"Spoilausotsikoista"

trollipeikko

Voisimmekohan viimein jo luopua näistä "spoilaa"-viesteistä, siis tarkoitan että miksi kuutoskirjasta keskustelevien pitäisi aina laittaa otsikkoonsa, että spoilausta? Kuutoskirja on kuitenkin ilmestynyt jo sen verran kauan sitten, että kaikilla on ollut säällisen verran aikaa se itselleen hankkia ja lukea. Jos joku ei englantia osaa, se on tietysti valitettavaa, mutta miksi meidän useimpien muiden pitäisi odottaa puoli vuotta, ennen kuin saamme normaalisti keskustella kirjasta? Ja sitä paitsi, eiköhän tämä palsta ole tarkoitettu näistä kirjoista keskustelemiseen (kaikista niistä), joten niiden, jotka haluavat vielä ensi vuoteen asti yrittää pitää kirjan tapahtumat itselleen jännityksenä, kannattaisi varmaan pysyä ylipäätään keskustelupalstoilta poissa, koska väkisinkin jotain joltakulta saattaa lipsahtaa. - On vähän turhaa joutua klikkailemaan auki uusia ja taas uusia otsikoita, joissa lukee tosi informatiivisesti vain että "spoilausta", sen sijaan että otsikossa lukisi keskustelun aihe ja voisi valita ne viestit, jotka kiinnostavat. Vai mitä mieltä muut?

7

906

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen kanssasi samaa mieltä, mutta sitten taas toisaalta, ei ole kamalan vaivalloista ilmoittaa otsikossa, että spoilaako vai ei.

Sitäpaitsi minä olen jo luvannut laittaa spoilaus merkinnän siihen asti kunnes suomennos ilmestyy, huoh...

• emiliaon

Eihän se kauhean vaivalloista ole "spoilaa" viestin alkuun kirjoittaa, mutta eihän sitä aina muistaa! Luultavasti unohdan jossain vaiheessa.

On totta ettei tällä palstalla kannata hirveästi oleilla jos ei tahdo HBP:stä mitään tietää...

• ... Että sinänsä!

"Jos joku ei englantia osaa, se on tietysti valitettavaa, mutta miksi meidän useimpien muiden pitäisi odottaa puoli vuotta, ennen kuin saamme normaalisti keskustella kirjasta?"

No jaa, ehkä se on niinkin, mutta jotkut eivät taida sellaista taitoa, tai haluavat lukea suomeksi. Miksi kaikki edes pitäisi lukea englanniksi, siksikö että se olisi alkuperäinen?
      Ymmärrän sen että aidot, Potterit ovat parempia ja muutenkin hyvempiä, mutta onko se toisaalta niin suuri vaiva kirjoittaa otsikkoon; Spoilaavaa, spoilaa tai jotain muuta vastaavaa?

Epäilen että ei.

Ja saahan täällä keskustella kaikesta Potter aiheisesta, mutta tuskin kukaan tahallaan haluaa kertoa että kuka kuolee ja kuka ei?Se pilaa suomennos fanien innoituiksen lukea suomeksi.. Siksi sitä spoilausvaara ilmoitusta yleensä käytetään otsikoissa.

En ole moksiskaan jos sanot nyt minulle jotain tähän tyyliin

"Heij mee lukeen HBP alkuperäsesti enne ku tuut tänne siit mitää puhuu! Ja saa kai tehä ite mitä haluaa! Suomi o vapaa maa!"

Niin, suomi on vapaa maa. Mutta järkeään saa aina käyttää. :>

Eli, voi kai ilmoittaa viestissään spoilaako vai ei? Mielestäni voi, ja sen kertominen on paras mahdollinen, kaikille jotka mistään eivät mitään halua tietää (Siis HBP)

Ja täällä keskustellaan elokuvista kaulahuiveihin, ei pelkistä kirjoista..

*Sori saarnaus (?)*...

• ...

"Ja saahan täällä keskustella kaikesta Potter aiheisesta, mutta tuskin kukaan tahallaan haluaa kertoa että kuka kuolee ja kuka ei?Se pilaa suomennos fanien innoituiksen lukea suomeksi.."

Ikävä kyllä pitää todeta, että sellaisia on, jotka haluavat spoilata. Onhan se jo nähty näillä sivuilla. Monissa viesteissä on ollut juonipaljastuksia (esim. Dumbledoren kuolema), ja niistä ei ole ollut mitään varoituksia spoilauksesta.

Itsekkin olen saanut tänään yöllä luettua viimein HBP, ja en ole tullut lukemaan tänne keskusteluja, ennekuin sain luettua HBP:n. Näiden spoilausten takia, joista EI varoiteta. Halusin piettää sen lukemisen jännityksen.

Tästä johtuen nyt kun itse kirjoitan tänne, varoitan spoilauksista, koska en halua pilata toisten jännitystä ja iloa.
        Olen kokenut sen kun joku tärkeä asia paljastetaan, ja se sitten on pilannut lukunautinnon (kaverini paljasti Siriuksen kuoleman, kun olin vielä lukemassa 5. kirjaa).

Eli olen samaa mieltä siitä, että spoilauksesta pitää ilmoittaa.

• .......
        ... kirjoitti:

"Ja saahan täällä keskustella kaikesta Potter aiheisesta, mutta tuskin kukaan tahallaan haluaa kertoa että kuka kuolee ja kuka ei?Se pilaa suomennos fanien innoituiksen lukea suomeksi.."

Ikävä kyllä pitää todeta, että sellaisia on, jotka haluavat spoilata. Onhan se jo nähty näillä sivuilla. Monissa viesteissä on ollut juonipaljastuksia (esim. Dumbledoren kuolema), ja niistä ei ole ollut mitään varoituksia spoilauksesta.

Itsekkin olen saanut tänään yöllä luettua viimein HBP, ja en ole tullut lukemaan tänne keskusteluja, ennekuin sain luettua HBP:n. Näiden spoilausten takia, joista EI varoiteta. Halusin piettää sen lukemisen jännityksen.

Tästä johtuen nyt kun itse kirjoitan tänne, varoitan spoilauksista, koska en halua pilata toisten jännitystä ja iloa.
        Olen kokenut sen kun joku tärkeä asia paljastetaan, ja se sitten on pilannut lukunautinnon (kaverini paljasti Siriuksen kuoleman, kun olin vielä lukemassa 5. kirjaa).

Eli olen samaa mieltä siitä, että spoilauksesta pitää ilmoittaa.

Vaikka olisikin sovittu että kaikki laittaa spoilaus merkin, silti aivan varmasti joku (tahallaan tai epähuomiossa) laittaa tänne jotain spoilaavaa ilman varoitusta. Senpä takia itse pysyttelin tältä palstalta poissa kunnes sain kirjan luettua.
        En nyt tarkoita sanoa että pysykää ihmiset poissa siihen saakka kunnes ootte lukenu, mutta se nyt vaan on se varmin keino.

• Paavi

Saahan sitä saarnata kunhan vaan ei jäydä kristityn sielua :)

• ... Että sinänsä!
        Paavi kirjoitti:

Saahan sitä saarnata kunhan vaan ei jäydä kristityn sielua :)

"..jäydä kristityn sielua.." olenko muka jäytänyt?

Ja en kirjaimellisesti tarkoittanut saarnaus -sanalla saarnaamista..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4233
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      2935
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      46
      2838
    4. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2623
    5. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      333
      2580
    6. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2575
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      2159
    8. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      1895
    9. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1673
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1527
    Aihe