Seksi kohdunpoiston jälkeen ?

Johanna

Olin viime viikolla kohdunpoistoleikkauksessa ja
nyt mietityttää tuo seksipuoli sitten kun sitä
taas voi harrastaa.Eli, koska emätinhän ei ole kovin pitkä ja sen loppuhan on nyt suljettu
ompelein, niin miltä nyt sitten tuntuu jos mies
ns.jysähtää seinään, kun ei ole enää kohdunkaulaa-
kaan jäjellä.Kokemuksia ?

t.Johanna

35

15419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suksi

      Enemmän tilaahan siellä emättimessä nyt on, kun kohdunkaula on poissa tieltä. Ja siinä on myös joustoa joka suuntaan eikä siis lopu mitenkään kesken.

      Yksi parhaista avuista seksissä on itseluottamus. Siispä pelko pois, olet edelleen kaunis ja haluttava!

    • olen miettinyt minäkin

      Niin, samat on olleet mietteet minullakin.2 viikkoa aikaa kohdunpoistosta ja tunnen olevani elämäni kunnossa!En vaan muistanut kysyä lääkäriltä että koska sitä seksiä,hellää sellaista,saa alkaa taas harrastamaan?
      Tikit tulivat jo tänä aamuna alapäästä pois, siis 1 kappale ja kun mies alkaa olla jo tulisilla hiilillä seksin suhteen, tai paremminkin sen puutteeseen....

    • Sanna

      Minä tuonne johonkin ketjuun kirjoittelin aiemminkin tästä omasta tilanteestani. Eli tasan 5 kk sitten jouduin kohdunpoistoon, mistä paranin tosi nopeasti. Nyt on kuitenkin koko kesän tullut jokaisen yhdynnän jälkeen verta. Muulloin ei vuoda. Puolivuositarkastus on kuukauden päästä ja pelkään ihan kamalasti. Muutoinkaan ei olla juuri harrastettu näitä, kun minulla ainakin on se tunne, että seinä tulee vastaan. Ei se todellakaan anna paljoa periksi se emättimen pohja. Ja sattuukin ihan hirveästi. Varmaan vielä ero tulee meille tämän takia. Toivon todella, että teillä lähtee sujumaan paljon paremmin. Muutoin ei tässä pitäisi olla ittellä hätää, kun minulta ei syöpää löytynyt, ja tämä kohdunpoistokin oli vain varatoimenpide, oikeastaan ihan turha sellainen.

      --Sanna

      • onnistunut poisto

        Mulla poistettiin kohtu vatsanpeitteiden läpi ja hyvin on seksi sujunut sen jälkeen. Toki odottelin ensimmäisen kuukauden kunnes oli tarkastus ja sitten vielä yhden kk varmuuden vuoksi. Mutta ei ole sen jälkeen ollut ongelmia eikä vuotoja. Itse asiassa seksi on mukavampaa ja paremman tuntuista nyt.
        Toi että sulla tuntuu että seinä tulee vastaan on varmaan este hyvälle seksille, mutta sehän on sun päänupista nyt kiinni. Oisko hyvä mennä juttelemaan jonkun seksologin tai muun kanssa eikä uhrata avioliittoa?


      • Sanna
        onnistunut poisto kirjoitti:

        Mulla poistettiin kohtu vatsanpeitteiden läpi ja hyvin on seksi sujunut sen jälkeen. Toki odottelin ensimmäisen kuukauden kunnes oli tarkastus ja sitten vielä yhden kk varmuuden vuoksi. Mutta ei ole sen jälkeen ollut ongelmia eikä vuotoja. Itse asiassa seksi on mukavampaa ja paremman tuntuista nyt.
        Toi että sulla tuntuu että seinä tulee vastaan on varmaan este hyvälle seksille, mutta sehän on sun päänupista nyt kiinni. Oisko hyvä mennä juttelemaan jonkun seksologin tai muun kanssa eikä uhrata avioliittoa?

        Jos todellakin sattuu, kun se emättimenpohja tulee vastaan (ja verta tulee), niin ei se todellakaan ole päänupista kiinni.

        --Sanna


      • kyselee
        onnistunut poisto kirjoitti:

        Mulla poistettiin kohtu vatsanpeitteiden läpi ja hyvin on seksi sujunut sen jälkeen. Toki odottelin ensimmäisen kuukauden kunnes oli tarkastus ja sitten vielä yhden kk varmuuden vuoksi. Mutta ei ole sen jälkeen ollut ongelmia eikä vuotoja. Itse asiassa seksi on mukavampaa ja paremman tuntuista nyt.
        Toi että sulla tuntuu että seinä tulee vastaan on varmaan este hyvälle seksille, mutta sehän on sun päänupista nyt kiinni. Oisko hyvä mennä juttelemaan jonkun seksologin tai muun kanssa eikä uhrata avioliittoa?

        hei,
        itselläni on edessä sama operaatio syyskuun lopussa. Olitko kauan sairaalassa toimenpiteen jälkeen, kuinka pitkä oli sairasloma?


      • ollut
        kyselee kirjoitti:

        hei,
        itselläni on edessä sama operaatio syyskuun lopussa. Olitko kauan sairaalassa toimenpiteen jälkeen, kuinka pitkä oli sairasloma?

        Mä olin sairaalassa tiistai-aamusta perjantai-aamuun eli 3 päivää.
        Sairaslomaa tuli yht. 5 viikkoa ja se oli riittävästi!


      • Sanna
        ollut kirjoitti:

        Mä olin sairaalassa tiistai-aamusta perjantai-aamuun eli 3 päivää.
        Sairaslomaa tuli yht. 5 viikkoa ja se oli riittävästi!

        vain pari päivää. Eli tiistai-aamusta torstai-aamuun. Sairaslomaa 1.5 vkoa.


      • Sanna
        ollut kirjoitti:

        Mä olin sairaalassa tiistai-aamusta perjantai-aamuun eli 3 päivää.
        Sairaslomaa tuli yht. 5 viikkoa ja se oli riittävästi!

        vain pari päivää. Eli tiistai-aamusta torstai-aamuun. Sairaslomaa 1.5 vkoa.


      • kyselee
        Sanna kirjoitti:

        vain pari päivää. Eli tiistai-aamusta torstai-aamuun. Sairaslomaa 1.5 vkoa.

        mikä vaikuttaa sairasloman pituuteen, koska on noinkin suuria eroja ja kyseessä on ollut sama toimenpide? Itse joudun työssäni nostelemaan, sekin huolestuttaa leikkauksen jälkeen.


      • Tyytyväinen
        kyselee kirjoitti:

        mikä vaikuttaa sairasloman pituuteen, koska on noinkin suuria eroja ja kyseessä on ollut sama toimenpide? Itse joudun työssäni nostelemaan, sekin huolestuttaa leikkauksen jälkeen.

        1,5 viikon sairasloma.

        Minä olin sairaalassa 2 vrk, sairaslomaa oli 3 vkoa. Jälkitarkastuksessa olisin saanut lisää, mutta en katsonut tarvitsevani.

        Jos leikkaus tehdään vatsapeitteiden läpi, on sairasloma ymmärtääkseni automaattisesti vähintään 4 vkoa. Ja varmasti työn raskaus vaikuttaa loman pituuteen. Siitä kannattaa kertoa todistuksen kirjoittavalle lääkärille.


      • Sanna
        Tyytyväinen kirjoitti:

        1,5 viikon sairasloma.

        Minä olin sairaalassa 2 vrk, sairaslomaa oli 3 vkoa. Jälkitarkastuksessa olisin saanut lisää, mutta en katsonut tarvitsevani.

        Jos leikkaus tehdään vatsapeitteiden läpi, on sairasloma ymmärtääkseni automaattisesti vähintään 4 vkoa. Ja varmasti työn raskaus vaikuttaa loman pituuteen. Siitä kannattaa kertoa todistuksen kirjoittavalle lääkärille.

        Minulla tehtiin alakautta, ja kevyesti sain/pystyn nostelemaan tuon 1.5vkon jälkeen. Jo 4 pv leikkauksesta oli olo kuin ei missään olisi ollutkaan, lievää väsymystä vain.


      • ollut
        kyselee kirjoitti:

        mikä vaikuttaa sairasloman pituuteen, koska on noinkin suuria eroja ja kyseessä on ollut sama toimenpide? Itse joudun työssäni nostelemaan, sekin huolestuttaa leikkauksen jälkeen.

        Mulle tuli se 5 viikkoa siksi kun vatsanpeitteiden läpi tehty leikkaus luokitellaan ja onkin iso leikkaus eli kun vatsaa avataan noin 15 cm niin eihän sellaisen haavan paraneminen tapahdu 2 viikossa. Kivut olivat kyllä ihmeen vähäiset, särkylääkkeitä käytin noin viikon ja osin lääkärin suosituksesta.
        Alakautta leikattu leikkaus on ihan eri tyyppinen! Mutta sairaalassa oloajoissa ei juuri eroavaisuuksia ole, ainakin mun sairaalakaverit joilta leikattiin alakautta, olivat ainakin 3 pv. sisällä, ei kukaan päässyt sen nopeemmin pois. Ja toisaalta ei se sairaalassaolo niin kauheeta ollut, mulla oli oma huone ja telkku ja tosi kivat hoitsut.


      • 2 vrk
        kyselee kirjoitti:

        hei,
        itselläni on edessä sama operaatio syyskuun lopussa. Olitko kauan sairaalassa toimenpiteen jälkeen, kuinka pitkä oli sairasloma?

        Toimenpide tehtiin tähystämällä tiistaina ja kotiin torstaina. Sairaslomaa sain 5 viikkoa työni vuoksi. Vaikka vatsalla vain pieniä haavoja, täytyy muistaa että vatsaa on operoitu paljon ja vatsan sisällä on paljon paranevia haavoja. Keskustele lääkärisi kanssa sopivasta loman pituudesta! Tuo 1,5 vk on kyllä liian lyhyt toipumis aika ainakin pienen lapsen äitinä ajatellen...


      • Sanna
        ollut kirjoitti:

        Mulle tuli se 5 viikkoa siksi kun vatsanpeitteiden läpi tehty leikkaus luokitellaan ja onkin iso leikkaus eli kun vatsaa avataan noin 15 cm niin eihän sellaisen haavan paraneminen tapahdu 2 viikossa. Kivut olivat kyllä ihmeen vähäiset, särkylääkkeitä käytin noin viikon ja osin lääkärin suosituksesta.
        Alakautta leikattu leikkaus on ihan eri tyyppinen! Mutta sairaalassa oloajoissa ei juuri eroavaisuuksia ole, ainakin mun sairaalakaverit joilta leikattiin alakautta, olivat ainakin 3 pv. sisällä, ei kukaan päässyt sen nopeemmin pois. Ja toisaalta ei se sairaalassaolo niin kauheeta ollut, mulla oli oma huone ja telkku ja tosi kivat hoitsut.

        Kyllä minä todellakin olin jo ihan normaalissa voinnissa jo viikon päästä leikkauksesta. Ei kertakaikkiaan mitään kipuja, tai muita tuntemuksia, vuotoja ym. 2 vkoa kirjoitti sairaslomaa, josta käytin vain 1.5vkoa. Kyllä nämä ovat niin ihmisestä ja iästä kiinni, ettei voi sanoa, mitä kenenkin kannattaa/voi olla sairaslomalla.
        --Sanna


    • Tyytyväinen

      Olin kohdunpoistoleikkauksessa tammikuussa. Leikkaus on iso. Minulla täydellinen toipuminen kesti lähes 4 kuukautta, vaikka leikkaus tehtiin alakautta. Kohdun lisäksi poistettiin 5,6 cm myooma. Tämäkin kertoo jotain emättimen venyvyydestä. Yhdyntäkielto on 4 viikkoa ja sitä kannattaa noudattaa. Sain sairaalasta kirjalliset ohjeet, joissa tämäkin oli kerrottu. Muu seksi ei tietenkään ole kiellettyä.

      Olen kuukautisten ja ehkäisyn loputtua löytänyt seksuaalisuuteni uudestaan. Myös mieheni on hyvin tyytyväinen. Avioliitossa olen ollut 25 v. Joskus aikaisemmin tunsin yhdynnässä kipua alavatsassa, en enää.

      Psyyken merkitystä ei kannata vähätellä. Kohdunpoisto ei vaikuta naisellisuuteen.

      • Mieltä

        sun kanssa, psyyken merkitystä tässä asiassa ei pidä vähätellä. Osalle naisista se ei ole pelkästään läpihuutojuttu vaan vaatii henkistä hyväksymistä. Aika pitkä aika toi puoli vuotta!


      • laidy
        Mieltä kirjoitti:

        sun kanssa, psyyken merkitystä tässä asiassa ei pidä vähätellä. Osalle naisista se ei ole pelkästään läpihuutojuttu vaan vaatii henkistä hyväksymistä. Aika pitkä aika toi puoli vuotta!

        Mites olette toipuneet ne keneltä poistettu vatsanpeitteet avaamall.Itse sain valita kohdun poiston tavan valitsin tuon avoleikkauksen.Kuullut jos alateitse poistetaan seksi sen jälkeen vaikeanpaa.Minulla leikkaus marraskuussa.Tutultani esim.jouduttiin tekee korjausleikkaus kun yhdyntä ei onnistunut enää kun kohtu poistettiin alateitse.


      • seksitön setä
        laidy kirjoitti:

        Mites olette toipuneet ne keneltä poistettu vatsanpeitteet avaamall.Itse sain valita kohdun poiston tavan valitsin tuon avoleikkauksen.Kuullut jos alateitse poistetaan seksi sen jälkeen vaikeanpaa.Minulla leikkaus marraskuussa.Tutultani esim.jouduttiin tekee korjausleikkaus kun yhdyntä ei onnistunut enää kun kohtu poistettiin alateitse.

        Vaimolta poistettiin kohtu alakautta. Sairaslomaa 3vko ja yhdyntäkielto 3.5kk?? Onko tosi? Mitä netistä lukenut niin on 4-6vko.


      • Huijaa sinua
        seksitön setä kirjoitti:

        Vaimolta poistettiin kohtu alakautta. Sairaslomaa 3vko ja yhdyntäkielto 3.5kk?? Onko tosi? Mitä netistä lukenut niin on 4-6vko.

        Ei ole tosi, vaimosi huijaa sinua. Kysy suoraan. Hoito-ohjeet eivät vaihtele noin paljon


      • Vain kuukausi
        seksitön setä kirjoitti:

        Vaimolta poistettiin kohtu alakautta. Sairaslomaa 3vko ja yhdyntäkielto 3.5kk?? Onko tosi? Mitä netistä lukenut niin on 4-6vko.

        Yhdyntä, uiminen, ammekylpy kiellettyjä KUUKAUDEN AJAN kohdunpoistoleikkauksesta

        . Vaimosi puhuu muunneltua totuutta.


      • seksitön setä
        Vain kuukausi kirjoitti:

        Yhdyntä, uiminen, ammekylpy kiellettyjä KUUKAUDEN AJAN kohdunpoistoleikkauksesta

        . Vaimosi puhuu muunneltua totuutta.

        Minkäs teet kun vaimo väittää muuta? Pitkä selibaatti edessä. Saattaa halut hyytyä itselläkin...


      • Ajaa toisen luo
        seksitön setä kirjoitti:

        Minkäs teet kun vaimo väittää muuta? Pitkä selibaatti edessä. Saattaa halut hyytyä itselläkin...

        Sanot suoraan, että hoito-ohjeet eivät vaihtele noin paljon, ja kysyt miksi valehtelee? Kummallinen vaimo, sano että täytyy mennä maksulliseen. Hänhän ajaa sinut toisen syliin.


      • hohhoijaa3
        Ajaa toisen luo kirjoitti:

        Sanot suoraan, että hoito-ohjeet eivät vaihtele noin paljon, ja kysyt miksi valehtelee? Kummallinen vaimo, sano että täytyy mennä maksulliseen. Hänhän ajaa sinut toisen syliin.

        Ai että jos seksistä täytyy pidättäytyä syystä tai toisesta muutaman kuukauden ajan, täytyy paineita päästellä muualla? Juupa juu, kovin on hyvällä tolalla sinunkin suhteesi.


      • Vaimo siis valeht.
        hohhoijaa3 kirjoitti:

        Ai että jos seksistä täytyy pidättäytyä syystä tai toisesta muutaman kuukauden ajan, täytyy paineita päästellä muualla? Juupa juu, kovin on hyvällä tolalla sinunkin suhteesi.

        Kyllä seksi kuuluu parisuhteeseen. Minkälainen vaimo valehtelee? Jos olisin tuo mies, pyytäisin selvitystä. Väheksykää vaan seksiä, miehet hakevat sitä muualta.


      • Sallysisko
        Ajaa toisen luo kirjoitti:

        Sanot suoraan, että hoito-ohjeet eivät vaihtele noin paljon, ja kysyt miksi valehtelee? Kummallinen vaimo, sano että täytyy mennä maksulliseen. Hänhän ajaa sinut toisen syliin.

        Parempi olla uskollinen vaimolle ja pyytää, että voi hyväillä muuten. Se on yksilöllistä ja vähän kiinni siitäkin,minkäkokoinen mielellä on, niin ei kannata heti revitellä. Voi nauttia onnesta koko elämän ajan. Seksi on osa yhteistä elämää, mutta se ei merkitse koko elämää. On miehiäkin, jotka ei pysty aina olemaan, kun vaimo haluaa. Huoruuteen ei kannata ketään yllyttää, siinä menee siunaus elämästä. Pysy vain lujana ja uskollisena. Rukoilen teidän puolestanne!


    • Hohhoijaa3

      Sanoinko väheksyväni seksiä? Väheksyn tuota iän kaiken elänyttä asennetta, joka kuultaa tekstistäsi: että seksi olisi miehelle tärkeämpää kuin naiselle, ja jos vaimo ei muutamaan kuukauteen "antaisi", menisi hän muualta sitä hakemaan.

      Omassa parisuhteessani seksillä on toki tärkeä osa, mutta jos syystä tai toisesta - johtuisipa se sitten minusta tai miehestäni - joutuisimme pidättäytymään muutaman kuukauden, en usko, että kumpikaan menisi sitä muualta hakemaan. Jos suhde on muuten kunnossa, kestää se jonkin aikaa kestävän selibaatinkin - eikä yhdyntä ole ainoa tapa seksin harrastamiseen.

      • seksitön setä

        En lähtis pettämään. Ihmettelen vain lääkärin ohjeita. Onneksi vaimo ottaa suihin ;)


    • kohdunpoisto

      Nykyään kohdunpoisto tehdän tähystyksellä alapään kautta.

      Jos on kauhean lihava, niin tehdään vatsan kautta.

      Sairaslomaa saa 3-5 viikkoa riippuen tapauksesta.

      Yhdyntää voi harrastaa, kun leikkauksesta on vähintään 5 viikkoa.

      Toki eri kohdunpoistot ovat erilaisia, joten kannattaa totella lääkäriä.

      Mutta 3,5 kk vaikuttaa turhankin pitkältä ajalta ja silloin pitää selvittää, mitä sieltä on leikattu ja miten?

      Itse en päässyt yhdyntäkivuista eroon edes kohdunpoistolla, kun se nahka ei vaan veny siellä emättimen perällä. Ja siihen venymiseen ei terapiat auta.

      • Leikattu

        No minulle kyllä tehtiin avoleikkaus, vaikka hoikka olenkin.
        Ruumiinrakennetta enemmän leikkaustapaan vaikuttaa se, miksi leikataan ja minkä kokoinen kohtu.


    • Kohtakohduton

      Itte menossa kohdun poistoon eikä mitään tietoo vielä et miten leikkaus tehdään... epäilen suuresti et vatsan läpi, siellä möllöttää pari myoomaa. 12x8 ja 11x9 senttiset "tyypit".
      Tätä on nyt vitkuteltu vuosi. Lääkärien kommentit olleet et ku on niin suuri riski aina kun leikataan et odotellaan jos vaikka kutistuvat...?
      Enemmän tuntuu et kasvavat ja olo on ku ois lähes viimesillään paksuna.
      Vatsa on kivikova pallo ja kaikki voimakkaampi koskeminen tuntuu ikävältä.
      Et tsemppii kaikille poiston jo läpikäyneille ja vielä operaatiota odottaville... ☺

      • Jaja123

        Hyvin kaikki menee. Maltat olla iisisti
        toimenpiteen jälkeen. Mulla sama juttu . Isot myoomat ja rakkulat. Alateitse poistettiin. Munasarjat jäi. Vko nyt toimenpiteestä. Välilä kipuja mut Oon tyytyväinen


    • jälkeen

      Jos tulee seksiongelmia niin ne johtuu päästä (asenteesta) ei kohdun poistosta. Mun kumppanista tuli toipumisen jälkeen yllätyksiin taipuva, erittäin aloitteellinen ja hieman dominoiva sängyssä.

    • Anonyymi

      Voi tulla myös jälkeenpäin virtsankarkailua joka tappaa seksin ja muita särkyjä koettu on sekin ja ne taas haittaa haluja

    • Anonyymi

      Minulla kohdunpoistosta 3kk ja eka yhdyntä oli jo 3vk poistosta, se kerta oli ok mutta nyt 3kk jälkeinen kerta kyllä tuntui jysähtävän kuin seinään ja ilkeä kipu joka työnnöllä.
      Ja jostain vuotaa verta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe