Mitä mieltä olitte uuden kirjan ensimmäisestä luvusta: The Other Minister?
Se oli kyllä aika turha. Ensinnäkin se oli tylsää luettavaa ja toiseksi sillä ei ollut sitten mitään merkitystä minkään kanssa.
Voi olla niin, että Rowling on kirjoittanut sen luvun kertaukseksi. Siinähän on taas se selostus kuinka kaikki alkoi...
The Other Minister
10
1151
Vastaukset
- emiliaon
Olihan se ehkä hieman "turha", mutta oli kyllä ihan kiva kappale. Itse odotin että ensimmäisessä kappaleessa tapahtuisi jotain suurta, jännittävää ja hurjaa.
Mutta olihan se kaiken kaikkiaan ihan mukava kappale... :) - Demez
Kerrohan Smaug mitä luvussa sitten kerrottiin tai mitä tapahtui?
- ...
Minusta se oli hyvä tapa esitellä uusi Taikaministeri. Ja mielenkiintoista nähdä miten velhot&noidat ottavat jästien ministeriin yhteyttä, ja miten he reagoivat siihen.
Ja olipa siinä erilainen alku kirjoihin kuin yleensä. ja kun 2. kappaleessakaan ei päästy vielä Potteriin..Se tuo vaihtelua. - Twil
Olihan se mielenkiintoista, nähdä pääministerin ja taikaministerin kommunikointitapoja, ja lukea jästiministerin reaktioita.Jokatapauksessa, musta oli hauskaa saada kaksikin lukua, jotka ei ole laisinkaan Harryn näkökulmasta kerrottuja. Mutta niin.Mun mielestä siihen käytettiin turhan paljon tilaa, ja hyppäsin sen yli kokonaan toisella lukemisella.
mielestäni se oli Rowlingin pohjanoteeraus. Ihan kuin kirjailijalla olisi ollut joku taantumakausi sitä kirjoittaessaan. Se oli lapsellisesti ja naiivisti kirjoitettu ja se oli pelkkää kerrontaa. Kirjailijan pitäisi osata näyttää, ei kertoa, mutta tuo kappale oli kyllä puhdasta selontekoa.
- ironista...
..että luvusta, jollaista Rowling on yrittänyt ujuttaa Potteriin toisensa jälkeen (kustannustoimittajan asiasta aiemmin innostumatta), tuli niin monen lukijan mielestä huono ja turha. Kyseisen luvun hautomisesta mainitsi siis R. nettisivuillaan.
En tykännyt luvusta itsekään suuremmin, ainakaan aloituksena. - miiumi...
Olin aika pettynyt ensimmäiseen lukuun. Se jäi jotenkin irralliseksi vaikka esittelikin uuden hahmon ja kirjan juonen aloittaminen tuntui kestävän ja kestävän. Ihmettelen, miksi juuri tämä alku on kummitellut Rowlingin mielessä. Kenties viimeinen kirja avaa kuitenkin alun merkityksen, jos se on kirjalijalle niin tärkeä...
- miiumi
Olin aika pettynyt ensimmäiseen lukuun. Se jäi jotenkin irralliseksi vaikka esittelikin uuden hahmon ja kirjan juonen aloittaminen tuntui kestävän ja kestävän. Ihmettelen, miksi juuri tämä alku on kummitellut Rowlingin mielessä. Kenties viimeinen kirja avaa kuitenkin alun merkityksen, jos se on kirjalijalle niin tärkeä...
- Seldo
..siinä kappaleessa sanottiin. En osaa englantia juuri ollenkaan, mutta lmeisemmin siinä tulee jonkinmoinen velhoyhdyskunnan johtajan ja jästien pääministerin yhteinen juttutuokio??? Mitä siinä kerrotaan???
ihmeellistä kerrota. Toffee kertoo Jästien pääministerille Voldemortista ja pojasta nimeltä Harry Potter.
Sitten sitä varoitetaan, että Voldemort on palannu jne.
Aika paljon myös katsotaan asiaa ja velhoja yleensä jästi pääministerin näkökulmasta.
Luvussa tutustutaan myös uuteen taikaministeriin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 18011299
- 565381
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462627- 382301
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131811Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,441735Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta381393Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v371319Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61226Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut261159