HALPAA LAINAA???

artsibal-amore

olisiko juuri sinulla hyviä vinkkejä mistä kannattaa kysyä, tai miten kannattaa toimia etsiessä halpaa asuntolainaa???? pistä tulemaan jos on.
tarvetta olisi noin 60 000 eurolle.

15

11474

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • linccivincci

s.p.

• Mutta aina mukana :-)

Ootko kysyny pankeista?

Jos sulla on kohtuulliset tulot, käsiraha asuntoon jne.. niin soita omaan pankkiisi ja sanot, että ottasin lainan teiltä, jos annatte 0,6% marginaalilla.

Jos suostuvat, niin turha mennä muualle jotain kymmenystä tinkimään.

Jos eivät suostu, niin sama kysymys seuraavaan pankkiin ja lupaus että kaikki asiat siirtyy sinne, jos laina irtoaa.

Ei mitään nöyristelyjä pankkien edessä tässä suhdannevaiheessa.

• taavi

Saat jopa ilman vakuuksia, mutta vain 20000 euroa.

• lainallinen

2,7%:ia. Omasta mielestäni ihan kohtuu halpa laina...

• kaija-hillevi

samaa maksan minä

• heppu
        kaija-hillevi kirjoitti:

samaa maksan minä

mulla markinaali 0,5. Eikä tehny tiukkaakaan tinkiä. Kokonaiskorko 2,67%.

• 0.4%
        heppu kirjoitti:

mulla markinaali 0,5. Eikä tehny tiukkaakaan tinkiä. Kokonaiskorko 2,67%.

Ei omia säästöjä, lainan määrä 180 000 euroa.

• pihi
        0.4% kirjoitti:

Ei omia säästöjä, lainan määrä 180 000 euroa.

entä vakuudet?

• artsibal-amore
        pihi kirjoitti:

entä vakuudet?

mitä se marginaalivero oikein tarkottaa?? onko se pankin oma "kymmennys" esim euroborin päälle? niin ja kun ei ole vakuuksia kuin hlö takaus, asunto ja valtiontakaus omia ei, niin vaikuttaako se lainan korkoon? entä mitä lainan muut kustannukset?
        vaihteleeko ne paljon eri pamkeissa?
        Olen pyytänyt eri pankeilta laskelmia, mutta kaikki ei ole suostuneet edes niitä antamaan, koska ne "sitoo" pankkia. Sillä ei ole ollut väliä, vaikka olen kertonut, että haluan paperin joka ei sido ketään, mutta olisi mahdollisimman totuuden mukainen, jotta voin vertailla pankkien hintatasoa, jotta voin pyytää sen perusteella tarjouksen, sitten kun sen aika on. Pankit kuitenkin haluaa sitoa sut heti omakseen ja pitäis olla jo heti takaajien nimet papereissa. Tietenkään en ole lähtenyt tähän hommaan mukaan ollenkaan. siis vinkkejä otetaan vastaan edelleen. ja kiitos vastauksista.

• keke kekettäjä
        artsibal-amore kirjoitti:

mitä se marginaalivero oikein tarkottaa?? onko se pankin oma "kymmennys" esim euroborin päälle? niin ja kun ei ole vakuuksia kuin hlö takaus, asunto ja valtiontakaus omia ei, niin vaikuttaako se lainan korkoon? entä mitä lainan muut kustannukset?
        vaihteleeko ne paljon eri pamkeissa?
        Olen pyytänyt eri pankeilta laskelmia, mutta kaikki ei ole suostuneet edes niitä antamaan, koska ne "sitoo" pankkia. Sillä ei ole ollut väliä, vaikka olen kertonut, että haluan paperin joka ei sido ketään, mutta olisi mahdollisimman totuuden mukainen, jotta voin vertailla pankkien hintatasoa, jotta voin pyytää sen perusteella tarjouksen, sitten kun sen aika on. Pankit kuitenkin haluaa sitoa sut heti omakseen ja pitäis olla jo heti takaajien nimet papereissa. Tietenkään en ole lähtenyt tähän hommaan mukaan ollenkaan. siis vinkkejä otetaan vastaan edelleen. ja kiitos vastauksista.

Marginaaliveroasteella tarkoitetaan yleensä lisätulon veroastetta. Esimerkki: tulo 100 e, vero% 30, lisätulo 50e, kokonaistulo 150e, kokonaisveroaste 40% ja kokonaisveron määrä 60e,
        lisätulosta maksettava 60e-30 = 30e. 30/50=60 %.

Korkomarginaali on asiakkaan valitseman viitekoron päälle pankin ja asiakkaan sopima pankin preemio, joka ei muutu vaikka viitekoron taso muuttuisi. Esim. euribor 12 2,20 marginaali 0,6 korko 2,8.

Pankit hinnoittelevat antolainauksen asiakaskohtaisen riskin mukaan. Ensisijaisesti ehdottomasti katsotaan asiakkaan mahdollisuutta maksaa laina sovitusti pois. Vakuudet ovat suojautumiskeino: jos lainaa ei makseta, pankki pelastaa vakuuksilla mitä pelastettavissa on. Aina, jos näin pitkälle mennään, pankki on tyytymätön vaikka saisi pääomansa pois.

Pankeilta saat kyllä hintatarjouksia puhelimitse tai tapaamisessa, mutta se edellyttää, että kerrot ja osoitat tietosi oikein. Pankki ei sitoudu tietoihin, koska lopullinen tietojen tsekkaus tehdään sopimusvaiheessa.

Ja tuo jossain vaiheessa ollut ajatus siitä, että pitäisi ottaa kulutusluotto sen 15 %:n osoittamiseksi: älkää jumalauta tehkö tuollaisia. Ajatelkaa se näinpäin: Jos ette tilannettanne rehellisesti kertomatta saisi pankista asuntolainaa, niin siihen on hyvä syy. Pankit ovat liikeyrityksiä, jotka haluavat, että te pystytte maksamaan lainanne takaisin. Jos näyttää siltä, että ette saa lainaa, niin sitten ette saa. Pankit kysyvät muita lainojanne, ja allekirjoittamalla sopimuksen vahvistatte ilmoittaneenne kaikki tietonne rehellisesti.

Pikavipin esittäminen säästönä on sopimusosapuolen luottamuksen pettämistä, erehdyttämistä ja muuta sopimusoikeudessa arvioitua moitittavaa käyttäytymistä. Jos ette selviydy lainoista niin tuo tulee ilmi, ja siinä vaiheessa saatte parhaassa tapauksessa rikossyytteen niskaanne.

Lopuksi: asukaa vuokralla kunnes säästöjä on riittävästi, tai ostakaa sellainen asunto johon teillä on sääntöjä noudattaen varaa.

• artsibal-amore
        keke kekettäjä kirjoitti:

Marginaaliveroasteella tarkoitetaan yleensä lisätulon veroastetta. Esimerkki: tulo 100 e, vero% 30, lisätulo 50e, kokonaistulo 150e, kokonaisveroaste 40% ja kokonaisveron määrä 60e,
        lisätulosta maksettava 60e-30 = 30e. 30/50=60 %.

Korkomarginaali on asiakkaan valitseman viitekoron päälle pankin ja asiakkaan sopima pankin preemio, joka ei muutu vaikka viitekoron taso muuttuisi. Esim. euribor 12 2,20 marginaali 0,6 korko 2,8.

Pankit hinnoittelevat antolainauksen asiakaskohtaisen riskin mukaan. Ensisijaisesti ehdottomasti katsotaan asiakkaan mahdollisuutta maksaa laina sovitusti pois. Vakuudet ovat suojautumiskeino: jos lainaa ei makseta, pankki pelastaa vakuuksilla mitä pelastettavissa on. Aina, jos näin pitkälle mennään, pankki on tyytymätön vaikka saisi pääomansa pois.

Pankeilta saat kyllä hintatarjouksia puhelimitse tai tapaamisessa, mutta se edellyttää, että kerrot ja osoitat tietosi oikein. Pankki ei sitoudu tietoihin, koska lopullinen tietojen tsekkaus tehdään sopimusvaiheessa.

Ja tuo jossain vaiheessa ollut ajatus siitä, että pitäisi ottaa kulutusluotto sen 15 %:n osoittamiseksi: älkää jumalauta tehkö tuollaisia. Ajatelkaa se näinpäin: Jos ette tilannettanne rehellisesti kertomatta saisi pankista asuntolainaa, niin siihen on hyvä syy. Pankit ovat liikeyrityksiä, jotka haluavat, että te pystytte maksamaan lainanne takaisin. Jos näyttää siltä, että ette saa lainaa, niin sitten ette saa. Pankit kysyvät muita lainojanne, ja allekirjoittamalla sopimuksen vahvistatte ilmoittaneenne kaikki tietonne rehellisesti.

Pikavipin esittäminen säästönä on sopimusosapuolen luottamuksen pettämistä, erehdyttämistä ja muuta sopimusoikeudessa arvioitua moitittavaa käyttäytymistä. Jos ette selviydy lainoista niin tuo tulee ilmi, ja siinä vaiheessa saatte parhaassa tapauksessa rikossyytteen niskaanne.

Lopuksi: asukaa vuokralla kunnes säästöjä on riittävästi, tai ostakaa sellainen asunto johon teillä on sääntöjä noudattaen varaa.

vaan tämäpä ei pidä paikkaansa. viimeisen viiden päivän aikana kolme pankkia on sanonut ei, kun olen heiltä halunnut saada laskelmaa vertailun vuoksi. olen kuvaillut heille tilanteen, miten aijon asiani hoitaa ja mikäli antamani tiedot olisi vääriä, itseänihän minä siinä pettäisin!! vai?

parhaimmillaan olen joutunut tinkaamaan asiasta 40 min ja tuloksetta. osa pankeista tekee laskelmat heti automaattisesti antamieni tietojen pohjalta, mutta, jotkut eivät halua vaan halua lähteä hommaan mukaan. Kai ne pelkää kilpailua??? tiedä sitä.

kiitos kuitenkin tiedoista. kyllä mullakin on joku järki päässä, kun lukee juttuja kaikilla ei. väliäiset hulttioratkaisut eivät vaan ole mun juttu.

• irma
        artsibal-amore kirjoitti:

vaan tämäpä ei pidä paikkaansa. viimeisen viiden päivän aikana kolme pankkia on sanonut ei, kun olen heiltä halunnut saada laskelmaa vertailun vuoksi. olen kuvaillut heille tilanteen, miten aijon asiani hoitaa ja mikäli antamani tiedot olisi vääriä, itseänihän minä siinä pettäisin!! vai?

parhaimmillaan olen joutunut tinkaamaan asiasta 40 min ja tuloksetta. osa pankeista tekee laskelmat heti automaattisesti antamieni tietojen pohjalta, mutta, jotkut eivät halua vaan halua lähteä hommaan mukaan. Kai ne pelkää kilpailua??? tiedä sitä.

kiitos kuitenkin tiedoista. kyllä mullakin on joku järki päässä, kun lukee juttuja kaikilla ei. väliäiset hulttioratkaisut eivät vaan ole mun juttu.

..niin solidaarisuutta..peliin..tässä tämä dekokratia taas parhaimmillaan....kaikille sama korko ja lainan saanti mahdollisuus..viva la cuba

• Ewian

ei ainakaan samposta kannata ottaa kun ne laskuttaa joka ikisesta asiasta. Tulee paljon ylimäräisiä kuuluja....

• trffuo
      • tiinaV82

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe