Tietääkö kukaan myyjien jotka ovat vaatekaupassa esim. lindex, h & m, jim & jill töissä?? olisi kiva saada tietää ... kannattaako merkonomiks ees lukea.. onko turha ammatti?? :D
Kommentteja :)
VAATEMYYJIEN
20
10679
Vastaukset
- ammatti
EI OLE TURHA !
MUISTA SE !- oho
...juorulehden toimittaja
- :)..
Tee mitä tykkäät, ei se palkkaa kaho. opiskele siks mikskä tosiaan tykkäät, se on tärkein pointti, mitä HALUAA tehä. :) palkoista en tiiä... :|
- puuduttava työ
Ehkä sitä nuorena jaksat muutaman vuoden painaa, mutta sitten alkaa vituttamaan, koska palkka on paska ja siihen työhön kyllästyy nopeasti.
Jotan nosta rima korkeammalle ja pyri "oikeisiin" hommiin...- palkat
Palkat ei oo mitä häävösemmät ja työki on puuduttavaa, mut entäs jos ei halua tehdä mitään muuta.. :< en halua rueta tekemään mitään sellaista, mistä en pidä, mutta on hyvä palkka..
- melko nuori vielä...
palkat kirjoitti:
Palkat ei oo mitä häävösemmät ja työki on puuduttavaa, mut entäs jos ei halua tehdä mitään muuta.. :< en halua rueta tekemään mitään sellaista, mistä en pidä, mutta on hyvä palkka..
Älä tee typeriä ratkaisuja loppuelämäsi suhteen. Olet nuori vielä ja mielesi tulee muuttumaan ajan myötä. En suosittele vaatekauppaa työpaikkana...
- merkonomi
Heippa! Itse olen ollut vaatemyyjänä 5 vuotta, ja nyt tänä aamuna lähden sinne viimeisen kerran töihin.. Ja tuntuu ihan pirun hyvältä :) Tosiaan, lähes kaikki vaatemyyjät suomenmaassa ovat osa-aikaisia, joten jos haluat oikein urakalla penniä venyttää/tehdä kahta työtä, niin siitä vaan!! Ja tosiaan, merkonomi olen itsekin, koulusta ei ole ollut mitään hyötyä työssäni.. Onhan niitä ihan räätälöityjä myyjän ammattitutkintoja, varmaan n. vuodessa valmistut!
- Mari
Kaikkien edellä olevien vastaukset ovat ympäripyöreitä palkan suhteen. Osaisiko joku nyt sano ihan numeroissa millainen palkka alalla on? Onko tuntipalkka 8e vai enemmän? Kertokaa joku esimerkki ja laittakaa työpaikkanne nimi jos viitsitte sen kertoa.
- osa-aikainen...
Mun perustuntipalkkani on 9,50...siihen tietty tulee sitten iltalisät ja lauantailisät päälle, mut eipä nekään paljoa ole. Ja bonusta tulee tuntipalkkaan, jos pääsemme budjetin yli.
Tosiaan, kuten joku jo sanoi, niin kaikki vaatemyyjän hommat suomessa lienee osa-aikaisia. Tuntimäärät ovat todella vähäisiä...ja tämä on aivan tarkoituksella, jotta työantajat pääsevät kyykyttämään työntekijöitään oikein olan takaa. Porukkaa hallitaan sillä, että työtunteja ei anneta. Sen verukkeella voidaan aina pyytää tarvittaessa tekemään "lisätyötä", jos TYÖNANTAJAN tarve vaatii...ja kaikki "orjat" sitten suostuvat siihen..ja jos ei suostu niin sittenpä niitä lisätyötunteja ei enää saa!
Työsopimuslakia rikotaan varmaan jokaisessa vaateliikkeessä, mutta ihmettelen miksi asiaan ei puututa. Syy lienee se, että kukaan ei uskalla nousta barrikaadeille, eikä pehmo liitto PAM myöskään uskalla tehdä asioille mitään.
Pysykää kaukana vaatemyyjän hommista jos vain voitte!! EI KANNATA! - Maarit ...
osa-aikainen... kirjoitti:
Mun perustuntipalkkani on 9,50...siihen tietty tulee sitten iltalisät ja lauantailisät päälle, mut eipä nekään paljoa ole. Ja bonusta tulee tuntipalkkaan, jos pääsemme budjetin yli.
Tosiaan, kuten joku jo sanoi, niin kaikki vaatemyyjän hommat suomessa lienee osa-aikaisia. Tuntimäärät ovat todella vähäisiä...ja tämä on aivan tarkoituksella, jotta työantajat pääsevät kyykyttämään työntekijöitään oikein olan takaa. Porukkaa hallitaan sillä, että työtunteja ei anneta. Sen verukkeella voidaan aina pyytää tarvittaessa tekemään "lisätyötä", jos TYÖNANTAJAN tarve vaatii...ja kaikki "orjat" sitten suostuvat siihen..ja jos ei suostu niin sittenpä niitä lisätyötunteja ei enää saa!
Työsopimuslakia rikotaan varmaan jokaisessa vaateliikkeessä, mutta ihmettelen miksi asiaan ei puututa. Syy lienee se, että kukaan ei uskalla nousta barrikaadeille, eikä pehmo liitto PAM myöskään uskalla tehdä asioille mitään.
Pysykää kaukana vaatemyyjän hommista jos vain voitte!! EI KANNATA!Palkka 9,50 on ihan jees tuollaisesta myyntityöstä. Mutta taidat olla tehnyt hommaa jo useita vuosia, eli ihmeen hyvin olet kuitenkin viihtynyt. Kaveri on töissä Stoccan vaatepuolella ja saa alle 9e/h. Kokemustakin on reippaat 3v.
- minulla
on about 8,5€/tunnilta,ja siihen lisät.
olen ollut kolmessa eri vaatekaupassa,ja nyt vielä hetken kolmannen vuoden myyjän palkalla.
TOTTA on että ammaatiliitto PAM on pehmo- mitään ei tapahdu, vaikka väärinkäytöksiä jokaisella työpaikalla juuri työtuntien suhteen...
ihan kivaa jos ei halua eteenpäin, ainoat jotka tienaa yhtään mitään ovat esimiehet:osastopäälliköt, myymäläpäälliköt.ja niidenkin kkpalkka taitaa jäädä alle 2000€:n.
mutta jos ala kiinnostaa, pitänee sinunkin myyjänä aloittaa ja odotella koska pääset edes hiukan tienaamaan... - vielä
minulla kirjoitti:
on about 8,5€/tunnilta,ja siihen lisät.
olen ollut kolmessa eri vaatekaupassa,ja nyt vielä hetken kolmannen vuoden myyjän palkalla.
TOTTA on että ammaatiliitto PAM on pehmo- mitään ei tapahdu, vaikka väärinkäytöksiä jokaisella työpaikalla juuri työtuntien suhteen...
ihan kivaa jos ei halua eteenpäin, ainoat jotka tienaa yhtään mitään ovat esimiehet:osastopäälliköt, myymäläpäälliköt.ja niidenkin kkpalkka taitaa jäädä alle 2000€:n.
mutta jos ala kiinnostaa, pitänee sinunkin myyjänä aloittaa ja odotella koska pääset edes hiukan tienaamaan...että sopimukseni on nyt 30h/vko (joka taitaa olla ihan hyvä)ja kuukausittainen tilini on noin 1000€.
- ...eri mielipiteitä
vielä kirjoitti:
että sopimukseni on nyt 30h/vko (joka taitaa olla ihan hyvä)ja kuukausittainen tilini on noin 1000€.
jotkut sanoo ettei kannata ees lukee tollaseen ammattiin, ja jotkut ovat taas siihen tyytyväisiä. mutta jos kaikki ajattelee tuolla kantilla merkonomi-ammatin suhteen, ei meillä suomessa olisi kohta yhtään kauppaa, tietysti tavalliselle ruokakaupan kassalla voi päästä ihan helposti, konehan ne laskut laskee, mutta jos otetaaan nyt puheeksi se vaatemyyjät, elektroniikkamyyjät.. heidän pitää tietää myymästään tuotteestaan jotain, jos asiakas kysyy siihen liittyviä kysymyksiä. eli pitä osata tietää muuutakin kuin hinta. jotkut vaatemyyjätkin vievät asiakkaille vaatteita ja jotkut asiakkaat haluavat myyjän mielipidettä eri vaatteista. ja monet usein lampsivat vain sisään ja sanovat että etin jotain kivaa kesäpaitaa, niin rupee siinä sitten selittämää ja kiertelemää niitä kesäpaitoja ja selostaa vähän niistä. miksi jokainen ihminen ei voisi vain opiskella siihen ammattiin, mistä eniten tykkää...??????!! Taidat olla vielä nuori, ja sinulla on vielä jonkun aikaa peruskoulua jäljellä, ja mielipiteesi voi muuttua, mutta jos tosiaan haluat merkonomiksi, niin siitä vain! voithan sitten opiskella siitäkin vielä "ylempiin" virkoihin. ;) reipasta mieltä ja pidä lippu korkealla!
- opiskella koulussa!
...eri mielipiteitä kirjoitti:
jotkut sanoo ettei kannata ees lukee tollaseen ammattiin, ja jotkut ovat taas siihen tyytyväisiä. mutta jos kaikki ajattelee tuolla kantilla merkonomi-ammatin suhteen, ei meillä suomessa olisi kohta yhtään kauppaa, tietysti tavalliselle ruokakaupan kassalla voi päästä ihan helposti, konehan ne laskut laskee, mutta jos otetaaan nyt puheeksi se vaatemyyjät, elektroniikkamyyjät.. heidän pitää tietää myymästään tuotteestaan jotain, jos asiakas kysyy siihen liittyviä kysymyksiä. eli pitä osata tietää muuutakin kuin hinta. jotkut vaatemyyjätkin vievät asiakkaille vaatteita ja jotkut asiakkaat haluavat myyjän mielipidettä eri vaatteista. ja monet usein lampsivat vain sisään ja sanovat että etin jotain kivaa kesäpaitaa, niin rupee siinä sitten selittämää ja kiertelemää niitä kesäpaitoja ja selostaa vähän niistä. miksi jokainen ihminen ei voisi vain opiskella siihen ammattiin, mistä eniten tykkää...??????!! Taidat olla vielä nuori, ja sinulla on vielä jonkun aikaa peruskoulua jäljellä, ja mielipiteesi voi muuttua, mutta jos tosiaan haluat merkonomiksi, niin siitä vain! voithan sitten opiskella siitäkin vielä "ylempiin" virkoihin. ;) reipasta mieltä ja pidä lippu korkealla!
Ei myyjäksi periaatteessa voi opiskella! Mikä on sellainen koulu joka kouluttaa esim. vaatemyyjiä? Työssä ne asiat oppii, eikä koulunpenkillä...
Ei vaatemyyjäksi pääsemistä mitään kouluja tarvitse käydä...itse asiassa usein riiittää, että olet hyvännäköinen, iloinen ja asiakaspalveija -henkinen (jos tuollaista sanaa saa käyttää). - Markoolioz
...eri mielipiteitä kirjoitti:
Älä viitti sekottaa vaate- ja elektroniikkamyyjää... Täysin kaksi eri asiaa. Elektroniikkamyyjät joutuu oikeasti tietämään television kevyestä kenttäpaneelista ja suurten stereoiden minihifistä! Ne saa myös usein osan palkasta provikkana... se kertoo jo osan.
Itse olen ollut H&M:n ja Veikon koneen myyjänä... eroaa kuin yö ja päivä. H&M on rättien laittamista henkariin, kun Veikolla selität maat ja taivaat tuotteesta saat tyhmän ostamaan... H&M:llä myyjä oli paska vitun kassa. Se ei ollut mikään oikea myyjä. Veikolla sai oikeasti jopa MYYDÄ tuotteita, eli se ei ollut mitään jonon tyhjentämistä.
Palkatkin on vähän eri luokkaa. Elektroniikkamyyjä saa about 3-5e/h enemmän tuntipalkkaa kuin vaateKASSA. Plus tietenkin elektroniikka-alalla jaetaan jopa bonuksia ja provisioita.
- ei tyytyväinen
Kyllähän Merkonomin koulutuksesta on yleisesti hyötyä muuhunkin kuin vaatemyyjäksi.Ja siitä on helppo jatkaa helposti kauppakorkeaan,jos haluat paremmille palkoille.Mutta jos haaveesi on vaan vaatekaupan myyjä, niin sinne pääset ihan ilman koulutustakin. Minulla ei ainakaan ole oltu missään vaateliikkeessä kiinnostuneita että mikä koulutus minulla on. Enemmän on ollut tärkeämpiä aikaisempi kokemus kaupan/vaate alalta, ja kielitaito.Ja tietenkin se miten markkinoit itseäsi.
Meilläkin töissä ei monellakaan ole kaupanalankoulutusta. Itse olen saanut tarpeeksi pienestä palkasta,osa aikaisuudesta,orja-työvoimasta ja mietin muita vaihtoehtoja koko ajan. Olen kaupan alalla ollut 10v ja perustuntipalkka on 9,13e/h muistaakseni. Lähtopalkat on ollut joskut 6,5e hujakoilla,mutta varmaan nykyään lähemmäs 7e.Riippuu siitäkin missä paikkakunnalla asut. Mutta tällä palkalla ei todellakaan tee mitään.Kuukaudessa jää keskinmäärin käteen max.1000-1100e/kk.- minttu
Älä nyt ihmeessä merkonomiksi lue, jos tavoitteenasi on päästä vaatekauppaan myyjäksi. Siihen ei mitään koulutusta tarvita. Sitävastoin merkonomin tutkinnosta on varmasti muuten hyötyä.
Mä olen ollu kaupassa (erikoisliike) töissä kohta 3 vuotta ja suurin haaveeni on, että pääsen sieltä joskus pois. Mutta kun ei muitakaan töitä (olen koulutukseltani tradenomi) ole löytynyt, niin pakkohan se on jotain tehdä. Bruttopalkkani on n. 1600 euroa kuussa. Sillä ei paljon juhlita, vaikka myyjän palkaksi se varmasti onkin ihan ok. Minäkin joskus kuvittelin, että kaupassa työskentely olisi tosi hienoa, mutta nyt monen vuoden jälkeen oma työ puuduttaa aivan kamalasti. Palkkaus on huono, eikä työ ole kovin arvostettua muutenkaan. Naureskelemmekin usein työkavereitten kanssa, että olemme kuin koiria - meitä voi kohdella ja käskyttää ihan miten vaan. Asiakashan on aina oikeassa - joopa joo.. - syvältä
minttu kirjoitti:
Älä nyt ihmeessä merkonomiksi lue, jos tavoitteenasi on päästä vaatekauppaan myyjäksi. Siihen ei mitään koulutusta tarvita. Sitävastoin merkonomin tutkinnosta on varmasti muuten hyötyä.
Mä olen ollu kaupassa (erikoisliike) töissä kohta 3 vuotta ja suurin haaveeni on, että pääsen sieltä joskus pois. Mutta kun ei muitakaan töitä (olen koulutukseltani tradenomi) ole löytynyt, niin pakkohan se on jotain tehdä. Bruttopalkkani on n. 1600 euroa kuussa. Sillä ei paljon juhlita, vaikka myyjän palkaksi se varmasti onkin ihan ok. Minäkin joskus kuvittelin, että kaupassa työskentely olisi tosi hienoa, mutta nyt monen vuoden jälkeen oma työ puuduttaa aivan kamalasti. Palkkaus on huono, eikä työ ole kovin arvostettua muutenkaan. Naureskelemmekin usein työkavereitten kanssa, että olemme kuin koiria - meitä voi kohdella ja käskyttää ihan miten vaan. Asiakashan on aina oikeassa - joopa joo..Kuullostipa tutulle tuo Mintun teksti. Itse olen ollut kaupan alalla ja tympäännyin aivan täysin koko hommaan. Olin suorittanut ketjun koulutuksen ja tehnyt esimiestason hommia, mutta sitten paikkoja supistettiin eikä koulutusta vastaavaa työtä näyttänyt olevan saatavilla. Pelkkä myyjän työ ei motivoinut korkeakoulututkinnolla ollenkaan.
Joten tein rohkean päätöksen ja irtisanouduin. Enkä ole katunut. Pelkäsin, että jämähdän myyjän hommiin. Menin muutamaan paikkaan ilmaiseen työharjoitteluun ja sain sitten lopulta koulutustani vastaavaa työtä eräästä projektista. Enpä ole haikaillut takaisin kauppaan!
- myyjätär27
..olla vaatekaupassa töissä.. oon ollut jo 5,5vuotta. liksat on kyllä tosi heikot 9,10 tunnilta ja ilta- ja la-lisät päälle. mut ikinä ei oo sellasta aamua ollut ettei huvittais lähtee töihin.. mä myyn miesten pukuja ja takkeja ja kevyempää vaatetusta. miehet on kivoja ja kiitollisia asiakkaita..kun niiden luottamuksen saavuttaa ne ostaa koko kaapin uusiks.. ja ne tarvii apua.. kun ne ei oikein hahmota mitkä sopis yhteen ja mitkä ei. mutt jos tykkäät hommasta niin ei siinä mitään..mä oon oikeesti hoitsu koulutukseltani ja ei siihen varsinaisesti mitään koulutusta tarvii.. jos on silmää ja iloisuutta :)
- bimbo sä oot...
Et osaa ajatella omilla aivoillasi, joten olet kaupan orja...Taidanpa tietää missä firmassa työskentelet, enkä sitä kehuisi lainkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 793204
- 492410
- 322127
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812122- 1371889
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311802- 311745
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101579Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51320Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61264