Miten saan kuivuneen uretaanin pois ikkunan pokista? Onko kellään kokemusta saako muuten kuin
hiomalla.
Terveiset kaikille rakentajille!
Uretaani pois ikkunan karmeista
14
27563
Vastaukset
- näyttää
uretaanin poisto! Itselleni ei ole kohdalle osunut,mutta kaveri on rakennusalan ammattilainen, eikä ole onnistunut omista pokistaan poistamaan sitä.
- haurastuttaa
sitä aikalailla (siis kai uv-säteily) joten ehkä kannattaa odotella hiukan, ainakin mulla irtosi sitten kynnellä tms mutta kärsivällisyyttä vaati kuitenkin, sitkeetä kamaa (=hyvää oikeassa paikassa)
- Paksupoika
haurastuttaa kirjoitti:
sitä aikalailla (siis kai uv-säteily) joten ehkä kannattaa odotella hiukan, ainakin mulla irtosi sitten kynnellä tms mutta kärsivällisyyttä vaati kuitenkin, sitkeetä kamaa (=hyvää oikeassa paikassa)
Ei milään olen kokeillut kaikki aineet ei edes asetooni antanut mitään apuva.Seuraavaksi haen apteekista erittäin vahvaa rikkihappoa.
- keke2
Hei
Jos uretaania on vain pieni määrä, niin kokeile relusti mattoveitsen terällä. Ota terä pois veitsestä ja kaavi koko terän leveydeltä (varovasti, äläkä töki terän kärjellä).
Maalaalaus säilyi sen verran siistinä ettei paikkaustakaan tarvittu. Mutta vaatii malttia. Aloita huoneesta jossa vähiten haittaa.
ja vaihtiehtonahan on hioa ja maalata uudestaan.
tv. Keke - rakennusalalla ja kauan.:)
olen rakennusalalla töissä ja aika mahdoton tehtävä saada uretaani ikkunapielistä pois. Yritetty eri aineilla mm. aseton, xylen, easy work, sitrus ja puhdas bensa. ei lähde. Kovettuneen osan saa rapsuttamalla (varovasti) handyllä tai mattoveitsenterällä. mutta jää kellertävä läikkä puitteeseen, johon on lääkkeeksi hyvä maali ja pensseli. olen kuullut että on olemassa jokin uretaanin poisto aine, siinäpä haastetta jollekkin jolla riitää mielenkiintoa ottaa selville mikä se on ja mistä sitä saa. itsellä ei riitä kiinnostusta niin pitkälle... ei enään
- pesijä
Würth oy myy kuivuneen uretaanin poistajaa
- Rähmäkoura
Yksi vaihto ehto on sähköhöyläminen tai kosan polttimella lämmittäminen mutta varo polttamasta asuntoasi ja itseäsi.
- Sama ongelma täällä.
kokeilen.. kirjoitti:
Lähtikö uretaani tuolla myrkyllä?
- fgvthyjukilkl
Vetäse höyrypesurilla se kuivunu vaahto pois siitä.
- Anonyymi
Tervan ja bituminpoistoaine Biltemasta toimi hyvin
- Anonyymi
Onko tietoa lähteekö ovenkarmista samalla maali tai jääkö aineesta jokin jälki kun käyttää tervan ja bituminpoistoainetta?
Ovenasentaja rapannu uretaanin kanssa PRKL - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tietoa lähteekö ovenkarmista samalla maali tai jääkö aineesta jokin jälki kun käyttää tervan ja bituminpoistoainetta?
Ovenasentaja rapannu uretaanin kanssa PRKLKuivaa uretaania ei saa poistettua sellaisella liuottimella, joka ei vaurioittaisi myös maalipintaa. Eikä urtsu tahdo kuivana liueta oikein mihinkään liuottimeen. Joskus kokeillut tinneriä, ksyleeniä ja asetonia huonolla menestyksellä. Hiekkapaperia ja paikkamaalaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuivaa uretaania ei saa poistettua sellaisella liuottimella, joka ei vaurioittaisi myös maalipintaa. Eikä urtsu tahdo kuivana liueta oikein mihinkään liuottimeen. Joskus kokeillut tinneriä, ksyleeniä ja asetonia huonolla menestyksellä. Hiekkapaperia ja paikkamaalaus.
Olen samoilla linjoilla; hienoa santista ja sitten maalaus. Meillä asentaja sottasi ikkunan vaihdossa kaikki valkoiset sisäraamit, jotka kuivui "kauniin ruskeiksi". Kokeilin liuottimilla, ei mitään helpotusta tuskaan. Tuo hionta ja maalaus ovat vieläpä joutuisimmat ja halvimmat ja kuten havaittu, ainoat tehokkaat keinot sotkun siistimiseksi. Tuoreeltaanhan tuo urtsi ei pahalta paista vaan ajan myötä ruskistuessaan aiheuttaa syvää ahdistusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell3347232Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss714428- 2083185
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa243017- 741962
- 1531846
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2151784Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1661587Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1201548- 891448