Ensi talvelle ei siunaannu kuin viikko lomaa, ja tässä suunnitellaan kovasti reissua Miamin lämpöön. Aika (yksi viikko) herättää vain epäilystä. Aikaerot pitkät lennot niin ei ehkä kovinkaan järkevää. Itse floridassa ei ole tarkoitus tehdä sen kummempia pidempiä retkiä, kaupunki kierros ja jotain muuta. Haluaisin kuulla kokemuksia kannattaako sinne asti viikoksi lähteä vai pitääkö vähintään olla kaksi viikkoa että saa paikasta jotain irti?.
Toimistot ainakin tarjoavat erittäin runsaasti juuri noita viikon matkoja. Mutta kertokaa te kokemuksianne...
Riittääkö viikko floridassa?...
2
1309
Vastaukset
- pelkkä miami
Eli jos aiot pysytellä vain Miami Beachilla, niin OK, mutta jos aiot nähdä jotain muutakin Floridasta niin pikkusen lyhyt tuo aika on. Esim. ajomatka Key Westiin = 1 päivä perillä kannattaa olla 2 yötä. Lisäksi jos haluat käydä airboat ridellä evergladesilla yms. niin aikaa niihin menee, saati sitten Orlandossa. Aikaero Floridaan päin ei ole paha, varsinkin jos saat nukuttua edes pari tuntia koneessa - paluulentohan yleensä sekoittaa kellot eli älä jätä paluuta sunnuntaihin, jos maanantaina työt kutsuu...
Miamissa suosittelen vierailua ainaskin Coral Cablesin kaupunginosassa. - Ves
Matka Flotridaan on kuin mikä tahansa muukin lomamatka. Kun viikoksi lähtee, niin sitten sen viikon aikana tekee sen mitä ehtii - ja ennen kaikkea itse haluaa. Viikko riittää rentoutumiseen, lomafiilikseen, ja paikkojen katseluun.
Tyypillinen neuvo USA:aan matkaaville on, että minimi 2 viikkoa, mieluummin enemmän. Tietenkään ei viikossa ehdi näkeä ja kokea kaikkea, mutta sehän ei ole tarkoituskaan. Nähdään ja koetaan se, mitä viikossa mukavasti ehtii.
Matkan rasittavuus on yksilöllistä, ja myös suhteellista. Joillekin 8-12 tuntia matkustusaikaa on liian suuri rasitus, toisille ei. Oikeasta ja väärästä asenteesta hyvin pitkälle kiinni.
Aikaero tuntuu ensimmäiset päivän pari, mutta ei häiritse. Toki tämäkin on yksilöllistä.
Itse en osaa nukkua lentokoneessa, ja pidän pitkiä yölentoja vihoviimeisimpinä asioina maailmassa. Silti lähtisin koska tahansa viikoksi Floridaan, jos aikaa ja rahaa olisi. Sen teinkin viime syksynä.
Olen tehnyt 2 päivänkin työreissuja USA:aan. Siksi viikon reissua, ja nimenomaan lomalle, en epäröisi lainkaan.
Viime syksyn viikon perhelomareissullamme ehdimme katsoa Miamin, Cape Canaveralin, Universal Studios -huvipuiston, pätkän Keys-saaria, kierrellä ostareissa, viettää rantalomaa. Ilman minkäänlaista kiireen häivää.
Loma on sellainen, jossa tehdään sitä kivaa ja siinä järjestyksessä, mikä sattuu huvittamaan. Stressiä ei pidä ottaa siitä, mikä jää tekemättä tai näkemättä. Ne jätetään seuraavaan reissuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2123916Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii632485Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3922326- 472243
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321531Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5151295Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931271- 561257
- 721186
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1251136