolta ja nyt löysin juuri ihan uuden putiikin, jossa oli -10% avajaistarjouksena peruspaitaa, www.pepino.fi oli osoite. Siellä oli ihania imetysliivejäkin.

        Boob on vertaansa vailla. Http://www.mamamia.fi kaupassa oli halvin kun tilasin itselleni tuon Before & After imetyspaidan. Palvelu oli myös nopeaa ja tuntui laadukkaalta paikalta (kaikista kun en edes uskaltaisi tilata, kun sivut näyttävät huonoilta)


      • Saafra
        kapakko78 kirjoitti:

        Mä oon ite tykännyt ihan hirmuisesti boob-paidoista. vaikka ovatkin ehkä hintavia, laatu on mitä parhain. Niillä on hyvä jälleenmyyntiarvokin, jos pitää hyvänä. Kannattaa ilman muuta hommata niitä, kun sitten imetyksen jälkeen voi myydä paidat pois vielä ihan hyvällä hinnalla.

        Mä oon tilannut juurikin nettiemolta ja nyt löysin juuri ihan uuden putiikin, jossa oli -10% avajaistarjouksena peruspaitaa, www.pepino.fi oli osoite. Siellä oli ihania imetysliivejäkin.

        Itse olen pettynyt Boobin laatuun. Paidat kutistuivat käytössä aivan liikaa. Imetin yli vuoden ja loppuvaiheessa paita oli kuin nakinkuori, vaikka olin laihtunut samalla 5 kg. Ainoa suosittelemani merkki on Stockalla myyty Tête à Tête. Minulla on yksi tuon valmistajan imetyspaita kestänyt hyvänä kohta kaksi vuotta viikottaisessa käytössä.


    • 27

      Itse olen ostanut kaksi imetys T-paitaa H&M:stä. Hinta oli muistaakseni jotain 25€/2kpl. Eli todella edullisia. Olen käyttänyt niitä jo raskausaikana, koska ovat malliltaan niin hyviä.

      • hellurrai

        Taidan laittaa tähänkin viestiin vinkiksi vaihtoehdon boobille, oon tykästyny kovasti missy momin paitoihin, kaveri suositteli ja oon kyl tykänny, varsinkin ku löytyy kokoja mullekin. osoite on missymom.fi


    • MiraÄx

      Minä tilasin Cecilija S -merkkisen tunikan ja imetyspaidan ja tykkään että ovat kyllä todella hyviä. Laadukkaan oloisia ja imetys käy helposti. tilasin paidat täältä: http://www.mamamia.fi/category/56-imetysvaatteet.aspx eivät olleet kovin pahan hintaisiakaan, ainakaan kun vertaa Boobin paitoihin. Samassa kaupassa oli muuten jotain Boobin paitoja alessa..

    • lkasjvblaks

      Tunnen paitamallin, ja sen ainoan kerran kun olen sen hintaa jossain kurkannut (oli joku lastentarvikeliike), niin se oli 60e, ja jo silloin päätin kauan ennen omaa raskauttani että muiden tekemät imetysvaatteet saa meikäläiseltä jäädä :) Mulla on nyt ensimmäinen imetys edessäpäin, ja kaapista löytyy pari joustavaa kangasta olevaa kietaisytyyppistä paitaa, joissa on alla rinnan alle ylttävä "kiinteä toppi" --> siksak-saksin toppikankaan alareinan irti kietaisupuserosta, jolloin voin avaraa kietaisukaula-aukkoa laskea ja "topintekele" jää rinnan päälle. Yhden ostin kaaaauan sitten halpahallista kympillä, yhden perin äidiltä ja yksi on joku perushintainen peruspusero.

      Jos tuollaisia ei löydy, niin lyhyt toppi (joka ei itsekseen karkaa rintojen alta rintojen päälle, mutta ei puristakaan) mikä vaan avara joustava kietaisupusero voi olla kätevä ratkaisu.

      Aika itsestäänselvä idea, mut siltä varalta ettei joku ole hoksannut kaapistaan löytyvien vaatteiden mahdollisuuksia :)

    • ålien

      Mäkin suosittelen noit missymomin paitoja ku ei musta ihan kauhean paljon oo joku 30e imetystopista, jonka vielä voi myydä käytön jälkeen eteenpäin tai säästää seuraavaa vauvaa varten... On ollu niin kätsyjä noi ja ku mä normaalistikin kuljen kesät talvet topeilla niin halvalla on päässy. Hommasin jonkun boobinkin mut oli niin ahdistavan pieni kaula-aukko (kyl isot tissit vaatii anteliaan kaula-aukon, muuten näyttää yhdeltä isolta rintamalta tissit) ja niin yksivärisiä mitä oon nähny niin kyl oon ennemmin suosinu suomalaista. Jos jotain kiinnostaa niin käykää kattoo http://missymom.shop.wosbee.com/PublishedService?&frontpage=true

    • 6+4

      Mä ostin sellaisen imetyspaidan, jossa on etupaneelin alla pystysuorat halkiot molempien rintojen kohdalla. Boob-paidassa mulla repsahti lörpölleen se sisempi osa sitä päällekkäin menevää osaa, joten sitä paitaa ei enää vieraiden simät kestäneet. Tsekkaa www.pompoli.net noita paitoja, mulla on pysynyt muodossaan ja toimii moitteettomasti. Parin kympin luokkaa ovat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8256
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe