Osaiskohan kukaan auttaa mua, eli millä helv**illä mä saan ton mun koiran juomaan, ei juo vettä kipostaan...
Näillä kuumilla ilmoilla sen ois vähän pakko juoda, läähättää kokoajan, mut ku se ei suyostu vapaaehtosesti juomaan...
Lenkillä ku ollaan oltu ni se on koittanu väkisinkin mennä juomaan järvestä vettä, mut ku tullaan kotiin se ei juo tipan tippaa vettä...
Mitä sille pitäis sit juottaa?
Auttakaa mua...
Kiitos:]
Koiran juonti...
8
3010
Vastaukset
- Doggy
Tuota eiköhän se sinun koirasi pian ala juomaan sitä vettä kun oikein kuuma iskee ja jos joessa on puhdas vesi niin anna sen sitten juoda sitä.Ja jos koirasi tykkää uida ja jos siihen on mahdollisuus niin käytä sitä aina välillä uimassakin sekin helpottaisi koirasi oloa toden näköisesti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- tina
Tere!Ei mun koirakaan juo,kun on tarpeeksi kuuma.Vaikka läähättää välillä että sääliks käy! Eli kyl se juo,kun jano on tarpeeks suuri.Mä kastelen koiran turkkia ja päätä esim:suihkupullolla (ei pidä kauhiasti=)),Märkä pyyhe selkään...
- Jaana
Anna ihmeessä koiran juoda järvestä ellei se sitten ole mikään ylettömän saastunut rapakko. Juohan koirat järvivettä normaalisti uidessaankin eikä siitä niille mitään kummempaa haittaa ole. On hyvin epätodennäköistä, että koirasi siitä järvivedestä sairastuisi.
- Typy
ihan hyvää juotavaksi. Voit tosin kokeilla vaikka murentaa keksin vesikippoon jos se joisi sitten paremmin. Olisi kyllä hyvä saada koira juomaan. Oma koirani sai viime kesänä lämpöhalvauksen kun joi huonosti, tosin se opetti koiraakin, rupesi juomaan sen jälkeen. Silloin kun ei auttanut se että koira oli kasteltu, myös se sisäinen neste on erittäin tärkeätä. Koiran pitäisi juoda keskimäärin päivässä 0,5dl/kg, tosin tämähän on vain keskiarvo.
- koiralius
...tätä... jotkut koirat pitävät keitetyn veden mausta enemmän kuin suoraan kraanasta otetun,lähdevettäkin voit kokeilla tai uita hetki jotakin koirallesi todettua herkkupalaa vedessä ,haju jää ja näin koirasi juo.Hyvä keino on varsinkin talvesta pitävien koirien kohdalla ääritapauksessa pudottaa vesikuppiin pieni jääpalakuutio,tosin koiralle ei saisi juottaa liian kylmää vettä joten kohtuu jääpalan koon kanssa! Lämmintä ja hauskaa kesää teille molemmille :-)
- ellu
opeta koiraasi juomaan mitään lähdevettä tai keitettyä vettä, muuten saat olla aina ostamassa tai keittelemässä vettä sille. kuinka vesipitoista ruokaa koirasi saa? jos se syö muutakin kuin kuivaruokaa se ei välttämättä tarvitse paljoa muuta nestettä. minkalainen kuppi koiralla on? siitä voi tarttua veteen maku josta koirasi ei pidä esim. muovin maku. teräksinen tai keraaminen ei mausta vettä.
mittaa vesimäärä minkä laitat kuppiin ja tarkista vuorokauden kuluttua paljonko koira on juonut. muista että varsinkin kuumalla ilmalla vettä haihtuu hieman.
monet koirat juovat vain öisin. se ei varmasti kuole janoon jos sillä on vettä saatavilla, lämpöhalvaus johtuu pääosin kuumuudesta (myös vedellä tai lähinnä sen puutteella on osuutta asiaan)!!
vaihda vesi pari kertaa päivässä ja pyöräytä kuppi tiskiharjalla ettei sen reunoille tule limaa!- Naikkonen
Joo kiitos teille kaikille neuvoista:)
Koiralla on keraaminen kuppi eili siitä ei lähde mitään makua, ja sitäkin on koitettu vaihtaa, siis eri kuppeja..mut ei auta..
Muuten hyvä toi keitetty vesi tai lähde vesi, mut mä en haluais opettaa sitä juomaan mitään tommosta, ettei tarttis sit aina keitellä vettä ja silleen... - koiralius
minä olen saanut yhden nartuistani juomaan juuri neuvomillani konsteilla,eikä se ole vaatinut mitään jatkuvaa veden keittoa tai lähdeveden ostoa,koira on helppo totuttaa pois näistä vesistä,sillä koiralla alkukantainen vaisto kyllä kehoittaa lopulta juomaan jollei koira ole liian heikko tai sairas niin tehdäkseen!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al962345Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/221824Koulujen kesälomien siirto
Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut1241592Perussuomalaisten onnistunut vappumarssi nostaa kannatusta
Rauhanmarssilla olleiden kimppuun hyökänneiden vassareiden kannatus sen sijaan romahtaa. Kaikki näyttää hyvältä vuoden161280- 821274
- 1271179
Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?
Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka135909"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!48898Yhä pyörit mielessä,
ja tällä kertaa huomasin yhden asian: Sinusta välittyi sellaista lempeyttä ja välittämisen tunnetta, jota ei voi unohtaa29827Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su80826