Tapetoinnin hinta

Blackie

Mitä maksaisitte kaverille, joka tulee tapetoimaan kolme huonetta, eli yhdeksän seinää? Tapettia käytetään yhteensä 21 rullaa ja seinät ovat kaikki ehjiä, eli ei ovia eikä ikkuna-aukkoja tms.

Kiitos vastauksista!

13

6318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhtaana käteen

      päivän palkan eli 100 euroa.

      • Kaverin kaveri

        Niin siis mitä maksat "kaverille", joka tulee tapetoimaan?
        Oliko nyt kysymys ihan kaveri kaverista - vaiko halventavassa mielessä jostain "uitun" duunarista, joka tekee tapetointihommiakin?

        Jos se todella on kaveri ja kysymys on talkoista (joihin itsekin osallistut), niin ruoka, mahdolliset harjakaiskaljat ja jokin muodollinen summa (= matkakulut tms. sopivasti ylimitoitettuna) riittänee.

        Mutta jos kysymys on esimerkiksi ammattilaisesta, niin tietysti maksat hänelle hänen normaalin tuntipalkkansa (ja "iltalisän", jos hän tekee tapetoinnin päivätyönsä ohessa)/urakkasumman, jonka yhdessä sovitte!

        Ja hintahaarukka? Kun ei näe, niin on vaikea sanoa sopivaa edes noinsummaa!

        Huonekorkeus? Kuviokohdisteinen tapetti (tasa- vaiko vuorokohdisteinen)? Paperi-, vinyyli- tai vaikka Pariisista tilatut silkkitapetit? Pohjatyöt - ovatko ne omasta mielestäsi riittävät; kysyitkö myös tapiseeraajan mielipidettä?
        Hankkimasi liisteri; onko se sopiva?

        21 tapettirullaa kolmeen huoneeseen? Joko huoneesi ovat kadehdittavan (sic!) valtavia (21 rll= 110-120 m2) - tai sitten kysymys on todellakin vuorokohdisteisista/kahdella eri tapetilla tehtävästä työstä mahdollisine boordeineen ja ylimääräisine leikkauksineen. Eli se todellakin vaatii jo tekijältään ammattitaitoa (joka maksaa jonkin verran sekin).

        Huh! Olen uupunut ja poikki teikäläisten epämääräisistä kyselyistä.

        Hinta-arvio on näin näkemättä (ja pahaa aavistellen!) 500 - 1000 eukkoa.
        (Entäs "kotitalousvähennys", joka on aivan virallisesti edullista?).
        Tai sitten tulevat virolaiset ammattimiehet, jotka eivät välttämättä "juimmarra" suomalaisten tapa rajata tapettien yläreunat siististi noin 1/2 senttiä alle katonrajan tai listojen vierestä).

        Jos halpaa hakee - niin sitä toki myös saa!


    • kerran

      kaveri ni pari laatikkoa kaljaa.

    • Ammattilainen

      Itse voisin tutulle tehdä 200 eurolla 21 rullaa jos ei ole kohdistettavaa,jos normaali kohdistus kohdistusmerkityllä tapetilla 300.Vuorokohdisteinen 500.

      • Blackie

        Ihan hyvän arvion sitten teimme, kun maksamme 100 € ja apulaiselle saman tai vähän vähemmän.


      • mimoosatapetti
        Blackie kirjoitti:

        Ihan hyvän arvion sitten teimme, kun maksamme 100 € ja apulaiselle saman tai vähän vähemmän.

        justiinsa..
        kyse pitää todellakin olla kaverista eikä mistään ammattimiehestä. Kukaan työkseen noita hommia tekevä ei tuolla palkalla edes tule käymään. Saattaa jälkikin olla hieman erilaista.

        Miksi et tapetoi itse jos halpaa haet?


    • ansku12332

      osaako joku tulla tapettia laittaan lapseni huoneseen??ostan tapetin itse mutta en maksa laittajalle yli 100 yhdestä huoneesta..suostuuko kukaan tekeen sellasta

    • armas Isokyrpäne

      missä oot? annatko pillua myös palkan lisäks?
      [email protected]
      ehdin heti, tulevana viikonloppuna tuleen...

    • Huh mitä skeidaa

      Juttu on kuuden vuoden takaa mutta tosi kummallisia huoneita jos ei oo ikkunoita eikä ovia. Jokaiselle huoneelle on buukattu 3 seinää. Se selittää ikkunoiden puuttumisen mutta entä ovet? Onko ne kaikki ovet ulkoseoinillä?

    • määmy

      Hmmm, jos ei kohdistettavia ja huonekorkeus max 2500 cm, tulee 21:stä rullasta 104 vuotaa. Koska vuodan leveys on hieman yli puoli metriä tulee noin 50 metriä tapetoitavaa.
      En mieti onko ovia vai ei, isossa kerrostaloasunnossa ei ole ja helposti löytyy tuo 50 metriä, valokatkaisijat ja pistorasiat tosin tuntuu puuttuvan.

      Ammattimies tapetoi tuon päivässä, mikäli tekee ylitöitä.

      Oletan kuitenkin, et kyse on 21 vuodasta ja jos tapetoija on kaveri, jonka kanssa käy myös katsomassa lätkää, kaljalla tai muuta. Satanen on liian paljon, mut etuna on se, et hän ei puukota selkään.

      • kari789

        Ammattimies on aina ammattimies. Saa 21 rullasta 104 vuotaa.
        Minä saan vain 21 x 4 = 84 vuotaa.


      • määmy
        kari789 kirjoitti:

        Ammattimies on aina ammattimies. Saa 21 rullasta 104 vuotaa.
        Minä saan vain 21 x 4 = 84 vuotaa.

        Katso jos on kolme huonetta ja niissä kolme seinää joissa ei ovia eikä ikkunoita, on ne varmaan vielä alta kaksi metriä korkeita, joten suotia tulee silloin 104. Haittaaks se?
        Vitsi vitsi, testasin miten pitkään kestää ennenku joku hiffaa laskuvirheen.


    • hei, onko täällä ketään kuka tulisi tapetoimaan, olohuoneen seinät hinnasta sovittavissa. tai ketään kuka tietäisi mistä voisi kysyä tapetointi apua? kiitos paljon kaikille vastauksista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3387
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2035
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1678
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1583
    5. 80
      1135
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      996
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      122
      926
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      855
    Aihe