SERAFIINA!

Kaunis nimi

Serafiina on kaunis ja modernihko (vaikkakin vanha) nimi. Merkitys on myös hieno, peräsin serafi-sanasta. Netistä löydettyä tarinaa serafeista:

Serafit eli rakkauden, tulen ja valon enkelit ovat enkelien korkein taso yhdeksänportaisessa enkelihierarkiassa eli ensimmäisen hierarkian ensimmäinen kuoro. Nimi serafi (seraphim, seraphs) on yhdistelmä heprealaisesta sanasta "rapha", joka tarkoittaa parantajaa ja sanasta "ser", joka tarkoittaa korkeampaa olentoa. Nämä lahjomattomat, säteilevät ja voimakkaat enkelit ovat lähinnä Luojaa ja kommunikoivat suoraan hänen kanssaan. Serafien sanotaan olevan niin kirkkaita etteivät kerubitkaan kykene katsomaan heihin suoraan! Serafien perusominaisuus on palava rakkaus, joka puhdistaa ja poistaa kaiken mikä estää ihmisiä kohtaamasta Jumalaa. He hallitsevat taivaiden liikkeitä ja eleitä niiden virratessa jumalallisesta lähteestä maailmaan ja he ympäröivät Jumalan valtaistuinta luomisen pyhää laulua laulaen. Eräissä kirjoituksissa serafeita sanotaan olevan neljä maailman neljän tuulen mukaan ja heillä on kuusi siipeä, jotka vastaavat luomisen kuutta päivää. Serafien johtajana pidetään yleensä serafia nimeltä Serapiel ja muita serafeja ovat vaihtelevasti Jahoel, Metatron, Mikael, Nathanael, Samael ja Uriel.

11

4764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehdottelija

      Serafiinan kanssa yhdistelmiksi sopisi vaikka
      Stella Serafiina
      Sonja Serafiina
      Emma Serafiina
      Vilma Serafiina

      • yhhhy

        Piian nimi
        Kauhee


    • Jane

      Minusta tuo nimi on silti ruma, oli sillä mitä jumalaisia merkityksiä tahansa.

      • EveliinaM

        Kaunis nimi ja on kiva tietää nimien merkityksestä! Meille syntyy kuukauden päästä todennäköisesti tyttövauva ja olen miettinyt eri nimiä juuri niiden merkityken takia. tällä hetkellä toisiksi nimiksi on tulossa Katariina, Josefiina tai Serafiina. Serafiina kuulostaa kyllä vielä vähän erikoiselta, mutta haluamme nimenomaan historiallisen nimen. etunimeksi on tulossa Titta, Tuike tai Taika. Keksiikö joku muita ehdotuksia ekaksi ja tokaksi nimeksi?


      • Wolferiinan äiti
        EveliinaM kirjoitti:

        Kaunis nimi ja on kiva tietää nimien merkityksestä! Meille syntyy kuukauden päästä todennäköisesti tyttövauva ja olen miettinyt eri nimiä juuri niiden merkityken takia. tällä hetkellä toisiksi nimiksi on tulossa Katariina, Josefiina tai Serafiina. Serafiina kuulostaa kyllä vielä vähän erikoiselta, mutta haluamme nimenomaan historiallisen nimen. etunimeksi on tulossa Titta, Tuike tai Taika. Keksiikö joku muita ehdotuksia ekaksi ja tokaksi nimeksi?

        Aivan ihania nimiä molemmat,ja olen myös sitä mieltä että on ihanaa jos nimestä on jo ennestään tietoa että mistä peräisin ym.mutta ei tietenkään välttämätöntä,mielenkiintoista kyllä! =)


      • Renita

        Annoin tyttärelleni kauniin nimen Serafiina. Aivan ihana nimi ja vielä niin erikoinenkin. Ei ainakaan tule kadulla heti vastaan toista samannimistä. En olisi voinut kuvitellakkaan antavani lapselleni mitään tuikitavallista nimeä esim. Anna,jenna,jenni,jonna,liisa,tuija,maija,venla jne. Suoraan sanottuna ovat rumia nimiä.


    • Liisa

      vituttaa nää pellet jotka antaa tollasia nimiä kakaroilleen. Älkää siis tuomitko lastenne tulevaisuutta synkäksi jo kasteessa !!!! HERÄTKÄÄ !

      • adrianna

        HERÄÄ ITSE! Ei kenenkään elämä ole tuhoon tuomittu vanhempien valitseman nimen takia. Kerropa sinä, kuinka monta aikuista ihmistä tunnet, joiden elämä on nimen takia mennyt pilalle? Eiköhän siihen vaikuta ihan muut asiat. Jos viittaat esim. kiusaamiseen, niin kyllä siihen aina löydetään jokin syy, jos niin halutaan. Minä ainakaan en muista, että ketään kouluaikoina olisi kiusattu nimen perusteella. Kun vähän mietit, löydät maailmasta varmasti pahempiakin pellejä, joiden vuoksi on syytä vittuuntua...ja jos et, on vika sitten ehkä ihan sinussa itsessäsi.


      • Anonyymi

        Idiootti mikä Idiootti


    • Muistanvielä

      Vanha ketju, mutta muistan, kun luokallani oli tyttö, jonka toinen nimi oli Serafiina tai Serahfiina. Häntä hävetti aina, kun se tuli jossain esiin tai hänen piti se sanoa. Tuskinpa kukaan tiesi silloin tai ajatteli nimen merkitystä.

      • Anonyymi

        Ei voi muuta sanoa kuin että kyll ihmiset ovat tyhmiä


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      573
      3806
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3288
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2771
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2709
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2104
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2061
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1887
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1760
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1719
    Aihe