Onko muut täällä lukeneet Krishnamurtin tekstejä? Itseäni niissä hämää moni asia vaikka teksti tuntuukin hyvältä. Esim. en oikein ymmärrä mitä murti tarkoittaa tuolla ympäristön tarkkailemisella eli miksi olisi niin tärkeätä havannoida kaikkea mitä ympäristössä tapahtuu niin täydellisesti? Mitä hän sillä ajaa takaa? Hämmentävää...
Krishnamurtin kirjoituksista
9
669
Vastaukset
- Qadesha
...ja siksipä muistan vain että ajatus on oivalluksen este.
Tarkoittaisikohan tuo tarkkailu juuri sitä että kun antaa ympäristöstä tulevien vaikutelmien tulla kuin hyökyaaltona itseensä, niin ajattelu jää luonnostaan pois...? - hämmentäjä
Hämmenny lisää:
http://www.pcuf.fi/~msiivola/para2000/artikkelit/teuvo/krishnamurti1.html- vaan
todistaa että Murtikin oli vain immeinen.
- Jussi
vaan kirjoitti:
todistaa että Murtikin oli vain immeinen.
Kannattaa myös lukea teksti ihan loppuun saakka.
- Näkijä
Eikös se Krsnamurti ollut valaistunut henkilö?Yri-
tin kyllä aikoinaan lukea ja ymmärtää hänen kir-
joituksiaan mutta taisi olla minulle ainakin liian
korkeaa älyllisyyttä,valaistuin kyllä itsekin lo-
pulta mutta en kirjoja lukemalla. - Nielijä
Jos ei oikein tiedä mitä ympärillä tapahtuu, niin onko se elämää, saati valaistuneisuutta?
- Näkijä
Krsnamurti pyrki varmaankin siihen että ihmiset o-
lisivat tietoisempia ja tuon tietoisuuden tarkoi-tushan on mahdollistaa valaistumisen saavuttami-nen eli jos ihminen tulee tietoiseksi ympäristös-tään,hänellä on paremmat mahdollisuudet läpikäydä
valaistumisprosessi.- jupiter68
Minusta Krishnamurti on ollut aina kaikkein rakkain ja paras opettaja. Toki olen lukenut ja luen paljon muutakin. Mutta, kun siinä on se jokin...
- Samaa
jupiter68 kirjoitti:
Minusta Krishnamurti on ollut aina kaikkein rakkain ja paras opettaja. Toki olen lukenut ja luen paljon muutakin. Mutta, kun siinä on se jokin...
Mieltä kuin Sinä. Jos oivaltaa mitä K on sanonut niin silloin ei omaksu mitään mitä K tahi joku muu on sanonut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde273020Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342732- 1502328
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542269Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241920Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3921737Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1091695- 3191598
- 1351479
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm151472