Ilmatilaloukkaukset. Haitanneeko tuo?

capt.cöpenick

On näillä omiakin palstoja, mutta kyllähän "huru-ikäisillä voi
Omilla palstoillaan kysellä niitä näitä!

Itseä potuttaa, koska nykyisellä tekniikalla varustetut koneet
pystyvät lentämään vaikka 100 m:n putkessa.

10

667

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalaismies*

      Ilmatilan loukkaukset voivat tietenkin johtua mistä hyvänsä, mutta voivat he kokeilla sitäkin, tekisikö Suomi virheen antaakseen aiheen maiden väliseen konfliktiin.

    • ellumari

      että veli venäläisen lentokoulutustaso ja lentokoniden teknisen taso ovat länsimaiseen verratattuna niin heikot, että "tahattomia" ilmatilanloukkauksia tapahtuu:DDDDD

    • TR.maalariN

      ...jos metsä vastaisi, niin kuin sinne huudetaan ja suomalaisetkin vähän lentelisivät...

      Kukahan uskaltaisi ;)))))))

    • Vene makasi miehineen merenpohjassa omiin vempaimiin sotkeutuneena.

      Brittien robotit siihen nostamiseen tarvittiin, kun apu vihdoin huolittiin.

    • Remmari

      Viime keväänä rajaloukkauksia oli muistaakseni 9. Vasta sitten ne julkistettiin. Nyt Vanhanen sanoi televisiossa, että tästä lähin kaikki julkistetaan heti, kuten tämäkin.

      Jotain protia Suomenkin johtajiin on tullut. Kaikkea ei enää hyssytellä kuoliaaksi.

      NL:n aikana rajaloukkaukset ehdottomasti kiistettiin. Pahimmassa tapauksessa havainnon tekijä leimattiin mielisairaaksi. - Minulla on tuttava, joka oli asunut lapsuutensa ja nuoruutensa Kotkan edustalla saaressa. Hän kertoi, että venäläisiä sukellusveneitä kulki Suomen merialueella tuon tuostakin, eikä niihin reagoitu millään tavalla. Niistä ei sopinut puhua ääneen.

      • NL-koneet lentelivät kaikkialla Suomen ilmatilassa.
        Maamme suvereniteetti oli heille vaan muodollinen.

        M. Gorbatsov jo myönteli, mutta B.Jeltsin ensimmäistä kertaa käytännössä
        tunnusti vierailullaan Suomen suvereniteetin hakea esim. EU-jäsenyyttä.

        Viime perjantaista ilmatilanloukkausta kommentoitiin Venäjän taholta:
        "Meidän koneita ei liikkunut perjantaina Suomenlahdella".

        Valvontakoneemme kuitenkin tunnistivat koneen kansallisuuden, jopa konetyypin.

        Liekö niillä Kaliningradiin liikennöivillä koneilla "ylhäältä" annettuja ohjeita?


      • Afganistan
        capt.cöpenick kirjoitti:

        NL-koneet lentelivät kaikkialla Suomen ilmatilassa.
        Maamme suvereniteetti oli heille vaan muodollinen.

        M. Gorbatsov jo myönteli, mutta B.Jeltsin ensimmäistä kertaa käytännössä
        tunnusti vierailullaan Suomen suvereniteetin hakea esim. EU-jäsenyyttä.

        Viime perjantaista ilmatilanloukkausta kommentoitiin Venäjän taholta:
        "Meidän koneita ei liikkunut perjantaina Suomenlahdella".

        Valvontakoneemme kuitenkin tunnistivat koneen kansallisuuden, jopa konetyypin.

        Liekö niillä Kaliningradiin liikennöivillä koneilla "ylhäältä" annettuja ohjeita?

        Venäläinen nimetön sotilaallinen johtohenkilö myönsi rajaloukkauksen.

        Eivät ne ole ennen mitään myöntäneet.

        Omitusta, ettei EU reagoi millään tavalla. Onhan kysymyksessä EU:n ilmatila. Mahtaako olla niin, ettei Suomea vieläkään noteerata EU:ssa. "Mitä kannattaa välittää, Suomi on niin kaukana tundralla. Ei sitä kukaan huomaa, jos venäläiset tunkeutuvat sinne."

        Tai ehkä olisi viisasta kysyä, mikseivät Suomen EU-edustajat tee mitään asian eteen.


      • Afganistan kirjoitti:

        Venäläinen nimetön sotilaallinen johtohenkilö myönsi rajaloukkauksen.

        Eivät ne ole ennen mitään myöntäneet.

        Omitusta, ettei EU reagoi millään tavalla. Onhan kysymyksessä EU:n ilmatila. Mahtaako olla niin, ettei Suomea vieläkään noteerata EU:ssa. "Mitä kannattaa välittää, Suomi on niin kaukana tundralla. Ei sitä kukaan huomaa, jos venäläiset tunkeutuvat sinne."

        Tai ehkä olisi viisasta kysyä, mikseivät Suomen EU-edustajat tee mitään asian eteen.

        Kerosiini on nykyään kallista. Veli venäläisellä sitä on omasta takaa ja toisillekin myydä.

        Olen kuullut, että huolimatta EU-NATO balttienkin ilmatilassa alueloukkauksia
        tapahtuisi.
        Heidän itäisen rajansa karvitauolla valvoa pyyhkäisee.
        Meillä taas menotöhnää kuluu enemmän kun Tenolla käännytään.


      • Repliikki
        capt.cöpenick kirjoitti:

        Kerosiini on nykyään kallista. Veli venäläisellä sitä on omasta takaa ja toisillekin myydä.

        Olen kuullut, että huolimatta EU-NATO balttienkin ilmatilassa alueloukkauksia
        tapahtuisi.
        Heidän itäisen rajansa karvitauolla valvoa pyyhkäisee.
        Meillä taas menotöhnää kuluu enemmän kun Tenolla käännytään.

        se viimeisin loukkaavasti käyttäytynyt kone oli uutisten mukaan miehistön kuljetuskone.
        Mitähän miehistöä siinä kuljetettiin?
        Ettei vaan ollut joku etujoukko, jonka tehtävänä oli katsastaa sopivia lomailukohteita Suomenlahden rannoilta ja samalla kiikaroida suomalaista naiskauneutta. Näin kesähelteillähän kaikki kulkevat tosi vähissä kuteissa, joten kyllä katseltavaa piisaa.


      • Sinikynä
        Repliikki kirjoitti:

        se viimeisin loukkaavasti käyttäytynyt kone oli uutisten mukaan miehistön kuljetuskone.
        Mitähän miehistöä siinä kuljetettiin?
        Ettei vaan ollut joku etujoukko, jonka tehtävänä oli katsastaa sopivia lomailukohteita Suomenlahden rannoilta ja samalla kiikaroida suomalaista naiskauneutta. Näin kesähelteillähän kaikki kulkevat tosi vähissä kuteissa, joten kyllä katseltavaa piisaa.

        Niistä vähistä kuteista sen verran, että kyllä on naisurheijoilla MM-kisoissa tosi snadit byysat eli pikkiriikkiset pöksyt.
        Tarkkaavainen töllöttäjä, joka on erikoistunut naisten kledjuihin, voi nähdä vaikka mitä, vaikka palan torttua.
        Tämmönen tapaus näin illan päätteeksi.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe