Lahja

70-vuotiaalle

Auttakaa minua, hyvät ihmiset. Mitä voisin ostaa lahjaksi 70 täyttävälle anopilleni? En halua ostaa maljakoita, kalevalakoruja tai muuta vastaavaa tylsää, mutta olisiko teillä samanikäisillä mitään ajatusta?

15

11717

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Sieltä löydät jonkun lehden tai kirjan,joka on ilmestynyt 40 luvulla.Tai sokerisakset. Näitä lahjoja saa harvemmin.Ja herättävät lapsuusmuistoja.

• ihmisellä

yleensä vaikka muille jakaa.

Jonkinlainen hoitopaketti. Hierontaa, kasvojenhoitoa, jalkahoitoa, aromaterapiaa, vyöhyketerapiaa jne. Kuntopyörä olisi myös sellainen, jonka voisin vastaan ottaa.

Täytän itse syksyllä 70 v. ja noista jotain toivoisin saavani.

Toivottavasti keksit jotain anopillesi sopivaa.
        Sinä parhaiten hänet tunnet ja tiedät, mistä hän ilahtuisi.

• Riimukivi
        ihmisellä kirjoitti:

yleensä vaikka muille jakaa.

Jonkinlainen hoitopaketti. Hierontaa, kasvojenhoitoa, jalkahoitoa, aromaterapiaa, vyöhyketerapiaa jne. Kuntopyörä olisi myös sellainen, jonka voisin vastaan ottaa.

Täytän itse syksyllä 70 v. ja noista jotain toivoisin saavani.

Toivottavasti keksit jotain anopillesi sopivaa.
        Sinä parhaiten hänet tunnet ja tiedät, mistä hän ilahtuisi.

...se, mistä itse pitää, ei aina kelpaakaan saajalle. Minulla on tämä ongelma joka joulu: Annan lahjoja, jotka haluaisin itse, ja saaja ei välitä niistä. EPISTÄ!

• soilike

Useimmat meistä, tään ikäisiatä , voisivat perustaa oman kirppiksen.
        Se ehdotus hellimishoidoista tuntuis minusta mieleiseltä.
        Jos menisitte kimppaan ja pari päivää Ikaalisissa , ei olis pahitteeks.

• Anna "sopiva määrä" rahaa kirjekuoressa, mukana jokin kaunis teksti.

Saa asianomainen käyttää mieleisellään tavalla.

• rietrikki

Siskoni täyttäessä vuosia tässäkuussa, ostin kortin 70v ja laitoin sopivan summan rahaa. Kirjoitin osta mitä haluat, kunhan kerrot minulle minkä ostit.
      Onnen toiv.
      Luulempa että oli mielissään.

• Iili

Vanhoja valokuvia, kunniakirjoja tms. Valokuvista saa nykyisin hyviä suurennoksia, ja kun ne kehystää kauniisti, niin päivänsankari voisi olla tyytyväinen. Samoin voi kehystää kunniakirjat esim. jostakin kilpailusta, jossa joku hänelle läheinen on menestynyt. Useimmiten 70-vuotias on jo kiinnostunut sukunsa menneisyydestä, vaikkei nuorempana olisikaan.

Jotakin hänelle lapsuudestaan tuttua tavaraa voi ympätä lahjaan, esimerkiksi lahjakortti tuttu esine, käsityö tms.

• 60-vuotis syntymäpäivänäni tyttäreni tekemän sukupuun.
      Siinä ylimminä ,mieheni ja minä,sitten lapset, jne.
      Puun oksistoon sijoitetut pikkuvalokuvat,kyseisen henkilön kohdalle ja tiedot perään.
      Kehystettynä se oli ihan upean näköinen ja siitä ihastellen katselin minun ja mieheni aikaan saannoksia,kahdesta se alkoi ja nyt 12 ,tällä hetkellä.

Minusta vaivan näkö ja ajatus oli lämmin eläytyminen merkkipäivääni.
      Taisi tulla muutakin,mutta tämä oli paras lahjani.

50-vuotispäivänä sain ihanan koiranpennun,se lahja oli myös rakas 13 vuoden ajan,vieläkin ikävöiden muistan.

• mumeli

Meillä on ollut tapana ottaa selvää lukeeko juhlakalu mitä lehtiä jA SIt tilata vuosikerta joskus porukalla jos on kalliimpi lehti.Tyytyväisiä on olleet.

• Iili
        mumeli kirjoitti:

Meillä on ollut tapana ottaa selvää lukeeko juhlakalu mitä lehtiä jA SIt tilata vuosikerta joskus porukalla jos on kalliimpi lehti.Tyytyväisiä on olleet.

...Kotilieden, jonka numeroita olin nähnyt hänen asunnossaan. Hänelle tyypilliseen tapaan hän sanoi: "Älä ikinä tilaa sitä uudelleen". Äitini ei ollut niitä kaikkein tahdikkaimpia ihmisiä. (Muistan, miten hän kerran sanoi isälleni joululahjasta: "Sinä siis itse tarvitset tällaista.")

• TR.maalariN

vuosi sitten, talvella.

Me sisarukset halusimme antaa isällä jotain sellaista, mitä hän ei aiemmin olisi kokenut...
      Annoimme viikonloppuloman Kuusamossa, huskysafarilla avecin kanssa, eli äitini pääsi myös mukaan.

Laitoin tämän lahjaidean tähän esimerkiksi siksi, että 70 vuoden iässä, ihmisten kunnoissa ja kiinnostuksenkohteissa on huikeita eroja. Mielestäni ei voida ajatella vielä, että kyseessä olisi iäkäs tai menneisyyteensä suuntautunut ihminen, vaan on otettava yksilölliset eroavaisuudet huomioon, aivan samaan tapaan kuin aiemminkin.

Ai niin... joo... Lahjassa oli mukana myös omien koirieni villoista kudotut koirankarvalankasukat, kummallekin 'naparetkeilijälle' ... ajattelin mielessäni, että ovat joka kerta jalkaanvedettäessä, varpaiden palellessa, kuin lämin halaus.
      Villasukat ovat minusta monimerkityksekkyydessään yksi parhaita lahjoja joita voi antaa ja saada;))

Kyllä parhaat lahjat 70 on esim. jalkahoito, käsi- kasvohoidot, illallinen ym.

• joku vaan

oisko hyvä lahja vähän kynttilöitä ja vaikka valokuvia vanhasta ajasta ja pari kymppii rahaa sit vois ostaa mitä haluaa ja muistella entis aikaa kynttilöitten valossa?!

• lasisilmä

Ehdottomasti lahjakotrtti johonkin ,esim: jalkahoitoon.

• Vaikka jalkahoito, olis kiva 70:selle.. Itse sain Pariisin matkan,mutta osallistujia oli siihen lahjaan useita:,tyttäret perheineen,joten ei tullut yhdelle niin kalliiksi..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      122
      7088
    2. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      26
      3855
    3. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      189
      2687
    4. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      292
      2562
    5. Kaipaisin nyt kosketusta

jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      11
      2297
    6. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      202
      2176
    7. Martinan bisnekset rajusti tappiolla

Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      302
      1877
    8. Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?

Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan. Itseäni hiukan kiusaa, kun saman talon asukkaat eivät vastaa tervehdykseen.
      80 plus
      137
      1460
    9. Tiedätkö mitä kaivattusi harrastaa?

Minä en tiedä.
      Ikävä
      72
      1386
    10. Metsa Man Extra kanava toimii hyvin

ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.
      Tuusniemi
      27
      1345
    Aihe