massikka 135 vaihdelaatikko

hemu59

135 massikassani jäi ykkösvaihde päälle eli vaihdekeppi jumiin. olisko kellään hyvää vinkkiä miten saisin sen pois päältä niin ettei tarvitsisi purkaa puolta koneesta?

5

3274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuso_12

pitkällä meisselillä väännät eteen / taakse siellä näkyvää "vaiteensiirtohaarukkaa". Samalla vaihdekeppiä "sovittelet" oikealle paikalleen. Vaihdekepin tappi on kulunut väljäksi. Typpivika.
      Noin se ainakin pikku-harmaassa ja 65:ssa onistuu.
      Ei kai 135 ole sen kummempi?

• hemu59

kiitos vinkistä.koetin konstia mutta ei vaan vaihde suostunut lähtemään pois päältä. olisiko jotakin suurempaa vikaa.

• hemu59 kirjoitti:

kiitos vinkistä.koetin konstia mutta ei vaan vaihde suostunut lähtemään pois päältä. olisiko jotakin suurempaa vikaa.

sokkatappi irti ja nosta keppiä ylöspäin senverran, että saat sen pantua 1 vaihteen asentoon ja käännä vaihde pos päältä pitäisi onnistua, jos ei ole siirtäjän sokka katkennut.
        Sen vaihtamiseen joudut ottaan kannen auki.
        Kokeile näitä aluksi.

• vaihde ensin

vapaalle kertojasta.
        Näin ollen ei "jännitykset" (traktorin oma paino)
        aiheuta ylimääräistä VASTUSTA tässä hommassa kun siirrät sitä systeemiä siellä lootassa.

Tyyppivika onnistuu kyllä siitö öljyntäyttökorkista kun rauhassa funteeraat...

T:massikka fan

• pikikoura

Otappa öljyntäyttö korkki irti vaihteiston päältä , siitä pitkällä ruuvimeisselillä tai puikko rauralla väännä siirto haarukka -ratas vapaa asentoon
      Aivan normaalia MF ässä aina jakari ja pitkä ruuvimeisseli mukana ,heitää jonkun vaihteen päälle ja keppi on vapaalla(tavallaan jumis mutta voi saara toisenkin vaihteen yhtä aikaa päälle )sitte jumis
      Johtuu siitä kun siirtäjä lovi vähän väljä ,eikä vaihdetta laiteta kunnolla päälle

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1679
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1212
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1113
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      66
      880
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      861
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      808
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      721
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      712
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      661
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      643
    Aihe