Täällä tuntuu olevan paljon kissoista tietäviä ihmisiä. Siksipä osoitan kysymykseni tänne.
Mistä ihmeestä johtuu se, että useat kissat haluavat nukkua yöllä ihmisen päässä? Itselläni on 2 kissaa, ja niistä toinen rakastaa ylikaiken tyynyllä ja mun "päässä" nukkumista. Onko se jotain emon kaipuuta tai jotain muuta sellaista? Toinen kissani ei tätä harrasta ollenkaan, mutta tuttavieni kissat valtaavat tyynyjä yhtälailla.
Mahtaako tähän käytökseen olla mitään selitystä. Ei se mua niinkään haittaa. Olen jo oppinut nukkumaan ilman tyynyä :) mutta olisi mukava tietää, mikä tähän käytökseen oikein kissan ajaa. Jokin luonnollinen syy siihen varmasti on.
Yksi ystäväni muuten kertoi hankkineensa koko sängyn levyisen tyynyn, jotta kaikille, kissoille ihmisille riittäisi tyynytilaa tarpeeksi. Mitä kaikkea sitä lemmikkien eteen tehdäänkään :=)
Kissa tyynyllä
7
1044
Vastaukset
- Koirakko
tyynyä sängyssä, jotta jokainen saa mieleisensä. Tosin meillä nukkuminen kainalossa tai mahan päällä miellyttää enemmään. Koiraa en sänkyyn ota, on sen verran iso, että saataisiin muu porukka häätö sängystä;)
- hirni_mikmiu
Itse olen ajatellut että tyyny on kissalle mieluisampi nukkumapaikka sängyssä kuin jalkopää siksi, että tyynyllä on "turvassa" pyörivältä ja hyörivältä ihmiseltä. Päähän ei paljon yön aikana liiku, kääntyile korkeintaan vähän, verrattuna siihen miten loppukeho kääntää kylkeä, potkii peittoa pois, vaihtaa asentoa...
Tai sitten se on vaan omistajantuoksuinen, mukava ja sopivankokoinen alusta. Paras paikka koko sängyssä -siispä se on kissan! - pia
Vili-kissa tykkää ehdottomasti mieluiten nukkua tyynyllä. Korvan vieressä ja tukassa, jos mahdollista. Nykyisin se on oppinut nukkumaan pitkittäin kyljen vieressä, kun en jaksanut pitää "pörräävää karvalakkia" koko yötä...
Meidän kissat ei nuku tyynyllä ollenkaan. Tai ehkä nuorempi nukkuu siksi jalkopäässä, kun vanhempikin. Mutta vanhempi ei koskaan ole nukkunut tyynyllä, päivisinkin nukkuu korkeintaan tyynyn vieressä. Välillä tulee vahingossa potkaisseeksi kissan lattialle, mutta eipä näytä hirveästi haittaavan, hyppää vaan takaisin ja jatkaa unia.
- miuku
Meillä nukkuu kisu jalkojen päällä. Tosin tulee se siitä kipattua jos asentoa vaihtaa. Tai sitten menee itse siihen jalkojen viereen suosiolla nukkumaan. Tyynyllä ei ole viihtynyt. Joskus pienempänä nukkui mahan päällä. Tulee toisinaan vieläkin jos päivällä vaikka makoilen. Viime yön nukkui ihme kyllä kokonaan jalkojen vieressä. Eipä jaksanut edes riehua. Tai sitten vahti etten karkaa mihinkään, kun edellisen yön olin poissa...
- cat70
tykkää nukkua jalkojen välissä. Tosin se on alkanut siitä nyt luopumaan, kun on muutaman kerran jäänyt jumiin. Itse sitä herää ja ihmettelee unissaan, että mikä hemmetin karvanen pötikkä jalkoväliin on ängännyt.
- Eulalia
tykkäsi nukkua vieressäni niin että sen pää oli tyynyllä minun pääni vieressä.
Nykyiset kissat alunperin villikissuuttansa kai eivät ole oppineet ihmisen kanssa nukkumaan, ja saavatkin riehua keskenään olohuoneessa ja keittiössä... Mies yritti toisen kanssa nukkua, mutta tämä vaan touhusi ja kävi kinttuun kiinni kesken uinosen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t553793- 332231
- 402104
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin171721Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401552Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251492- 801447
- 1411186
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221143Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901115