Mistä tietää jos kani on "raskaana ?
Mistä tietää....
13
3217
Vastaukset
- minäpä minä;)
Kun kani on raskaana alkaa se parin viikon päästä astumsiesta rakennella pesää. Kantaa heiniä yms. pehmikkeitä sinne, ja nyhtää itseltään mahakarvoja. Se kantaa n.28-32 pöivää ja vasta viimeisillä päivillä se pyöristyy... Sen maha siis kasvaa ja nisiin tulee maitoa. Koskaanhan ei voi sanoa onko kani varmasti kantavana.
muistathan että kani saattaa tulla myös valeraskaaksi;)- Mitä tarkottaa
Sori oon tosi tyhmä mut mikä tarkottaa Astuminen tiiän sen joten kuten en vaa muista kunnol :)...
Minkä ikäsinä kanit muute voi tulla raskaaks ? - Liina
Mitä tarkottaa kirjoitti:
Sori oon tosi tyhmä mut mikä tarkottaa Astuminen tiiän sen joten kuten en vaa muista kunnol :)...
Minkä ikäsinä kanit muute voi tulla raskaaks ?Astuminen on se kun uros hyppää naaraan selkään ja astuu sen, eli saattaa naaraan raskaaksi..
Luovutusikäisistäkin naaraista olen kuullut jotka ovat raskaaksi tulleet, eli hyvin nuorena..
Näin nuorena kani ei kuitenkaan saisi saada poikasia, vaan paras aika niille olisi hieman ennen vuoden ikää..
Mikäli kani ei ole saanut vuoteen mennessä poikasia, sen ei tulisi niitä saadakaan, sillä riskit kasvavat huomattavasti tämän iän jälkeen.. - kirppi
Liina kirjoitti:
Astuminen on se kun uros hyppää naaraan selkään ja astuu sen, eli saattaa naaraan raskaaksi..
Luovutusikäisistäkin naaraista olen kuullut jotka ovat raskaaksi tulleet, eli hyvin nuorena..
Näin nuorena kani ei kuitenkaan saisi saada poikasia, vaan paras aika niille olisi hieman ennen vuoden ikää..
Mikäli kani ei ole saanut vuoteen mennessä poikasia, sen ei tulisi niitä saadakaan, sillä riskit kasvavat huomattavasti tämän iän jälkeen..Eli kanit tulevat sukukypsiksi 12 vk ikäisinä (luovutus 8vk)...:) Ja aivan kuten jo sanottiin, kani ei saa saada poikasia silloin. Paras ikä astuttamiseen on 8-12kk!!!:)
- n-79
kirppi kirjoitti:
Eli kanit tulevat sukukypsiksi 12 vk ikäisinä (luovutus 8vk)...:) Ja aivan kuten jo sanottiin, kani ei saa saada poikasia silloin. Paras ikä astuttamiseen on 8-12kk!!!:)
Kani kantaa keskimäärin 31 vrk.
Todella harvoin kanista näkee että on pieniin päin. Paria päivää ennen synnytystä alkaa rakentaa pesää ja valmistelee ympäristöä muutenkin tulevaan....
Jos kanilla aikoo teettää poikasia, niin ensimmäiset on syytä teettää jo alle vuoden ikäisenä. - Anonyymi
Onko mahdollista keskeyttää kanin raskaus ilman sterilointia (puhutaan siis naaras kanista)
Ja onko muita merkkejä jos kani tulee raskaaksi.
- animals_friend
maha rupee pullistuu, nisät punertuu enemmän, on ärtyneellä päällä ja rakentaa pesää (jotkut aikaisemmin ja toiset vasta päivää ennen).
- n-79
Nämä oireet myös valeraskaudessa.
- RKH
Kani syö yleensä 5krt enemmän ruokaa kun tavallisesti jos se on kantava.
- Minti
Ei välttämätä huomaa ennenkuin paria tuntia ennen synnytystä kun kani rakentaa pesää. Meillä on ainakin jännätty tuleeko poikasia vai ei ihan viimehetkiin asti.
- Outo :)))))
Kun kani on valmis astutettavaksi se alue punoittaa jääkö se alue punaiseksi jos kani on astutettu ??????? Olen tyhmä kun kyselen tyhmiä asioita :P
- Mmmoo
Mun naaraskanirajentaa pesää nii onkohan se raskaana tää on jatkunu jo 2päivää
- Anonyymi
Voi olla että on valeraskaus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 449141
- 785652
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14790Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon384094- 573642
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella543422Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme293297- 452500
- 342072
- 2131785