Mistä apua, kun olo on väsynyt? Syön B-vitamiineja ja c-vitamiinia. Koitan ruokailla monipuolisesti. Olo on vaan väsynyt vaikka nukkuisi 8-10 tunnin yöunet. Tuntuu, ettei mitään saa tehdyksi, kun on jotenkin niin saamaton olo. Mistä voisi olla apua? Kertokaa kokemuksianne.
Väsynyt ja voimaton olo
15
14492
Vastaukset
- Hiisi
http://keskustelu.soneraplaza.fi/thread.jsp?forum=137&thread=1384281
Ensinnä lue tämä yllä oleva ketju.
Itse olen kokenut voittamatonta uupumusta monien sairauksien kohdalla:
- Syöpä
- Kilpirauhasen vajaatoiminta
- Fibromyalga
- Uniapnea
- Vaikea suolistohiiva
- Kluteiinin sietämättömyys
- Sokerin sietämättömyys
- Tavallisen suolan sietämättömyys
- Nopeiden hiilihydraattien aiheuttama insuliiniuupumus- eivät antaneet
yhtään mitään järjellistä olettamustakaan. Syntyi todellinen runsaudenpula vaivoista ja syistä. Sinulla oli hyvä tarkoitus, ja toivon ettet loukkaannu. Mielestäni kysyjän on marssittava suoraan lääkärille, koska mahdollisia syitä hänen uupumukseensa on valtavasti, ja niiden selvittämiseen tarvitaan laboratoriota.
Tv. Sivusta seuraaja. - Hiisi
eivät antaneet kirjoitti:
yhtään mitään järjellistä olettamustakaan. Syntyi todellinen runsaudenpula vaivoista ja syistä. Sinulla oli hyvä tarkoitus, ja toivon ettet loukkaannu. Mielestäni kysyjän on marssittava suoraan lääkärille, koska mahdollisia syitä hänen uupumukseensa on valtavasti, ja niiden selvittämiseen tarvitaan laboratoriota.
Tv. Sivusta seuraaja.Yksinkertaisemmallakin järjellä käsittää, että sairauksien selville saamiseksi on kännyttävä lääkärin puoleen. Miten luulet muuten noidenkaan mainitsemieni sairauksien selviävän? Pliis, pikkusen ajattelukykyä, vai oletitko, että täällä käydään kysymässä sekin asia, että joku käskee mennä lääkäriin ?
- Heh heh.
Hiisi kirjoitti:
Yksinkertaisemmallakin järjellä käsittää, että sairauksien selville saamiseksi on kännyttävä lääkärin puoleen. Miten luulet muuten noidenkaan mainitsemieni sairauksien selviävän? Pliis, pikkusen ajattelukykyä, vai oletitko, että täällä käydään kysymässä sekin asia, että joku käskee mennä lääkäriin ?
Herneet nenässä kumminkin. Kun kerran olet samaa mieltä, että lääkäriin on mentävä, niin kerro viimein, mikä oli päätäpyörryttävien linkkisi ja listauksesi tarkoitus ja hyöty? Saattaa kysyjä epäilemään itsessään niitä kymmeniä muitakin sairauksia?
- Veka
Heh heh. kirjoitti:
Herneet nenässä kumminkin. Kun kerran olet samaa mieltä, että lääkäriin on mentävä, niin kerro viimein, mikä oli päätäpyörryttävien linkkisi ja listauksesi tarkoitus ja hyöty? Saattaa kysyjä epäilemään itsessään niitä kymmeniä muitakin sairauksia?
Mutta Sinullapa onkin oikein pottuja nenässä ja taitaa olla vielä rupisiakin. Onkohan peräti ruosteisia pottuja.
- Leah*
Veka kirjoitti:
Mutta Sinullapa onkin oikein pottuja nenässä ja taitaa olla vielä rupisiakin. Onkohan peräti ruosteisia pottuja.
idioottimaisia kommenteja täällä
- minä vain
Väsymys vaivaa ilmeisesti tasaisesti koko ajan? Jättämällä vähemmäksi nopeita hiilihydraatteja, voisi kokeilla josko olo piristyisi, etenkin jos pahenee ruokailun jälkeen.
Syöthän riittävästi rautaa sisältäviä ruokia, jottei hemoglobiini putoa liian alas? Voisi kokeilla esim. Kraüterblutsaft-juomaa (kirjoitusasu varmasti väärä). Luontaistuotekaupoista ja apteekeista.
Eihän sinulla ole mitään pientäkään tulehdusta elimistössä? Lääkärillä voisi käydä ainakin perusverenkuvan otattamassa. Samalla näkyy se hemoglobiinikin.
Itse olen kokenut samanlaista väsymystä oikeastaan aina ajoittain ja viimeiset vuodet lähes jatkuvasti. Minulla onkin aina ollut hemoglobiini aika alhainen, lapsesta asti. Sitten löytyi vielä eräs sairaus pari vuotta sitten, joka vaikuttaa mm. veriarvoihin. Mutta tässäkin tilanteessa auttaa ruokavalion sääteleminen, liikunta raittiissa ilmassa ja positiivinen mieliala.
Toivottavasti olosi piristyy!- räkä
Kävin keväällä asiasta lääkärissä. Ottivat pienen verenkuvan, ei mitään löytynyt. Hb oli 147 eli todella hyvä. Luulin itse että hb:ni olisi ollut alhainen ja olin yllättynyt koska se olikin noin hyvä. Tästä ei siis selvinnyt mitään. Lääkärin kommentti oli vain että ei mitään vikaa löydy ja seuraile tilannetta :( Väsymys on tasaista koko päivän kestävää. Tuntuu, että luomet painaisivat paljon. On sellainen vetämätön olo. Ei auta ulkoilu eikä nukkuminen. Kurjaa tälläinen.
- minä vain
räkä kirjoitti:
Kävin keväällä asiasta lääkärissä. Ottivat pienen verenkuvan, ei mitään löytynyt. Hb oli 147 eli todella hyvä. Luulin itse että hb:ni olisi ollut alhainen ja olin yllättynyt koska se olikin noin hyvä. Tästä ei siis selvinnyt mitään. Lääkärin kommentti oli vain että ei mitään vikaa löydy ja seuraile tilannetta :( Väsymys on tasaista koko päivän kestävää. Tuntuu, että luomet painaisivat paljon. On sellainen vetämätön olo. Ei auta ulkoilu eikä nukkuminen. Kurjaa tälläinen.
Kun olet nyt noin pitkään lekurikäynnin jälkeen sinnitellyt, niin ei kun takaisin vaan. Verikokeet uudestaan, samalla voisi tsekata kilpirauhasarvon, keliakian mahdollisuuden yms. Tuo ei ole normaalia ja nyt olet sitä jo seuraillut. Eli lääkäri töihin!
Voimakas väsymys tosiaan vie maun elämästä ja sen syy tulee selvittää. Eihän asunnossa ole homevaaraa? Ja jos huomaat mitään tavallisuudesta poikkeavaa (esim. nivelissä, vatsassa, allergisia oireita, hengityskatkoksia nukkuessa jne) niin kerro lääkärille. Niiden avulla voi päästä "jäljille" todellisesta syystä.
Tsemppiä! - Veka
räkä kirjoitti:
On monia tiloja, joissa verikokeet ei kerro yhtään mitään.
Minkälainen on Sinun yöunesi, onko levoton? Tarvitseeko usein käydä vessassa ? Onko Sinulla aamuisin kurkkukipua? Tiedätkö, että kuorsaatko ? Tiedätkö heräileväsi yöllä usein ?
Uniapneetikkona tiedän, että uupumus on niin järjetöntä, ettei sitä voi kuvailla oikeastaan mitenkään että pystyisi antamaan oikean kuvan.
Se kun ei näy missään verikokeissa, tai näkyy se, jos otetaan veren happitasoa mittaava verikoe, mutta sitäpä ei yleensä oteta.
Uniapneetikko heräilee yön aikana jopa kymmeniä kertoja, vaikka ei kaikkia hereilläoloja edes itse tiedosta. Herätessäni sydän hakkasi kuin lampaan saparo, ja kauhea pissahätä, niin että monta kertaa joutui yön aikana käymään vessassa.
Kun sain hoidon, yöheräämiset loppuivat, samoin vessassakäynnit. Ei kertaakaan tarvitse käydä öisin vessassa. Sydämen hakkaaminen loppui kokonaan. Uupumus katosi myös, mutta en voi edes yrittää nukkua ilman hoitolaitetta, siitä seuraa mieletön väsymys. Aamuinen kurkkukipu loppui. - Annuli
Veka kirjoitti:
On monia tiloja, joissa verikokeet ei kerro yhtään mitään.
Minkälainen on Sinun yöunesi, onko levoton? Tarvitseeko usein käydä vessassa ? Onko Sinulla aamuisin kurkkukipua? Tiedätkö, että kuorsaatko ? Tiedätkö heräileväsi yöllä usein ?
Uniapneetikkona tiedän, että uupumus on niin järjetöntä, ettei sitä voi kuvailla oikeastaan mitenkään että pystyisi antamaan oikean kuvan.
Se kun ei näy missään verikokeissa, tai näkyy se, jos otetaan veren happitasoa mittaava verikoe, mutta sitäpä ei yleensä oteta.
Uniapneetikko heräilee yön aikana jopa kymmeniä kertoja, vaikka ei kaikkia hereilläoloja edes itse tiedosta. Herätessäni sydän hakkasi kuin lampaan saparo, ja kauhea pissahätä, niin että monta kertaa joutui yön aikana käymään vessassa.
Kun sain hoidon, yöheräämiset loppuivat, samoin vessassakäynnit. Ei kertaakaan tarvitse käydä öisin vessassa. Sydämen hakkaaminen loppui kokonaan. Uupumus katosi myös, mutta en voi edes yrittää nukkua ilman hoitolaitetta, siitä seuraa mieletön väsymys. Aamuinen kurkkukipu loppui.Kyseessä voi olla exhaustio eli uupuminen. Tai masennus. Joillakin tällöin nukuttaa ihan armottomasti. Itse nukuin uupumistilanteessa ensin yön, sitten lapset hoitoon, heti nukkumaan ja heräsin klo 16 heitä hakemaan. Ilta pinnistellen valveilla ja taas aikaisin nukkumaan. Tähän vaivaan auttoi psykiatrilla käynti, pitkä sairausloma, masennuslääkkeet ja muu elämäntilanteen korjaus. Kaikki sairaudet poisuljettiin ensin verikokeilla ym. tutkimuksilla.
- luminen talvi
Jonkinlainen tulehdus jossain päin kroppaa?
Vähäinen D-vitamiinin saanti voi väsyttää myöskin.
Väsymys on yleisoire, joka sopii hyvin monenlaisiin tauteihin.
Oletko jo saanut selvyyden asiaan, mikä väsyttää?- Kirjaaja
Kyllä se lääkärillä käynti varmaan kumminkin olisi hyvä alku. Se olisi ainakin yksi rasti siinä kun lähtee asiaa selvittämään.
- Kirjaaja
Kirjaaja kirjoitti:
Kyllä se lääkärillä käynti varmaan kumminkin olisi hyvä alku. Se olisi ainakin yksi rasti siinä kun lähtee asiaa selvittämään.
Hups vaan! Huomasin kirjoittaneeni kommentin 2005 tehtyyn kirjoitukseen. Miten täällä näin vanhoja kirjoituksia on kuleksimassa.
- jokunen
väsymystä voi aiheuttaa kun valkosult eivät ole punasolujen kanssa tasoissa EI VERISYÖPÄ VAAN ANEMIA et niit on liiiä'n vähän itelläni olis silleen niin tuntu tosi masentavalta ja ei jaksanut mitään mutta nyt on ollut tänään kädet ihan voimattomat en tiiä mistä johtuu mutta en usko että on vaaralllista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa43108Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.92138Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1151766Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus101096Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R450992Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn129986- 35774
- 53733
- 67701
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.30665