Mieheni rakastui

Itsestään selvyyskö?

Minun tarinani on sellainen, että mieheni jätti minut 12 aviovuoden jälkeen. Sano vain, että meidän välillä on hohto hävinnyt. Asia tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta minulle kun hän tuli asiaa kertomaan puutarhaan.

Mieheni on ollut Venäjällä töissä useaan otteeseen. Hän kertoi, että siellä työn kautta tutustuneen jo kaksi vuotta sitten työasioiden yhteydessä paikalliseen naiseen. Mieheni uusi nainen on 14 vuotta minua nuorempi. Meillä on yksi lapsi mieheni kanssa. Jotenkin tuntuu siltä että ennen aikaan ihmisillä oli turvallisempaa kun ei ollut tätä kansainvälisyyttä ja lomaromanssien roskaa. Nykyään kaikki on pinnallista. Ihmiset hakevat "kaikki mulle heti ja nyt". Minä ainakin unelmoin aikanani sadun prinssistä jonka kanssa elämme elämämme onnellisena loppuun. Mutta ehkä se oli minulle itsestään selvä illuusio josta on todella pahamieli nyt kun olen heräämässä todellisuuteen.

25

8983

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen792

On todella surullista lukea tuollaista, toivon että jotenkin selviät tilanteesta ja miehesinkin tulisi järkiinsä.

Olet aivan oikeassa tuon globalisoitumisen ja lomaromanssien roskan kanssa.

Ainakin ennen pysyttiin omassa kylässä/kaupungissa tai anakin maassa eikä tarvittu muuta kuin oma perhe.

Lopulta, onhan se oma perhe se tuki ja turva, ainakin pitäisi olla.

Ei kai se uusi nuori lomatuttavuus voi samaa tarjota.

• Itsestään selvyyskö?

Sinulle nainen792 kiitos oli lohdullista lukea viestiäsi ja kiva todeta, että joku muukin kaipaa jotain pysyvää. Ei luoja ole meitä luonut hyppäämään "kukasta kukkaan" ja maasta toiseen. Entäs sitten kun kaikki me vanhenemme ja kysyn onnistuvatko lomaromanssit vanhempana mm. 60 vuotiaana niin mukavasti enää?

• Tähh
        Itsestään selvyyskö? kirjoitti:

Sinulle nainen792 kiitos oli lohdullista lukea viestiäsi ja kiva todeta, että joku muukin kaipaa jotain pysyvää. Ei luoja ole meitä luonut hyppäämään "kukasta kukkaan" ja maasta toiseen. Entäs sitten kun kaikki me vanhenemme ja kysyn onnistuvatko lomaromanssit vanhempana mm. 60 vuotiaana niin mukavasti enää?

No ehkäpä mies sen takia nyt on päättänyt toimia, kun se vielä on mahdollista. Ennen kun sitä ikää on 60v.

• nainen792
        Itsestään selvyyskö? kirjoitti:

minusta kyllä pysyvät asiat elämässä ovat tärkeitä yhdellle jos toisellekin.

Se on vain hassua miten kaikki eivät osaa niitä arvostaa.

Ja olen itse sitä mieltä että kun ihmiset menevät avioon, se on päätös elää sen ihmisen kanssa vaikka niitä houkutuksia tuleekin varmasti, mutta sitä päätöstä on kunnioitettava.

Varmasti useammat ihastuvatkin jossain vaiheessa mutta pitäisi jokin vastuu kantaa teoistaan, nimenomaan siitä sopimuksesta.

• Menolippu

Hei
      Matkasi jatkuu elämän tiellä vaikka reppuun tuli painoa.
      Elämä satuttaa ja kolhuja tulee.
      Pahimmat haavat tulee läheisten taholta.
      Sinussa ei ole mitää vikaa.
      Olet aivan normaalisti elänyt ja uskonut yhteishyvään ja uskollisuuteen. Niin tuleekin thdä. Älä syytä itseäsi.
      Tulet huomaamaan, että reitti on selvä ilman miestäsi.
      Mitä ihanaa onkaan edessäsi. Ties vaikka kokisit uuden rakastumisen uuteen ihanaan mieheen.
      Älä vaivu miettimään ainakaan, että et kelvannut sinuna.
      Et ole syy hohdon katoamiseen välillänne.
      Eläköön maatuskansa kanssa.
      Katse eteenpäin.

• Koeta kestää

Älä vaivu synkkiin mietteisiin.
      Se mikä kerran menee, se mennä joutaa.
      Elämäsi on edessäsi.
      Yksi vaihe vain päättyi.

• ancelica

Niin, olen todella pahoillani puolestasi, että näin on käynyt. Mutta yleensä suurin osa miehistä, jotka Venäjällä käyvät töissä, tapaavat siellä naisia ja naisen, todennäköisesti sen uuden kumppanin. Miehet kaipaavat parisuhteelta ilmeisesti jotain muuta kuin me naiset. Miehille riittä, että nainen on kaunis ja nuorempi. Harvoja miehiä on, jotka seisovat vaimonsa rinnalla loppuun asti. En tiedä onko se luonteenheikkoutta, vai mitä se on? Eikö se oma entinen, rakas olekkaan enää rakas, jos tilalle on saatavilla eksoottisempi ilmestys?

Nykysin yhä enemmän miehet hakevat uuden vaimon tai vaimoehdokkaan Venäjältä, siellä tarjontaa riittää ja me Suomi- naiset todellakin olemme jäämässä näppejä nuolemaan. Mutta onneksi on vielä sellaisiakin miehiä, joita ei kiinnosta venäläiset ja muiden maiden naiset, vaan haluavat kumppanikseen turvallisen kotimaisen. Oman maan naisen kanssa voi näyttää tunteensa ja puhua tutulla kielellä asioista, joita ei ehkä koskaan puhuttaisi samalla tavalla esim. venäläisen kanssa. No tämä tällä kertaa ja tsemppiä elämään. Meille kaikille on on se joku kuitenkin tuolla jossain.

• keliak

"Harvoja miehiä on, jotka seisovat vaimonsa rinnalla loppuun asti."

joo, miehet kuolevat yleensä nuorempina.

angelica muuten kirjoitetaan näin.

• Joopa joo

Sitten kun vielä pidetään mielessä, että 80 % suomalaisista avioeroista on naisen alullepanemia.

• ancelica
        keliak kirjoitti:

joo, miehet kuolevat yleensä nuorempina.

angelica muuten kirjoitetaan näin.

Minun nimimerkkini on Ancelica, ei siis korjailemasi Angelica.

• ancelica
        Joopa joo kirjoitti:

Sitten kun vielä pidetään mielessä, että 80 % suomalaisista avioeroista on naisen alullepanemia.

Varmaan juuri sen takia ottavat eron, kun miehet juoksevat vieraissa ja "työmatkoilla."

• .............
        ancelica kirjoitti:

Varmaan juuri sen takia ottavat eron, kun miehet juoksevat vieraissa ja "työmatkoilla."

no tottakai. ei tietenkään esim. sen takia, että vaimo käy turkissa yksin lomalla. ei toki.

• vilperi

Kyllä te suominaiset olette ainakin minun taulukossani ihan ykkösluokkaa =)....on täällä sellaisia paljon, joka teitä arvostaa.

• että tuollaisia
        vilperi kirjoitti:

Kyllä te suominaiset olette ainakin minun taulukossani ihan ykkösluokkaa =)....on täällä sellaisia paljon, joka teitä arvostaa.

-kin miehiä on ja sanovat vielä sen täällä! Eikä aina pidä alkaa pistää vastaan täällä ja väittelemään joka asiasta!

Kyllä toisia ihmisiä pitää arvostaa. Ja samanmaalaisten pitää yhtä.

Mielipiteeni tässä vaikken ihna suomalainen olekaan.

Kuitenkin tätä mieltä

Hei!

• Mies
        ancelica kirjoitti:

Juuri niin, miehen syyhän sekin tietenkin aina on, että nainen ottaa avioeron. Itse tunnen monta tapausta, joissa nainen on ottanut avioeron ihan kunnollisesta miehestä. Mies ei ole pettänyt, ei hakannut, ei juonut on ollut hyvä isä lapsilleen ja yrittänyt vielä vaimoansakin huomioida.

On vain käynyt niin, että naisen mielestä mies ei kuitenkaan siinä arjen keskellä, vuosien yhteiselon jälkeen, ole jaksanut huomioida tarpeeksi. Ja tietenkin on pitänyt elämään saada jotain "säpinää" (tätähän ne nykyajan naiset, vai sanoisinko lutkat, Suomessa vain hakevat jatkuvasti). Sitten säpinän aiheuttajaksi on löydetty joku pillun perässä juokseva lipevä pelimies joko Suomesta (on näitä ihan riittämiin suomalaisissakin, ei tarvitse Turkkiin asti mennä) tai muualta. Monet näistä sitten tietenkin myöhemmin itkeä pillittävät sitä, mitä tuli menetettyä säpinää hakiessa. Mutta se on jo myöhäistä.

Jotenkin tuntuu, että nykyajan suomalaisille naisille (nuoremmille siis, kaikille n. alle nelikymppisille) ovat oikea rakkaus ja sitoutuminen täysin vieraita käsitteitä. Valitettavasti näin, itsekin toivoisin toki löytäväni Suomesta itselleni elinikäisen kumppanin (jo yhteisen kielen ja kulttuuripohjankin takia), mutta ei kovin hyvältä näytä...

• ancelica
        Mies kirjoitti:

Juuri niin, miehen syyhän sekin tietenkin aina on, että nainen ottaa avioeron. Itse tunnen monta tapausta, joissa nainen on ottanut avioeron ihan kunnollisesta miehestä. Mies ei ole pettänyt, ei hakannut, ei juonut on ollut hyvä isä lapsilleen ja yrittänyt vielä vaimoansakin huomioida.

On vain käynyt niin, että naisen mielestä mies ei kuitenkaan siinä arjen keskellä, vuosien yhteiselon jälkeen, ole jaksanut huomioida tarpeeksi. Ja tietenkin on pitänyt elämään saada jotain "säpinää" (tätähän ne nykyajan naiset, vai sanoisinko lutkat, Suomessa vain hakevat jatkuvasti). Sitten säpinän aiheuttajaksi on löydetty joku pillun perässä juokseva lipevä pelimies joko Suomesta (on näitä ihan riittämiin suomalaisissakin, ei tarvitse Turkkiin asti mennä) tai muualta. Monet näistä sitten tietenkin myöhemmin itkeä pillittävät sitä, mitä tuli menetettyä säpinää hakiessa. Mutta se on jo myöhäistä.

Jotenkin tuntuu, että nykyajan suomalaisille naisille (nuoremmille siis, kaikille n. alle nelikymppisille) ovat oikea rakkaus ja sitoutuminen täysin vieraita käsitteitä. Valitettavasti näin, itsekin toivoisin toki löytäväni Suomesta itselleni elinikäisen kumppanin (jo yhteisen kielen ja kulttuuripohjankin takia), mutta ei kovin hyvältä näytä...

Toi on taas tota miesten putkiaivoajattelua. Eikös ne nuoret sekä vanhemmat miehet nykyisin melkein kaikki juokse entistä enemmän vieraissa, etupäässä Venäjällä ja Aasiassa naimisissa tai ei.

• putkiaivo
        ancelica kirjoitti:

Toi on taas tota miesten putkiaivoajattelua. Eikös ne nuoret sekä vanhemmat miehet nykyisin melkein kaikki juokse entistä enemmän vieraissa, etupäässä Venäjällä ja Aasiassa naimisissa tai ei.

Olen kuule oikein mielelläni putkiaivo, jos se tarkoittaa sitä, ettei minun ratkaisuni avioliiton ongelmiin ole pelehtiminen vieraiden naisten/miesten kanssa. Tämä kun on nykylutkilla aina se vakioratkaisu, ja mitään vikaa ei koskaan ole itsessä. Ilkeät miehet ne vain eivät ymmärrä kaikkia näiden pikkuprinsessoiden "tarpeita" ja oikkuja.

• Mies kirjoitti:

Syyt eroihin voivat olla moninaiset ja ne ns.hyvät miehet voivat olla parisuhteessa ääliöitä..sinne neljänseinän sisään kun ei aina sivulliset näe. Voihan olla että oletetaa suhteen etenevän tasaisesti ilman suurempia ponnisteluita ja kyllähä kaikki elämään säpinää kaipaa, mieskin..itse en suostu lutkaksi vaan oman arvon tuntevaksi naiseksi ja äidiksi ja erostani huolimatta luotan edelleen suomalaiseen mieheen, parhaana itselleni..tsemmppiä ja asennemuutosta sinulle..

• yhden miehen

joka erosi suomalaisesta vaimosta ja otti venäjältä uuden naisen (siellä työmatkoilla käy). Nyt on eronnut siitäkin ja nyt on uusi venäläisnainen kiikarissa. Itse on siinä 50 paikkeilla ja nykyinen nainen alle 30nen.

• paljon nähnyt

koita päästä asian yli.

itse useamman vuoden venäjällä asuneena suomalaisena naisena olen päässyt sivusta seuraamaan suomalaisten aviomiesten touhuja venäjällä. ehkä 10 % (tai vähemmin) ukoista on uskollisia suomessa oleville puolisoilleen. meno on aika hurjaa, sillä venäläiset h:t osaavat kyllä miellyttää miestä ja kyniä sen rahoista puhtaaksi. vähän tai enemmin ukoille viinaa päähän ja on aika vaikea kieltäytyä venäläisistä perhetytöistä. kyllä siinä perhe suomessa unohtuu.

sitten, kun omat vaimot tulevat venäjälle vierailulle niin ollaan niin puhtosta poikaa että. nolotti aina vaan vastailla vaimoille, että mitenkä se meidän isä-parka on saanut oikein vapaa-aikansa kulumaan täällä raskaan raadannan lomassa. mitenkä voi vastata ketään loukkaamatta ja kenellekään valehtelematta, että tuollahan se h:ssa pyörii kaiket vapaa-ajat. yök.

• ancelica

Aika surkeaa luettavaa. Onhan se nyt ihan selvää, että huorissa käyvät. Olin itsekkin Pietarissa käymässä viime syksynä ja käytiin silloisen miesystäväni kanssa syömässä ja muutamassa baarissa. Siellä muijat suorastaan työntävät tissinsä toisen ruokalautaselle. Eipä ole kovin naisellista touhua sekään, esiintyä niin huoramaisesti, että mauttomuusmittari menee yli ymmärryksen...

• akak

Nykyaikana on tullut tavaksi vaihtaa puolisoa10 vuoden välein. Tämä tapa on ollut naisilla jo jonkin aikaa ja näemmä sen oppii miehetkin.

• Sir Mickey

Olen todella pahoillani. Kirjoituksestasi päätellen olet harvinaisen upea nainen, jolla on sydän kohdallaan. Näin haluan uskoa. Toivottavasti sinäkin uskot vielä tärkeinä pitämiisi asioihin. Syy eroon ei ole sinun ja loppupeleissä olet varmasti miestäsi onnellisempi. Jaksamista vaikeisiin aikoihin.

Sir Mickey

• ilahuttava kommentti

Harvinainen kommentti. Olet herrasmies. Kaikkea parasta Sinulle.

• Jutta Juttu

Eipä tarvitse ola edes töissä idässä vaan pelkät Viron reissut ja itä-euroopan automatkailu avartaa monen miehen mieltä niin ettei suomalaiset naiset tunnu enää miltään.
      Oma mieheni matkaili usein työnsä puolesta Virossa ja kuinka ollakaan kiinnostui niin että lähti tänä kesänä autolla Eurooppaan. Eipä ottanut vaimokulaansa mukaan vaan 'parhaan' kaverinsa!!????!!! No reissu tuli tehtyä ja kierrettyä Latviat, Liettuat, Puolat ja Tsekit. Ukkokulta halusi heti muuttaa pois kodostamme kun kuulemma tukehtuu.... No 'paras' kaverinsa sitten kertoi että reissu oli ollut vallan rattoisa tissibaareineen (joita kuulemma riittää; Riikassakaan ei kuulemma muita olekaan). No puhui sen verran sivusuunsa että kertoi tyttöjä olleen joka kaupungissa ja nyt sieltä Riikasta joku vonkaa mieheni luo suomeen asumaan. Vittu, ottakoon sen hutsun. Mä en ainakaan sitä äijää enää huoli vaikka mikä olis. Ei siinä ole edes sen vertaa miestä että tunnustais tekonsa mut ei kuulemma ole ollut ketään.HOH HOIJAA !!!Ensin ajattelin että nyt vaan ite pantavaks jollekin murjaanille, mutta kun en voi niitä sietää olenkin katsellut näitä armaita suomalaisia karjuja sillä silmällä että taidan vaan vaihtaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2355
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      27
      1532
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      63
      1217
    4. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      87
      1136
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      188
      1131
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      102
      1016
    7. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      960
    8. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      913
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      888
    10. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      883
    Aihe