millaisia kokemuksia teillä on siitä, jos miehen sormus on yli 5mm, tai jopa 1cm? (kultainen, entäs karaatti) miehellä on paksut ja melko pitkät sormet.
niin kertokaas kokemuksia...
sit ajateltiin et miehen kihlasormukseen ei kaiverreta mitään ja kaiverretaan vasta sitten kun on häät. sama sormus olisi sitten häissä kiillotettuna, kaiverrettuna, naisen sormuksen vieressä sormustyynyllä.
niin joo, kannattaako miehen ja naisen sormuksen olla samaa karaattia? miksi?
kiitti jos viitsitte vastata!
miesten yli 5mm?
10
2448
Vastaukset
- Sormus 4mm
-1cm on liikaa.
-4-6mm on hyvä miehelle.
-Voi sen kaiverruttaa, kun lisää sit myöhemmin perään.
-karaateilla ei ole väliä ja se perus karaatti on hyvä koska se on kovempaa kuin suuremmalla karatilla oleva.- keijukainen
mikäs tämä perus karaatti sitten oikein on?
- Moisku
keijukainen kirjoitti:
Karaatti on 1/24, eli 18 karaattia on sama kuin 75%, ja tarkoittaa kultapitoisuutta.
Minulla ja miehellä on 6 milliä leveät 14 karaatin sormukset, jotka serkun mies teki meille.
Työkaverilla ja sen miehellä on 9mm leveät 23 karaatin kultaa olevat sormukset.
Jos sormukset ovat samanlaista kultaa, ne ovat myös saman väriset. - kihlat 20.8 :-)
keijukainen kirjoitti:
kuinka monta karaattia sormuksessa on. Yleisimmin myytävät sormukset ovat joko 18 tai 14 karaatin kultaa. Merkinnät ovat sormuksessa seuraavat:
750 = 18 karaattia (75 % kultaa)
585 = 14 karaattia (58,5 % kultaa).
14 karaatin sormukset ovat yleensä kovempia kuin 18 karaattiset. Timanttisormukset tehdään yleensä 18 karaatin kullasta, koska timantit on helmompi upottaa pehmeämpään kultaan. Kihlatullani on 18 karaatin timanttisormus ja itsellä 14 karaatin sormus...
- olla
14 karaatin sormukset, koska ne on tarpeeks kovat ja kestää kulutusta. esim. 18 karaatin sormukset ja siitä ylöspäin on tarkoitettu vain juhlakäyttöön. että korkeintaan 14 karaatia kannattaa olla. paitsi jos aikoo olla kihloissa/naimissa vain kuukauden niin ehkä sitten vähän enemmän karaateja että saa ajasta kaiken irti.
- joopa joo
Kyllä 18 karaatin sormukset ovat ihan arkikäyttöön. Käytännössä on aika hankala huomata minkäänlaista eroa 14 ja 18 karaatin sormusten välillä.
- nasu-85
joopa joo kirjoitti:
Kyllä 18 karaatin sormukset ovat ihan arkikäyttöön. Käytännössä on aika hankala huomata minkäänlaista eroa 14 ja 18 karaatin sormusten välillä.
Itellä 18 karaatin ja poikakaverilla 15 karaatin sormukset.. tää 15 karaatin juttu on nyt vissii joku iha uus juttu suomessa et sitä ei oo enne saanu ees myydä, mut ihan oon kyllä tyytyväinen ainakin tähän asti sormuksiin ollu..ja se oli muistaakseni vielä semmone et se 15 karaatin sormus oli vähä halvempi.. tosin poikakaverilla intissä tuli aika paljon naarmuja ja kulumaa, mutta mitään eroa en oo sormuksissa muuten huomannu ku se että se poikakaverin sormus oli ehkä hivenen tummempi alun alkajaan, mutta ei mitenkään häiritsevästi..
- luulo ei ole tiedon väärti
nasu-85 kirjoitti:
Itellä 18 karaatin ja poikakaverilla 15 karaatin sormukset.. tää 15 karaatin juttu on nyt vissii joku iha uus juttu suomessa et sitä ei oo enne saanu ees myydä, mut ihan oon kyllä tyytyväinen ainakin tähän asti sormuksiin ollu..ja se oli muistaakseni vielä semmone et se 15 karaatin sormus oli vähä halvempi.. tosin poikakaverilla intissä tuli aika paljon naarmuja ja kulumaa, mutta mitään eroa en oo sormuksissa muuten huomannu ku se että se poikakaverin sormus oli ehkä hivenen tummempi alun alkajaan, mutta ei mitenkään häiritsevästi..
Argh! 15 karaatin kultaa ei ole olemassakaan vaan karaatiluvut ovat 9, 14, 18, 22 ja 24 joita on lupa myydä. Tiedä ennenkuin kirjoitat.
- nasu
luulo ei ole tiedon väärti kirjoitti:
Argh! 15 karaatin kultaa ei ole olemassakaan vaan karaatiluvut ovat 9, 14, 18, 22 ja 24 joita on lupa myydä. Tiedä ennenkuin kirjoitat.
Käyppä sitten tuolla mikkelissä kysäisemässä että mitä potaskaa ne meille siellä liikkeessä on puhunu.. koska näin meille nimenomaa sanottiin kun käytiin sormukset ostamassa.. mutta jos meitä on siellä huijattu, niin pyydän sitten anteeksi että olen antanut väärää tietoa, mutta tämä asia varmistetaan takuuvarmasti vielä, sillä inhoan yli kaiken pilkun*****joita ja niitä jotka luulevat tietävänsä kaikesta kaiken..kukaan ei voi olla aina oikeassa..en edes minä
- ....
mun sulhasella on seittemän millin sormus ja se sopii tosi hyvin, näyttää hyvältä ja kuulemma tuntuu hyvältä, ei purista eikä hierrä. kunhan vain muistaa pestä sormuskohdan tarpeeksi usein ettei sormi tulehdu. joillakin paksu sormus näyttää tökeröltä ja rumalta, mutta luulisin, että pitkiin sormiin sopii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1115785Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta323877- 823322
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182936Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2481980Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?871953- 1411758
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81676Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui381665Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu861513