ruokavalio

Nimetön

Miten laihduttajan kannattaa syödä Romaniassa? Onko ruoat rasvaisia, vai löytyy ravintoloista keveympiäkin vaihtoehtoja?

13

1945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Romaniassa käynyt

      Ihan suht terveellistä ruokaa saa kunhan jättää leikkeet ja ranskalaiset tilaamatta. Salaatteja suositaan paljonkin ja keittoja. Keitot hyviä ja halpoja. Romanian "erikoisuus" on lihakeitto jota me toki täällä suomessa syödään jo muutenkin =) Et sinä siellä nälkään tule kuolemaan se on varma :))

      • TTT

        Romanialainen ruoka on rasvaista ja täyttävää. Tilaapa salaatti, niin sen päällä on puoli litraa smetanaa salaattikastikkeena...

        Eräässä ravintolassa on jopa (ilmaisena) alkupalana silavan palasia...

        Kannattaa katsoa tosi tarkkaan mitä syö, ja varautua muutaman kilon painonnousuun jos on siihen taipuvainen. Jälkkärit (suklaapannukakut yms.) kannattaa suosiolla jättää väliin, samoin papanaci...

        Jotka ovat kyllä aivan taivaallisen hyviä!


      • palannut
        TTT kirjoitti:

        Romanialainen ruoka on rasvaista ja täyttävää. Tilaapa salaatti, niin sen päällä on puoli litraa smetanaa salaattikastikkeena...

        Eräässä ravintolassa on jopa (ilmaisena) alkupalana silavan palasia...

        Kannattaa katsoa tosi tarkkaan mitä syö, ja varautua muutaman kilon painonnousuun jos on siihen taipuvainen. Jälkkärit (suklaapannukakut yms.) kannattaa suosiolla jättää väliin, samoin papanaci...

        Jotka ovat kyllä aivan taivaallisen hyviä!

        Ruoat ainakaan mamaiassa ei todellakaan ollut rasvaisia, kyllä siellä voi laihduttajakin syödä vaikka pizzaakin sillä niissäkin oikeastaan vain kasviksia ! Ruoissa ei ollut edes nestettä keräävää suolaa (siksi vähän mauttomia) mutta voit siis huoletta syödä mitä vaan, ei ole rasvaista !!


      • Kummastelija
        TTT kirjoitti:

        Romanialainen ruoka on rasvaista ja täyttävää. Tilaapa salaatti, niin sen päällä on puoli litraa smetanaa salaattikastikkeena...

        Eräässä ravintolassa on jopa (ilmaisena) alkupalana silavan palasia...

        Kannattaa katsoa tosi tarkkaan mitä syö, ja varautua muutaman kilon painonnousuun jos on siihen taipuvainen. Jälkkärit (suklaapannukakut yms.) kannattaa suosiolla jättää väliin, samoin papanaci...

        Jotka ovat kyllä aivan taivaallisen hyviä!

        Ai on vai. Itse söin useinkin salaatin alkuruuaksi ja kyllä ne aina tuli ilman kastikkeita. Kummallisissa paikoissa olet käynyt syömässä jos smetanaa oot aina päällä saanut. Sitä paitsi se salattikastike siihen päälle pitää erikseen tilata, harvemmin tulee ns kaupanpäälle. Ruoka ei mitään rasvaista edes ollut, mikäli et sellaista ruokaa tilannut minkä kuuluukin olla hieman rasvaista. Alottajalle terveisiä, kyllä siellä saa paljonkin terveellisempää ruokaa kun osaa vaan tilata oikein.


    • tintti

      Lomalla voi kai vähän herkutella, mutta sen jälkeen pitää taas palata arkeen ja laihdutus puuhiin. Ja kyllähän se on niin että itse ainakin tuli liikuttuakin enemmän kun kävelee lömakohteessa paikasta toiseen eikä auto ole perseen alla joka hetki... don't worry =)

      • TTT

        Pitää muistaa etteivät turistipaikat ole "Romaniaa" vaan siellä tehdään ruuat enemmän turistien makuun. Aito romanialainen ruoka on rasvaista ja smetanaa tosiaan käytetään PALJON.

        Itse siellä työssä olleena, ja lihomiseen taipuvaisena pidin aina välillä kevytpäiviä jolloin söin vain jugurttia tms, muuten olisivat vaatteet käyneet pieniksi tosi nopsasti.


      • kihloissa romaniassa
        TTT kirjoitti:

        Pitää muistaa etteivät turistipaikat ole "Romaniaa" vaan siellä tehdään ruuat enemmän turistien makuun. Aito romanialainen ruoka on rasvaista ja smetanaa tosiaan käytetään PALJON.

        Itse siellä työssä olleena, ja lihomiseen taipuvaisena pidin aina välillä kevytpäiviä jolloin söin vain jugurttia tms, muuten olisivat vaatteet käyneet pieniksi tosi nopsasti.

        Itse olen myöskin nähnyt ja kokenut aitoa romaniaa, mutta siitä olen varma, että rasvainen ruoka ei kuulu romanialaiseen keittiöön!!!
        Maassa kun ei ole "turistipaikkoja" kuin oman maan kansalaisille, jossa he varmasti saavat ihka aitoa romanialaista ruokaa, ja suomalaiset lomailijat siinä sivussa...niiden kuukausien aikana, jotka olen romaniassa viettänyt, en ole rasvaista ruokaa nähnytkään...edes McDonaldsin ruoka ei ole siellä yhtä rasvaista kuin täällä.
        Joten laihduttajan on myös helppo ruokailla romaniassa ja nauttia aitoja perinneruokia!


      • ruoka ?
        kihloissa romaniassa kirjoitti:

        Itse olen myöskin nähnyt ja kokenut aitoa romaniaa, mutta siitä olen varma, että rasvainen ruoka ei kuulu romanialaiseen keittiöön!!!
        Maassa kun ei ole "turistipaikkoja" kuin oman maan kansalaisille, jossa he varmasti saavat ihka aitoa romanialaista ruokaa, ja suomalaiset lomailijat siinä sivussa...niiden kuukausien aikana, jotka olen romaniassa viettänyt, en ole rasvaista ruokaa nähnytkään...edes McDonaldsin ruoka ei ole siellä yhtä rasvaista kuin täällä.
        Joten laihduttajan on myös helppo ruokailla romaniassa ja nauttia aitoja perinneruokia!

        mitä ja millaista se on ?
        syökö henkilökunta siellä mäkkärissä itse ne rasvat, jos ne niin herkkua ovat, että läskinpalasia tuodaan turistillekin ilmaisiksi alkupaloiksi ?


      • romanialaisen kanssa ?
        kihloissa romaniassa kirjoitti:

        Itse olen myöskin nähnyt ja kokenut aitoa romaniaa, mutta siitä olen varma, että rasvainen ruoka ei kuulu romanialaiseen keittiöön!!!
        Maassa kun ei ole "turistipaikkoja" kuin oman maan kansalaisille, jossa he varmasti saavat ihka aitoa romanialaista ruokaa, ja suomalaiset lomailijat siinä sivussa...niiden kuukausien aikana, jotka olen romaniassa viettänyt, en ole rasvaista ruokaa nähnytkään...edes McDonaldsin ruoka ei ole siellä yhtä rasvaista kuin täällä.
        Joten laihduttajan on myös helppo ruokailla romaniassa ja nauttia aitoja perinneruokia!

        otan osaa.


    • dracula

      tähän ruokailuun liittyen voisin sanoa että vältä mamaiassa sijaitsevaa kiinalaista ravintolaa kuin ruttoa. Kävimme tyttöystäväni kanssa siellä syömässä ja vaikka olemme kasvissyöjiä niin jouduimme jättämään anoksemme kesken niiden käsittämättömän rasvamäärän takia. Kasvikset lilluivat rasvassa. Näköjään monelta muultakin jäi siellä ruuat syömättä...

      • vbn

        "anoksemme kesken niiden käsittämättömän rasvamäärän takia. Kasvikset lilluivat rasvassa."

        Ikävää, että sinulla oli tuollainen kokemus Mamaian kiinalaisesta ravintolasta. Minä kävin syömässä siellä neljä kertaa (katkarapuja, kanaa, possua sekä nautaa) enkä havainnut rasvan lilluvan. Ruoassa oli kasviksista ja lihasta erittynyttä nestettä kuten yleensäkin kiinalaisessa ruoassa.

        Ennätin kahden viikkoni aikana syödä 2 krt/vrk ulkona ja minun mielestäni kiinalainen oli yksi parhaimpia Mamaian ravintoloita. Palvelu oli erinomaista ja ruoan hinta/laatusuhde oli hyvä. Suosittu se näkyi myös olevan.

        Nuo olivat henkilökohtaisia kokemuksiani ko. paikasta, kasvisruokaa en siellä syönyt.


    • ottaa stressiä lomalla ?

      En laihduta, syön lomillani hyvin ja paljon, haluan nauttia ja maistella juuri paikallisruokia. Joka lomallani painoni on pudonnut silti, koska tulee liikuttua ahkerasti kaikkea mielenkiintoista katselemassa - ruokapöydässä istumisen vastapainoksi.

    • Anonyymi

      no mun frendi on romaniast ja niil kaikki ruuat on kauheita mössöjä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      936
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      48
      821
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      721
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      717
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      709
    6. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      677
    7. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      662
    9. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      653
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      600
    Aihe