The Other Minister

Mitä mieltä olitte uuden kirjan ensimmäisestä luvusta: The Other Minister?

Se oli kyllä aika turha. Ensinnäkin se oli tylsää luettavaa ja toiseksi sillä ei ollut sitten mitään merkitystä minkään kanssa.

Voi olla niin, että Rowling on kirjoittanut sen luvun kertaukseksi. Siinähän on taas se selostus kuinka kaikki alkoi...

10

1203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • emiliaon

      Olihan se ehkä hieman "turha", mutta oli kyllä ihan kiva kappale. Itse odotin että ensimmäisessä kappaleessa tapahtuisi jotain suurta, jännittävää ja hurjaa.

      Mutta olihan se kaiken kaikkiaan ihan mukava kappale... :)

    • Demez

      Kerrohan Smaug mitä luvussa sitten kerrottiin tai mitä tapahtui?

    • ...

      Minusta se oli hyvä tapa esitellä uusi Taikaministeri. Ja mielenkiintoista nähdä miten velhot&noidat ottavat jästien ministeriin yhteyttä, ja miten he reagoivat siihen.

      Ja olipa siinä erilainen alku kirjoihin kuin yleensä. ja kun 2. kappaleessakaan ei päästy vielä Potteriin..Se tuo vaihtelua.

    • Twil

      Olihan se mielenkiintoista, nähdä pääministerin ja taikaministerin kommunikointitapoja, ja lukea jästiministerin reaktioita.Jokatapauksessa, musta oli hauskaa saada kaksikin lukua, jotka ei ole laisinkaan Harryn näkökulmasta kerrottuja. Mutta niin.Mun mielestä siihen käytettiin turhan paljon tilaa, ja hyppäsin sen yli kokonaan toisella lukemisella.

    • mielestäni se oli Rowlingin pohjanoteeraus. Ihan kuin kirjailijalla olisi ollut joku taantumakausi sitä kirjoittaessaan. Se oli lapsellisesti ja naiivisti kirjoitettu ja se oli pelkkää kerrontaa. Kirjailijan pitäisi osata näyttää, ei kertoa, mutta tuo kappale oli kyllä puhdasta selontekoa.

      • ironista...

        ..että luvusta, jollaista Rowling on yrittänyt ujuttaa Potteriin toisensa jälkeen (kustannustoimittajan asiasta aiemmin innostumatta), tuli niin monen lukijan mielestä huono ja turha. Kyseisen luvun hautomisesta mainitsi siis R. nettisivuillaan.
        En tykännyt luvusta itsekään suuremmin, ainakaan aloituksena.


      • miiumi...

        Olin aika pettynyt ensimmäiseen lukuun. Se jäi jotenkin irralliseksi vaikka esittelikin uuden hahmon ja kirjan juonen aloittaminen tuntui kestävän ja kestävän. Ihmettelen, miksi juuri tämä alku on kummitellut Rowlingin mielessä. Kenties viimeinen kirja avaa kuitenkin alun merkityksen, jos se on kirjalijalle niin tärkeä...


    • miiumi

      Olin aika pettynyt ensimmäiseen lukuun. Se jäi jotenkin irralliseksi vaikka esittelikin uuden hahmon ja kirjan juonen aloittaminen tuntui kestävän ja kestävän. Ihmettelen, miksi juuri tämä alku on kummitellut Rowlingin mielessä. Kenties viimeinen kirja avaa kuitenkin alun merkityksen, jos se on kirjalijalle niin tärkeä...

    • Seldo

      ..siinä kappaleessa sanottiin. En osaa englantia juuri ollenkaan, mutta lmeisemmin siinä tulee jonkinmoinen velhoyhdyskunnan johtajan ja jästien pääministerin yhteinen juttutuokio??? Mitä siinä kerrotaan???

      • ihmeellistä kerrota. Toffee kertoo Jästien pääministerille Voldemortista ja pojasta nimeltä Harry Potter.
        Sitten sitä varoitetaan, että Voldemort on palannu jne.
        Aika paljon myös katsotaan asiaa ja velhoja yleensä jästi pääministerin näkökulmasta.
        Luvussa tutustutaan myös uuteen taikaministeriin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1586
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      187
      426
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe