135 massikassani jäi ykkösvaihde päälle eli vaihdekeppi jumiin. olisko kellään hyvää vinkkiä miten saisin sen pois päältä niin ettei tarvitsisi purkaa puolta koneesta?
massikka 135 vaihdelaatikko
5
3297
Vastaukset
- juuso_12
pitkällä meisselillä väännät eteen / taakse siellä näkyvää "vaiteensiirtohaarukkaa". Samalla vaihdekeppiä "sovittelet" oikealle paikalleen. Vaihdekepin tappi on kulunut väljäksi. Typpivika.
Noin se ainakin pikku-harmaassa ja 65:ssa onistuu.
Ei kai 135 ole sen kummempi?- hemu59
kiitos vinkistä.koetin konstia mutta ei vaan vaihde suostunut lähtemään pois päältä. olisiko jotakin suurempaa vikaa.
hemu59 kirjoitti:
kiitos vinkistä.koetin konstia mutta ei vaan vaihde suostunut lähtemään pois päältä. olisiko jotakin suurempaa vikaa.
sokkatappi irti ja nosta keppiä ylöspäin senverran, että saat sen pantua 1 vaihteen asentoon ja käännä vaihde pos päältä pitäisi onnistua, jos ei ole siirtäjän sokka katkennut.
Sen vaihtamiseen joudut ottaan kannen auki.
Kokeile näitä aluksi.- vaihde ensin
vapaalle kertojasta.
Näin ollen ei "jännitykset" (traktorin oma paino)
aiheuta ylimääräistä VASTUSTA tässä hommassa kun siirrät sitä systeemiä siellä lootassa.
Tyyppivika onnistuu kyllä siitö öljyntäyttökorkista kun rauhassa funteeraat...
T:massikka fan
- pikikoura
Otappa öljyntäyttö korkki irti vaihteiston päältä , siitä pitkällä ruuvimeisselillä tai puikko rauralla väännä siirto haarukka -ratas vapaa asentoon
Aivan normaalia MF ässä aina jakari ja pitkä ruuvimeisseli mukana ,heitää jonkun vaihteen päälle ja keppi on vapaalla(tavallaan jumis mutta voi saara toisenkin vaihteen yhtä aikaa päälle )sitte jumis
Johtuu siitä kun siirtäjä lovi vähän väljä ,eikä vaihdetta laiteta kunnolla päälle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251258
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 94904
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede23847Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat286746- 93727
- 34638
- 109636
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50571Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet129550