Air bag -varoitusvalo palaa

laguunikko

LAgunassani (97) palaa airbagin varoitusvalo. Pikkuhuollossa ei merkkiliikkeessä ei vikaa löytynyt, vaan kehoittivat hakeutumaan merkkihuollon testeriin. AUtossani on lisävaruste airbag apukuskin edessä hansikaslokeron paikalla. Mikä neuvoksi, merkkihuolto ainoa ja kallis vaihtoehto?? Katsastus painaa pian päälle eikä taida tuon valon palaessa mennä läpi.

Kiitos neuvoista!

9

3022

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Köpi69

Kokeileppas heilutella penkkien alta esikiristimien liittimiä.. muistaakseni siniset liittimet. Jos se ei auta ni juota ne johdot yhteen. yleensä niis on häikkää ku liittimet löystyy.

• Risuparta

On kyseessä Turvavyönkiristimien korjaus maksaa merkkiliikkeessä noin 60 euroa

• laguunikko

TOivottavasti tosiaan kyse on tästä. Kiitos näistä!

• lagu

Itsellä oli sama ongelma -96 laguna...suihkutin turvavöiden esikiristimien liittimiin (penkkien alla) crc:tä..vika loppui sillä..olivat ilmeisesti keränneet kosteutta ajan kans...

• laguunikko

Vika löytyi, kiitos asiantuntevien neuvojen! Kyse oli yksinkertaisuudessaan siitä, että olin autoa imuroidessani ronkkinut penkin alle niin, että siniset liittimet olivat irronneet toisistaan!

Nyt olisi taas syytä antaa palautetta korjaamolle, joka haki vikaa, ja laskutti ajan perusteella vaikka vikaa ei löytynytkään: "Vilkaiskaapa pojat ensi kerralla penkin alle!"

Yhtäkaikki, kiitos neuvojille, tämä oli kukkarolle sopiva hoito, rahaa säästyi väh. tuo 60€, ja epäilenpä, että enemmänkin!

• Jouko&Kosti

Jos merkkihuollossa ollut auto niin kyllä tuosta viasta pitäisi tietää. Merkkihuollosta on annettu jopa ohjeet että ne siniset palikat pitää poistaa ja juottaa ne johdot uudelleen kiinni.

Biliasta kysyin homman hintaa niin oli todella suolaista. Pienen soittelun kautta löysin kaverin kenellä testeri ja korjaa myös kyseisen vian. Hintaa taisi tulla 20e.

• LagunaII
        Jouko&Kosti kirjoitti:

Jos merkkihuollossa ollut auto niin kyllä tuosta viasta pitäisi tietää. Merkkihuollosta on annettu jopa ohjeet että ne siniset palikat pitää poistaa ja juottaa ne johdot uudelleen kiinni.

Biliasta kysyin homman hintaa niin oli todella suolaista. Pienen soittelun kautta löysin kaverin kenellä testeri ja korjaa myös kyseisen vian. Hintaa taisi tulla 20e.

Sain vinkin penkin alla olevista liittimistä Turun Keskusautohallista eli Turkulaisesta merkkiliikkeestä. Näin Turussa, jotain hyvää täälläkin päin. Opastivat vielä keskuslukonkin uudelleen ohjelmoinnissa ja vielä ilmaiseksi...

• rellukuski

TURVAVÖIDEN ESIKIRISTIMET ON KYTKETTY SAMAAN JÄRJESTELMÄÄN AIRBAGIN KANSSA.KUSKIN PENKIN ALLA ON JOHTOLIITOS JOKA EI ANNA KOSKETUSTA, JOKA PUOLESTAAN AIHEUTTAA AIRBAG-VALON PALAMISEN.EI OLE ISO HOMMA MERKKILIIKKEESSÄ KORJAUTTAA,EIKÄ KALLIS.

• honoluuuuluu

minulla räjähti turvavyönesikiristimet kesken ajon! onko korjaus hinnasta mitään tietoa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe