Sormuksen leventäminen

nimetön

Tietääkö kukaan voiko 3mm leveää kultaista sormusta leventää 4 milliseksi? Jos niin onkohan kallista..?? Tää olis tärkeää.

15

3393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

      enpä ole koskaan moista kuullut

    • puu

      Jos sormus on pelkkä sileä kultasormus ja siinä ei ole kiviä, niin voi olla mahdollista että sen voi suurentaa. Riippuu siis paljon sormuksesta eli kannattaa käydä kultasepän juttusilla.

    • Erik V

      Erittäin vaikeaa, mutta periaatteessa jos sormuksessa on tarpeeksi paksuutta, sitä voi prässätä sivulle, mutta ei mitenkään helppoa. Samalla menee sitten sormuksesta leimat ja kaiverreukset.
      Osta uusi.

      • nimetön

        miten siitä voi kaiverrukset mennä kun kullemma sormusta voi myös kaventaa eli siitä hiotaan vähän pois ja kaikki säilyy ennallaan.


      • kaksi eri asiaa
        nimetön kirjoitti:

        miten siitä voi kaiverrukset mennä kun kullemma sormusta voi myös kaventaa eli siitä hiotaan vähän pois ja kaikki säilyy ennallaan.

        eikö ne oo kaks eri asiaa sanoo sen järkiki...
        jos kavennetetaan niin se on varmaan helpompaa ko leventäminen.. ja miks pitää leventää.. osta uus


      • Kiesusperkeletär
        nimetön kirjoitti:

        miten siitä voi kaiverrukset mennä kun kullemma sormusta voi myös kaventaa eli siitä hiotaan vähän pois ja kaikki säilyy ennallaan.

        Koska jos otetaan pois, hiotaan kummastakin raunasta, mutta jos levennetään, joudutaan litistämään, jolloin siinä olevat leimat ja kaiverrukset littaantuvat samalla.

        Taivuta itsellesi uusi rautalangasta.


    • keijukainen

      miksi haluat leventää sormusta? kiinnostaa vaan tietää!
      kiitti, jos vastaat!

      • nimetön

        haluan vain. Se olisi nätimpi jos olisi paksumpi.


      • veitikka
        nimetön kirjoitti:

        haluan vain. Se olisi nätimpi jos olisi paksumpi.

        sormusta leventää, se myös ohenee=paksuus ei pysy samana.


    • Millistä kiinni

      Käske kultasepän juottaa siihen semmonen millin paksuinen lisäosa!

      • nimetön

        Tosta juottamisesta olen kuullut, mutta jääkö siitä jokin jälki sormukseen? Siis näkeekö siitä sitten, että siihen on tehty muutos ja lisättu paksuutta?


      • Onnistuu
        nimetön kirjoitti:

        Tosta juottamisesta olen kuullut, mutta jääkö siitä jokin jälki sormukseen? Siis näkeekö siitä sitten, että siihen on tehty muutos ja lisättu paksuutta?

        Levennyksen juottaminen onnistuu, mutta siitä jää saumaraita, luultavasti kaiverrukset menee pilalle ja on aika kallista, suhteessa uuden hintaan.


      • sormukseen
        nimetön kirjoitti:

        Tosta juottamisesta olen kuullut, mutta jääkö siitä jokin jälki sormukseen? Siis näkeekö siitä sitten, että siihen on tehty muutos ja lisättu paksuutta?

        Hain juuri itse kultsepältä sormuksen, jota pienennettiin, eli otettiin pala pois. Ei siitä saumajälkeä jää, kun sen tekee ammattitaitoinen kultaseppä ja kaiverrus meni tietty uusiin. Jos oikein suurennuslasilla sihtaat niin voit hivenen saumaraitaa nähä, muuten sitä ei huomaa, ainakan mun sormuksesta.


      • hsak
        sormukseen kirjoitti:

        Hain juuri itse kultsepältä sormuksen, jota pienennettiin, eli otettiin pala pois. Ei siitä saumajälkeä jää, kun sen tekee ammattitaitoinen kultaseppä ja kaiverrus meni tietty uusiin. Jos oikein suurennuslasilla sihtaat niin voit hivenen saumaraitaa nähä, muuten sitä ei huomaa, ainakan mun sormuksesta.

        Paljon maksoi pienennys? Oliko sormuksessa kiviä?


    • Mahdollista on

      Halvemmalla pääsee kun sulatat vanhat ja teetät lisäkullalla uuden.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      2048
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1662
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1152
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1126
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1113
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      777
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe