Joku puhui toisessa keskustelussa, että puutavara kannattaa tapuloida, jos sitä joutuu varastoimaan pitkään.. ettei homehdu tms.
Mutta mitä tarkoittaa tapulointi ja miten se tehdään?
Kiitos asiallisista vastauksista. Itsellä on puutavaraa tontilla ja tiedän, etteivät ne kauaa pressun alla hyvänä kestä..
Puutavaran tapulointi
3
1133
Vastaukset
- etsivä löytää
sanalla taapeli kuvahaussa.
Alarivin kuvien kautta saat taapelointiohjeet. - peukku68
niin laita niiden lautojen ja lankkujen sun muiden väliin vaakaan rimoja tai laudan pätkiä niin että ilam pääsee kiertämääm puiden välissä silloin vaakaan ja kun et laita niitä ihan kiinni toisiin niin ylös-alas. eli koko pino on harva ja läpi näkyy.. pressun kanssa kannattaa olla tarkka eli se ei saa olla maahan asti; maasta nouseva kosteus tiivistyy pressun alle ja koko homma menee hukkaan. alle hyvä laittaa vaikka trukkilavat ja pressu niihin kulmistaan kiinni. vältä kuivan tavaran taapelointia auringossa sillä silloin maasta nouseva kosteus ja auringon lämpö voi pahassa tapauksessa olla turmioksi jos kosteutta on kertynyt alle enemmän
- eipä ole ihan putkeen
mennyt tuo meikäläisen varastointi, turhan tiiviisti olen laudat latonut ja pressu vielä päälle ettei ilma varmasti ole päässyt kiertämään.
Nooh, kiitos kovasti neuvoista, yritän pelastaa vielä mitä pelastettavissa on. Miten muuten homeiset puut, voiko niitä vielä polttaa vai ovatko roskiskamaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760