Positiivista palautetta!

Kastellia rakentava

Olen lukenut tätä palstaa miltei vuoden ja huomannut että asiallista ja rakentavaa keskustelua on aika vähän. Nyt ajattelin kirjoittaa ensimmäistä kertaa, koska olen päässyt rakennusprojektissani sen verran eteenpäin, että mielestäni pystyn kertomaan jotain aloitteleville rakentajille. Viime talvena teimme kastellin kanssa sopimuksen talopaketista. Hinnasta saimme tingittyä jonkin verran mutta ei mitään mahdotonta. Verrattuani muihin talovalmistajiin, niin mielestäni kastellin hinta/laatusuhde oli paras. Kun tavara saapui pihaan, huomasin heti että laatu oli erittäin hyvää. Verrattuani naapureiteni vastaaviin niin huomattavasti laadukkaampaa.(en halua moittia nimeltä muita talovalmistajia). Nyt kun olen päässyt aloittamaan rakentamisen, myös huomannut että tavaraa on riittävästi(hieman ylimääräistä). Autotallin rakennan kokonaan itse ja talo rakennetaan vesikatto päälle(siitä jatkan itse). Kastellin rakennus porukka on osaava ja asian tunteva. Minulla on pelkkää positiivista kertomista. Aikataulu ei ihan pidä paikkaansa mutta pari päivää sinne tai tänne ei vaikuta minun rakentamiseeni. Rakennan taloani pohjanmaalle. Kustannusarvioni on n.150.000€. Putkityöt tekee sukulaiseni. Sähkötyöt joudun teettämään. Loput teen itse, sekä sukulaisten avustuksella. Puolet kustannuksista on maksettu ja arvio on pitänyt hyvin paikkaansa(jopa hieman alle arvioni). Talossa on 135m2 kastellin juhalsuosikki135. Autotalli on 55m2 yhden auton iso talli. Maatyöt oli erittäin helpot niihin meni salaojituksineen 8000€. Sokkelit teki avustuksellani tuttava kirvesmies ja niihin meni 7700€ (reunavahvistettuja laattoja). Niin ja tontti on vuokratontti maksaisi 5500€, mutta sitä ei ole laskettu kustannus arviooni. Lämmitysmuoto on poistoilmalämpöpumppu lattialämmityksellä varaava takkaleivinuuni(kivia Mia). Kodinkoneet teräksiset 4000€ ja keittiökaapit tekee pikkufirma(ihan normaalit vanilja pähkinä) n.11000€. Tämän tiedän tällä hetkellä rakennuksestani. Talofirmoja on monia ja kaikki ovat hyviä omalla tavallaan. Kastellissa saa itse tehdä aika paljon mutta työn osuushan on rakennusprojektissa aika suuri. Jokainen tekee oman päätöksen kun suunnittelee rakentamista. Kaikki ei voi rakentaa juuri kastellitaloa, mutta haluan kertoa aloittelevalle rakentajalle yhden hyvän vaihtoehdon. Tämän tiedän tällä erää rakentamisesta, mikäli joku sai jotain hyötyä kirjoituksestani niin kirjoitus meni toteen.

14

2732

Vastaukset 14

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvin

Itsellä Kastelista ihan samanlaiset kokemukset, yhtään reklamaatiota ei tarvinnut tehdä.

Ja puutavara erikoisen hyvää, mittatarkkaa ja kaikki höylättyä.

Työtä reippaasti, mutta ei haittaa kun työhaluja on omasta takaa.

• rakentanut

Hyvä että Kastellimyyjät pääsevät välillä kehumaan tuotteitaan.Puutavara erityisen hyvää,ja paskat!

• saada jotenkin käyntiin.
        rakentanut kirjoitti:

Hyvä että Kastellimyyjät pääsevät välillä kehumaan tuotteitaan.Puutavara erityisen hyvää,ja paskat!

Tuollainen tuskin on kylläkään se oikea tapa. Ja mahtaako sitä ketään edes uskoa. Mutta pitäähän myyjien koittaa.

• itse teimme pitkästä...
        saada jotenkin käyntiin. kirjoitti:

Tuollainen tuskin on kylläkään se oikea tapa. Ja mahtaako sitä ketään edes uskoa. Mutta pitäähän myyjien koittaa.

Eikö nämä älväriläiset nyt voi ymmärtää, että on muitakin tapoja rakentaa kun pystyttää lastulevylaatikko. Ap kirjoittaja kertoi heille sopineesta ratkaisusta ketään mollaamatta ja toisten valintoja kyseenalaistamatta. Pysykää omissa keskusteluissanne ja antakaa kunnon rakentajinen myös keskustella keskenään.

• Provolinko
        itse teimme pitkästä... kirjoitti:

Eikö nämä älväriläiset nyt voi ymmärtää, että on muitakin tapoja rakentaa kun pystyttää lastulevylaatikko. Ap kirjoittaja kertoi heille sopineesta ratkaisusta ketään mollaamatta ja toisten valintoja kyseenalaistamatta. Pysykää omissa keskusteluissanne ja antakaa kunnon rakentajinen myös keskustella keskenään.

Taitaa olla vallan erinomainan tutka käytössä. Minä en sitten millään pystynyt näkemään edellissä tahvoiluissa Älvsbytä.

Ketjun aloittajan toive asiallisesta keskustelusta oli turha. Joka ketjuun löytyy ne pari vakiotahvoa ja -provoilijaa. Taitavat paremman puutteessa kirjoitella itselleen kommentteja.

• Jarmo

JOkainen valitsee talopakettinsa ja talonsa omista lähtökohdista ja varmasti tehty ratkaisu on heille hyvä. Talon hankinta on sen verran tyyristä lystiä että jokainen varmasti funtsii eri vaihtoehtoja ja kuuntelee muitakin päätöstä tehdessä. Nämä ovat vähän kuin autokysymyksiä.

Hyvä että meni hyvin, Kastelli muiden joukossa on hyvä ratkaisu :)

• Osta talopaketti

Valmispakettien kauppaaminen on unelmien kauppaamista. Tässä teille yksi unelma. Haluatteko unelmanne punaisena, perunamaan kanssa vai mahdollisesti valkoisena ilman. Eikä maksa paljon mitään. Olet vain velkasuhteessa pankkiisi keskim. 22 vuotta. Eikä tässä vielä kaikki...

• ???

Täällä näköjään ei saa onnistua mikään muu rakennustarina, kun älvsbyn. Taitaa ottaa vaan kyseisiä ihmisiä päähän kun laiskuuksissaan ei päätynyt kunnon taloon. Laiskuus kostautuu viimeistään kun tipahtaa kastuneen pesuhuoneen lastulevylattian läpi. Eikä tässä vielä kaikki...

• Glent
        ??? kirjoitti:

Täällä näköjään ei saa onnistua mikään muu rakennustarina, kun älvsbyn. Taitaa ottaa vaan kyseisiä ihmisiä päähän kun laiskuuksissaan ei päätynyt kunnon taloon. Laiskuus kostautuu viimeistään kun tipahtaa kastuneen pesuhuoneen lastulevylattian läpi. Eikä tässä vielä kaikki...

Ap:han juuri sanoi että asiallista keskustelua on vähän. Ja näin kävi hänenkin asiallisen viestinsä kanssa, heti perään ilmestyi asiatonta, asiaan ja aiheeseen kuulumatonta paskaa. Menkää leikkipuistoon.

• kommentissa on löydetty
        ??? kirjoitti:

aivan muunlainen ratkaisu ja niiden hankkijat mollattaviksi. Kuitenkin vain nämä kaksi "intohimoista" taas kerran kohdistavat raivonsa jostain syytä mainittuun taloon. Miksiköhän, mitä tekemistä sillä tai niiden rakennuttajilla on Kastellien kanssa tekemistä. Taitaa kyllä vika olla jonkun muun ajatuksenjuoksussa kun pystyy lukemaan hoista teksteistä noin vainoharhaisesti muista, määräyytejen talojen rakennuttajien jälkiä.
        Taitaa tosiaan olla rankkaa se ahkeruus.

• kastellia

Kaksi Kastellia takana ja puutavaran laatu on todellakin hyvää. Meillä täällä länsirannikolla on myös raksaporukkakin ollut ok. Ainut miinus nyt viimeksi olivat terassille tulleet kestopuut, parhaimmillaan yhdessä pätkässä 14 jatkopaikkaa... Mutta reklamoimme ja uudet saimme. En myöskään tajua noita mollaajia, kukin tekee tyylillään ja tavallaan. Kaikkien raksahommat eivät johda avioeroon tai velkahelvettiin, joillakin menee jopa ihan hyvin =)

• naurettavanluokatonta

Tää on just tätä!! Joku kirjoittaa fiksusti omista kokemuksistaan, nii jo TAAS jotku idiootin tunarit kommentoimassa kaikenlaista PASKAA ja mielikuvituksen tuotetta. Pitäis saada tänne joku älykkyystesti ennenku saa viestinsä läpi. Karsiutus noita rakentajia, joilla purut ja lastut on menny päässä sekasin! Liputan Asiallisen keskustelun puolesta!!! Sorry, nyt vaan palo käämit!

• Tepa

Meille tulee paketin 1. erä torstaina Kastellilta...

Täällähän pyörii jokanäköistä "asiantuntijaa" haukkumassa muiden valintoja jne. Näiden "pikkupoikien" mielipiteet kun jättää omaan arvoonsa niin kyllä täältä voi joskus jotain järkevääkin lukea!

• Kastellin rakentanut

Aivan sama talo myös meillä. Lisäsimme vain talon päätyyn autokatoksen ja teknisentilan. Yhdyn täysin Kastellia rakentava kirjoitukseen ja voin suositella Kastellia myös muille sillä varauksella että omaa työtä pre-cut paketti vaatii paljon. Puutavaran kanssa pitää olla huolellinen ja se on suojattava sateelta huolella ja jos tavaraa on tarkoitus säilyttää pihassa kuukausi kaupalla niin puutavara kannataa tapuloida sillä mikään puutavara ei säily siivissä muovilla vuoratuissa nipuissa. Vaikka viime kesä oli sateinen niin meillä tavara säilyi hyvin muutamia nipun alimpia puita heittelin menemään koska ne olivat olleet kosketuksissa maahan ja tummuneet pahasti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      77
      2473
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      42
      2106
    3. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      28
      955
    4. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      31
      830
    5. Äimän käki

Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,
      Sinkut
      154
      788
    6. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      58
      640
    7. Paikallinen autokorjaamo

Kyllä alkaa vituttamaan, palvelua haluaisi niin jono ovelle ja yksi myyjä. Auto valmistunut kuntoon niin kukaan ei ilmoi
      Kuhmo
      6
      518
    8. Vihdoinkin tarjolla sushia!

Onpa mukava, että tän paikkakunnan ruokatarjonta laajenee. Ensi lauantaina pääsee herkuttelemaan kun Kukkoloilta saa su
      Haapavesi
      78
      501
    9. Kenen kanssa koet

Että sinulla on eniten kipinää
      Ikävä
      21
      495
    10. Sinulle mies

Kohtaamme jälleen kun on oikea aika. Sitä ei voi mikään eikä kukaan estää <3 <3
      Ikävä
      33
      472
    Aihe