Terve!
Mitä olette polttaneet öljylampuissanne? Ostamassani vanhassa kesämökissä tuli kaupan mukana 2 vanhaa, hienoa öljylamppua joihin ostin uudet sydämet, mutta nyt epäilyttää hieman, että poltanko niissä valopetroolia, kevyttä polttoöljyä vai mitä niissä pitäisi oikein polttaa?
öljylamppu
4
5836
Vastaukset
- juups
kaupoista saa
- samaa kuin
lamppuöljy. Sitä myydään mm huoltoasemilla litran pulloissa.
- Hande
Käytä vain huoltoasemilta tai marketin rautaosastoilla myytävää HAJUTONTA lamppuöljyä. Palaa savuamatta ja haisematta.
- Lindstedt
Nyt myytävät lamppuöljyt ovat kerosiinipohjaisi.
Vanhaan öljylamppuun kannattaa vaihtaa mustunut
sydän uuteen ja poistaa vanhat öljyt säiliöstä.
Ei maahan, vaan imeyttää paperiin tai vastaavaan.
Kun lamppu sytytetään, tulee liekki säätää hyvin
pieneksi koska se kasvaa itsestään lampun lämmetessä. Öljyissä on eroja, itse käytän crystal
tai gragon lamppuöljyä 5 ja 10litran astioissa.
Lisätietoja fortumin tekemästä Petroolien suku kirjasta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937768
- 403732
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241180
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321033Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28983Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31782Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10740