Lahja

70-vuotiaalle

Auttakaa minua, hyvät ihmiset. Mitä voisin ostaa lahjaksi 70 täyttävälle anopilleni? En halua ostaa maljakoita, kalevalakoruja tai muuta vastaavaa tylsää, mutta olisiko teillä samanikäisillä mitään ajatusta?

15

11674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Sieltä löydät jonkun lehden tai kirjan,joka on ilmestynyt 40 luvulla.Tai sokerisakset. Näitä lahjoja saa harvemmin.Ja herättävät lapsuusmuistoja.

      • ihmisellä

        yleensä vaikka muille jakaa.

        Jonkinlainen hoitopaketti. Hierontaa, kasvojenhoitoa, jalkahoitoa, aromaterapiaa, vyöhyketerapiaa jne. Kuntopyörä olisi myös sellainen, jonka voisin vastaan ottaa.

        Täytän itse syksyllä 70 v. ja noista jotain toivoisin saavani.

        Toivottavasti keksit jotain anopillesi sopivaa.
        Sinä parhaiten hänet tunnet ja tiedät, mistä hän ilahtuisi.


      • Riimukivi
        ihmisellä kirjoitti:

        yleensä vaikka muille jakaa.

        Jonkinlainen hoitopaketti. Hierontaa, kasvojenhoitoa, jalkahoitoa, aromaterapiaa, vyöhyketerapiaa jne. Kuntopyörä olisi myös sellainen, jonka voisin vastaan ottaa.

        Täytän itse syksyllä 70 v. ja noista jotain toivoisin saavani.

        Toivottavasti keksit jotain anopillesi sopivaa.
        Sinä parhaiten hänet tunnet ja tiedät, mistä hän ilahtuisi.

        ...se, mistä itse pitää, ei aina kelpaakaan saajalle. Minulla on tämä ongelma joka joulu: Annan lahjoja, jotka haluaisin itse, ja saaja ei välitä niistä. EPISTÄ!


      • soilike

        Useimmat meistä, tään ikäisiatä , voisivat perustaa oman kirppiksen.
        Se ehdotus hellimishoidoista tuntuis minusta mieleiseltä.
        Jos menisitte kimppaan ja pari päivää Ikaalisissa , ei olis pahitteeks.


    • Anna "sopiva määrä" rahaa kirjekuoressa, mukana jokin kaunis teksti.

      Saa asianomainen käyttää mieleisellään tavalla.

    • rietrikki

      Siskoni täyttäessä vuosia tässäkuussa, ostin kortin 70v ja laitoin sopivan summan rahaa. Kirjoitin osta mitä haluat, kunhan kerrot minulle minkä ostit.
      Onnen toiv.
      Luulempa että oli mielissään.

    • Iili

      Vanhoja valokuvia, kunniakirjoja tms. Valokuvista saa nykyisin hyviä suurennoksia, ja kun ne kehystää kauniisti, niin päivänsankari voisi olla tyytyväinen. Samoin voi kehystää kunniakirjat esim. jostakin kilpailusta, jossa joku hänelle läheinen on menestynyt. Useimmiten 70-vuotias on jo kiinnostunut sukunsa menneisyydestä, vaikkei nuorempana olisikaan.

      Jotakin hänelle lapsuudestaan tuttua tavaraa voi ympätä lahjaan, esimerkiksi lahjakortti tuttu esine, käsityö tms.

    • 60-vuotis syntymäpäivänäni tyttäreni tekemän sukupuun.
      Siinä ylimminä ,mieheni ja minä,sitten lapset, jne.
      Puun oksistoon sijoitetut pikkuvalokuvat,kyseisen henkilön kohdalle ja tiedot perään.
      Kehystettynä se oli ihan upean näköinen ja siitä ihastellen katselin minun ja mieheni aikaan saannoksia,kahdesta se alkoi ja nyt 12 ,tällä hetkellä.

      Minusta vaivan näkö ja ajatus oli lämmin eläytyminen merkkipäivääni.
      Taisi tulla muutakin,mutta tämä oli paras lahjani.

      50-vuotispäivänä sain ihanan koiranpennun,se lahja oli myös rakas 13 vuoden ajan,vieläkin ikävöiden muistan.

      • mumeli

        Meillä on ollut tapana ottaa selvää lukeeko juhlakalu mitä lehtiä jA SIt tilata vuosikerta joskus porukalla jos on kalliimpi lehti.Tyytyväisiä on olleet.


      • Iili
        mumeli kirjoitti:

        Meillä on ollut tapana ottaa selvää lukeeko juhlakalu mitä lehtiä jA SIt tilata vuosikerta joskus porukalla jos on kalliimpi lehti.Tyytyväisiä on olleet.

        ...Kotilieden, jonka numeroita olin nähnyt hänen asunnossaan. Hänelle tyypilliseen tapaan hän sanoi: "Älä ikinä tilaa sitä uudelleen". Äitini ei ollut niitä kaikkein tahdikkaimpia ihmisiä. (Muistan, miten hän kerran sanoi isälleni joululahjasta: "Sinä siis itse tarvitset tällaista.")


    • TR.maalariN

      vuosi sitten, talvella.

      Me sisarukset halusimme antaa isällä jotain sellaista, mitä hän ei aiemmin olisi kokenut...
      Annoimme viikonloppuloman Kuusamossa, huskysafarilla avecin kanssa, eli äitini pääsi myös mukaan.

      Laitoin tämän lahjaidean tähän esimerkiksi siksi, että 70 vuoden iässä, ihmisten kunnoissa ja kiinnostuksenkohteissa on huikeita eroja. Mielestäni ei voida ajatella vielä, että kyseessä olisi iäkäs tai menneisyyteensä suuntautunut ihminen, vaan on otettava yksilölliset eroavaisuudet huomioon, aivan samaan tapaan kuin aiemminkin.

      Ai niin... joo... Lahjassa oli mukana myös omien koirieni villoista kudotut koirankarvalankasukat, kummallekin 'naparetkeilijälle' ... ajattelin mielessäni, että ovat joka kerta jalkaanvedettäessä, varpaiden palellessa, kuin lämin halaus.
      Villasukat ovat minusta monimerkityksekkyydessään yksi parhaita lahjoja joita voi antaa ja saada;))

    • ******

      Kyllä parhaat lahjat 70 on esim. jalkahoito, käsi- kasvohoidot, illallinen ym.

    • joku vaan

      oisko hyvä lahja vähän kynttilöitä ja vaikka valokuvia vanhasta ajasta ja pari kymppii rahaa sit vois ostaa mitä haluaa ja muistella entis aikaa kynttilöitten valossa?!

    • lasisilmä

      Ehdottomasti lahjakotrtti johonkin ,esim: jalkahoitoon.

    • Vaikka jalkahoito, olis kiva 70:selle.. Itse sain Pariisin matkan,mutta osallistujia oli siihen lahjaan useita:,tyttäret perheineen,joten ei tullut yhdelle niin kalliiksi..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      334
      7599
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2244
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1652
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1499
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      116
      1211
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      76
      1193
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1046
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      935
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      925
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      277
      823
    Aihe