Divaanisohva?

Tilli

Onko divaanisohva hieman hankala käytössä? Mietin sellaista vaihtoehtona sohvalle yhdelle nojatuolille. Divaanisohvassahan tavallaan jää yksi ellei jopa kaksi istumapaikkaa pois verrattuna 3 1 yhdistelmään kun siinä pitää istua jalat suorana divaanin kohdalla? Mitä etuja divaanisohvassa on? Kertoisiko joku joka siinä jotain etuja osaa nähdä...? Ei ainakaan vanhat ihmiset tykkää istua jalat oikosenaan välttämättä...

7

9263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cathy

Vastaus kysymykseesi oli jo kysymyksessäsi. Olen samaa mieltä kuin sinä, divaanisohvat ovat etupäässä uusi kikka sohvien muodossa ja hyvä markkinointikeino herättää erilaisuuden kaipuun ostajissa myyntihalut. En huolisi mistään hinnasta.

Kunnon klassinen, perinteinen sohva ja seuraksi rahi, jonka voi työntää sohvalle divaanijatkeeksi, jos sattuisi sitä jatketta kaipaamaan.

• omistaja

HAH. tuskin kyse on erilaisuuden kaipuusta, vaan siitä, että sohva ostetaan MINUN KOTIINI ja MINUN ELÄMÄÄNI SOPIVAKSI.

se, että vanhat ihmiset eivät pidä divaanisohvista, ei ole minun ongelmani. minä en sisusta kotiani teekutsuja varten, vaan omaa elämääni varten.

pidän sohvalla löhöilystä ja sohvalla viettämäni aika on pääasiassa lukemista ja elokuvien katsomista. divaani on tähän tarkoitukseen täydellinen.

en kaipaa suoraselkäistä istuma-asentoa, ja saan sen tarvitessani ruokapöydän ääressä laadukkailla tuoleilla istumalla.

kannattanee aina miettiä, että ke(i)tä varten kotiaan sisustaa. kuinka usein sohvalla istuu perheen lukumäärän ylittävä määrä? kuinka usein sohvaa käyttää iäkkäämpi ihminen? rippi- ja ylioppilasjuhlat tai 50-vuotispäivät tuskin ovat syy sisustaa kotinsa "vierasystävälliseksi"...

minä päädyin divaanisohvaan, koska minä käytän sitä ja satunnaiset vieraat pärjäävät aivan hyvin sen laidoilla istuskelmassa... meitä on moneksi.

• cathy
        omistaja kirjoitti:

HAH. tuskin kyse on erilaisuuden kaipuusta, vaan siitä, että sohva ostetaan MINUN KOTIINI ja MINUN ELÄMÄÄNI SOPIVAKSI.

se, että vanhat ihmiset eivät pidä divaanisohvista, ei ole minun ongelmani. minä en sisusta kotiani teekutsuja varten, vaan omaa elämääni varten.

pidän sohvalla löhöilystä ja sohvalla viettämäni aika on pääasiassa lukemista ja elokuvien katsomista. divaani on tähän tarkoitukseen täydellinen.

en kaipaa suoraselkäistä istuma-asentoa, ja saan sen tarvitessani ruokapöydän ääressä laadukkailla tuoleilla istumalla.

kannattanee aina miettiä, että ke(i)tä varten kotiaan sisustaa. kuinka usein sohvalla istuu perheen lukumäärän ylittävä määrä? kuinka usein sohvaa käyttää iäkkäämpi ihminen? rippi- ja ylioppilasjuhlat tai 50-vuotispäivät tuskin ovat syy sisustaa kotinsa "vierasystävälliseksi"...

minä päädyin divaanisohvaan, koska minä käytän sitä ja satunnaiset vieraat pärjäävät aivan hyvin sen laidoilla istuskelmassa... meitä on moneksi.

Divaanisohvan omistaja senkus pidät sohvasi ja nautit siitä.
        Mutta älä odota että kaikki muutkin pitävät.
        Täällähän saa jokainen sinunkin lisäksesi sanoa mielipiteensä.

Onnea löhöilyyn divaanisohvalla.

• nin pidän...
        cathy kirjoitti:

Divaanisohvan omistaja senkus pidät sohvasi ja nautit siitä.
        Mutta älä odota että kaikki muutkin pitävät.
        Täällähän saa jokainen sinunkin lisäksesi sanoa mielipiteensä.

Onnea löhöilyyn divaanisohvalla.

Niin. Olen tyytyväinen, enkä oleta sinun tai kenenkään muunkaan harkitsevan muun kuin sellaisen sohvan ostamista, joka itselle parhaiten sopii. En ole muuta edes ehdottanut tai vihjannut...

Taisit kuitenkin olla sinä, joka pidit divaanisohvaa erikoisuuden tavoittelijoiden höynäytyksenä harkitsematta ollenkaan, että jollekin se voi ihan oikeasti olla paras vaihtoehto.

Jos neiti kuitenkin ottaa sen herneen nenästään. Ja onnellisia hetkiä valitsemasi sohvan kanssa.

• T68e

Meilläkin oli pitkään vaihtoehtona divaanisohvan ostaminen, mutta päädyimme lopulta 3-hengen sohvaan pidennettyyn rahiin. Kauppoja kiertäessämme totesimme, että lähes kaikki divaanit ovat kiinteitä. Vaikka kuinka olisi erilaisia paloja käytettävissä, ei sohvaa voi jälikäteen muuttaa tai edes divaanin kätisyyttä vaihtaa. Yksi hyvä vaihtoehto, laadukas kotimainen, löytyi jossa divaaniosan olisi voinut siirtää puolelta toiselle. Sen sijaan sohva rahi (kiinnitysraudoilla) ajanee saman asian ja rahia voi tarvittaessa käyttää lisäistuimena.

• omistaja taas

olen samaa mieltä. kannattaa harkita tarkkaan, sillä sohvan kulma ja kätisyys ovatkin sitten peruuttamattomia. olohuoneen järjestys ei enää helposti vaihdukaan...

silti divaanisohva voi olla hyvä ratkaisu juuri sellaiselle, joka haluaa mukavan löhöilypaikan. rahit ovat toki toinen varteenotettava vaihtoehto varsinkin, jos on taipumusta muutella olohuoneen järjestystä säännöllisesti. ne kuitenkin liikkuvat (eikä läheskään kaikissa malleissa ole kiinnitysrautoja) -- usein liian helposti (eli silloin kuin ei haluaisi) tai sitten liian huonosti (eli ovat raskaita).

• Leenuska1974
        omistaja taas kirjoitti:

olen samaa mieltä. kannattaa harkita tarkkaan, sillä sohvan kulma ja kätisyys ovatkin sitten peruuttamattomia. olohuoneen järjestys ei enää helposti vaihdukaan...

silti divaanisohva voi olla hyvä ratkaisu juuri sellaiselle, joka haluaa mukavan löhöilypaikan. rahit ovat toki toinen varteenotettava vaihtoehto varsinkin, jos on taipumusta muutella olohuoneen järjestystä säännöllisesti. ne kuitenkin liikkuvat (eikä läheskään kaikissa malleissa ole kiinnitysrautoja) -- usein liian helposti (eli silloin kuin ei haluaisi) tai sitten liian huonosti (eli ovat raskaita).

Minkälaista divaania suosittelette jatkuvaan käyttöön, siis vuoteeksikin ?
        on24.fi sivustolla tuntuu olevan paljonkin vaihtoehtoja mutta kestääkö tuollaiset esiin vedettävät laverijutut oikeasti ?
        Onko hankala käytössä patjasysteemi ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2648
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      203
      1678
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1610
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1471
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1232
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1015
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      979
    8. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      67