Mie en kyllä suoraan sanoen tajua

miksi ihmeessä

kukaan viitsii ryhtyä sijaisvanhemmaksi. Luvassa ehkä sairas lapsi, paljon työtä ja vaivaa, huono korvaus, ongelmia biologisten vanhempien kanssa eikä kiitosta heru.

25

1789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      Tätä on varmaan vaikea ymmärtää, mutta sijaisvanhemmaksi ryhtyminen on kyllä sitä että haluaa ympärilleen lapsia. Olen aina halunnut itselleni suuren perheen. "Omia" lapsia saimme vain 3 ja haave suuresta perheestä meinasi kariutua. Sijaisvanhemmuus toi siihen mahdollisuuden ja nyt elän sitä elämää, josta aina ainoa lapsena haaveilin. On ääntä, likaisia sormenjälkiä ikkunoissa, saappaan jälkiä lattioissa, tahmeita "tassuja" jotka ottavat kaulasta ja sanovat: äiti, minä tykkään sinusta. Raha tulee tämän jälkeen. Saan palkkaa työstäni, kulukorvausta ja lapsilisää. Mies ansaitsee jonkin verran. Rahallisesti emme ole rikkaita, mutta tulemme toimeen. Voiko elämältä muuta toivoa? Yhteistyö biovanhempien kanssa sujuu välillä hyvin, välillä huonosti. Riippuen täysin vanhempien terveydentilasta. "Vaihtelua" elämäämme tuo säännöllisin väliajoin vierailevat tukilapset.

      • ilmaisu

        on viestistäsi rakkaus itseesi. Käytät lapsia välineenä hoitaaksesi lapsuuden traumasi. Pohdipa tuota, äläkä syyttele loanheitosta, totuus tekee sinulle kipeää, toivon sinulle voimia.


      • yksi toinen
        ilmaisu kirjoitti:

        on viestistäsi rakkaus itseesi. Käytät lapsia välineenä hoitaaksesi lapsuuden traumasi. Pohdipa tuota, äläkä syyttele loanheitosta, totuus tekee sinulle kipeää, toivon sinulle voimia.

        Onneksi on sitten tullut sellainen "lapsuuden trauma", että aikuisena haluaa välittää ja huolehtia niistäkin, joista omat vanhemmat eivät huolehdi.


      • Itserakkaus
        ilmaisu kirjoitti:

        on viestistäsi rakkaus itseesi. Käytät lapsia välineenä hoitaaksesi lapsuuden traumasi. Pohdipa tuota, äläkä syyttele loanheitosta, totuus tekee sinulle kipeää, toivon sinulle voimia.

        että useampi bio vanhemmista myös olisivat itserakkaita niin ei tarvitsisi ollenkaan ottaa huostaan lapsi syistä mitkä ovat ne yleisimmät kuten varmasti tiedät itsekkin.


      • olla melkein
        ilmaisu kirjoitti:

        on viestistäsi rakkaus itseesi. Käytät lapsia välineenä hoitaaksesi lapsuuden traumasi. Pohdipa tuota, äläkä syyttele loanheitosta, totuus tekee sinulle kipeää, toivon sinulle voimia.

        kanssasi samaa mieltä tässä asiassa. Itse olen bio, jonka lapsi on adoptoitu sijaiskotiin, ja meillä on yhteistyö sujunut.

        Mutta pakosti särähtää korvaan vähän ikävän kuuloisena tämän sijaisäidin sinällään ihan kaunis kirjoitus.

        Ei kai ketään lasta, niinkuin ketään aikuistakaan, rakasta ennenkuin hänet tuntee. Jos haluaa ison perheen ja paljon lapsia ympärille, eikä jostain syystä saa tarpeeksi montaa "bio-omaa", olisi ehkä parempi yrittää adoptiota.

        Sijaisvanhemmuutta arvostan kovasti, varmasti on rankka elämäntapa, mutta mielestäni siinä pitäisi vaikuttimena olla auttamisen halu sekä lasta että bioperhettä kohtaan, ei niinkään oma toive saada lapsia. Sellaisilla motiiveilla varustetuista sijaisperheistä tulee helposti niitä jotka vastustavat aiheettakin kotiin palautumista.


      • jos tuolla
        olla melkein kirjoitti:

        kanssasi samaa mieltä tässä asiassa. Itse olen bio, jonka lapsi on adoptoitu sijaiskotiin, ja meillä on yhteistyö sujunut.

        Mutta pakosti särähtää korvaan vähän ikävän kuuloisena tämän sijaisäidin sinällään ihan kaunis kirjoitus.

        Ei kai ketään lasta, niinkuin ketään aikuistakaan, rakasta ennenkuin hänet tuntee. Jos haluaa ison perheen ja paljon lapsia ympärille, eikä jostain syystä saa tarpeeksi montaa "bio-omaa", olisi ehkä parempi yrittää adoptiota.

        Sijaisvanhemmuutta arvostan kovasti, varmasti on rankka elämäntapa, mutta mielestäni siinä pitäisi vaikuttimena olla auttamisen halu sekä lasta että bioperhettä kohtaan, ei niinkään oma toive saada lapsia. Sellaisilla motiiveilla varustetuista sijaisperheistä tulee helposti niitä jotka vastustavat aiheettakin kotiin palautumista.

        motiivilla ottaa lapsia,että haluaa suuren perheen kannattaisi adoptoida,koska aivan varmasti tekee kaikkensa ettei lapsi palautuisi omaan kotiinsa.Juuri tuollaisen sijaisäidin kanssa katkerimmat taistelut käydään huostaanoton purkamisesta,koska hän "ominut"lapset itselleen.


      • joka sana
        jos tuolla kirjoitti:

        motiivilla ottaa lapsia,että haluaa suuren perheen kannattaisi adoptoida,koska aivan varmasti tekee kaikkensa ettei lapsi palautuisi omaan kotiinsa.Juuri tuollaisen sijaisäidin kanssa katkerimmat taistelut käydään huostaanoton purkamisesta,koska hän "ominut"lapset itselleen.

        Totta joka sana. Tällaisia sijaisäitejä ei missään nimessä pitäisi päästää sijaisäideiksi. Ovat täysin väärin käsittäneet koko asian. Onneksi jotkut myöntävät sen.


      • !!!!!
        joka sana kirjoitti:

        Totta joka sana. Tällaisia sijaisäitejä ei missään nimessä pitäisi päästää sijaisäideiksi. Ovat täysin väärin käsittäneet koko asian. Onneksi jotkut myöntävät sen.

        Täällä ilmoittautuu yksi sijaisäiti, jonka yhtenä motiivina on alusta lähtien ollut iso perhe !

        Olen vuosia toiminut myös kriisijoitusperheenä ja yllätys yllätys: Suurin osa kriisisijoitukseen tulleista lapsista on palautettu takaisin omaan bio kotiin. Ette varmaan usko tätäkään, mutta yhteistyö biovanhempien kanssa on sujunut erinomaisesti. Paria ongelma-äitiä luukuun ottamatta.


      • Siaisäiti!!!!!!!!!!!!
        !!!!! kirjoitti:

        Täällä ilmoittautuu yksi sijaisäiti, jonka yhtenä motiivina on alusta lähtien ollut iso perhe !

        Olen vuosia toiminut myös kriisijoitusperheenä ja yllätys yllätys: Suurin osa kriisisijoitukseen tulleista lapsista on palautettu takaisin omaan bio kotiin. Ette varmaan usko tätäkään, mutta yhteistyö biovanhempien kanssa on sujunut erinomaisesti. Paria ongelma-äitiä luukuun ottamatta.

        Mitkä ovat minun motiivini,siasäidin hommiinn.Ensinnäkin halua rikastua koska olen kuullut,että sijaisvanhemmille maksetaan reilusti.Ajattelin myös,että saan taloomme muutaman lapsen koska itse olen maho.Olen myös päättänyt,etteivät meidän siaslapset tule tapaamaan biovanhempiaan vaan aioin varastaa heidät meille omiksi.Tulen pitämään lapsia kuin omiani ja he saavat kyllä kuulla totuuden omista vanhemmistaan.Sossuja aioin pyöritellä ihan oman mieleni mukaan,koska olen luonnevammainen,alkoholisti,narkkari,pedofiili,jalapsuudentraumoista kärsivä ihmisraunio.Odotan päivittäin sossujen yhdeydenottoa ja nyt onkin luvassa kuusi lasta meidän yksiöön jossa ei ole omaa vessaa se on käytävällä.Asumme kaupungin keskustassa joten lapset joutuvat istumaan päivät kotona,ruokaa en osaa laittaa mutta onneksi naapurikorttelissa on mäkkäri.

        Tuohan on se tämän palsta sairaiden ihmisten luoma kuva sijaisvanhemmista. Yhtään sijaisvanhempaa joka tuota kuvausta vastaisi en kyllä tunne. No täällähän on kaikenlaisen roskan kirjoittelu sallittua.


      • "taidan olla samaa mie...
        !!!!! kirjoitti:

        Täällä ilmoittautuu yksi sijaisäiti, jonka yhtenä motiivina on alusta lähtien ollut iso perhe !

        Olen vuosia toiminut myös kriisijoitusperheenä ja yllätys yllätys: Suurin osa kriisisijoitukseen tulleista lapsista on palautettu takaisin omaan bio kotiin. Ette varmaan usko tätäkään, mutta yhteistyö biovanhempien kanssa on sujunut erinomaisesti. Paria ongelma-äitiä luukuun ottamatta.

        Minä kirjoitin tuon viestin joka alkaa "taidan olla samaa mieltä".

        Sinä sanot, että se on sinulla ollut yksi motiiveista, ja silloinhan se on ihan hyvä "lisäperuste".

        Minun mielipiteeni on edelleen, että jos sijaisvanhemmaksi aikova tai jo sijaisvanhempana toimiva näkee VAHVIMPANA TAI AINOANA kannustimenaan oman halun suureen perheeseen, kannattaisi niitä omia motiiveja harkita vielä uudelleen.

        Enkä missään kirjoituksessani ole koskaan haukkunut sijaisvanhempia, vaan yritän juuri nytkin saada aikaan sitä paljon peräänkuulutettua asiallista keskustelua. Ei minun silti tarvitse olla esim.sinun tai ketjun aloittajan kanssa samaa mieltä joka asiassa.

        Minun lapseni sijoitettiin minun mielenterveydellisten ongelmieni takia, ja on myöhemmin adoptoitu sijaisperheeseensä. Yhteistyö on toiminut tähän saakka kiitettävästi, mutta olen silti sitä mieltä että meidän kohdallemme sattui juuri sellainen pariskunta joka halusi lapsen ensisijassa omakseen. Ja heidän toiveensahan on tavallaan adoption myötä toteutunut.

        Olen kirjoittanut joitakin juttuja aiemmin nimimerkillä Leilani, jos haluat lukea tarkemmin. Tähän ketjuun en ehtinyt rekisteröitymään, kun kirjoitan ruoka-ja kahvitauolla.


      • näin ne äitykät
        ilmaisu kirjoitti:

        on viestistäsi rakkaus itseesi. Käytät lapsia välineenä hoitaaksesi lapsuuden traumasi. Pohdipa tuota, äläkä syyttele loanheitosta, totuus tekee sinulle kipeää, toivon sinulle voimia.

        "Tytär näki äidin puukotussurman

        43-vuotias nainen puukotti kihlattunsa kuoliaaksi maanantaina keskellä päivää. Naisen teini-ikäinen tytär todisti traagista tapahtumaa perheen keittiössä ja soitti hätäkeskukseen.

        Uhrin pelastamiseksi ei kuitenkaan ollut mitään tehtävissä, ja 59-vuotias mies ehti menehtyä jo ennen ambulanssin tuloa.

        Tapaus sattui Pohjanmaalla Isonkyrön Lehmäjoella sijaitsevassa perheen omakotitalossa. Tapahtumahetkellä talossa ei kolmikon lisäksi ollut muita perheenjäseniä.

        Tutkintaa johtavan komisarion Raimo Viinikaisen mukaan puukotusta edelsi perheriita, ja molemmat olivat nauttineet alkoholia.

        Nainen löi miestä keittiöveitsellä vain kerran, mutta rintaan uponnut isku oli tappava. Muista tapauksen yksityiskohdista poliisi vaikenee tutkinnallisista syistä.

        Kyrönmaan kihlakunnan poliisi pidätti naisen maanantaina, ja häntä esitetään vangittavaksi."

        Tänään Ilta-Sanomissa


      • oli normaali perhe,
        näin ne äitykät kirjoitti:

        "Tytär näki äidin puukotussurman

        43-vuotias nainen puukotti kihlattunsa kuoliaaksi maanantaina keskellä päivää. Naisen teini-ikäinen tytär todisti traagista tapahtumaa perheen keittiössä ja soitti hätäkeskukseen.

        Uhrin pelastamiseksi ei kuitenkaan ollut mitään tehtävissä, ja 59-vuotias mies ehti menehtyä jo ennen ambulanssin tuloa.

        Tapaus sattui Pohjanmaalla Isonkyrön Lehmäjoella sijaitsevassa perheen omakotitalossa. Tapahtumahetkellä talossa ei kolmikon lisäksi ollut muita perheenjäseniä.

        Tutkintaa johtavan komisarion Raimo Viinikaisen mukaan puukotusta edelsi perheriita, ja molemmat olivat nauttineet alkoholia.

        Nainen löi miestä keittiöveitsellä vain kerran, mutta rintaan uponnut isku oli tappava. Muista tapauksen yksityiskohdista poliisi vaikenee tutkinnallisista syistä.

        Kyrönmaan kihlakunnan poliisi pidätti naisen maanantaina, ja häntä esitetään vangittavaksi."

        Tänään Ilta-Sanomissa

        ei mikään huostaanotetun vanhempi.


      • outoa ajattelua
        jos tuolla kirjoitti:

        motiivilla ottaa lapsia,että haluaa suuren perheen kannattaisi adoptoida,koska aivan varmasti tekee kaikkensa ettei lapsi palautuisi omaan kotiinsa.Juuri tuollaisen sijaisäidin kanssa katkerimmat taistelut käydään huostaanoton purkamisesta,koska hän "ominut"lapset itselleen.

        olisi kummallista, että sijaisäiti, jolla on muutama lapsi, sanoisi, ettei halua suurta perhettä. Ei kai kukaan niitä lapsia luokseen ota, jos ei niitä halua ja niistä välitä?! Jos ei halua lapsia perheeseensä, niin ei sitten halua. Mutta jos haluaa, mitä väärää siinä oikein on?

        "Inhoan lapsia, en halua lapsia perheeseeni, sillä minulla ei ole lapsuuden traumoja. Ryhdynpä siis sijaisvanhemmaksi." Niinkös sijaisvanhempien pitäisi ajatella?


      • kuvittele sijais
        outoa ajattelua kirjoitti:

        olisi kummallista, että sijaisäiti, jolla on muutama lapsi, sanoisi, ettei halua suurta perhettä. Ei kai kukaan niitä lapsia luokseen ota, jos ei niitä halua ja niistä välitä?! Jos ei halua lapsia perheeseensä, niin ei sitten halua. Mutta jos haluaa, mitä väärää siinä oikein on?

        "Inhoan lapsia, en halua lapsia perheeseeni, sillä minulla ei ole lapsuuden traumoja. Ryhdynpä siis sijaisvanhemmaksi." Niinkös sijaisvanhempien pitäisi ajatella?

        lapsia adoptiolapsiksi.


      • ...
        olla melkein kirjoitti:

        kanssasi samaa mieltä tässä asiassa. Itse olen bio, jonka lapsi on adoptoitu sijaiskotiin, ja meillä on yhteistyö sujunut.

        Mutta pakosti särähtää korvaan vähän ikävän kuuloisena tämän sijaisäidin sinällään ihan kaunis kirjoitus.

        Ei kai ketään lasta, niinkuin ketään aikuistakaan, rakasta ennenkuin hänet tuntee. Jos haluaa ison perheen ja paljon lapsia ympärille, eikä jostain syystä saa tarpeeksi montaa "bio-omaa", olisi ehkä parempi yrittää adoptiota.

        Sijaisvanhemmuutta arvostan kovasti, varmasti on rankka elämäntapa, mutta mielestäni siinä pitäisi vaikuttimena olla auttamisen halu sekä lasta että bioperhettä kohtaan, ei niinkään oma toive saada lapsia. Sellaisilla motiiveilla varustetuista sijaisperheistä tulee helposti niitä jotka vastustavat aiheettakin kotiin palautumista.

        Onneksi minulla on tämä "trauma" ja koen, että lapset ovat rakkaita ja tärkeitä, vaikka eivät ole oma tekemiä. Meillä on avoimet ovet naapurien lapsille ja koulun jälkeen onkin joka päivä muutama lapsi viettämässä aikaa meillä ettei tarvitse olla kotona. Sijaislapsia en omasta mielestäni omi, vaikka toiveeni on ollut saada suuri perhe. Kaksi sijaislasta on vuosien saatossa kotiutettu ja yhteistyö heidän vanhempiensa kanssa sujui paremmin kuin. Olemme yhteydessä edelleen ja kesällä lapset viettävät meillä lomaa. Nyt olevat lapset tuskin kotiutuvat koskaan, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Tukiperhelapset käyvät säännöllisin väliajoin ja ei vanhemmat ole valittanut että omin heidät. Vasta täältä luin, että tällaiset äidit, jotka omistautuvat täysin lapsille, ovat juuri vihonviimeisiä ihmisiä sijaisvanhemmiksi.

        Adoptiotakin on mietitty, mutta miksi siihen ryhtyisimme, koska kotia/syliä/ rakkautta tarvitsevia lapsi löytyy lähempääkin kuin Kiinasta. Ikämme ja lapsilukumme puolesta muualta adoptoiminen tuskin onnistuisi.


      • kotiutuivat,kun
        ... kirjoitti:

        Onneksi minulla on tämä "trauma" ja koen, että lapset ovat rakkaita ja tärkeitä, vaikka eivät ole oma tekemiä. Meillä on avoimet ovet naapurien lapsille ja koulun jälkeen onkin joka päivä muutama lapsi viettämässä aikaa meillä ettei tarvitse olla kotona. Sijaislapsia en omasta mielestäni omi, vaikka toiveeni on ollut saada suuri perhe. Kaksi sijaislasta on vuosien saatossa kotiutettu ja yhteistyö heidän vanhempiensa kanssa sujui paremmin kuin. Olemme yhteydessä edelleen ja kesällä lapset viettävät meillä lomaa. Nyt olevat lapset tuskin kotiutuvat koskaan, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Tukiperhelapset käyvät säännöllisin väliajoin ja ei vanhemmat ole valittanut että omin heidät. Vasta täältä luin, että tällaiset äidit, jotka omistautuvat täysin lapsille, ovat juuri vihonviimeisiä ihmisiä sijaisvanhemmiksi.

        Adoptiotakin on mietitty, mutta miksi siihen ryhtyisimme, koska kotia/syliä/ rakkautta tarvitsevia lapsi löytyy lähempääkin kuin Kiinasta. Ikämme ja lapsilukumme puolesta muualta adoptoiminen tuskin onnistuisi.

        täyttivät 18vuotta ja huostaanotto muutenkin lakkasi.Huostaanotossahan on tarkoitus,että lapset kotiutetaan,kun huostaanoton kriteerit eivät täyty.Sinä olet ymmärtänyt ettei ikinä,niinkuin adoptiossa,ja voin vain sääliä lapsia ja biovanhempia tuollaiselta omavaltaiselta adoptiolta.Mistäs sinä tiedät ettei lapsia kotiuteta,tai siirretä sinulta pois jos vanhemmat haluavat ja sinusta valittavat.


      • ....
        kotiutuivat,kun kirjoitti:

        täyttivät 18vuotta ja huostaanotto muutenkin lakkasi.Huostaanotossahan on tarkoitus,että lapset kotiutetaan,kun huostaanoton kriteerit eivät täyty.Sinä olet ymmärtänyt ettei ikinä,niinkuin adoptiossa,ja voin vain sääliä lapsia ja biovanhempia tuollaiselta omavaltaiselta adoptiolta.Mistäs sinä tiedät ettei lapsia kotiuteta,tai siirretä sinulta pois jos vanhemmat haluavat ja sinusta valittavat.

        Lapset olivat kotiutuessaan vähän alle 10 vuotiaita ja ennättivät asua meillä muutaman vuoden. Nykyiset lapset asuvat luultavasti meillä aikuiseksi, koska toisella ei ole vanhempia lainkaan ja toisen yh-vanhempi sairastaa kuolemaan johtavaa tautia ja ennuste on tällä hetkellä hyvin huono.

        Itsekkäänä sijarina omin tietenkin lapset ja niinpä adoptiovalmistelut tuon orvon sijoitetun osalta on aloitettu.


      • outoa
        oli normaali perhe, kirjoitti:

        ei mikään huostaanotetun vanhempi.

        Onpa ihmeteltävä asia, että Suomessa jopa nainen voi olla päissään keskellä päivää.

        Ihmeteltävää sekin että Pohjanmaalla, vanhassa puukkojunkkarien valtakunnassa joku voi lyödä toista puukolla.


      • kyllä mielessä
        outoa kirjoitti:

        Onpa ihmeteltävä asia, että Suomessa jopa nainen voi olla päissään keskellä päivää.

        Ihmeteltävää sekin että Pohjanmaalla, vanhassa puukkojunkkarien valtakunnassa joku voi lyödä toista puukolla.

        useinkin,ettävoisi puukolla vetästä eukkoa.


      • Mamma
        kyllä mielessä kirjoitti:

        useinkin,ettävoisi puukolla vetästä eukkoa.

        Onko tämä viestiketju luonnehäiriöisten vai mielenterveysongelmaisten kirjoittama?


      • kateus voittaa kiimankin
        ... kirjoitti:

        Onneksi minulla on tämä "trauma" ja koen, että lapset ovat rakkaita ja tärkeitä, vaikka eivät ole oma tekemiä. Meillä on avoimet ovet naapurien lapsille ja koulun jälkeen onkin joka päivä muutama lapsi viettämässä aikaa meillä ettei tarvitse olla kotona. Sijaislapsia en omasta mielestäni omi, vaikka toiveeni on ollut saada suuri perhe. Kaksi sijaislasta on vuosien saatossa kotiutettu ja yhteistyö heidän vanhempiensa kanssa sujui paremmin kuin. Olemme yhteydessä edelleen ja kesällä lapset viettävät meillä lomaa. Nyt olevat lapset tuskin kotiutuvat koskaan, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Tukiperhelapset käyvät säännöllisin väliajoin ja ei vanhemmat ole valittanut että omin heidät. Vasta täältä luin, että tällaiset äidit, jotka omistautuvat täysin lapsille, ovat juuri vihonviimeisiä ihmisiä sijaisvanhemmiksi.

        Adoptiotakin on mietitty, mutta miksi siihen ryhtyisimme, koska kotia/syliä/ rakkautta tarvitsevia lapsi löytyy lähempääkin kuin Kiinasta. Ikämme ja lapsilukumme puolesta muualta adoptoiminen tuskin onnistuisi.

        ja tällä palstalla tyrmätään jokainen sijari milloin milläkin perusteella. Tiedetään muka kaikki toisesta, tuntemattomasta ihmisestä ja hänen "traumoistaan". Onhan se ihanaa, että joku haluaa ottaa vieraita lapsia kotiinsa, jos lapsi ei voi biovanhempiensa luona asua. Sijaisperhe kuitenkin tarjoaa lapselle kodin, toisenlaisen kuin esim. lastenkoti. Ei se sijareiden vika ole, että biovanhemmat eivät voi lapselle tarjota turvallista kotia. Kukaan ei toisen lapsia hoida ilman aitoa välittämistä ja mitä siitä jos lapsia vähän omiikin, kun realiteetit on selvillä. Mikä sen ihanampaa lapselle, kun tuntea että joku välittää aidosti! Onneksi sinunlaisiasi ihmisiä vielä löytyy tässä kyynisessä maailmassa jossa kadehditaan toiselta silmätkin päästä.


      • Jenny
        Siaisäiti!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        Mitkä ovat minun motiivini,siasäidin hommiinn.Ensinnäkin halua rikastua koska olen kuullut,että sijaisvanhemmille maksetaan reilusti.Ajattelin myös,että saan taloomme muutaman lapsen koska itse olen maho.Olen myös päättänyt,etteivät meidän siaslapset tule tapaamaan biovanhempiaan vaan aioin varastaa heidät meille omiksi.Tulen pitämään lapsia kuin omiani ja he saavat kyllä kuulla totuuden omista vanhemmistaan.Sossuja aioin pyöritellä ihan oman mieleni mukaan,koska olen luonnevammainen,alkoholisti,narkkari,pedofiili,jalapsuudentraumoista kärsivä ihmisraunio.Odotan päivittäin sossujen yhdeydenottoa ja nyt onkin luvassa kuusi lasta meidän yksiöön jossa ei ole omaa vessaa se on käytävällä.Asumme kaupungin keskustassa joten lapset joutuvat istumaan päivät kotona,ruokaa en osaa laittaa mutta onneksi naapurikorttelissa on mäkkäri.

        Tuohan on se tämän palsta sairaiden ihmisten luoma kuva sijaisvanhemmista. Yhtään sijaisvanhempaa joka tuota kuvausta vastaisi en kyllä tunne. No täällähän on kaikenlaisen roskan kirjoittelu sallittua.

        Moi. Kivasti kirjotettu, sait minut nauramaan. Itse olen 27 vuotias työtön, alkoa ottava ja minun poika on sioitettu ihanimpaan perheeseen mitä saatoin edes ikinä otottaa. Tietysti olin itsekkin kauhuissaan aluksi kaikesta, mutta asiat meni omalla painollaan, eikä minulta kukaan vie minun äitiyttä, äidin rakkautta, ei ikinä! rakastan lastani ja pystyn olemaan itse parempi vanhempi hänelle nyt, kiitos tue siasperheen!


      • Jenny
        kateus voittaa kiimankin kirjoitti:

        ja tällä palstalla tyrmätään jokainen sijari milloin milläkin perusteella. Tiedetään muka kaikki toisesta, tuntemattomasta ihmisestä ja hänen "traumoistaan". Onhan se ihanaa, että joku haluaa ottaa vieraita lapsia kotiinsa, jos lapsi ei voi biovanhempiensa luona asua. Sijaisperhe kuitenkin tarjoaa lapselle kodin, toisenlaisen kuin esim. lastenkoti. Ei se sijareiden vika ole, että biovanhemmat eivät voi lapselle tarjota turvallista kotia. Kukaan ei toisen lapsia hoida ilman aitoa välittämistä ja mitä siitä jos lapsia vähän omiikin, kun realiteetit on selvillä. Mikä sen ihanampaa lapselle, kun tuntea että joku välittää aidosti! Onneksi sinunlaisiasi ihmisiä vielä löytyy tässä kyynisessä maailmassa jossa kadehditaan toiselta silmätkin päästä.

        Sinäkin kirjoitat ihanasti


      • nauru on poissa
        Jenny kirjoitti:

        Moi. Kivasti kirjotettu, sait minut nauramaan. Itse olen 27 vuotias työtön, alkoa ottava ja minun poika on sioitettu ihanimpaan perheeseen mitä saatoin edes ikinä otottaa. Tietysti olin itsekkin kauhuissaan aluksi kaikesta, mutta asiat meni omalla painollaan, eikä minulta kukaan vie minun äitiyttä, äidin rakkautta, ei ikinä! rakastan lastani ja pystyn olemaan itse parempi vanhempi hänelle nyt, kiitos tue siasperheen!

        No naurahan oikein. Minua ei naurata, kun lapsi joutui olemaan vuosikaudet todella ala-arvoisessa paikassa.


      • usko tai älä
        kotiutuivat,kun kirjoitti:

        täyttivät 18vuotta ja huostaanotto muutenkin lakkasi.Huostaanotossahan on tarkoitus,että lapset kotiutetaan,kun huostaanoton kriteerit eivät täyty.Sinä olet ymmärtänyt ettei ikinä,niinkuin adoptiossa,ja voin vain sääliä lapsia ja biovanhempia tuollaiselta omavaltaiselta adoptiolta.Mistäs sinä tiedät ettei lapsia kotiuteta,tai siirretä sinulta pois jos vanhemmat haluavat ja sinusta valittavat.

        Eihän se nyt ihan noinkaan mene, kuten kuvittelet, että valitus vaan sijarista, niin lapsi palautetaan kotiin ja huosta puretaan. Siten monet luulevat asian olevan, valitettavasti. Huosta puretaan vasta, kun huost.oton syyt ovat poistuneet. Sijarista valittaminen aiheuttaa korkeintaan sen, että lapsi joutuu esim. takaisin lastenkotiin.
        Asiat täytyy osata pitää erillään toisistaan. Tämä sijarihan sanoi myös ettei mikään ole varmaa, vaikka oletettavaa on, että lapset jäävät pysyvästi. Itsellä kolme lasta asui meillä 21 vuotiaiksi asti, yksi kotiutui neljän vuoden jälkeen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8564
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe