Pikkusen taas vihanen

sth

Nyt tuolla Apulassa joku etsi vastuullisia koteja emonhylkäämille pennuille jotka ovat syntyneet 5.8. (seropia) Onneksi joku rekkurescue meni ne pelastamaan sieltä.
Tällästä se on kun pitää ne pennut vaan saada siltä meidän niin ihanalta mopelta...eikä sitte kuitenkaan osata mitään, kun tulee eka ogelma,
no juu.. osasihan tuo mennä Apulaan etsimään vastuullisia koteja imeväisille pennuille.

9

1248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • issu56

      No nii'in, sitähän se on, kun pitää vain pakosti saada ne pennut teettää milloin milläkin utopistisella verukkeella. Jessus sentään, jos kuules onkin ollut kyse vain siitä taitamattomuudesta opastaa sitä emää niiden pentujen hoitoon. Kaikki nartuthan eivät välttämättä ens alkuun ymmärrä, mitä niille pennuille pitäisi ylipäätään tehdä ja jos omistajana sitten lisäksi on sellainen, jolla on molemmat peukalot väärissä paikoissa, eikä ymmärrä hitustakaan mistään, niin lopputulos onkin tuossa. Todella hävettävää ja vielä kaiken lisäksi muutaman päivän vanhoille pennuille etsitään koteja, voi hallelujaa aamen!

      • xxx

        Kopioitu Apula "Selvennän vielä emon hylkäämistä pennuista. Olen ottanut yhteyttä Kokkolan eläinsuojeluyhdistykseen, Vaasan koiratarhaan ja useisiin eläinlääkäreihin. Sijaisemoja on vaikea saada, yksi löytyi mutta oli liian pienikokoinen imettämään näitä pentuja. Emon syöttäminen on poissuljettu mahdollisuus (käy kiinni pentuihin),vaikka hoiti pentuja syntyessään mutta ei anna maitoa. Ainoaksi mahdollisuudeksi, koirien pelastamiseksi on jäänyt nyt jo niille uuden Vastuullisen (!) kodin löytäminen. Toivotaan että sellainen löytyy kaikille pennuille."

        Siis kyllä on harvinaisen järjetön ihminen. Ei vissiin tullut mieleen ruveta syöttämään pentuja pullolla - tai laittaa emo sinne koppaan imettämään ja pitämään päästä kiinni! Ihan kun ne pysyisikin hengissä kun ne annetaan uusiin koteihin muutaman päivän ikäisinä!


      • issu56
        xxx kirjoitti:

        Kopioitu Apula "Selvennän vielä emon hylkäämistä pennuista. Olen ottanut yhteyttä Kokkolan eläinsuojeluyhdistykseen, Vaasan koiratarhaan ja useisiin eläinlääkäreihin. Sijaisemoja on vaikea saada, yksi löytyi mutta oli liian pienikokoinen imettämään näitä pentuja. Emon syöttäminen on poissuljettu mahdollisuus (käy kiinni pentuihin),vaikka hoiti pentuja syntyessään mutta ei anna maitoa. Ainoaksi mahdollisuudeksi, koirien pelastamiseksi on jäänyt nyt jo niille uuden Vastuullisen (!) kodin löytäminen. Toivotaan että sellainen löytyy kaikille pennuille."

        Siis kyllä on harvinaisen järjetön ihminen. Ei vissiin tullut mieleen ruveta syöttämään pentuja pullolla - tai laittaa emo sinne koppaan imettämään ja pitämään päästä kiinni! Ihan kun ne pysyisikin hengissä kun ne annetaan uusiin koteihin muutaman päivän ikäisinä!

        ei niin pienintäkään järkeä ole tuossa kylläkään. Mulla yksi narttu aikoinaan meinas rikuneerata olemalla huomioimatta pentujaan, tosin imetti kyllä, mutta makas kuin puujumala tekemättä yhtään mitään ylimääräistä. Aikani töitä tein pissatin ja kakatin, kunnes sitten keksin sotkea pentuihin kastiketta joka puolelle. Ja se tepsi ja siitä alkoi äityis sen nartun kohdalla. Toiselle kun näytin vastasyntynyttä, niin kuvitteli saavansa jotain hyvää, mutta refleksini toimivat ja yksi ainoa kunnon HYI TÄÄ ON SUN VAUVA, riitti siihen, eikä pennuilla ollut pienintäkään hätää.
        En voi ymmärtää tuollaista aivotoimintaa, kuin mitä noiden pentujen teettäjä osoittaa, ei ajatella yhtään mitään, eikä ymmärretä mistään tuon taivaallista. Nyt kyllä kiehun pitkän ajopäivän jälkeen oikein kunnolla.


      • sth
        issu56 kirjoitti:

        ei niin pienintäkään järkeä ole tuossa kylläkään. Mulla yksi narttu aikoinaan meinas rikuneerata olemalla huomioimatta pentujaan, tosin imetti kyllä, mutta makas kuin puujumala tekemättä yhtään mitään ylimääräistä. Aikani töitä tein pissatin ja kakatin, kunnes sitten keksin sotkea pentuihin kastiketta joka puolelle. Ja se tepsi ja siitä alkoi äityis sen nartun kohdalla. Toiselle kun näytin vastasyntynyttä, niin kuvitteli saavansa jotain hyvää, mutta refleksini toimivat ja yksi ainoa kunnon HYI TÄÄ ON SUN VAUVA, riitti siihen, eikä pennuilla ollut pienintäkään hätää.
        En voi ymmärtää tuollaista aivotoimintaa, kuin mitä noiden pentujen teettäjä osoittaa, ei ajatella yhtään mitään, eikä ymmärretä mistään tuon taivaallista. Nyt kyllä kiehun pitkän ajopäivän jälkeen oikein kunnolla.

        Meillä on ollut joskus kauan sitten rottis, joka
        keisarinleikattiin, ja kun heräsi niin ei millään tajunnut, että se pieni pentu oli sen oma
        (tuli vain yksi pentu)irvisteli pennulle ja murisi,oli kyllä valmis tappamaan sen pienen.
        Minä tyttöni kanssa pakotin sen emän imettämään sitä pentua, pakotimme koiran pesälaatikkoon maate, ja pidimme kiini etu ja takajaloista ja laitettiin pentu imemään, teimme näin kahden tunnin välein yötäpäivää,
        tuota kesti kolmepäivää, sitte emä jo alkoi itse hoitamaan pentua, ja loppu menikin sitte erittäin hyvin.

        (ekapäivänä pidin emällä imetyksenajan kuonokoppaakin)


      • ???
        sth kirjoitti:

        Meillä on ollut joskus kauan sitten rottis, joka
        keisarinleikattiin, ja kun heräsi niin ei millään tajunnut, että se pieni pentu oli sen oma
        (tuli vain yksi pentu)irvisteli pennulle ja murisi,oli kyllä valmis tappamaan sen pienen.
        Minä tyttöni kanssa pakotin sen emän imettämään sitä pentua, pakotimme koiran pesälaatikkoon maate, ja pidimme kiini etu ja takajaloista ja laitettiin pentu imemään, teimme näin kahden tunnin välein yötäpäivää,
        tuota kesti kolmepäivää, sitte emä jo alkoi itse hoitamaan pentua, ja loppu menikin sitte erittäin hyvin.

        (ekapäivänä pidin emällä imetyksenajan kuonokoppaakin)

        ei kait tollasella nartulla vaa lissä pentuja teetetty????


    • palstan hiljainen lukija.

      Jotenkin on kuitenkin hienoa, että pulassa oleva henkilö etsii kaikin keinoin apua. Kyllä minä vähän sympatiaakin tunnen...

      Tällä palstalla tietenkin ammattilaiset osaa kaiket hommat ja tyhmät kyykkikööt hiljaa kotonaan......

      Eritoten se pisti silmään, että täällä tiedetään paljon paremmin kuin ammattilaiset Kokkolan eläisuojeluyhdistyksessä, Vaasan koiratarhoissa ja useat eläinlääkärit yhteensä......?

      Kyllä mä veikkaan että ne oli jo kokeilleen sen kuonokopan ja pentujen viereen "pakottamisen" noidenkin ammattialisten toimesta? Muuta uutta ja avustavaa ei mielestni täältäkään ole tullut. Päivittelyssä sinänsä ei juurikaan tarvita osaamista? Tietenkin huippuunsa kehitettynä sekin on hienoa, ja tunnetaa myös nimellä viisastelu tai vit...lu?

      Kuinka moni näistä lukijoista on nyt vastannut Apulan ilmoitukseen ja kertonut tässä olisi hyvä keino......

      Tämä on koiramaisten ihmisten koiramainen palsta, aina kaikki uusi ja uudet kaverit haukutaan tuntematta pataluhaksi, ja vasta kun takapuoli on haistettu alkaa häntä heilua ja jotain mukavaa ja mielenkiintoista saattaa uudesta tulokista löytää.

      Joskus, tosin erittäin harvoin, sen jälkeen saattaa tulla pari kierrosta ihan asiallistakin keskustelua......

      • issu56

        herranen sentään ----- 3pv vanhoille pennuille etsitään vastuullisia koteja. Et ole tainnut olla vastasyntyneitten pentujen kanssa missään tekemisissä, kun noin asioita ajattelet!
        Niin, ja kerrohan mulle, miten monta koiratarhaa Vaasasta mielestäsi löytyy!?? Minä tiedän oikean vastauksen, mutta tiedätkö sinä?


      • sth

        No minä näin tuon Apulan ilmoituksen vasta kun tuo rekkureckue oli jo hoitamassa hommaa.

        Mutta jos omalle kohdalle tuollaista sattuu, en kyllä ekaks lähde imeville pennuille (4pv.)etsimään "vastuullisia koteja".
        Jos en muuta olis osannut tehdä niin olisin syöttänyt pennuille vastikemaitoa (tuttilullolla), jota on aina oltava varattuna kun koira saa pentuja, se nyt täytyy tietää vasta-alkajankin. Työlästä, mutta ne pennuthan on hoidettava.
        Ja mitä tulee noihin eläinsuojelu yhdistyksiin ja eläinlääkäreihin, niin ei heillä välttämäti ole sitä kokemusta, mikä on käytännössä oppineilla kasvattajilla. No on tietty noissa eläinlääkäreissäkin tietysti poikkeuksia, heidän alansa on vaan niin laaja ettei välttämäti tälläinen tilanne ole heille edes tuttu, sijaisemoa pystyvät etsimään muttei sitten ehken muuta.
        Kyllä minä luulen todella että täällä tiedetään jokinverran näistä pennutus asioista ainakin.
        Ehkä tuon pennuttajan olisi ollut hyvä piipahtaa täälläkin kysymässä asiasta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe