Millaiselle levylle valokuvat kannattaa tallentaa? Ja miten kyseinen juttu esim. nerossa toimii?
Valokuvat talteen
8
630
Vastaukset
- ...
Ja varmuuskopiot täytyy tehdä kerran vuodessa uudelle levylle, koska kotipolttoisten levyjen säilyvyys ei ole kovinkaan pitkä.
- ...
Nerossa "tee datalevy" ja eiku kuvat talteen...:)
- pienentää
... kirjoitti:
Nerossa "tee datalevy" ja eiku kuvat talteen...:)
Siis pitääkö kuvat pienentää? eihän tohon levylle mahdu muuten mitää....
- ;))
pienentää kirjoitti:
Siis pitääkö kuvat pienentää? eihän tohon levylle mahdu muuten mitää....
Eihän siihen levylle mahdu kuin n. 735 kappaletta megaisia kuvia ;)
- ilona
kiinnostais tietää miksei kotipolttoiset cdt säily pitkään? Onko näin kaikkien kotipoltt. levyjen kohdalla? Koskeeko tää vain valokuvia vai myös musaa?
- ...
pienentää kirjoitti:
Siis pitääkö kuvat pienentää? eihän tohon levylle mahdu muuten mitää....
...eikä myöskään kannata. Kuvat kannattaa aina säilyttää alkuperäisessä resoluutiossa. Levyjä joudut vaan tekemään useampia. Tietenkin voit hankkia dvd aseman. DVD levyille mahtuukin jo 4,7 gigaa.
- ...
ilona kirjoitti:
kiinnostais tietää miksei kotipolttoiset cdt säily pitkään? Onko näin kaikkien kotipoltt. levyjen kohdalla? Koskeeko tää vain valokuvia vai myös musaa?
Tekniikka ei vaan ole niin kehittynyttä. Ei ole mitään väliä mitä levylle tallennat, ne eivät säily pitkään. Toisaalta eihän ne dc-r levyt maksa nykyään juuri mitään (n 0,50€/kpl). Kovalevytkään eivät ole ikuisia.
ilona kirjoitti:
kiinnostais tietää miksei kotipolttoiset cdt säily pitkään? Onko näin kaikkien kotipoltt. levyjen kohdalla? Koskeeko tää vain valokuvia vai myös musaa?
cd levyilla sailyy hyvin tiedot tallessa jos sailyttaa levyt oikein. aika jossa ne saattaa menna pilalle on teoriassa jossain muutamissa vuosikymmenissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651596
- 104931
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16605ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m158486Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;188428- 26419