5v. syntymäpäiväjuhlat, ideoita!?

onna

Hei meillä olisi edessä viisi vuotiaan tyttären synttärijuhlat. Nyt kaipaisin ohjelma ideoita ja kenties hyviä linkkejä.. Itse täysin unohtanut kaikki mahdolliset leikit paitsi aasinhännän ja pullonpyörityksen joka taitaa olla sopiva hiukan vanhemmille. Joten kertokaa mitä teillä on esim. juhlissa tehty ja leikitty? Millä leikeillä saa kaikki mukaan? Juhliin on tulossa myös poikia.

10

25193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • idea

      - sokkoa tykkäävät leikkiä, ei ehkä sitten jos on kauheen iso porukka ja pienet tilat saattaa tulla kolhuja.
      - onginta ja saaliiks pienet muistot kaikille synttäreistä esim. kiiltokuva,tarra,laku tms.
      - "sirkus" kaikki lapset (jotka haluaa) saa vuorollaan esittää pienen ohjelmanumeron ja toiset on tietysti yleisönä.
      - seuraa johtajaa -leikki.
      Kaikissa leikeissä on kyl hyvä olla aikuinen vähän ohjailemassa, voipi muuten mennä aika riehumiseks.

      • Broblem?

        Tarvitsisin vinkkejä kivoihin leikkeihin 7 vuotiaan pojan merirosvo synttäreille. Kiitos jo etukäteen.


      • jfjfjf
        Broblem? kirjoitti:

        Tarvitsisin vinkkejä kivoihin leikkeihin 7 vuotiaan pojan merirosvo synttäreille. Kiitos jo etukäteen.

        Jos teillä on merirosvo teema niin leikatkaa sanomalehdistä paljon jotain merirosvo aiheista(esim. miekkoja).Sitten leikkaatte tai revitte paloja jotka eivät esitä mitään.Rytätkää kaikki palat ja pistäkää vaikka johonkin saaviin.Synttäreillä sitten kaadatte kaikki lattialle.Sitten lapset aukaisevat palat ja etsivät oikeat palat.Ottaakaa joku tietty aika kuinka kauan saa etsiä.Kaikki etsivät yhtäaikaa ja lopuksi lasketaan kenellä on eniten paloja.Mitä enemmän paloja sitä hauskempaa.


    • Jenny

      'arvaa mikä' voisi olla hyvä leikki, kaikille lapsille annetaan kuva vaikkapa eläimestä jonka heidän sitten täytyy esittää muiden arvatessa

      'onginta' on myös suosittu leikki. laita verho eteen ja anna lasten vuorotellen 'onkia' pienen pussin joka sisältää karkkia, jonkun pienen esineen tai muuta

      'tuoli' leikissä laitetaan tuoleja seläkkäin ja musikin soidessa lapset kävelevät niiden ympärillä. Musiikin loputtua heidän täytyy saada istuma paikka (tuoleja pitää olla yksi lian vähän koko ajan, kierroksen päätyttyä otetaan pois tuoli ja lapsi joka jäi ilman istumapaikaa joutuu ulos leikistä)

      'aasin häntä'; piirä kuva eläimestä ja laita teko-hännän nuppineulan kärkeen. anna sitten vuorotellen lasten yrittää laittaa hännän oikeaan paikkaan. (silmät täytyy olla kiinni)

    • Äippä-80+2poikaa

      Mites olisi naamiaiset? Niistähän lapset aina pitävät! Erilaiset puvut pistävät lasten omat mielikuvitukset herkästi liikkeelle.

      Yksi kiva leikki on kun piilottaa esim. karkkilaatikoita vaikka olohuoneeseen, ja lasten pitää etsiä vuorotellen omansa. Se leikki taisi olla joku lintu, perhonen ja kala. (tai jotain sinne päin.) Aikuinen on opastamassa lämpeneekö (ollaanko lähellä piiloa) vai kylmeneekö (Mennäänkö piilosta pois päin.) Ai niin ja se lintu tarkoitti että piilo on korkealla. Perhonen tarkoittaa että piilo on noin aikuisen vyötärön tasolla. Kala tarkoittaa että piilo on tosi matalalla. Ennen kuin etsijä aloittaa, hänelle on kerrottava, onko piilo lintu, perhonen vai kala. Kun olin pieni, leikimme sisarusteni ja ystäviemme kanssa tätä paljon. Esim. sadepäivänä tätä voi pelata vaikka yhdellä pienellä lelulla, ja etsijöitä voi olla monta. Aina kun lelu löytyy, siirtyy löytäjä piilottajaksi ja auttaa muita lämpenee ja kylmenee vihjeillä. Ja tässä leikissä lapsen koolla ei ole mitään merkitystä...

      • Elina

        Kun olin pieni, niin yksillä synttäreillä leikittiin ainakin aasinhännän kiinnitystä ja kynä pulloon -leikkiä. Tässä leikissä kynä sidotaan narun päähän ja naru vyötärölle niin, että kynä jää ikään kuin hännäksi takapuolen alle(narua n. 25-30 cm). Leikkijän pitää pystyä näkemään kynä jalkojensa välistä. Sitten vain kynää yritetään ujuttaa esim. pieneen jaffapulloon kyykistymällä, ja jalkojen välistä katsomalla tähdätään. Se joka on nopein, voittaa. Selitinkö riittävän selvästi..? :)

        Noista synttäreistä on kolmetoista vuotta, ja täytyy myöntää että on ollut hurjaa seurata keskustelua lehtien palstoilla lasten synttäreiden aiheuttamista painesta. Vanhemmat tuskailevat vuosi toisensa jälkeen teemojen ja ohjelman kimpussa. Esimerkiksi tuo ongintaan satsaaminen tuntuu vähän hassulta. Että kaikki muutkin lapset kuin vain synttärisankari saavat lähtiessään pikkulahjan!

        Kun itse olin pieni, riitti että kakku oli hyvää, vieraita sopivasti ja sitten keskenämme leikittiin vaikka barbeilla tai lahjaksi saaduilla leluilla. Ja kaikilla oli mukavaa. Vanhempien piti korkeintaan stressata kakusta ja lapsen lahjasta, siinä se. Eikö tämä enää riitäkään?

        Pelottaa ihan mitä kaikkea itse joutuu sitten joskus omille muksuille keksimään! :)


      • Äippä-80+2poikaa
        Elina kirjoitti:

        Kun olin pieni, niin yksillä synttäreillä leikittiin ainakin aasinhännän kiinnitystä ja kynä pulloon -leikkiä. Tässä leikissä kynä sidotaan narun päähän ja naru vyötärölle niin, että kynä jää ikään kuin hännäksi takapuolen alle(narua n. 25-30 cm). Leikkijän pitää pystyä näkemään kynä jalkojensa välistä. Sitten vain kynää yritetään ujuttaa esim. pieneen jaffapulloon kyykistymällä, ja jalkojen välistä katsomalla tähdätään. Se joka on nopein, voittaa. Selitinkö riittävän selvästi..? :)

        Noista synttäreistä on kolmetoista vuotta, ja täytyy myöntää että on ollut hurjaa seurata keskustelua lehtien palstoilla lasten synttäreiden aiheuttamista painesta. Vanhemmat tuskailevat vuosi toisensa jälkeen teemojen ja ohjelman kimpussa. Esimerkiksi tuo ongintaan satsaaminen tuntuu vähän hassulta. Että kaikki muutkin lapset kuin vain synttärisankari saavat lähtiessään pikkulahjan!

        Kun itse olin pieni, riitti että kakku oli hyvää, vieraita sopivasti ja sitten keskenämme leikittiin vaikka barbeilla tai lahjaksi saaduilla leluilla. Ja kaikilla oli mukavaa. Vanhempien piti korkeintaan stressata kakusta ja lapsen lahjasta, siinä se. Eikö tämä enää riitäkään?

        Pelottaa ihan mitä kaikkea itse joutuu sitten joskus omille muksuille keksimään! :)

        Nykypäivänä tunnutaan tosiaan stressaavan ihan liikaa synttäreiden takia. Itselläni on 4v ja 2½v pojat, ja meillä se kakku, keksit ja popkorni on saanut riittää. Lapsilla kuluu aika omilla leluilla leikkiessä, ja jos joku lapsi ei tunnu jaksavan touhuta, olen laittanut jonkun piirretyn pyörimään mitä muut lapset eivät ole nähneet. Näin aikuisetkin kerkeävät rauhassa kahville. T:Elina myös.


      • äippä -73
        Äippä-80+2poikaa kirjoitti:

        Nykypäivänä tunnutaan tosiaan stressaavan ihan liikaa synttäreiden takia. Itselläni on 4v ja 2½v pojat, ja meillä se kakku, keksit ja popkorni on saanut riittää. Lapsilla kuluu aika omilla leluilla leikkiessä, ja jos joku lapsi ei tunnu jaksavan touhuta, olen laittanut jonkun piirretyn pyörimään mitä muut lapset eivät ole nähneet. Näin aikuisetkin kerkeävät rauhassa kahville. T:Elina myös.

        6v. poikani tuli kaverinsa synttäreiltä ja kommentoi "muuten oli ihan kivaa, mut Jeren äiti riehui koko ajan ja sotki meidän leikit, se halus vaan onkipeliä jossa oli tyhmät enkelitarrat, en tykkää enkeleistä, tykkään batmanista!"...että silleen. Rauhallisesti vaan, jostain kumman syystä jotkut vanhemmat saavat kumman hepulin kun lapsen synttärit alkavat lähestyä. Aivan kuin kisaten kenen-kersalla-on-coolimmat-bileet. Eipä siinä mitään, hyvä että osallistutaan, mutta maalaisjärkeä ei saa unohtaa. Lapset ovat leikin mestareita!


    • tiedän

      Lapset ovat leikin mestareita antaa heidän keksiä mielikuvituksellaan leikit.

    • teemu1

      Meillä oli sama ongelma
      Löysin tälläisen blogin.
      Tässä on valmis ohjelma tyttösynttäreille
      satukutsut.blogspot.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe