Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Vipulukko mossberg

Torsti

Omistan tuollaisen vipulukko mossbergin, jossa 2:n patruunan alkup. irtolipas. Enää en sitä käytä metsästysaseena, vaan se on kaapin perukoilla käyttämättömänä. Onkohan tuollaisella aseella keräilyarvoa?? Vanhahan se on... vanhempi kuin minä :)

11

5321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Torsti

      Unohtui tosiaan mainita että kyseessä on vipulukkohaulikko 12/70.

      • kal.16

        Tarkoitit varmaan pulttilukkoista.Vipulukko on aseen alla,en ole kuullut haulikkoa vipulukolla tehtynä.


      • Hah!
        kal.16 kirjoitti:

        Tarkoitit varmaan pulttilukkoista.Vipulukko on aseen alla,en ole kuullut haulikkoa vipulukolla tehtynä.

        Kyllä muuten on vipulukkohaulikoita. Hyvänä esimerkkinä Terminator kahdessakin nähty M1887. ;)


    • janne

      On muuten hieno ja harvinainen peli! Itsellä oli sukulaismieheltä samanlainen lainassa eka haulikkona, tosin 16 kaliiperisena. Elä hyvä mies hävitä pois, kuitenkaan et siitä paljon tienaa...

      • Nimetön

        Itselläkin vähän muistoja kaverin ko. aseesta, ei aikanaan ollut mikään arvostettu eikä kallis ase. Sitä suuremmalla syyllä, älä myy, kun et siitä paljoa kuitenkaan saa, vanhempana opit muistoja ja asetta enemmän arvostamaan kuin sitä pientä euromäärää jonka siitä nyt saat!!!


    • vimpstaaki

      Ei.

    • vipulukkomiäs

      Ei ole olemassa mossella vipulukkohaulikkoa. Ei.

      • ON VARMASTI

        Pulttilukko"Mosse", tyyppimerkintää en muista!


      • oikein

      • mosse

    • Anonyymi

      Mulla oli 50v ajan 16 cal. Mossberg pulttilukko haulikko. Paras metsästysase, siis sopi minulle hyvin. Lintu oli heti hollilla, kun aseen nosti ylös. Piipun päästä ruuvaten ihan suppeaksi, ja isohkoja hauleja. Tuli hyvin alas, varsinkin metsäkanalintuja. Vesilinnulle saa olla ja onkin 12cal haulikko. Myös tuolla Mossella olen tiputtanut useita vesilintuja. Suurin lintu oli n.5kg metso ja siitä alaspäin kaikkea riistaa. Jänikselle hyvä ykkösen hauleilla. Kuvio 35m matkalta hyvin peittävä 3 hauleilla. Semmosta, sain aseen ilmatteeksi, eli edullinen oli ja pistin sen vielä jatkoon kun lopettelen metsästystä vähitellen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      92
      2421
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2133
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1780
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1575
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1505
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1468
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe