Krishnamurtin kirjoituksista

hämmentynyt

Onko muut täällä lukeneet Krishnamurtin tekstejä? Itseäni niissä hämää moni asia vaikka teksti tuntuukin hyvältä. Esim. en oikein ymmärrä mitä murti tarkoittaa tuolla ympäristön tarkkailemisella eli miksi olisi niin tärkeätä havannoida kaikkea mitä ympäristössä tapahtuu niin täydellisesti? Mitä hän sillä ajaa takaa? Hämmentävää...

9

687

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Qadesha

...ja siksipä muistan vain että ajatus on oivalluksen este.

Tarkoittaisikohan tuo tarkkailu juuri sitä että kun antaa ympäristöstä tulevien vaikutelmien tulla kuin hyökyaaltona itseensä, niin ajattelu jää luonnostaan pois...?

• hämmentäjä
      • vaan

todistaa että Murtikin oli vain immeinen.

• Jussi
        vaan kirjoitti:

todistaa että Murtikin oli vain immeinen.

Kannattaa myös lukea teksti ihan loppuun saakka.

• Näkijä

Eikös se Krsnamurti ollut valaistunut henkilö?Yri-
      tin kyllä aikoinaan lukea ja ymmärtää hänen kir-
      joituksiaan mutta taisi olla minulle ainakin liian
      korkeaa älyllisyyttä,valaistuin kyllä itsekin lo-
      pulta mutta en kirjoja lukemalla.

• Nielijä

Jos ei oikein tiedä mitä ympärillä tapahtuu, niin onko se elämää, saati valaistuneisuutta?

• Näkijä

Krsnamurti pyrki varmaankin siihen että ihmiset o-
      lisivat tietoisempia ja tuon tietoisuuden tarkoi-tushan on mahdollistaa valaistumisen saavuttami-nen eli jos ihminen tulee tietoiseksi ympäristös-tään,hänellä on paremmat mahdollisuudet läpikäydä
      valaistumisprosessi.

• jupiter68

Minusta Krishnamurti on ollut aina kaikkein rakkain ja paras opettaja. Toki olen lukenut ja luen paljon muutakin. Mutta, kun siinä on se jokin...

• Samaa
        jupiter68 kirjoitti:

Minusta Krishnamurti on ollut aina kaikkein rakkain ja paras opettaja. Toki olen lukenut ja luen paljon muutakin. Mutta, kun siinä on se jokin...

Mieltä kuin Sinä. Jos oivaltaa mitä K on sanonut niin silloin ei omaksu mitään mitä K tahi joku muu on sanonut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      106
      1918
    2. 242
      1696
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      61
      1086
    4. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1030
    5. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      62
      980
    6. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      66
      949
    7. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      63
      838
    8. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      37
      837
    9. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      6
      821
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      49
      805
    Aihe